E34 M5 te koop, kennis van mij heeft interesse
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
E34 M5 te koop, kennis van mij heeft interesse
Deze is zó goedkoop dat een kennis van mij er wel voor wil zwichten.
http://217.114.99.235/NEW/klant/autopag ... &template=
Maar, is de auto niet té goedkoop??
http://217.114.99.235/NEW/klant/autopag ... &template=
Maar, is de auto niet té goedkoop??
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Nou, met 275.000km en import niet echt te goedkoop zou ik zeggen, maar een 'oude' S38 is in onderhoud niet het goedkoopste dat je je voor kunt stellen, dus ik zou hem toch alleen maar kopen als hij goed in orde is en hij een behoorlijke reserve achter de hand houdt, anders zal het gauw over zijn met de pret.
Wel een mooi exemplaar zo op de foto's afgaand!
Wel een mooi exemplaar zo op de foto's afgaand!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
N'ring Edition is wel de versie die echt begeerlijk is.
Prijs is niet verkeerd, maar ik zou een kenner meenemen die objectief en realistisch is. Want je bent minimaal 3 keer zoveel kwijt als je veel achterstallig onderhoud en reparaties moet opvangen. Het is niet een auto die je koopt voor <5k en dan voor 1000 euro een beurt geeft en er 20.000 km zonder problemen mee kunt rijden.
Althans, dan zou je echt geluk hebben.
Prijs is niet verkeerd, maar ik zou een kenner meenemen die objectief en realistisch is. Want je bent minimaal 3 keer zoveel kwijt als je veel achterstallig onderhoud en reparaties moet opvangen. Het is niet een auto die je koopt voor <5k en dan voor 1000 euro een beurt geeft en er 20.000 km zonder problemen mee kunt rijden.
Althans, dan zou je echt geluk hebben.

- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Re: E34 M5 te koop, kennis van mij heeft interesse
Het is in Meppel, daar doen ze niet aan oplichtenhugo schreef: Maar, is de auto niet té goedkoop??

- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Er bestaat helemaal geen Nürburgring Edition van de E34 M5. Meestal gaat het gewoon over het optiepakket met de bredere achtervelgen, de servotronic en het verstelbare onderstel. Elke E34 M5 was te bestellen met de skirts in ik meen 3 verschillende kleuren waarvan zilver er één was.
De meest interessante versie van de E34 M5 is de 20 jahre Motorsport edition.
De meest interessante versie van de E34 M5 is de 20 jahre Motorsport edition.
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 mei 2007, 10:34
Er bestaat wel degelijk een nurbergring edition van de ///M5.Er bestaat helemaal geen Nürburgring Edition van de E34 M5. Meestal gaat het gewoon over het optiepakket met de bredere achtervelgen, de servotronic en het verstelbare onderstel. Elke E34 M5 was te bestellen met de skirts in ik meen 3 verschillende kleuren waarvan zilver er één was.
De meest interessante versie van de E34 M5 is de 20 jahre Motorsport edition.
ik denk dat jullie een paar dingen door elkaar halen
je hebt de m5 3.6L m30B36 standaard 316pk
je hebt de m5 3.8L m30B38 standaard 340pk.
de 3.8 is als ware de getunde versie van de 3.6.
De 3.8 heeft vanaf fabriek het bmw aerodinamica pakket erop zitten.
de nurbergring edition heeft een speciaal onderstel wat vanaf 120km/h iets zakt voor de betere wegligging en een servo-tronic.
Nu over de prijs; de ///M5 motoren van de e34 waren 250000km onderhoudsvrij gegarandeerd vanaf fabriek, daarna is een revisie wel op zijn plaats,daar er met dergelijke auto,s meestal niet(altijd) rustig wordt gereden, aanschaf is dus voor de prestaties.
Om een dergelijk motorsport blok van BMW te gaan reviseren is echt schreeuwend duur.
Met een km-stand van 275000(en meestal 10 eigenaren) wordt het wel riskant.
Hieronder een foto van mijn ///M5 van een paar jaar geleden(is verkocht)
groet
John
[img:640:480]http://img162.imageshack.us/img162/7997/11ku3.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Met alle respect, maar nu snap ik weer waarom ik een originaliteitsfreak ben. Mijn eerste indruk: heej een tupperware 518i.
Sorry, smaken verschillen gelukkig.
N'ring edition is idd met verstelbare onderstel, ze noemen dat het Ring onderstel omdat 'ie grotendeels is afgesteld/ontwikkeld op de Ring. Beetje vergelijkbaar met de VDV Leons. Niet een officiele benaming, maar iedere kenner snapt wat je bedoelt.
Sorry, smaken verschillen gelukkig.

