Eens! Daarom zijn de onderdelen om het ABS te herstellen al besteld.Reind schreef: Ik zou het herstellen van de ABS echt op prio nummer 1 zetten. Je brengt er andere mee in gevaar aangezien je remmen niet naar behoren functioneren. Ik heb het voor mijn neus zien gebeuren dat een BMW met falende ABS een andere auto uitschakelt.
BMW 120i F20 B48 ZF8
- Vanreijmersdal
Re: BMW tracktool E46 330CI
- Vanreijmersdal
Na het uitstapje in de grindbak, kwam er onder de auto een knarsend, piepend en schurend geluid vandaan. Omdat het zo direct na het uitstapje aanwezig was, had ik het vermoeden dat er ergens grind klem zat. Omdat ik geen risico wilde nemen met een vast lopende aandrijfas omdat bv het lager stuk gegaan was, hebben we de dag gestaakt en zijn we naar huis gegaan.
Vandaag een onder de auto gaan liggen en de oorzaak kunnen vinden.
Er zat grind tussen het hitteschild en de cardanas.
Nou zit dat hitteschild daar met een reden en ben ik benieuwd hoe andere mensen hiermee om zijn gegaan?
Weghalen? en vindt je daar dan bepaalde hinder onder? Kan de cardanas daar goed tegen en dan voornamelijk het tussen lager?
Of modificeren? hoe heb je dat dan gedaan?
Of wat anders?
Ik snap dat raceauto's eigenlijk nooit stil staan en waardoor er veel warmte van de uitlaat onder kan blijven hangen, maar toch ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere race genoten.
Vandaag een onder de auto gaan liggen en de oorzaak kunnen vinden.
Er zat grind tussen het hitteschild en de cardanas.
Nou zit dat hitteschild daar met een reden en ben ik benieuwd hoe andere mensen hiermee om zijn gegaan?
Weghalen? en vindt je daar dan bepaalde hinder onder? Kan de cardanas daar goed tegen en dan voornamelijk het tussen lager?
Of modificeren? hoe heb je dat dan gedaan?
Of wat anders?
Ik snap dat raceauto's eigenlijk nooit stil staan en waardoor er veel warmte van de uitlaat onder kan blijven hangen, maar toch ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere race genoten.
- Reind
Beetje afhankelijk van organisatie maar een hittschild is eigenlijk altijd verplicht en wel zo veilig. Een hitteschild doet natuurlijk ook zijn werk als de auto naar een sessie van 20 min knallen vervolgens lang stilstaat in pit of potbox. En om het gewicht hoef je het niet te doen.
- Vanreijmersdal
Voor het gewicht hoef je het idd niet te laten.
Dan toch maar weer het hitteschild erop en het probleem bij de bron aanpakken, niet meer de grindbak inrijden of er voorzorgen dat de remmen niet meer blokkeren...
Ik heb een DSC knop besteld, alleen na het koppelen van de knop gaan de lampjes op het dashboard niet uit.
Ik heb van alles geprobeerd, behalve ermee te rijden.
Hier moet ik dus nog even wat onderzoek oplos laten. Wellicht zit er ergens een reset op.
Dan toch maar weer het hitteschild erop en het probleem bij de bron aanpakken, niet meer de grindbak inrijden of er voorzorgen dat de remmen niet meer blokkeren...
Ik heb een DSC knop besteld, alleen na het koppelen van de knop gaan de lampjes op het dashboard niet uit.
Ik heb van alles geprobeerd, behalve ermee te rijden.
Hier moet ik dus nog even wat onderzoek oplos laten. Wellicht zit er ergens een reset op.
- Vanreijmersdal
- GTRene
veel beter/mooier 

- TurboClouseau
Breder is altijd mooier! 

- Macboy
Prachtig om de laatste updates weer te lezen
Kleur zwart met dat groene stripje is erg gaaf, maar dan moet je de hele auto zwart wrappen vind ik. Zilver en zwart en groen is niet mooi.

