het ''Wat is je meest lijpe actie ooit'' topic
- Jochem Vaartjes
Erg grappig om te lezen allemaal.
Het was een koude winterdag en ik reed samen met een vriend van me nogal hard over de zuilense ring in Utrecht. Erg lag redelijk wat sneeuw op de weg en er was niet gestrooid. Ik reed op de linkerbaan met een gangetje van 120. De weg was redelijk leeg en er reed een auto voor me op de linkerbaan en die leek niet aan de kant te willen. Dus ik denk ik ga er rechts voor bij. Ik stuurde iets naar rechts om zo netjes de rechter baan op te gaan. bij het terug sturen raakt de auto in een slip met als gevolg dat ik 360 graden de rondte in ging (zonder die auto in te halen overigens) heb daarbij zachtjes de vangrail aangetikt met de voorkant. zet hem vervolgens tijdens het spinnen in zijn 2 en in een vloeiende beweging ben ik door gereden. Keihard moeten lachen zo perfect ging het. Mijn auto had bijna geen schade.
Het was een koude winterdag en ik reed samen met een vriend van me nogal hard over de zuilense ring in Utrecht. Erg lag redelijk wat sneeuw op de weg en er was niet gestrooid. Ik reed op de linkerbaan met een gangetje van 120. De weg was redelijk leeg en er reed een auto voor me op de linkerbaan en die leek niet aan de kant te willen. Dus ik denk ik ga er rechts voor bij. Ik stuurde iets naar rechts om zo netjes de rechter baan op te gaan. bij het terug sturen raakt de auto in een slip met als gevolg dat ik 360 graden de rondte in ging (zonder die auto in te halen overigens) heb daarbij zachtjes de vangrail aangetikt met de voorkant. zet hem vervolgens tijdens het spinnen in zijn 2 en in een vloeiende beweging ben ik door gereden. Keihard moeten lachen zo perfect ging het. Mijn auto had bijna geen schade.
- Sander S.
Zal gelijk even wat acties posten:
1) Met een TVR Sagaris gepakt met 200 kmpu door een motormuis. Blijkbaar een beetje ge-zigzagd door het verkeer enzo. Rijbewijs kwijt
2) In centrum Utrecht uitgedaagd door een nieuwe 745d. Reed zelf in een Sub my'05 met 380 pk. Zat een stukje op de 170. Waarschuwing gekregen van een politieagent.
2) Vanaf Utrecht naar Meerkerk met een Zwarte Landcruiser 100, verhoogd, bull-bar, dikke banden en getint glas. Stroboscoop lampen voor aan en volgas naar Meerkerk. +/- 190 op de teller nog. Gedetineerden-busje moest rap plaats maken
3) A15 richting Gorinchem, Ik reed in een zilveren SL500, en een maatje in een zwarte SL500. Mijne liep net 3 km/pu harder op top. Speelden we tikkertje op topsnelheid
En nog meer van dat soort ongein
1) Met een TVR Sagaris gepakt met 200 kmpu door een motormuis. Blijkbaar een beetje ge-zigzagd door het verkeer enzo. Rijbewijs kwijt
2) In centrum Utrecht uitgedaagd door een nieuwe 745d. Reed zelf in een Sub my'05 met 380 pk. Zat een stukje op de 170. Waarschuwing gekregen van een politieagent.
2) Vanaf Utrecht naar Meerkerk met een Zwarte Landcruiser 100, verhoogd, bull-bar, dikke banden en getint glas. Stroboscoop lampen voor aan en volgas naar Meerkerk. +/- 190 op de teller nog. Gedetineerden-busje moest rap plaats maken

3) A15 richting Gorinchem, Ik reed in een zilveren SL500, en een maatje in een zwarte SL500. Mijne liep net 3 km/pu harder op top. Speelden we tikkertje op topsnelheid

- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Vergeleken met de brommeravonturen van sommigen van jullie ben ik maar een groentje...
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 467#110467
Vrienden van mij zijn op de brommert naar Hongarije (omgeving Boedapest) gereden. 3000 kilometer heen en terug!