N'ring edition is idd met verstelbare onderstel, ze noemen dat het Ring onderstel omdat 'ie grotendeels is afgesteld/ontwikkeld op de Ring. Beetje vergelijkbaar met de VDV Leons. Niet een officiele benaming, maar iedere kenner snapt wat je bedoelt.
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Kun je nagaan als over 10 jaar de E60 M5 betaalbaar is. Als daar iets stuk aan gaat kun je je huis verkopenHans schreef:Kennis van me kocht een paar jaar geleden een e34 M5 voor weinig, hij heeft er meteen voor 12K aan moeten verspijkeren om hem technisch weer fris te krijgen. Later is het drijfstanglager (of zoiets) eruit gelopen, daaag motor. Dit soort auto's kunnen je een klein vermogen kosten.

Al die high tech techniek is maar voor 2 kampen interessant: BMW en de 1e koper, iedereen erna gaat er (mogelijk) financieel de boot mee in.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 mei 2007, 10:34
Met alle respect, maar nu snap ik weer waarom ik een originaliteitsfreak ben. Mijn eerste indruk: heej een tupperware 518i.
Sorry, smaken verschillen gelukkig.
Geeft niets hoor, was er zelf wel blij mee,alles is wel origineel erop achterskirt / spoiler van racing dynamics,zijskirts origineel ///M5
alleen ging deze tupperware wel 298 echte km/h,( in tegenstelling tot de normale tupperware) hebben we in duitsland geklokt destijds met navigatie....moet wel zeggen dat ik daarna wist waarom snelle auto,s bij 250km/h begrenst zijn.
groet
John
Laatst gewijzigd door johnE21 op 05 jun 2007, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Kun je voor dat geld niet beter naar die E34 M5 van Bjorn gaan kijken. Die komt wat mij betreft toch een stuk betrouwbaarder over.
Helaas moet die nog geimporteerd worden maar wellicht kun je voor iets meer dan bovenstaande vraagprijs tot zaken komen. Helaas was die voor mij op dit moment even niet haalbaar.
edit: deze bedoel ik http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4894
Het blijven natuurlijk supergave wagens die E34 M5´s.
Helaas moet die nog geimporteerd worden maar wellicht kun je voor iets meer dan bovenstaande vraagprijs tot zaken komen. Helaas was die voor mij op dit moment even niet haalbaar.
edit: deze bedoel ik http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4894
Het blijven natuurlijk supergave wagens die E34 M5´s.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Heej John, dat je er blij mee bent geweest kan ik wel geloven.
Maar ik hou zelf niet van die skirts, einddemper, rode knippers, getint glas (zeker niet icm chrome strips, met black line vind ik het wel kunnen) en die spoiler op de achterruit. En de velgen. Dat is imho allemaal niet mooier dan het 'origineel'. Maar dat is ook waarom ik niet zo snel een opvolger van mijn E34 kan vinden, ze zijn állemaal niet meer origineel.

Maar ik hou zelf niet van die skirts, einddemper, rode knippers, getint glas (zeker niet icm chrome strips, met black line vind ik het wel kunnen) en die spoiler op de achterruit. En de velgen. Dat is imho allemaal niet mooier dan het 'origineel'. Maar dat is ook waarom ik niet zo snel een opvolger van mijn E34 kan vinden, ze zijn állemaal niet meer origineel.

