De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: De EU

Bericht door GTRene » 14 nov 2015, 15:35

indeed, keep an open mind.

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2015, 17:18

Goh er is een paspoort gevonden van een Syriër die zich heeft opgeblazen... Ik zit wel op de lijn van Romo..

Casulties of war die 140 plus/minnus doden... Daar gaan weer bepaalde mensen/industriëlen heel veel geld aan verdienen... Die Islam Terror is zoveel onuitputtelijker dan de koude oorlog indertijd..

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 14 nov 2015, 17:51

RVV schreef:Goh er is een paspoort gevonden van een Syriër die zich heeft opgeblazen... Ik zit wel op de lijn van Romo..
Bij 9/11 kwam het paspoort van Satam Al Sugami ongeschonden naar beneden dwarrelen.
Bij Charlie Hebdo bleef het paspoort van Said Kouachi in de vluchtauto achter.
En nu dit weer.

Er zit in elk geval consistentie in.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 14 nov 2015, 18:17

Er wordt vast een DNA paspoort bedoeld.

Andre

Bericht door Andre » 14 nov 2015, 18:49

http://www.telegraaf.nl/e/24742471" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 14 nov 2015, 19:31

http://m.welt.de/politik/deutschland/ar ... Faust.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 nov 2015, 19:47

Waarom moeten we altijd Googlen van jou?? Ik kom genoeg rotzooi tegen en die blabla die jij eruit gooit of de linkjes die ik van jou moet volgen of waar ik op moet zoeken... Alsjeblieft zeg, ik wist niet dat er zo'n groot aluhoedje bestond. En nee, ik heb geen tegenbewijs. Of eigenlijk wel; Google maar gewoon eens en je zult versteld staan :)
Maus schreef:@ Arthur; Google voor de gein eens op operatie Gladio...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 nov 2015, 20:37

Het blijft occulte materie uiteraard.

Ik denk dat achter de westerse regering facades een boel smeerlapperij plaatsvindt waar Bond nog een puntje aan kan zuigen. Dit alles IMHO

Als je zelf in fatsoenlijk perceptionele kaders denkt en bent opgevoed, dan kan je nauwelijks beseffen en begrijpen hoeveel smeriger het er in de werkelijke wereld er aan toegaat.

En dan is de waarheid onvoorspelbaar, onvoorstelbaar.............zie het licht dat Julian Assange en Edward Snowden op ons hebben laten schijnen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 nov 2015, 20:54

Om even wat inzicht te geven;

https://nl.wikipedia.org/wiki/PRISM" onclick="window.open(this.href);return false;

https://nl.wikipedia.org/wiki/ECHELON" onclick="window.open(this.href);return false;

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bullrun_(programma" onclick="window.open(this.href);return false;)

Maus

Bericht door Maus » 14 nov 2015, 21:04

Arthur schreef:Waarom moeten we altijd Googlen van jou?? Ik kom genoeg rotzooi tegen en die blabla die jij eruit gooit of de linkjes die ik van jou moet volgen of waar ik op moet zoeken... Alsjeblieft zeg, ik wist niet dat er zo'n groot aluhoedje bestond. En nee, ik heb geen tegenbewijs. Of eigenlijk wel; Google maar gewoon eens en je zult versteld staan :)
Maus schreef:@ Arthur; Google voor de gein eens op operatie Gladio...

Beetje gefrustreerd.nl? :?
Volgens mij reageer ik gewoon normaal naar jou / op jouw post?! Verwacht ik ook wel een fatsoenlijke reactie terug.

In jouw reply op Romo's post wek je duidelijk de indruk geen weet te (willen) hebben van valse vlag operaties. Liever schuif je alles wat buiten jouw kadertjes komt af op complottheorietje hier en aluhoedje daar.
Operatie Gladio is NIKS complottheorie aan, operatie Gladio is BEWEZEN realiteit.
Aan jou wat je er mee doet.

Voor de rest eensch wat Romo zegt.

@ Robin; met betrekking tot Gladio, zo maar een voorzetje.... (Als jij tenminste wél de moeite wilt nemen een linkje te volgen.) ;)
http://www.wanttoknow.nl/overige/mind-c ... igen-volk/

Arthur

Bericht door Arthur » 14 nov 2015, 21:39

Google dit, aan mij ermee te doen dat...
Je lijkt eigenlijk best wel op zo'n extremist die een ander z'n mening/geloof door de strot wil drukken.
Ik ben niet gefrustreerd en "geloof" wat ik "geloven" wil. Niet wat jij een ander probeert "wijs" te maken. Dat jij er een diep geloof in hebt, fijn. Ik niet maar je hoeft me niet van jouw wijsheid (linkjes) te overtuigen... Je laatste zin, hierboven, lijkt wel op zieltjes winnen. Wel op het linkje klikken hoor :?

PD power

Bericht door PD power » 14 nov 2015, 21:46

Gewoon boeren verstand denken, blijkt achteraf gewoon vaak te kloppen, sommigen hier kijken te veel films, of hebben te veel onkruid in de peuk.