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 467#110467
Vrienden van mij zijn op de brommert naar Hongarije (omgeving Boedapest) gereden. 3000 kilometer heen en terug!
- Sander S.
-
Sander Spoolder schreef:Zal gelijk even wat acties posten:
2) Vanaf Utrecht naar Meerkerk met een Zwarte Landcruiser 100, verhoogd, bull-bar, dikke banden en getint glas. Stroboscoop lampen voor aan en volgas naar Meerkerk. +/- 190 op de teller nog. Gedetineerden-busje moest rap plaats maken![]()
3) A15 richting Gorinchem, Ik reed in een zilveren SL500, en een maatje in een zwarte SL500. Mijne liep net 3 km/pu harder op top. Speelden we tikkertje op topsnelheid![]()
Je bent gek!
Laatst gewijzigd door HSR op 26 sep 2008, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Visser
- Jan Visser
- Stéphane
-
Gisteravond. Ik had Pescatore opgehaald om samen even een stukje te rijden in de alfa 75. We kwamen een BMW E46 tegen die blijkbaar wilde sporten. Hup zo die gaat lekker het gas erop tijdens het opdraaien van de snelweg. In die bochten combinatie was de 75 al sneller. Toen op de snelweg spande het erom en reden we nagenoeg naast elkaar met inmiddels een snelheid van 190-200. Toen zag ik verderop dat de snelweg niet meer leeg was dus ging ik van het gas op. Onze bmw rijder hield het gas erop en wilde een auto via de vluchtstrook inhalen. Ik had inmiddels een flink gat gelaten dus hij kon makkelijk gewoon via de linkerbaan inhalen. uiteindelijk deed deze man dat ook en miste een lesauto op een haartje na.
-
Lol@brommer verhalen van Elmar, Cav en Sander.
Ben ooit eens op een redelijk snelle MT5 van Zuidwolde (Drenthe) naar Den Haag gereden. Dat was al geen pretje.
Zelf altijd wel een redelijk beheerste chauffeur geweest, paar zotte actie's zeg maar... 8)
-Vriend van me wilde graag achter in de kofferbak van mijn e32 750i op topsnelheid vervoerd worden. Van centrum Den Haag zo snel mogelijk naar centrum Zoetermeer. Hij vergat alleen dat er een hoop straten tot aan de snelweg waren met flinke drempels 8)
-Met een E34 M5 een keertje een E30 M3 (op die lange doordraaier vanaf de A4 de A10 op richting Coentunnel) buitenom in de bocht ingehaald. Het was iets nat en op een gegeven moment veloor ik de macht over het stuur toen ik oven zo'n piepklein dwarsricheltje reed. Met veel geluk hield ik de M5 bij de vangrails vandaan, een soort van onbedoelde powerslide zeg maar. Bij afslag Overtoom stonden die gasten naast me en deden het raampje omlaag.... 'netjes kerel, doe je dat vaker?' ...zit je dan met je pokerface
-Met een E34 535i in 35 minuten van Den Haag naar Arnhem. Ter hoogte van Driebergen merkte ik bij dik over de 200 km/u dat er ijsvorming op de weg was...voelde zo de wagen over vier wielen richting vangrail glijden....op eieren heel rustig weer de auto proberen te corrigeren........hart in je keel actie.
-Mooiste verhaal blijft met mijn e28 535i op de A12 bij Woerden.
Bij Arnhem zat er een donkere Ford achter mij te bumperkleven. Toen ik bij Arnhem de A12 op ging wilde ik deze kerel even een poepie laten ruiken en accelereerde vol bij hem vandaan. Hij verdween idd uit mijn binnenspiegel, maar dat kwam mij duur te staan.
Ter hoogte van Utrecht stonden er op de parallelbaan op de A12 3 politiewagens die telkens gelijk met mij optrokken als ik ze voorbij kwam. Je mocht toen nog 120 km/u, en ik wilde met 140 km/u niet schijnheilig doen.
Ze bleven in mijn spiegels zitten op gepaste afstand....bij Woerden kreeg ik een stopteken.
