De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: De EU

Bericht door Robin » 30 okt 2015, 13:59

Buiten 't feit dat bouwbedrijven bedden en matrassenfabrikanten vanwege die asielcentra goed draaien (ah nou snap ik hem:)) op deze nieuwe 'klanten', heeft de West EU/NL economie er echt geen profijt van direct, ergo eerder een domper op de nog fragiele economie. Kostenplaatjes waar je stijl van achterover valt, terwijl de koopkracht nog steeds bar is tov voor de crisis...en de koopkracht van onze nieuwe inwoners is ook om te janken. Een kleine groep vaart er wel bij, maar in 't groot moet ik nog zien wat dit ons economisch brengt. Alle mooipraterij ten spijt, neem me niet kwalijk. Ja beveiligingsbedrijven en alarmsysteembouwers ook...

Riceaux

Bericht door Riceaux » 30 okt 2015, 14:15

Wij hebben een moskee zo goed als in de achtertuin staan, enige overlast die ik er van ervaar is dat de mensen die die moskee bezoeken voor parkeerellende zorgen hier in de buurt en ze totaal geen Nederlands spreken. Als je ze aanspreekt in het Nederlands kijken 99% van die mensen je een beetje schaapachtig aan. Geïntegreerd zijn ze in ieder geval niet, diensten zijn ook regelmatig overdag. En op de 1 of andere manier zie je altijd dezelfde mensen die altijd aanwezig zijn. En dat is een redelijk grote groep. Werken die mensen dan niet? Of zijn het allemaal ondernemers en zzp'ers die zelf hun werktijden indelen? :hmmm:

Af en toe is er wel een akkefietje waar de politie bij moet komen om het weer rustig te krijgen. Als er bijvoorbeeld weer een gastspreker komt waar 50% van de bezoekers het niet mee eens is.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 okt 2015, 14:19

Is allemaal mooi Robin en anderen. Heel indrukwekkend. Klopt vaak zelfs helemaal. Maar ik mis nogal vaak de nuance. Behalve dat

1) Hou houd je ze tegen? En waar?
2) Wie gaat sneller en beter bepalen wie het recht heft te blijven en wie niet.

Jullie reopen hard en weten het allemaal. Maar wil je ook chef uitzenden zijn? Jij bepaalt wie weg moet en niet. En beslissing moet snel vallen toch?

En wie gaat ZE tegenhouden bij de grens? Welke Grens? Of wil je chef bootjes lek schieten worden?

Makelijk reopen allemaal op z'n Wilders. Dit willen we niet en dat mag niet en grenzen dicht. Maar ff serieus hoe dan.

Kom maar met de oplossing. En genzen dicht is geen oplossing weet je hoop ik. Als ze eenmaal in Turkije zijn hou je ze niet tegen.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 30 okt 2015, 14:25

tomgtr schreef:Als ze eenmaal in Turkije zijn hou je ze niet tegen.
Als de frontex veerdienst ze rechtsomkeer zou laten maken wel.
Maar daarvoor moet Turkije meewerken.

RVV

Bericht door RVV » 30 okt 2015, 14:25

Nee ik ben geen leverancier van bedden voor asielzoekers ;-)

Maar of de economie er minder van word?! Geen idee.. Geld wat ze "krijgen" zal voor het grootste gedeelte weer geconsumeerd worden bij de detailhandel. Bovendien zal de asielindustrie in NL een flinke impuls krijgen. (Even los van het feit of je het daar mee eens bent of niet). Het is iig iets te ingewikkeld om nou te zeggen dat onze economie er een knauw van krijgt. Zag laatst een staatje voorbij komen.. Nederland heeft een begroting van 242 miljard euro.. per jaar ongeveer 1 miljard daarvan gaat richting de vluchtelingen en asielzoekers. Maar dat is natuurlijk geen geld wat zomaar oplost. Bouwbedrijven/industrie/toelevering/verhuur etc verdienen direct er aan. Indirect supermarkten, low budget winkels in de detailhandel etc. En extreem rechts werkt als een stofkam Robin... Die nemen iedereen met een kleurtje of van andere afkomst mee in Nederland als ze de kans krijgen.. Asielzoeker of niet.. Ik mag toch hopen dat white trash met rascistische inslag die kans nooit krijgt.