In het midden oosten en noord Afrika, is het al eeuwen lang ellende, toevallig zit daar ook veel islam/moslims hoe je het ook noemt, er komen steeds meer mensen vanuit die regio deze kant, met de bijbehorende ellende, moeilijker is het niet.

Vind het altijd wel knap dat veel mensen in die complot theorieën trappen, waar zouden die toch wegkomen.....juist ja gewoon boerenverstand gebruiken.

Mijn medeleven aan de slachtoffers en de nabestaanden. :oops:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 14 nov 2015, 23:06

Twee van de daders van de aanslagen in Parijs vrijdagavond zijn in oktober in Griekenland geregistreerd. Dat heeft de Griekse politie bevestigd.

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2015, 23:53

3 oktober is een van de terroristen "ingecheckt" op Leros een Grieks eiland ver van het Griekse vaste land. 13 november pleegt die mede een allesvernietigende aanslag op weerloze burgers in Parijs. 3200 km verderop..een lange bootreis naar het Griekse vasteland en 5 landsgrenzen waarvan er 3 al 1,5 maand potdicht zitten.. Wie word er nu voor de gek gehouden?!

Hielke

Bericht door Hielke » 15 nov 2015, 00:25

RVV schreef:3 oktober is een van de terroristen "ingecheckt" op Leros een Grieks eiland ver van het Griekse vaste land. 13 november pleegt die mede een allesvernietigende aanslag op weerloze burgers in Parijs. 3200 km verderop..een lange bootreis naar het Griekse vasteland en 5 landsgrenzen waarvan er 3 al 1,5 maand potdicht zitten.. Wie word er nu voor de gek gehouden?!

Volgens deze route komen wekelijks duizenden gelukszoekers West-Europa binnen.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 nov 2015, 00:55

Beetje gezond verstand gebruiken aub. Logisch dat er mensen hier binnen gaan komen die geen goede bedoelingen hebben. Dat is toch vrij duidelijk ? Maar die komen ook binnen als de grenzen niet open zijn. Dat is denk ik de essentie hier.

Verder geheel eens met Hielke: boel compleet plat bombarderen daar is enige optie. De meeste mensen zijn al gevlucht. Frankrijk is wat dat betreft geen laf land en ik verwacht echt dat er nu aanvallen komen. Als de EU nu even goed samen gaat werken dan kunnen er gerichte aanvallen komen die ergens toe leiden.

Nu alleen nog Rusland zover krijgen. Kan iemand daar niet even een IS CT planten ?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 nov 2015, 08:05

Raqqa is toch IS hoofdstad? Gooi er maar een nuke op mr. Hollande (of Putin), dan verdamp je gelijk een paar duizend haatbaarden.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 nov 2015, 09:15

Hier een erg goed opiniestuk uit de Volkskrant. Hopelijk kunnen mensen alles iets meer in perspectief gaan zien en dit wat meer lostrekken van de migranten discussie zoals die hier soms gevoerd wordt.

Zoals Wouter ook zegt de boel bombarderen daar lijkt mij de enige juiste reactie:
Door zichzelf de status van kalifaat toe te dichten, heeft IS zich ook kwetsbaar gemaakt. Een kalifaat kan namelijk niet bestaan zonder een grondgebied, of zelfs met een grondgebied dat vastligt en niet wordt uitgebreid. Pak dat grondgebied af en het kalifaat verdwijnt als sneeuw voor de zon. Anders dan Al Qaida bijvoorbeeld, kan IS geen ondergronds bestaan leiden. Zonder grondgebied hebben de strijders van IS niets meer om voor te vechten. Ook dit betekent dat de militaire strijd tegen IS op volle kracht moet doorgaan.
http://www.volkskrant.nl/opinie/is-zal- ... ~a3870192/" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 15 nov 2015, 09:23

IMHO is het totaal nutteloos "de boel daar plat te bombarderen"

- De vijand is geen traditionele vijand, ondanks het stuk in de VK
- De landsgrenzen van het "kalifaat" liggen niet vast, maar zijn vloeibaar als water
- De boel daar plat gooien, zal de (terreur) strijd en meer ondergronds maken dan ie al is, en nog meer richting de EU verplaatsen

Dit is geen traditionele oorlog zoals we die in het verleden hebben gezien, verre van. Dat wil men ons graag doen geloven uiteraard.

Mw Clinton vanochtend in de krant; IS beheersen is niet genoeg, we moeten haar verslaan.

We maken een probleem; AL Qaida, IS
We zorgen voor reacties; Aanslagen en angst
We dragen een oplossing aan; Opvoeren van wapen productie / militair ingrijpen ter "belangen beharteging"

Alle bovenstaande reacties passen naadloos in wat verwacht kon worden (platgooien en God verhoede; NUKE them), makkelijker is het niet om een publieke opinie zo voor zich te winnen.