Resultaat, snelweg afgezet, allemaal op de knietjes op het asfalt gezeten met de handen achter het hoofd, vervolgens werden we ieder afzonderlijk afgevoerd naar het districtbureau in Woerden en hebben daar van 5 tot 8 uur in de cel gezeten.
Wat bleek nou...die donkerkleirige Ford bij Arnhem was van de recherche, die op hun beurt achter mij aan waren gekomen ivm een overval op een vestiging van GeldNet, waarbij een collega was neergeschoten. Daarbij zou een zwarte BMW gebruikt zijn...en wie kwamen er net van een avondje stappen in een zwarte BMW voorbij.....?
M'n wagen was helemaal onderzocht, deur en stoelpanelen werden zelfs gedemonteerd en uiteindelijk kregen we te horen dat het een misverstand was. Ik wilde er nog met m'n grote bek een 'zaak' van maken......zij vonden op hun beurt dat ik in het vervolg maar niet met 200+ een politiewagen moest afschudden 8)
Ben ooit eens op een redelijk snelle MT5 van Zuidwolde (Drenthe) naar Den Haag gereden. Dat was al geen pretje.
Zelf altijd wel een redelijk beheerste chauffeur geweest, paar zotte actie's zeg maar... 8)
-Vriend van me wilde graag achter in de kofferbak van mijn e32 750i op topsnelheid vervoerd worden. Van centrum Den Haag zo snel mogelijk naar centrum Zoetermeer. Hij vergat alleen dat er een hoop straten tot aan de snelweg waren met flinke drempels 8)
-Met een E34 M5 een keertje een E30 M3 (op die lange doordraaier vanaf de A4 de A10 op richting Coentunnel) buitenom in de bocht ingehaald. Het was iets nat en op een gegeven moment veloor ik de macht over het stuur toen ik oven zo'n piepklein dwarsricheltje reed. Met veel geluk hield ik de M5 bij de vangrails vandaan, een soort van onbedoelde powerslide zeg maar. Bij afslag Overtoom stonden die gasten naast me en deden het raampje omlaag.... 'netjes kerel, doe je dat vaker?' ...zit je dan met je pokerface

-Met een E34 535i in 35 minuten van Den Haag naar Arnhem. Ter hoogte van Driebergen merkte ik bij dik over de 200 km/u dat er ijsvorming op de weg was...voelde zo de wagen over vier wielen richting vangrail glijden....op eieren heel rustig weer de auto proberen te corrigeren........hart in je keel actie.
-Mooiste verhaal blijft met mijn e28 535i op de A12 bij Woerden.
Bij Arnhem zat er een donkere Ford achter mij te bumperkleven. Toen ik bij Arnhem de A12 op ging wilde ik deze kerel even een poepie laten ruiken en accelereerde vol bij hem vandaan. Hij verdween idd uit mijn binnenspiegel, maar dat kwam mij duur te staan.
Ter hoogte van Utrecht stonden er op de parallelbaan op de A12 3 politiewagens die telkens gelijk met mij optrokken als ik ze voorbij kwam. Je mocht toen nog 120 km/u, en ik wilde met 140 km/u niet schijnheilig doen.
Ze bleven in mijn spiegels zitten op gepaste afstand....bij Woerden kreeg ik een stopteken.
Resultaat, snelweg afgezet, allemaal op de knietjes op het asfalt gezeten met de handen achter het hoofd, vervolgens werden we ieder afzonderlijk afgevoerd naar het districtbureau in Woerden en hebben daar van 5 tot 8 uur in de cel gezeten.
Wat bleek nou...die donkerkleirige Ford bij Arnhem was van de recherche, die op hun beurt achter mij aan waren gekomen ivm een overval op een vestiging van GeldNet, waarbij een collega was neergeschoten. Daarbij zou een zwarte BMW gebruikt zijn...en wie kwamen er net van een avondje stappen in een zwarte BMW voorbij.....?
M'n wagen was helemaal onderzocht, deur en stoelpanelen werden zelfs gedemonteerd en uiteindelijk kregen we te horen dat het een misverstand was. Ik wilde er nog met m'n grote bek een 'zaak' van maken......zij vonden op hun beurt dat ik in het vervolg maar niet met 200+ een politiewagen moest afschudden 8)
-
Marcel van Meerbeek schreef: -Mooiste verhaal blijft met mijn e28 535i op de A12 bij Woerden.