RVV

Bericht door RVV » 30 okt 2015, 14:41

Toch even een toelichting, nu lijkt het dat ik een grote voorstander ben van vluchtelingen/asielzoekers etc en vind dat alle poorten maar moeten worden open gezet. Natuurlijk vind ik ook dat er problemen zijn en er ook nieuwe problemen gaan ontstaan (waar we ook nog geen weet van hebben). Maar ik sta er voor mezelf redelijk neutraal in. Ik ga geen beeld voor mezelf en mijn kinderen scheppen dat asielzoekers/vluchtelingen het grote kwaad zijn. Mijn dochter van 8 zei van de week tijdens een algemeen gesprekje.. "De vluchtelingen zijn een groot probleem" en ik vroeg aan haar hoe ze daar bij kwam. En waarom ze dat vond.. Kwam er op neer dat een kinderen in de klas het hadden gezegd.. Ik heb haar uitgelegd waarom er vluchtelingen zijn (oorzaak en gevolg) en wat mensen in het algemeen doen als hun gezin bedreigd worden met de dood en huis en haard in puin ligt... Mensen ontvluchten de plek waar ze gevaar lopen en ze zullen een plek zoeken waar ze veilig kunnen wonen en leven.. Dat doen mensen al honderd duizenden jaren.. Het is de politiek die het zo ingewikkeld maakt.. Maar de basisdrang om veilig en zo goed mogelijk te leven hebben we als mens allemaal. De grote vraag is alleen hoe wil je daar mee omgaan als je hetzelf goed hebt en in veiligheid kunt leven.

Robin

Bericht door Robin » 30 okt 2015, 15:20

Ik denk dat we mekaar wel in het algemeen begrijpen. Turkije werkt niet mee daaro en extreem(..) rechts niet hiero. Ofzo.

Wij hier lossen dit ook niet zomaar op. Dit conflict duurt al duizenden jaren en nu is EU ook eens aan de beurt.

Let wel ik ben géén Wilders aanhanger, maar snap bepaalde standpunten van hem beter dan het pappen en nathouden principe.

Religie verknalt alles. Daar komt 't op neer.

Andre

Bericht door Andre » 30 okt 2015, 15:24

Ga ook maar eens naar zweden Rico en vraag daar even hoe leuk het allemaal is.

Er zijn daar inmiddels 55 no go area s voor de politie. 164 verkrachtingen per dag. Ze zijn de controle compleet kwijt.

Echte mensen in nood moet je helpen maar wat er nu gebeurt is een tsunami van gelukzoekers die de europese welvaart willen. Als we in dit tempo mensen toelaten kan je op je boeren klompen aanvoelen dat het misgaat.

Het grote voorbeeld is Zweden en Duitsland gaat dezelfde kant op. Parijs zit vol met achterstandswijken waar je als blanke ook niet meer doorheen kan lopen.

Dit kan en gaat absoluut niet goed komen op deze manier.

Buiten grenzen van Europa moeten dicht. Men moet weten dat er geen ruimte meer is voor opvang. Overheden moeten de landen inlichten door pamfletten sociale media tv etc. dat het klaar is met de opvang. Als het niet terug loopt dan moet er een hek om europa heen!

Als Europa dat niet wil. Dan hoop ik dat EU uitklaar valt. Dan kan ieder land weer zelf bepalen wat ze willen.

Het merendeel van de Burgers wil niet meer opvang. Kijk naar de Wilders zetels die krijgt elke week meer stemmers. Die mensen zijn geen wilders stemmers maar het zijn stemmen van mensen die met de rug tegen de muur staan en in Wilders hun laatste hoop hebben.

