Dodge Viper ACR. Video Spa P10
- Elmar
Re: Dodge Viper ACR
Joost, woensdag wordt de auto uitgelijnd en op hoogte gezet.
- remonrace
Fraai! Tof dat je het lef hebt om zo'on auto 1) te kopen, 2) zo aan te pakken, het eindresultaat mag er zeker zijn.
- MVB
Wat groeit groeit zon hond snel, ontopic dik ding 

- Elmar
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Re: Dodge Viper ACR Video Ring P9
Supergaaf natuurlijk!!!!!!!
Volgend jaar heb ik ook weer meer tijd om te rijden, dus dat wordt weer leuk samen aankloten!
Volgend jaar heb ik ook weer meer tijd om te rijden, dus dat wordt weer leuk samen aankloten!
- Vanreijmersdal
Vet!
Zit echt lekker gang in zo'n ding.
Mag je eigenlijk altijd met een auto zonder kenteken en slicks daar de baan op of alleen tijdens georganiseerde dagen?
Zit echt lekker gang in zo'n ding.
Mag je eigenlijk altijd met een auto zonder kenteken en slicks daar de baan op of alleen tijdens georganiseerde dagen?
- Niels
- Auto: Prius+
Wat gaaf man!!
Mega bruut apparaat ook 

- GTRene
klinkt goed, ook heel wat bruter dan de oude vipert.
grote stappen snel thuis, auto lijkt het relaxed te doen
grote stappen snel thuis, auto lijkt het relaxed te doen

- Roy RS
mod-der-vet! Wat heb jij een goed stel ballen en wat kan jij dat hok lekker over de baan heen schoppen!
leuk onderstel zit er onder die auto, hij lijkt echt nauwelijks te torderen, das andere koek dan de boot die ik gewend ben bij mijn vorige Viper...
Loopt hij trouwens niet harder dan 250 of stopt de digiteller daar gewoon? het lijkt alsof je bij 245 ofzo schakelt naar 5 en dan loopt de teller niet meer op
leuk onderstel zit er onder die auto, hij lijkt echt nauwelijks te torderen, das andere koek dan de boot die ik gewend ben bij mijn vorige Viper...
Loopt hij trouwens niet harder dan 250 of stopt de digiteller daar gewoon? het lijkt alsof je bij 245 ofzo schakelt naar 5 en dan loopt de teller niet meer op
-
Gaaf filmpje EL!!
En top gestuurd!
En top gestuurd!
- Geert.
Gadverdamme.....
Wat heerlijk

Wat heerlijk

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Elmar
Vanreijmersdal, alleen met een trackday. Touristenfahrt wil ik niet eens rijden.
GTRene, auto is ook heel relaxed, de bestuurder was dat een stuk minder. Was gewoon scary.
Roy, je mag maar 250 op dat rechte stuk…
Walter, dit is een bulletcam van AIM en die is gekoppeld aan mijn OBD.
Komt automatisch zo in het scherm.
GTRene, auto is ook heel relaxed, de bestuurder was dat een stuk minder. Was gewoon scary.
Walter, dit is een bulletcam van AIM en die is gekoppeld aan mijn OBD.
Komt automatisch zo in het scherm.
- Fabian
Owja, maandag was DF @ Ring
Vet Elmar! Gaat lekker, wat loopt de ACR hard zeg. Acceleratie is echt absurd
Maar eh, het was dus wel wat scary op de Ring met dit kanon?

Vet Elmar! Gaat lekker, wat loopt de ACR hard zeg. Acceleratie is echt absurd

Maar eh, het was dus wel wat scary op de Ring met dit kanon?

- Niels
- Auto: Prius+
Maar 250Elmar schreef:

- Macboy
Re: Dodge Viper ACR Video Ring
Afgelopen maandag met Elmar de meeste stints mee kunnen bietsen voor een schnitzel. Wat een geweldige dag was het, vooral ook omdat het de Ringdoop was van de Viper dus een mooi moment om daar bij te zijn. Op de Ring weer belachelijk veel speelgoed. Porsche GT3 x 30 zeg maar. Eén van de meest imponerende was toch wel de Viper van Elmar. Enorm bruut ding. Stickers leiden wel wat af vind ik, maar goed begreep dat hij zelf ook wel wat dingen gaat aanpassen op dat vlak. Het is een redelijk nieuwe Viper maar je ziet het er amper vanaf. Oogde voor mij in de fabriekskleur toch wel heftiger.
Plaatsnemen ging soepel en hop de eerste stint pakken. Vrij rustig beginnend en de banden opwarmen. Na halve ronde al redelijk gas erop. Geluid is brachiaal. Elmar vertrouw ik als een van de weinigen blind en dat heeft hij toch weer bewezen. Elke ronde steeds sneller, rustig opbouwend en fouten de volgende ronden corrigerend. Eerste ronde verkennen, tweede ronde tempo omhoog en derde ronde echt knallen. Maar altijd enige marge overhouden en daarna even stoppen om niet over de grens te gaan. Diep maar dan ook diep respect voor hem als rijder. Staat ook open voor kritiek en dat kunnen weinig mensen van mij hebben.
Wat vond ik er zelf van ? Kan nog steeds niet bevatten wat een mechanische grip die auto heeft. Kleeft gewoon aan het asfalt. Onwerkelijk. Echt zeer onder de indruk. Zoveel grip heb ik nog nooit als passagier mogen voelen. De G-krachten voelden af en toe buitenaards. Stopkracht van de remmen was bij vlagen letterlijk misselijkmakend. Na elke stint zwetend op moeten staan en ik ben echt wel wat gewend op dat vlak. Motor voelt alsof ie een turbo heeft. Verbruik viel mee: 1:1,5 denk ik.
Dag mooi samen afgesloten bij Hotel Zum Ahrbogen. Was de laatste week voor de winterstop dus toch mooi dat we dat hebben kunnen meepikken.
Elmar bedankt voor een geweldige maandag
Plaatsnemen ging soepel en hop de eerste stint pakken. Vrij rustig beginnend en de banden opwarmen. Na halve ronde al redelijk gas erop. Geluid is brachiaal. Elmar vertrouw ik als een van de weinigen blind en dat heeft hij toch weer bewezen. Elke ronde steeds sneller, rustig opbouwend en fouten de volgende ronden corrigerend. Eerste ronde verkennen, tweede ronde tempo omhoog en derde ronde echt knallen. Maar altijd enige marge overhouden en daarna even stoppen om niet over de grens te gaan. Diep maar dan ook diep respect voor hem als rijder. Staat ook open voor kritiek en dat kunnen weinig mensen van mij hebben.
Wat vond ik er zelf van ? Kan nog steeds niet bevatten wat een mechanische grip die auto heeft. Kleeft gewoon aan het asfalt. Onwerkelijk. Echt zeer onder de indruk. Zoveel grip heb ik nog nooit als passagier mogen voelen. De G-krachten voelden af en toe buitenaards. Stopkracht van de remmen was bij vlagen letterlijk misselijkmakend. Na elke stint zwetend op moeten staan en ik ben echt wel wat gewend op dat vlak. Motor voelt alsof ie een turbo heeft. Verbruik viel mee: 1:1,5 denk ik.
Dag mooi samen afgesloten bij Hotel Zum Ahrbogen. Was de laatste week voor de winterstop dus toch mooi dat we dat hebben kunnen meepikken.
Elmar bedankt voor een geweldige maandag

- Downforce Hans
Ik kan me voorstellen dat je, komende uit een BMW dieseltje, erg onder de indruk bent. 

- dvh
Heerlijke minachting weer
Ik ben vanaf het filmpje al onder de indruk... Doe het je niet na
Viper is wel gaaaaaf

Ik ben vanaf het filmpje al onder de indruk... Doe het je niet na

Viper is wel gaaaaaf
- Tristan
Wat een acceleratie en vooral koppel. Je ziet dat er weinig geschakeld hoeft te worden maar dat de snelheid enorm is. Heel gaaf!
- Geert.
Ik ben het "denk ik" met Macboy eens, die kleur zou ik in het echt ook wel terug willen zien
nog niet in real life mogen ervaren maar dat moet toch een mooi jasje zijn. Al vind ik ook dat bij die paardestaart van de chauffeur een dikke snor zeker de nieuwe trend van 2016 moet worden.
Ook het vertrouwen in de rijder begrijp ik helemaal, hij behoort zeker tot een select groepje mensen die zonder professionele basis de auto's zo ontzettend goed kunnen beheersen. En dan nog veel belangrijker het ook gewoon doet met zo'n dikke bak
en zijn eigen grenzen durft op te zoeken en te verleggen.

Ook het vertrouwen in de rijder begrijp ik helemaal, hij behoort zeker tot een select groepje mensen die zonder professionele basis de auto's zo ontzettend goed kunnen beheersen. En dan nog veel belangrijker het ook gewoon doet met zo'n dikke bak

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
iddWalter schreef:Macboy schreef:Verbruik viel mee: 1:1,5 denk ik

het leek idd wel in de video of dat ding aan de weg kleefde, maar toch oppassen op de ring, zo groot en vloeistofsporen kunnen super scary zijn, van grip grip grip in de slip of erger.
maar mooi gedaan, ik vond het ook jammer dat die mooie originele kleur bedekt werd, maar kan me de hysteria wel begrijpen

- Hielke
Mooi rondje. 7.35 BtG
Dierlijke geluiden komen er van die auto. Skitterend!
Was dat een DF trackday? Wat een heerlijke rust op de baan.
Dierlijke geluiden komen er van die auto. Skitterend!
Was dat een DF trackday? Wat een heerlijke rust op de baan.
- Macboy
Wel enorm heftig natuurlijk. Maar het blijft wel lastig te zien dat het iets nieuws is zeg maar. Lastig uit te leggen denk ik. Moet je hem voor in het echt zien. Maar monsterlijk gewoon. Vooral hier:
- Bijlagen
-
- image.png (912.63 KiB) 1254 keer bekeken
-
- image.png (820.05 KiB) 1254 keer bekeken
- GTRene
wel heel mooi gedaan, dat zeker, misstaat ook niet voor een racer
wat een bak is dat ook

wat een bak is dat ook