Kleur zwart met dat groene stripje is erg gaaf, maar dan moet je de hele auto zwart wrappen vind ik. Zilver en zwart en groen is niet mooi.
- MSGHibiza
Zijn dat Nankang semi's? Hoe bevallen die?
- Vanreijmersdal
Ja goed, ik kom er de bocht mee door.
Nee, ik kan er weinig over zeggen omdat ik op de E46 geen goed vergelijk heb.
Ik heb op de E36 gereden met Potenza 225 breed en R888 195 breed. Daar ha dik wel een goed vergelijk en dat was dat de R888 wel veel smaller zijn maar wel veel meer grip leveren, langer nodig hebben om op temperatuur te komen en eerder gaan smeren.
Op de E46 ga ik nog zeker niet echt hard, maar heel soms wel de grens al gevonden heb.
Hbe heb wel het idee dat de de Nankang's stabiel zijn in 20 min.
Nee, ik kan er weinig over zeggen omdat ik op de E46 geen goed vergelijk heb.
Ik heb op de E36 gereden met Potenza 225 breed en R888 195 breed. Daar ha dik wel een goed vergelijk en dat was dat de R888 wel veel smaller zijn maar wel veel meer grip leveren, langer nodig hebben om op temperatuur te komen en eerder gaan smeren.
Op de E46 ga ik nog zeker niet echt hard, maar heel soms wel de grens al gevonden heb.
Hbe heb wel het idee dat de de Nankang's stabiel zijn in 20 min.
- Vanreijmersdal
- Vanreijmersdal
Ik weet alleen nog niet wat de beste montage voor de spoiler is. Omdat ik het binnenframe van de klep er uit geslepen heb, heeft de klep eigenlijk geen stijfheid meer.
Zijn hier nog mooie oplossingen voor? of kan ik beter weer een achterklep met binnenframe gaan zoeken?
Zijn hier nog mooie oplossingen voor? of kan ik beter weer een achterklep met binnenframe gaan zoeken?
- Macboy
Geen idee, maar heb wel een ander idee :
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 29&t=28321" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 29&t=28321" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vanreijmersdal

Dat geeft nog meer weerstand op de vleugel
- Vanreijmersdal
Ik zit te denken aan een frame aan de klep, wat dan weer op de rand van de achterbak steunt.
Een frame in de kofferbak zelf wordt denk ik te zwaar of de groot en dat heb ik liever niet.
Ik heb ook gezocht naar afbeeldingen op google voor inspiratie, maar heb nog niks kunnen vinden.
Zijn er hier mensen die ter inspiratie afbeeldingen hebben?
Een frame in de kofferbak zelf wordt denk ik te zwaar of de groot en dat heb ik liever niet.
Ik heb ook gezocht naar afbeeldingen op google voor inspiratie, maar heb nog niks kunnen vinden.
Zijn er hier mensen die ter inspiratie afbeeldingen hebben?
- Macboy
Mijn idee ging om je dash 

-
OnlineMartijnGizmo
- Vanreijmersdal
Looking good!
- Vanreijmersdal
- TurboClouseau
Ook al zou hij winst geven qua druk op de achterkant, dan nog had ik hem niet gemonteerd. Vind de Beemer er niet mooier op worden door de spoilert 

- Vanreijmersdal
Smaken verschillen gelukkig. 

- GTRene
voor een trackday auto zal het wel wat extra opleveren zo'n grote wing.
voor een straatauto, dan liever iets ala CSL ducktail, zal ook wel iets doen, niet zoveel maar toch

voor een straatauto, dan liever iets ala CSL ducktail, zal ook wel iets doen, niet zoveel maar toch

- Vanreijmersdal
Ik heb ook lang gekeken naar een CSL klep, want die is wel echt mooi. Maar dan wel naar een volledige klep en niet alleen een opzet stuk, want het opzet stuk vind ik echt niet mooi.
- Vanreijmersdal
Sorry kerel.Hoppa schreef:![]()
![]()
Ik denk wel dat als je de gehele auto ziet, dat het er veel beter uit ziet.