Helemaal top man gelukkig weer terug op het oude nestLuco schreef:Gewoon mijn eigen werk, dus bouwkundig beheer/projecten/onderhoud

Helemaal top man gelukkig weer terug op het oude nestLuco schreef:Gewoon mijn eigen werk, dus bouwkundig beheer/projecten/onderhoud
Goed bezig Luco!Luco schreef:![]()
Eerste dag beviel iig goed
straks nog meer.'Doorbraak in 576 misdrijven door DNA-gegevens'
http://www.nu.nl/binnenland/3841510/doo ... evens.html" onclick="window.open(this.href);return false;België en Nederland hebben voor het eerst ''massaal DNA-gegevens uitgewisseld'' en dat heeft tot verrassend veel nieuwe sporen voor misdaadbestrijders geleid.
Dit melden Belgische kranten, waaronder de Standaard, donderdag.
De vergelijkingen leverden 1.745 overeenkomsten op. In 576 gevallen gaat het zelfs om een DNA-spoor op de plaats van een misdrijf in het ene land, dat in verband kan worden gebracht met een persoon uit het andere land.
De DNA-matches voeden de hoop op een doorbraak in honderden zaken.
''Het is niet omdat we weten van wie het DNA is dat op een misdaadplek voorkwam, dat die persoon ook de dader is, maar het biedt speurders nieuwe aanwijzingen, aanknopingspunten en mogelijke verdachten om een zaak alsnog op te lossen”, aldus Jan De Kinder van het Belgische Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie.
Binnenkort worden ook op grote schaal vergelijkingen gedaan van Belgische DNA-gegevens met Franse en Duitse DNA-banken.
Na de recente verduistering van vier tenten ter waarde van €1.000,- heeft dat wel door m'n hoofd zitten spoken jaInjectTheVenom schreef:Verdomme man ik hoor net op 538 dat Bram zijn tenten op de stort gegooid heeft en een... *drumroll*... Brambulance begonnen is.
Zal wel een marrokaan geweest zijnBram schreef:Na de recente verduistering van vier tenten ter waarde van €1.000,- heeft dat wel door m'n hoofd zitten spoken jaInjectTheVenom schreef:Verdomme man ik hoor net op 538 dat Bram zijn tenten op de stort gegooid heeft en een... *drumroll*... Brambulance begonnen is.
26 procent van Nederland ligt onder de zeespiegel en zou onder water komen te staan als er geen dijken of duinen waren.
Tot wel 59% van ons land is gevoelig voor overstromingen.
Daar zit ook land bij dat weliswaar boven de zeespiegel ligt, maar dat bij storm en hoogwater toch onder kan lopen.
Frappant dat de armste provincies droog blijven,..
Had beter andersom kunnen zijn
Ja 't Leger des Heils laat iedereen maar binnenBram schreef:Ik zit er droogjes bij in de regio 's-Hertogenbosch
Dat zei ik toch? onder Majoor Boshard, letterlijk.Bram schreef:Ik zat bij het echte leger hè
Wat zit je nou jaloers te doenRobin schreef:Dat zei ik toch? onder Majoor Boshard, letterlijk.Bram schreef:Ik zat bij het echte leger hè
Nou, als het donkere deel onderloopt, is Wilders ook werkeloosGTRene schreef:levensgeluk, ja voor gasten die er tot doen![]()
![]()
26 procent van Nederland ligt onder de zeespiegel en zou onder water komen te staan als er geen dijken of duinen waren.
Tot wel 59% van ons land is gevoelig voor overstromingen.
Daar zit ook land bij dat weliswaar boven de zeespiegel ligt, maar dat bij storm en hoogwater toch onder kan lopen.
http://www.nujij.nl/algemeen/hoeveel-pr ... 4411.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
een fijne reactie van iemand>>
Frappant dat de armste provincies droog blijven,..
Had beter andersom kunnen zijn
De Rotterdamse politie heeft beelden vrijgegeven van de arrestatie van een winkeldief die door burgemeester Ahmed Aboutaleb in zijn kraag werd gegrepen.
Vorig jaar maart reed de burgemeester met zijn chauffeur door de Rotterdamse wijk Kralingen toen hij zag dat een jonge man met een hoop commotie uit een filiaal van Kruidvat kwam rennen.
De burgemeester twijfelde geen moment en besloot de man te achtervolgen. Uiteindelijk kon hij samen met een agent de man arresteren in metrostation Gerdesiaweg.
Achteraf blijkt dat de arrestant zich zo agressief gedroeg dat de politie om spoedassistentie had gevraagd. Op het filmpje is te zien hoe een motoragent met flinke snelheid naar het metrostation rijdt.
'Dat vind ik nog eens daadkrachtig'
Op de portofoon van de agenten ter plaatse is te horen dat de burgemeester de dief eigenhandig heeft aangehouden. De agenten spreken vol lof over de burgemeester: ,,Dat vind ik nog eens daadkrachtig!'' wordt er gezegd.
De dief was duidelijk niet te spreken over zijn aanhouding. Hij is inmiddels veroordeeld tot vier maanden gevangenisstraf, waarvan twee maanden voorwaardelijk. Ook moet de man zich verplicht laten behandelen.
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Amazon [Bot], Bombadil, L5S1, Mark 320iS, Sidney en 6 gasten