Omdat ik de einser toch wat aan de kleine kant vond met de kids achterin en de kinderwagen in de kofferbak, wilde ik een wat grotere auto hebben. Gewoon om net ff wat meer ruimte te hebben.
Dat het een BMW moest zijn was wel duidelijk. Inmiddels is de misses ook aardig BMW-minded dus dat is goed. Zat eerst met de gedachte te spelen op een E60 te kopen maar uiteindelijk vond de misses dat echt te groot. En als we echt veel ruimte willen hebben dan pakken we de E38 wel.
Bleef er over een E90 of een E91. De laatste viel al snel af omdat ze het liefste geen station wilde hebben en dus begonnen met zoeken naar een knappe E90. Er staat veel te koop in NL dus dit keer de stap richting het oosten overgeslagen. Daar zijn de prijzen inmiddels ook aardig gestegen dus echt interessant is het niet meer. Alleen de completere auto's is nog een voordeel om in Dld te gaan shoppen.
Heb een tijdje gezocht en kwam toen een mooie E90 325i tegen met handbak in de kleur zwart. Auto is van 01-2006 en heeft net 164k gelopen. Iets meer dan de 120i had maar die 6-cilinders hebben daar absoluut geen moeite mee. Het is niet de meest complete uitvoering maar alles wat we willen hebben zit erop. Navi hoefde van mij sowieso niet want dat ding in de einser was me traaaaaaaaaaaaaaaaaag das niet normaal. Gewoon lekker een normale radio erin en navigatie zit tegenwoordig op je telefoon

Dus vorige week maandag samen met de monteur van de zaak richting 325i gegaan en ding goed nagekeken, uitgelezen, proefgereden etc etc. Conclusie.....mooie nette auto in goede staat.
Prijs was al geregeld dus ding gelijk meegenomen en afgelopen week wat puntjes op de "i" gezet.
Ruitenwissers kwamen niet meer in nulstand dus nieuw relais (de groene) erin gezet, knippers in de schermen vervangen, nieuwe wissers erop en de auto van binnen en buiten laten reinigen en poetsen.
Afgelopen vrijdag mee naar huis genomen en de 1-serie mee naar de zaak. Die gaat morgen het internet op.
De 325i bevalt echt super. Heerlijke motor met genoeg power om lekker vlot te kunnen rijden. Het is geen M3 maar daar waren we dan ook niet naar op zoek.
Nu maar eens kijken of we deze langer dan een jaar kunnen houden

En natuurlijk een klein plaatje bij het praatje. Betere foto's volgen!