Ons Politiek Den Haag heeft in de EU niks in te brengen. Jaknikkers en hopen op een ere baan, nadat ze ons land naar de kloten hebben geholpen.

smiley

Bericht door smiley » 30 okt 2015, 15:33

Eind 2016 zouden er woningen voor 56.000 statushouders nodig zijn.
http://www.bndestem.nl/regio/brabant/op ... -1.5387804" onclick="window.open(this.href);return false;

Eens kijken hoe de cijfers er volgend jaar voorjaar uitzien. :coffee:

Andre

Bericht door Andre » 30 okt 2015, 15:34

Een vriend van me zit bij de Politie.

Als je die verhalen hoort.

Apart verhaal is dit.

Een flat vol met buitenlanders. Ze lopen met schapen de lift in. Op naar 10 hoog en er word even schaap levend geslacht. Geen bedacht verhaal maar uit de mond van een politie agent die het zelf allemaal gezien heeft naar klachten van buren.

Dit kan toch niet zo.

Robin

Bericht door Robin » 30 okt 2015, 15:34

Ik denk dat dit liedje dan nu wel toepasbaar is in deze draad....
40 jaar terug snapten ze 't in Zweden al wáár in EU het ongeveer mis zou gaan....

Riceaux

Bericht door Riceaux » 30 okt 2015, 15:55

Op naar 10 hoog en er word even schaap levend geslacht.
:lollerdelol:

smiley

Bericht door smiley » 30 okt 2015, 16:00

Waarna de ingewanden in een vuilniszak over het balkon geflikkerd worden.

Er zijn inderdaad nog wat cultuurdingetjes te overwinnen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 okt 2015, 16:10

tomgtr schreef:Is allemaal mooi Robin en anderen. Heel indrukwekkend. Klopt vaak zelfs helemaal. Maar ik mis nogal vaak de nuance. Behalve dat

1) Hou houd je ze tegen? En waar?
2) Wie gaat sneller en beter bepalen wie het recht heft te blijven en wie niet.

Jullie reopen hard en weten het allemaal. Maar wil je ook chef uitzenden zijn? Jij bepaalt wie weg moet en niet. En beslissing moet snel vallen toch?

En wie gaat ZE tegenhouden bij de grens? Welke Grens? Of wil je chef bootjes lek schieten worden?

Makelijk reopen allemaal op z'n Wilders. Dit willen we niet en dat mag niet en grenzen dicht. Maar ff serieus hoe dan.

Kom maar met de oplossing. En genzen dicht is geen oplossing weet je hoop ik. Als ze eenmaal in Turkije zijn hou je ze niet tegen.

De nuance is politiek geprobeerd en is als een boemerang teruggekomen;

Menselijkheid als nuance, Merkel; "wir schaffen das", de nuance is een valkuil gebleken, want de poorten gingen open en het drama werd daarmede direct van oncontroleerbare proportie.

Hoe houd je ze tegen?
Tja dat kan nu niet meer, dit door jarenlang onduidelijke en onvoldoende danwel in het geheel geen regelgeving betreffende dit soort zaken, terwijl expertise aangaande dit thema sinds de jaren 90 voldoende aanwezig zou moeten zijn, is regeren niet vooruitzien? Nou, inde EU zeker niet, daar regeert de waan van de dag.

Wie gaat beter en sneller bepalen wie recht heeft te blijven en wie moet gaan?
Dit is geheel afhankelijk van vigerende regelgeving, danwel nieuwe regelgeving obv de nu ontstane situatie, in elk geval is het geen korte termijn oplossing.

In beide bovenstaande gevallen mag de EU politiek en de politiek alleen zich volledig verantwoordelijk houden voor de thans onhoudbare situatie.
Niets geleerd van de jaren 90 en het Joegoslavië drama, niets geleerd van Oekraïne waarbij het inhoudsloze geblaat van van Baalen en Verhofstadt tot onnodige spanningen met Putin hebben geleid daardoor mede verantwoordelijkheid dragen voor het neerhalen van MH17.