Mooi verhaal

- Ti-Tourist (Erik)
Interessant topic. Rijd normaal altijd heel netjes, maar soms kan ik het niet laten. Vooral om even stress kwijt te raken of gewoon te genieten. Vlak buiten het dorp ligt er een natuur / stiltegebied liggen overal eenbaans weggetjes met aan weerszijden sloten & slecht verlicht. Zijn vooral 5 á 6 km lang alleen maar bochtencombinaties met een paar heerlijke lange doordraaiers erin. Er is 1 lang recht stuk ertussen ik ooit 190 op de klok heb gezien (60 toegestaan) De bochten gaan meestal met een 80 - 90.
Rijd m'n favoriete route af en toe nog wel eens 's nachts, maar toen ik ca. drie maanden geleden vanuit een blinde bocht ineens een losgebroken koe voor m'n neus kreeg
doen we het toch een flink tikkie rustiger aan. Gelukkig draaide het beest om en liep een stukje terug, anders was dat niet best afgelopen. Scheelde nog geen meter.
Rijd m'n favoriete route af en toe nog wel eens 's nachts, maar toen ik ca. drie maanden geleden vanuit een blinde bocht ineens een losgebroken koe voor m'n neus kreeg

- Erik
- Auto: BMW ///M
afsnijroute hier in Vianen over fietspad de oude lekbrug, gewoon van de dijk afgereden, kijken of dat kan met een golfje destijds.
nou dat kan, alleen als je alleen al naar je rem kijkt is je kont eerder beneden dan je neus.
8)
denk dat dat wel mijn leipste actie is.
los van bizar steil terreinrijden op veel te smal weggetje in Noorwegen zodat je 5km achteruit langs een klif kunt gaan rijden omdat je bovenaan niet kunt keren
en de rivierdoorwadingen in IJsland waar we met hele hebben en houden wegdreven met de stroom mee om op een zandbankje weer zand onder de wielen te krijgen tellen we ook maar niet mee..........
:twisted:
nou dat kan, alleen als je alleen al naar je rem kijkt is je kont eerder beneden dan je neus.
8)
denk dat dat wel mijn leipste actie is.
los van bizar steil terreinrijden op veel te smal weggetje in Noorwegen zodat je 5km achteruit langs een klif kunt gaan rijden omdat je bovenaan niet kunt keren
en de rivierdoorwadingen in IJsland waar we met hele hebben en houden wegdreven met de stroom mee om op een zandbankje weer zand onder de wielen te krijgen tellen we ook maar niet mee..........
- Dennis Cavallino
- Roman
Klinkt heerlijk.Erik schreef: los van bizar steil terreinrijden op veel te smal weggetje in Noorwegen zodat je 5km achteruit langs een klif kunt gaan rijden omdat je bovenaan niet kunt keren
Heb zo ook nog wel wat verhalen, lekker altijd.
Wel eens 25 uur vast gezeten in een ongeloofelijk stinkende baggerzooi. Ergeste was nog dat ik niet eens mee was gegaan met ons clubje. Ik zat met me reet lekker in een bar voor een verjaardags feestje van een vriendin, als enigste gozer tussen een dozijn wijven die op weg waren het lopen zichzelf moeilijk te maken (om het maar zo te zeggen)
Krijg ineens om 1 uur snachts een telefoontje, ja errrrmm we zitten vast.
Na een scheldkanonade van ongeveer 10 minuten in de auto gesprongen, naar huis gereden. Soes van stal gehaald en erop af. Na 25 minuten rijden eindelijk in het gebied gekomen waar ze waren. En vind ze dan maar eens in het donker, na zelf bijna 3 keer klem te zijn gekomen in de rotsen had ik ze dan eindelijk.
Maar nee hoor, die zat zo vast dat ik er ook geen beweging in kon krijgen.
Na 6 uur ploeteren kwam help auto nummer 2 aan gereden. Discovery V8 op 33 inch M/T. Nee hoor, ook die kon er helemaal niks mee.