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
@John: Volgens mij bedoelt Dick het volgende. Namelijk dat de E34 M5 niet als Nürburgring Edition (uitvoering/type) is verkocht. Het was een optie (Nürburgring Option) op de E34 M5 vanaf 1992 en bevatte de volgende onderdelen:
- adaptief onderstel
- gasgevulde Boge dempers
- sensoren die de bodyroll meten om onderstel aan te passen
- Sportstune besturing
- dikkere stabi's
- 255/40 achterbanden
- en een A-K-P schakelaar om de onderstelinstelling mee aan te passen
- adaptief onderstel
- gasgevulde Boge dempers
- sensoren die de bodyroll meten om onderstel aan te passen
- Sportstune besturing
- dikkere stabi's
- 255/40 achterbanden
- en een A-K-P schakelaar om de onderstelinstelling mee aan te passen
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Dat heet het "Nürburgring fahrwerk paket" en was een normale optie. Dus geen speciale uitvoering zoals de 20 jahr Motorsport edition. Het enigste uiterlijke verschil tussen de 3.6 en de 3.8 zijn de velgdeksels. het aerodynamicapakket was altijd een optie. De bekende M5 spiegels waren dan ook niet standaard. Mijn 93er heeft wel de spiegels, maar niet de aschterspoiler, de 94er heeft beide.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 mei 2007, 10:34
Ben toch maar even in mijn bmw///M boeken gaan duiken was nu ook zelf aan het twijfelen geslagen,heb namelijk ook een Nurbergring edition gehad.
Volgens het ///M-boek van james Taylor:
De 3.8L M5 kreeg adaptieve M-vering( is de motorsportversie van de 3e generatie EDC)
Het nurbergringring pakket/ optie heeft een schakelaar om de zelfdenkende wielophanging in alle gevallen stugger te maken.soort sportstand.
dikkere stabilisatorstang achter( is standaard geworden vanaf 1994), sportief afgestelde servotronic stuurbekrachtiging.
Nurbergring onderstel is inderdaad ontwikkeld op de nurbergring.
Zit als het goed is ook een speciaal plaatje binnen in de wagen.
Leuk detail ,dit was alleen een optie op de 3.8L en niet op de 3.6L
Moet Dick wel gelijk geven dat er nergens staat dat de auto zakt, maar daar was ik wel, in mijn beleving van overtuigd.
Heb het trouwens nooit kunnen controleren bij 120km/h
groet
John
Volgens het ///M-boek van james Taylor:
De 3.8L M5 kreeg adaptieve M-vering( is de motorsportversie van de 3e generatie EDC)
Het nurbergringring pakket/ optie heeft een schakelaar om de zelfdenkende wielophanging in alle gevallen stugger te maken.soort sportstand.
dikkere stabilisatorstang achter( is standaard geworden vanaf 1994), sportief afgestelde servotronic stuurbekrachtiging.
Nurbergring onderstel is inderdaad ontwikkeld op de nurbergring.
Zit als het goed is ook een speciaal plaatje binnen in de wagen.
Leuk detail ,dit was alleen een optie op de 3.8L en niet op de 3.6L
Moet Dick wel gelijk geven dat er nergens staat dat de auto zakt, maar daar was ik wel, in mijn beleving van overtuigd.
Heb het trouwens nooit kunnen controleren bij 120km/h

groet
John
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Sorry John. Ik heb geen verstand van auto's die hier populair zijn, maar de E34 M5 is echt wel mijn kindje
. Er zit trouwens geen plaatje in. Het is gewoon een optie. Net als schuifdak, verwarmde stoelen, koplampsproeiers en noem ze verder maar op. Een Nürburgring Edition heeft nooit bestaan. Er zijn wel veel mensen die denken dat dit een uitvoering was en je ziet zelfs advertenties staan met de tekst speciale zeldzame uitvoering maar dat is dus bullshit. Er zijn echter nog wel 22 stuks gebouwd van een Ceccoto uitvoering en nog een aantal van de Winkelhock uitvoering. Één van de twee is ook lichter trouwens.

-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
[quote="johnE21"][quote]
alleen ging deze tupperware wel 298 echte km/h,( in tegenstelling tot de normale tupperware) hebben we in duitsland geklokt destijds met navigatie....moet wel zeggen dat ik daarna wist waarom snelle auto,s bij 250km/h begrenst zijn.
Cool, dan had je dus één van de laatste. Die 6-bakken zijn nu vreselijk moeilijk te vinden. Ik ben op zoek naar zo'n 6bak voor mijn 93er. Voor de circuitauto is die top niet van belang.
@Sven. Zeer binnenkort gaan aan de motor van de dikke dame beginnen. Aansluitend komt de zware zus aan de beurt en dan heb ik ook de uitlaat nodig. Maar als ie in de weg ligt moet je het zeggen. Kom ik 'm eerder ophalen natuurlijk.
alleen ging deze tupperware wel 298 echte km/h,( in tegenstelling tot de normale tupperware) hebben we in duitsland geklokt destijds met navigatie....moet wel zeggen dat ik daarna wist waarom snelle auto,s bij 250km/h begrenst zijn.
Cool, dan had je dus één van de laatste. Die 6-bakken zijn nu vreselijk moeilijk te vinden. Ik ben op zoek naar zo'n 6bak voor mijn 93er. Voor de circuitauto is die top niet van belang.
@Sven. Zeer binnenkort gaan aan de motor van de dikke dame beginnen. Aansluitend komt de zware zus aan de beurt en dan heb ik ook de uitlaat nodig. Maar als ie in de weg ligt moet je het zeggen. Kom ik 'm eerder ophalen natuurlijk.