Simpel

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2015, 10:10

Hielke schreef:
RVV schreef:3 oktober is een van de terroristen "ingecheckt" op Leros een Grieks eiland ver van het Griekse vaste land. 13 november pleegt die mede een allesvernietigende aanslag op weerloze burgers in Parijs. 3200 km verderop..een lange bootreis naar het Griekse vasteland en 5 landsgrenzen waarvan er 3 al 1,5 maand potdicht zitten.. Wie word er nu voor de gek gehouden?!

Volgens deze route komen wekelijks duizenden gelukszoekers West-Europa binnen.

Ik geloof niet dat iemand een "vluchteling" binnen een relatief zo'n kort tijdsbestek via allerlei landgrenzen waar slechts mondjesmaat al 1,5 maand vluchtelingen door heen gaan binnen een paar weken in Parijs aanslagen kan plegen. Aanslagen met een uiterst hoge organisatiegraad.

Ik geloof überhaupt niet dat terroristen die tot zo iets in staat zijn met hun eigen paspoort al die landsgrenzen oversteken waar ze elke keer ze geregistreerd worden..

Ik geloof ook niet dat terroristen die al van plan waren zichzelf op te blazen rondlopen met een paspoort op zak.

En ik geloof al helemaal niet dat een paspoort een zware bomaanslag overleeft.

Ik geloof ook niet dat binnen 12 uur na de aanslag in totale chaos en destructie een perfecte indentiteit vast is te stellen van een dader.

Wat ik wel geloof is dat dit zaakje nu al behoorlijk stinkt.. En dat er dubbele agenda's zijn.

Dat hele paspoort verhaal is grote bullshit waarmee de publieke opinie zwaar mee gemanipuleerd word.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 nov 2015, 10:53

Mondjesmaat? Alleen naar Duitsland zijn de afgelopen drie maanden al honderdduizenden via die balkan route binnen gekomen. Je moet onder een steen geleefd hebben om dat niet te weten.

En niemand zegt dat die paspoorten hun eigen onvervalste paspoorten zijn. Hoe onnozel zou het zijn om tijdens een verplichte identificatie geen paspoort of identiteitskaart te kunnen tonen en zo hun hele operatie op het spel te zetten. Juist deze terroristen wilden door onbenulligheden dergelijke risico's voorkomen.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 nov 2015, 11:14

ze worden niet overal geregistreerd, dat wilden velen niet immers dan vast aan dat land...
en dan nog, als de meute links gaat en jij rechts een sluipweg loopt is er niemand die je tegenhoud als je wat uitkijkt.

de landsgrenzen zijn wat dat betreft zonder auto, zo lek als een mandje.

verder kunnen sommige bekend zijn met de situatie en is alles vooraf goed te plotten via computers met digitale plattegronden en al.
ook kunnen bv die paspoorten al in bv Frankrijk hebben gelegen en dat ze zonder paspoort of met een vals paspoort overal langs zijn gekomen, als komende uit Sirie oid.
bv vanuit Turkije konden ze ook langer geleden al, ipv hun paspoort te verbranden in een envelop opsturen naar Frankrijk (of NL of UK of DLD e.d.) 1x thuis paspoort laten brengen door hulpjes her en der en whalla-allah.

allemaal heel simpel voor dat soort organisaties als ze willen.

romo

Bericht door romo » 15 nov 2015, 12:15

Er blijken dus "maar" 2 terroristen die via de vluchtroute zijn binnen gekomen, het overgrote deel van de genoemde 3 groepen komt gewoon van de Franse grond.

Het gevaar zit hem blijkbaar intern. Mensen die aangetrokken, getriggerd zijn en worden door IS, geradicaliseerd en binnen hun eigen landsgrenzen zich te buiten gaan aan walgelijkheden.

Dat maakt het allemaal nog angstwekkender IMHO

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2015, 12:36

Wat ik echt schokkend vind is dat een van die mongolen al in de gaten werd gehouden door de franse politie en justitie omdat die aan het radicaliseren was en al een strafblad had met enkele veroordelingen.

Nou dan hebben ze hem goed in de gaten gehouden :x

Arthur

Bericht door Arthur » 15 nov 2015, 12:41

Van de 8 "maar" 2 betekent 25%. Vertaal dat eens naar de honderd duizenden die binnen komen :wink: Dat het gevaar ook intern zit was al bekend, dit komt er dus bij! Dus niet zo "maar"...
romo schreef:Er blijken dus "maar" 2 terroristen die via de vluchtroute zijn binnen gekomen, het overgrote deel van de genoemde 3 groepen komt gewoon van de Franse grond.

Het gevaar zit hem blijkbaar intern. Mensen die aangetrokken, getriggerd zijn en worden door IS, geradicaliseerd en binnen hun eigen landsgrenzen zich te buiten gaan aan walgelijkheden.

Dat maakt het allemaal nog angstwekkender IMHO

Plaats reactie