De EU en het tot dusverre gevoerde strategisch geopolitiek beleid is volstrekt maar dan ook echt volstrekt verworden tot een gotspe, de resultaten zijn momenteel pijnlijk duidelijk. De EU bevolking opzadelen met problemen die door onze eigen politieke leiders zijn veroorzaakt geeft het failliet aan van de huidige manier van besturen, hence de groei van Wilders c.s.

RVV

Bericht door RVV » 30 okt 2015, 16:22

Op dat verkrachtingsgebeuren in Zweden valt nog wel wat op af te dingen. De wet zit daar zo in elkaar dat een vrouw altijd gelijk heeft als het gaat om seks. Als er wederzijdse instemming is en de vrouw zegt achteraf dat ze seks had tegen haar zin in dan is ze automatisch verkracht. De vrouw hoeft niet te bewijzen dat ze verkracht is maar de man moet bewijzen dat hij haar niet verkracht heeft. Eigenlijk is iedere Zweedse man aangeschoten wild omdat deze wetgeving ook geld binnen relaties. Haat en nijd binnen de verkering en ook als mensen getrouwd zijn.. Vrouw hoeft alleen maar aangifte te doen van verkrachting en de man is automatisch de sjaak. Daarom zijn er ook buitensporig en onlogisch veel verkrachtingszaken in Zweden. Het idee dat er jaarlijks 60000 mooie blonde Zweedse dames bruut verkracht worden door moslims slaat gewoon nergens op. Maar als je het maar uitlegt zoals het je uitkomt. Verder speelt het probleem in Zweden vooral in Stockholm waar alle immigranten bij elkaar zijn gezet. Van de 500000 immigranten die daar afgelopen jaren binnen zijn gekomen is 90 procent in Stockholm gepropt. De rest van Zweden is het niet anders dan in Nederland momenteel.

Frankrijk/Parijs heeft trouwens een hele andere basis. Algerije is van Frankrijk "geweest" toen Algerije zelfstandig ging mochten Franse staatsburgers tot dan toe ook de inwoners van Algeriije terug naar Frankrijk. Eigenlijk hetzelfde als indertijd met de Surinamers in Nederland.

Maar goed ik heb ook niet zo vele zin om geschiedenisles te geven...

Oja opzich wel grappig een flat vol buitenlanders waar een schaap word geslacht op de 10e verdiepen.. Omdat de buren klaagden maar goed dag er geen blanken meer woonden in die flat... Want eigen schaap eerst.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 okt 2015, 16:45

Romo, Merkel of politici die alles toelaten noem ik geen nuance. Ik denk dat je oud en wijs genoeg bent om te weten wat nuance betekent. En precies het is te laat voor veel oplossingen die mensen reopen. Dus is leuk reopen maar kan niet. Dus ik wacht nog steeds op iemand met een idee wat werkbaar is, niet al gepasseerde stations reopen als oplossing

Robin

Bericht door Robin » 30 okt 2015, 17:06

Ik leer hier elke dag blijkt wel weer:

De gemiddelde Zweedse jongedame is een zwaar overgeemancipeerd arrogant feministisch stuk vreten die eerst de nietsvermoedende Midden Oosterse buurman dusdanig verleidt, alles sexueel toelaat wat maar kan, zodat ze zelf ook geniet en daarna aangifte doet van verkrachting, daar komt 't op neer. Lekker puh. Zegmaar.

Duidelijk hoor.

Heb even gegoogled, maar daar is 't allemaal iets minder duidelijk.

Andre

Bericht door Andre » 30 okt 2015, 17:40

Ja inderdaad ik leer ook weer bij!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 okt 2015, 18:00

tomgtr schreef:Romo, Merkel of politici die alles toelaten noem ik geen nuance. Ik denk dat je oud en wijs genoeg bent om te weten wat nuance betekent. En precies het is te laat voor veel oplossingen die mensen reopen. Dus is leuk reopen maar kan niet. Dus ik wacht nog steeds op iemand met een idee wat werkbaar is, niet al gepasseerde stations reopen als oplossing

Tom, uiteraard, maar je mis-interpreteert mijn post.

De nuance menselijkerwijs mn door Merkel aangegeven was; "wir schaffen das" Mensen ga lekker slapen, we lossen het voor iedereen op.

