Wijn liefhebbers opgelet: Vintake brothers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Wijn liefhebbers opgelet: Vintake brothers

Bericht door Macboy » 06 nov 2015, 12:50

Twee goede vrienden van me Olaf en Freek hebben gewerkt als sommeliers/gastheren in het befaamde Jachthuis te Hoog Soeren. Door mij regelmatig hier bejubeld. Gault Millau 16,5 punten en meest gastvrije restaurant van het jaar 2014 kort nadat het al dichtging.

Olaf en Freek hebben onlangs Vintake opgericht en een heel leuk bedrijfsfilmpje gemaakt. Bij Vintake kan je tegen een goede prijs wijnen kopen die bij jouw of je eigen gelegenheid passen. Best leuk concept vind ik. Het bedrijfsfilmpje is zo leuk dat ik die even met jullie wil delen. Naar ik aanneem genoeg liefhebbers hier van leuke wijnen tegen goede prijzen (al kan je het ook echt gek maken).

http://www.vintake.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Die moet ik dan ook echt even hier met jullie delen :thumbup:

https://vimeo.com/142131228" onclick="window.open(this.href);return false;

[vimeo]http://www.vimeo.com/142131228[/vimeo]
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (87.49 KiB) 1309 keer bekeken

tomgtr

Re: Wijn liefhebbers opgelet: Vintake brothers

Bericht door tomgtr » 06 nov 2015, 14:03

Wel leuk concept, maar niet leuk dat ik niet even kan neuzen in hun assortiment. Maar neem aan dat ze pas inkopen als ik mijn wensen aangeef wat qua volume de prijs behoorlijk hoog maakt vrees ik.

Fedmas
Auto: G21 330e

Bericht door Fedmas » 06 nov 2015, 14:09

Mooi concept, maar heb wel het idee dat het iets meer is wellicht voor de zakelijke markt. Al is een wijnabbonnement wel een heel vet idee.

mark123

Bericht door mark123 » 06 nov 2015, 15:16

concept is goed (wijn is gouden handel schijnbaar). Ik vond echter deze jongens 'leuker' http://www.wearesommos.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Roy RS

Bericht door Roy RS » 06 nov 2015, 16:39

mark123 schreef:concept is goed (wijn is gouden handel schijnbaar). Ik vond echter deze jongens 'leuker' http://www.wearesommos.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

haha, gouden handel, benieuwd hoe je daar op gekomen bent...ik kan je verzekeren dat het allemaal in de marge zit en dat je gewoon heel erg ouderwets je best moet doen voor volume om de lage marges uit te laten kunnen!
Leuk concept wat die jongens hebben, maar het lijkt mij inderdaad ook vooral een zakelijk dingetje, ik richt me zelf ook vooral op de zakelijk markt omdat particulier, tenminste zonder fysieke winkel, bijna niet uit kan. Hooguit het topje van de particuliere markt, dat houd ik er particulier graag bij voor de kers op de taart.

Ik juich het verder toe dat wijn eindelijk een beetje minder stoffig lijkt te worden en dat er jonge hippe mensen in het vak actief zijn, die een fatsoenlijke site bouwen en op moderne wijze wijn proberen te slijten/ advies te geven.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 nov 2015, 16:48

He Tom uiteraard pakken ze het volume uit de zakelijke markt. Maar het concept is nu juist ook om de kleine particulier te voorzien. En zoals het filmpje ook laat zien: niet alleen groot volume, maar ook gewoon 3 leuke flesjes. Als je naar de Gall&Gall gaat koop je ook niet per 50 natuurlijk maar kan je ook naar buiten lopen met 2 flesjes. Dus ik zou het zeker aanbevelen.

Het mooiste is dat ze echt verstand van wijn-spijs combinaties hebben. Daar zit hun meerwaarde. Dus heb je binnenkort een leuk feestje of etentje, dan mail je ze en laat weten wat je gaat voorbereiden. Op basis daarvan en je budget zoeken zij dan iets leuks uit.

Sommos ziet er ook goed uit overigens. Maar daar bestel je wat zij lekker vinden en niet wat je zelf lekker vindt en wat bij je past. Althans als ik dat zo vluchtig bekijk.

ErikS

Bericht door ErikS » 06 nov 2015, 20:51

Macboy schreef:He Tom uiteraard pakken ze het volume uit de zakelijke markt. Maar het concept is nu juist ook om de kleine particulier te voorzien. En zoals het filmpje ook laat zien: niet alleen groot volume, maar ook gewoon 3 leuke flesjes. Als je naar de Gall&Gall gaat koop je ook niet per 50 natuurlijk maar kan je ook naar buiten lopen met 2 flesjes. Dus ik zou het zeker aanbevelen.

Het mooiste is dat ze echt verstand van wijn-spijs combinaties hebben. Daar zit hun meerwaarde. Dus heb je binnenkort een leuk feestje of etentje, dan mail je ze en laat weten wat je gaat voorbereiden. Op basis daarvan en je budget zoeken zij dan iets leuks uit.

Sommos ziet er ook goed uit overigens. Maar daar bestel je wat zij lekker vinden en niet wat je zelf lekker vindt en wat bij je past. Althans als ik dat zo vluchtig bekijk.
Echt leuk, maar dat kan ik ook. :tooth:
Gekheid, hun zijn net dat tikje 'beter' geschoold dan dat ik dat ben.

Maar hé, ik doe 't prima. :bag: :tooth:

3 flesjes bezorgen, ik hoop niet voor ze dat dat de werkwijze gaat worden......... Zeker niet 3 flesjes van 7 euro. Wat @Roy zegt, wijn is zeker geen gouden handel.

mark123

Bericht door mark123 » 06 nov 2015, 21:22

Ik zie eigenlijk alle wijnhuizen/winkels in hele mooie panden zitten. Van Eijk, de Bruijn wijnkopers, etc. Dan moet er tochnergrns marge worden gemaakt?

ErikS

Bericht door ErikS » 07 nov 2015, 16:34

mark123 schreef:Ik zie eigenlijk alle wijnhuizen/winkels in hele mooie panden zitten. Van Eijk, de Bruijn wijnkopers, etc. Dan moet er tochnergrns marge worden gemaakt?
Lol, 't zal vast gebeuren dat er mensen met geld van hun Hobby hun werk maken.

De familie Pon heeft ook een landgoed ed. Maar dat betekent niet dat er in de wijn zo veel is verdiend. ;-)

Plaats reactie