Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Iig geen oem CS wielen meer eronder, dan vraag ik toch altijd al af waarom...
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
De schade CS in Bad Bentheim had als datum eerste in gebruik name juni 2005. Deze is eind oktober 2005 voor het eerst in gebruik genomen. De velgen zijn gekozen door de eerste eigenaar en zijn af fabriek geleverd: zie optiecode 0792 in het lijstje opties. Niet dezelfde auto dus / velgen zijn geen aanwijzing voor schade.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat is dan een goed antwoord op de "waarom vraag"
(Al zijn de Cs wielen imho stukken mooier)
(Al zijn de Cs wielen imho stukken mooier)
- David van Kampen
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 17:35
- Locatie: Gooische Matras
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Hij lijkt dan toch niet heel erg duur te zijn voor een CS.
- Mark 320iS
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Wat ik dan weer bijzonder vind is dat de auto in minder dan 2 jaar tijd 91k gelopen had en in de 8 jaren daarna slechts 27k? Als je dan naar de stempels in het boekje kijkt zie je dat de beurten na die 91k bij ene B&B carservice zijn uitgevoerd, maar die garage is vervolgens totaal onvindbaar op internet (geen website, telefoonnummer of wat dan ook). Kan natuurlijk, maar ik zou het sowieso uitzoeken.
Ter illustratie, bij mijn auto was ook zo iets aan de hand, die heeft namelijk al stempels van een Nederlandse garage in het boekje in 2008 maar is pas in 2009 in Nederland ingevoerd. Uiteindelijk was dat allemaal perfect verklaarbaar want de toenmalige eigenaar was expat en mocht met een BN kenteken rijden.
Ter illustratie, bij mijn auto was ook zo iets aan de hand, die heeft namelijk al stempels van een Nederlandse garage in het boekje in 2008 maar is pas in 2009 in Nederland ingevoerd. Uiteindelijk was dat allemaal perfect verklaarbaar want de toenmalige eigenaar was expat en mocht met een BN kenteken rijden.
- Knot
- Berichten: 40152
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Geeft geen goed gevoel, 4 jaar zo weinig gereden....
Als het dealer onderhouden is oke en zelfs dan nog, ken ik mensen die in NL met hun E46 50k reden, er dan 25 af lieten cijferen en vervolgens de service bij BMW deden. Keer op keer!!
Als het dealer onderhouden is oke en zelfs dan nog, ken ik mensen die in NL met hun E46 50k reden, er dan 25 af lieten cijferen en vervolgens de service bij BMW deden. Keer op keer!!
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Op het adres van de stempel zit nu een handelaar die veel in Opel doet (geen dealer). Kan best dat een voorganger B&B Carservice heette. Zie verder wel verschillende pennen, verschillende handschriften, losse opmerking over schijven: als 't boekje fake is, is er over nagedacht.
- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
D'r is aan de hand van het chassisnummer heel veel te achterhalen door de BMW dealer, als het tenminste bij, of door, de BMW dealer uitgevoerd is.
Dit lijkt me wel een exemplaar waarbij wat extra moeite weleens de moeite waard kan zijn. Al had ik hier geen 26k voor over met die km stand. Maar als het marktconform is, of zelfs goedkoop, gewoon kijken en (laten) checken. Als de verkoper eerlijk is, en daar neigt de ad wel naar, dan doet ie daarover niet moeilijk.
Dit lijkt me wel een exemplaar waarbij wat extra moeite weleens de moeite waard kan zijn. Al had ik hier geen 26k voor over met die km stand. Maar als het marktconform is, of zelfs goedkoop, gewoon kijken en (laten) checken. Als de verkoper eerlijk is, en daar neigt de ad wel naar, dan doet ie daarover niet moeilijk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
je kan ook nog de apk formulieren opvragen, daar vermelden ze ook de kmst
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Duits importje René. Het is juist het einde van de Duitse periode die "interessant" is.
- Mark 320iS
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ha! Ik kwam ook bij die Ernst uit, maar beeld versprong in Maps en dacht dus dat ie naar een ander adres ging, maar het klopt idd.FreudeamFahren schreef:Op het adres van de stempel zit nu een handelaar die veel in Opel doet (geen dealer). Kan best dat een voorganger B&B Carservice heette. Zie verder wel verschillende pennen, verschillende handschriften, losse opmerking over schijven: als 't boekje fake is, is er over nagedacht.
Als je serieus interesse hebt in zo'n auto moet je gewoon bellen met die Duitse dealer en autohaus ernst.
- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Nog een toevoeging; dit kunnen ze dus ook bij een importauto.
Daarom mss wel jammer dat de laatste beurten niet bij dealer zijn gedaan. Aan de andere kant, ik ga met m'n 10 jaar oude BoxsterS ook naar de specialist en niet (meer) naar de dealer.
Daarom mss wel jammer dat de laatste beurten niet bij dealer zijn gedaan. Aan de andere kant, ik ga met m'n 10 jaar oude BoxsterS ook naar de specialist en niet (meer) naar de dealer.
Arthur schreef:D'r is aan de hand van het chassisnummer heel veel te achterhalen door de BMW dealer, als het tenminste bij, of door, de BMW dealer uitgevoerd is.
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Wat is er precies anders aan een CS tov een normale E46 M3?
Het enige verschil dat ik zo op de foto's kan ontdekken is het alcantara stuur. Ik was in de veronderstelling dat een CS dezelfde achterklep had als de CSL.
Of is een competition uitvoering niet hetzelfde als een CS?
Het enige verschil dat ik zo op de foto's kan ontdekken is het alcantara stuur. Ik was in de veronderstelling dat een CS dezelfde achterklep had als de CSL.
Of is een competition uitvoering niet hetzelfde als een CS?
- Mike S.
- Berichten: 1652
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
- Auto: M135i
- Locatie: Friesland
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-19 inch lichtmetalen velgen
-Extra sportief afgesteld onderstel
-Directere besturing (ratio: 14.5.1)
-M Track Mode (zoals op de CSL)
-Grotere remschijven vooraan
-Alcantara stuurwiel, versnellingspook en handrem.
Bron: Wikipedia
En er was volgens mij een andere kleur beschikbaar .
-Extra sportief afgesteld onderstel
-Directere besturing (ratio: 14.5.1)
-M Track Mode (zoals op de CSL)
-Grotere remschijven vooraan
-Alcantara stuurwiel, versnellingspook en handrem.
Bron: Wikipedia