Hele dag staan graven, duwen, trekken god weet wat allemaal. Iedere keer als er beweging in kwam liep de Disco weer vast, afgewisselt met mijn soes.
Had intussen al eten etc gehaalt. 2 uur volgende nacht kwam hulp auto nummer 3 aan. Rechtstreeks vanuit Essaouira, Marrokko. HDJ80 4.2TDI met behoorlijk wat aanpassingen. En floeps die trok de hele bende er in een kwartier uit.
Hier een fototje van hoe de auto erbij stond net voor het donker werd op dag 1. Voor dat ik er dus bij was. Hele diepe vreemde modder was het. Niet wat je meestal hier aantreft (als je al modder aantreft).
Leek wel een soort van klei.
[img:576:432]http://img119.imageshack.us/img119/7872 ... 812fp3.jpg[/img]
Ook trouwens bij een nacht route vast geraakt in de bergen hier. Had net gesneeuwd. Zaten tot 5 uur snachts te graven en te trekken. Krijg nu weer koude rillingen als ik er aan denk alleen al.
Toen was de soes nog blauw wit... Al weer tijdje terug...
Heb daar nog meer fotos van trouwens dan deze. Maar je ziet het zo wel, die voorkant zit aardig diep in de shit.
[img:640:480]http://img515.imageshack.us/img515/2406 ... izesp0.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
Ik moest ooit een Alfa 155 ophalen in Luxemburg stad toen ik hiker was. Dag van tevoren daarheen gereisd met de trein. Overnacht bij mijn familie en toen door naar de stad Luxemburg. Sleutels gekregen, parkeergarage uitgereden en het was meteen 25+ graden. Dus ik lekker het raam open gelaten. Via allemaal B-wegen wilde ik terug naar NL, niet via de snelweg.
Na nog geen uur bochtjes was ik het zat met zo'n schijt FWD en besloot toch maar via de snelweg te gaan. Begint het op een gegeven moment met +120 km/u toch wat kouder te worden met dat raam open. Dus raampje dicht.... NOT. Blijft een Alfa, dus raampje ging niet dicht.
Brrr...
Snelweg weer af en helemaal binnendoor naar Luik gereden. Vanaf daar binnendoor naar Maastricht.
Zon was allang weg. Zo warm als het luxemburg was, zo koud werd het in Nederland. Jas aangetrokken, kraag omhoog.
's Avonds kwam ik bij mijn ouders. Raam ging nog steeds niet dicht. Dus auto in de garage gestald. Volgende ochtend in stromende regen naar Amsterdam waar ik die auto af moest leveren. Daar in de parkeergarage wilde ik hem toch echt dicht krijgen. Lukte niet.
Sleutels afgegeven en zo'n gastje van dat bedrijf kwam de auto even checken. Stapt in en doet gewoon het raam dicht. GRMBL. :twisted:
Gewoon 400 km met een open raam gereden, waarvan 350 km niet prettig!

Na nog geen uur bochtjes was ik het zat met zo'n schijt FWD en besloot toch maar via de snelweg te gaan. Begint het op een gegeven moment met +120 km/u toch wat kouder te worden met dat raam open. Dus raampje dicht.... NOT. Blijft een Alfa, dus raampje ging niet dicht.
Brrr...
Snelweg weer af en helemaal binnendoor naar Luik gereden. Vanaf daar binnendoor naar Maastricht.
Zon was allang weg. Zo warm als het luxemburg was, zo koud werd het in Nederland. Jas aangetrokken, kraag omhoog.
's Avonds kwam ik bij mijn ouders. Raam ging nog steeds niet dicht. Dus auto in de garage gestald. Volgende ochtend in stromende regen naar Amsterdam waar ik die auto af moest leveren. Daar in de parkeergarage wilde ik hem toch echt dicht krijgen. Lukte niet.
Sleutels afgegeven en zo'n gastje van dat bedrijf kwam de auto even checken. Stapt in en doet gewoon het raam dicht. GRMBL. :twisted:
Gewoon 400 km met een open raam gereden, waarvan 350 km niet prettig!

- Dennis Cavallino