Kortom; er is politiek op het hoogste niveau gedacht dat het vluchtelingen probleem oplosbaar, beheersbaar en logistiek te handelen zou zijn. Er werd genuanceerd gedacht en besloten.

Men (lees; Duitse regering) heeft gewoon niet ingeschat dat het zo uit de hand en vervolgens in het land zou lopen. Die nuance zoals ik reeds schreef heeft ons als een boemerang geraakt, de consequenties van die politieke nuancering in de daarop volgende politieke besluitvorming heeft geleid tot het huidige, op korte termijn, onoplosbare drama.

romo

Bericht door romo » 30 okt 2015, 18:05

Er is maar 1 oplossing, das helaas een lange termijn* versie;

Er MOET rust in het MO komen, er MOET mensen daar ter plekke een veilige mogelijkheid geboden worden iets van hun leven te maken en een zinvolle maatschappelijke bijdrage te leveren aan hun land.

* St Juttemis

GTRene

Bericht door GTRene » 30 okt 2015, 18:26

dit dan...
De afgelopen maanden zijn er in Oostenrijk tienduizenden vuurwapens meer dan normaal verkocht. De bevolking wil overduidelijk voorbereid zijn op de terreuroorlog die volgens bronnen binnen het leger en de politie binnen een jaar zal losbarsten.

Volgens een Oostenrijke militaire officier wordt de ‘vluchtelingen’crisis in zowel het leger als de politie intern genoemd wat het in werkelijkheid is: een islamitische invasie. ‘Wij zijn op de hoogte van het plan om Europa tot 2020 door islamisten te laten overnemen. Het is daarom geen toeval dat er nu honderdduizenden op ons af marcheren.’ De 1500 grensbewakers zijn ‘veel te weinig’ om de grenzen te beschermen, reden waarom tal van soldaten en agenten zich privé bewapenen (1). Dat doen ook Oostenrijkse vrouwen; die veroorzaken een ware stormloop op de wapenwinkels in het land, omdat ze vrezen in de nabije toekomst door moslims te zullen worden aangerand en verkracht (2).

De officier onthulde dat de politie dagelijks Syriërs arresteert die vuurwapens bij zich hebben, soms zelfs machinegeweren. Militairen en agenten zouden daarom onderling afspraken maken en zich privé bewapenen tegen de terreuroorlog, waarvan verreweg de meesten denken dat deze binnen 6 tot 12 maanden zal losbarsten. (1) Niet voor niets behaalt de FPÖ, de Oostenrijkse PVV, bij peilingen onder politieagenten maar liefst 65% van de stemmen.
meer>

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... vuurwapens" onclick="window.open(this.href);return false;

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 30 okt 2015, 19:18

Had het al gelezen. Binnenkort ook maar even oriënteren, je moet tenslotte je gezin beschermen tegen al dat tuig wat Nederland binnenloopt.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 okt 2015, 20:06

het zal hopelijk zo'n vaart niet lopen, magoed zo het lijkt te gaan lijkt het er niet leuker op te worden als ze 1x ten lande zijn en zich 'genesteld' hebben (die wat je kan missen zeg maar)
buiten dat lijkt het me ook dat er via die grote volksverhuizing ziektes meekomen vanuit die landen, vooral als veel daarvan niet gecontroleerd kan worden vanwege de grote tegelijk massa's.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 okt 2015, 21:36

Romo, Merkels bericht miste ook nuance. Nuance is niet zo maar alles ok vinden. Nuance is zowel voor de posetieve als negatieve meningen openstaan en niet helemaal doorslaan, relativeren. Over relativeren gesproken, m'n stoere lieve zoon heeft vandaag al z'n speentjes aan z'n nichtje gegeven en probeert nu zonder te slapen. Hij is erg triest en mijn hart breekt van trots en medelijden. En al die asielzoekers boeien me helemaal niet op het moment. Wat is het leven soms mooi.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 okt 2015, 22:39

das echte rijkdom :D

Plaats reactie