En er was volgens mij een andere kleur beschikbaar .
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Weer wat bijgeleerd.
Thanks
.
Thanks

-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
De Beier heeft er nu eentje met in de 60000 gelopen. Wel SMG en cabriolet.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Van ouwere man geweest, plaatje van een auto en ingeruild op een E92 M3, heeft nog 2 x E30 M3 en E28 M535i in concoursstaat, echte liefhebber en das ook wel te zien aan die cabrio!535d schreef:De Beier heeft er nu eentje met in de 60000 gelopen. Wel SMG en cabriolet.
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Helaas is dat nou net de uitvoering die de meesten niet willen. cabriolet, en SMG.De Beier heeft er nu eentje met in de 60000 gelopen. Wel SMG en cabriolet
Nette handgeschakelde Coupe's zijn echt zeldzaam aan het worden.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Daarom zeg ik ''wel'' erbij 

- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Wel bizar, waar zijn alle handgeschakelde E46 M3's gebleven? Zie bijna alleen maar SMG's te koop staan.
Weet er iemand hoeveel E46 M3's er verkocht zijn in Nederland en Europa? En hoeveel daarvan handgeschakeld en hoeveel SMG zijn?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
How many examples of the E46 M3 were produced?
BL91 (ECE-sepc coupe, LHD): 16,038 examples produced from 09/2000 through 05/2006
BL92 (ECE-spec coupe, RHD): 12,510 examples produced from 02/2001 through 05/2006
BL93 (NA-spec coupe, LHD): 26,202 examples produced from 02/2001 through 05/2006
BL95 (ECE-spec CSL coupe, LHD): 841 examples produced from 05/2003 through 12/2003 (includes 19 pre-production examples)
BL96 (ECE-spec CSL coupe, RHD): 542 examples produced from 06/2003 through 12/2003 (includes 10 pre-production examples)
BR91 (ECE-spec convertible, LHD): 4,822 examples produced from 02/2001 through 08/2006
BR92 (ECE-spec convertible, RHD): 7,234 examples produced from 04/2001 through 08/2006
BR93 (NA-spec convertible, LHD): 17,577 examples produced from 03/2001 through 08/2006
How many examples of the E46 M3 were produced with the optional Sequential Manual Gearbox II (SMG II)?
BMW M introduced the Sequential Manual Gearbox II (SMG II) as an option for the left-hand drive European-spec E46 M3s in March of 2001, with right-hand drive models following in June and North American-market production commencing in September. SMG II then remained an option until the end of E46 M3 production. The following are the SMG II production totals for each M3 model:
BL91: 7,800
BL92: 5,855
BL93: 10,851
BR91: 3,039
BR92: 3,754
BR93: 8,796
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Thanks
.
Ongeveer evenveel handgeschakelde als Smg Coupe's geleverd dus in Europa. Waar zijn al die handgeschakelde M3's gebleven dan? In de garages van de liefhebbers? Of heeft er misschien ergens een slimme handelaar een loods vol van die dingen staan!

Ongeveer evenveel handgeschakelde als Smg Coupe's geleverd dus in Europa. Waar zijn al die handgeschakelde M3's gebleven dan? In de garages van de liefhebbers? Of heeft er misschien ergens een slimme handelaar een loods vol van die dingen staan!
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Tommenogantoe. Had ik(ook) m'n E46 M3 handbakje nog maar.
Leuk die production numbers. Toch wel 'veel' relatief. Behalve de CSL met totaal 1300 nogwat. Tja.
Prijzen des E46 M3(handbak) coupe rijzende?
Ik volg alleen de CSL met enorm absurde prijsstijgingen...

Leuk die production numbers. Toch wel 'veel' relatief. Behalve de CSL met totaal 1300 nogwat. Tja.
Prijzen des E46 M3(handbak) coupe rijzende?
Ik volg alleen de CSL met enorm absurde prijsstijgingen...
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Prijzen gaan absoluut omhoog Robin. De facelift exemplaren met handbak vanaf eind 2003, die zijn interessant.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Mwoa, pré facelift gaan ook prima: Premium Classics heeft net weer één van de eersten "heel aardig" weg kunnen zetten. Is ook een uitermate fris exemplaar. Heeft even gestaan maar heeft z'n geld wel "gewoon" opgebracht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Darudevampire, Fabian, Joost H., mark123 en 6 gasten