Imitatie wielen..toch maar niet..
-
Imitatie wielen..toch maar niet..
Wellicht beetje overdreven want gemaakt in samenwerking met (of opdracht door) merk, maar toch..
Imitatie: toch maar niet
https://youtu.be/g05gODNU04Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Imitatie: toch maar niet
https://youtu.be/g05gODNU04Q" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Imitatie wielen..toch maar niet..
Interessant, maar waren dit exact dezelfde type BANDEN?
De ene band absorbeert(wang/loopvlak) meer of minder de klap dan de andere?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Er gebeurt verder niets, nieuw imitatievelgje en je gaat weer verder 

-
Bij de originele velgen zie je wel dat de band lek is.Robin schreef:Interessant, maar waren dit exact dezelfde type BANDEN?
Ik denk dat de bandenkeuze vrij weinig uit maakt....
-
Ok, dus ipv een velg aan gort een band lek. Wordt niet vermeld in de video:)ErikS schreef:Bij de originele velgen zie je wel dat de band lek is.Robin schreef:Interessant, maar waren dit exact dezelfde type BANDEN?
Ik denk dat de bandenkeuze vrij weinig uit maakt....
-
Nee inderdaad, maar het viel me wel op.
- Roy RS
of je probeert NIET door gaten van 20cm diep te rijden...we wonen hier niet in Rusland...
hoewel ik ook altijd voor een merkvelg kies, ik heb een paar setjes imitatie wielen gehad/teruggestuurd, die waren krom uit de doos...ik ga echt geen wiel laten richten als hij nog niet gemonteerd is geweest, ik ben gekke jetje niet.
hoewel ik ook altijd voor een merkvelg kies, ik heb een paar setjes imitatie wielen gehad/teruggestuurd, die waren krom uit de doos...ik ga echt geen wiel laten richten als hij nog niet gemonteerd is geweest, ik ben gekke jetje niet.
- Tristan
Heb op een Duits autoprogramma de TÜV test gezien tussen een echte AC Schnitzer velgen en een imitatie. Uiteindelijk kwam de imitatie niet door de test en kwamen er diverse scheuren in de velgnaaf en spaken. Lekker als je met 200 km/u+ over de Autobahn knalt. 

- Tim N
GTRené lees je mee? 

- GTRene
dit gaat over imitatie ook met merk zaken er op.
look alikes zijn vaak heel anders, die hebben die merkjes niet maar een eigen merk, dus ik weet niet waar jij op doelt Tim, dat soort velgen heb ik in elk geval niet
look alikes zijn vaak heel anders, die hebben die merkjes niet maar een eigen merk, dus ik weet niet waar jij op doelt Tim, dat soort velgen heb ik in elk geval niet

- Reind
Ik reed laatst met de seat door een kuil en de velg was ook verrot. Is die OEM velg dan slecht. Mijn inziens niet, je moet gewoon niet door gaten/kuilen rijden.
- JP
+1Reind schreef:Ik reed laatst met de seat door een kuil en de velg was ook verrot. Is die OEM velg dan slecht. Mijn inziens niet, je moet gewoon niet door Belgie rijden.
-
Aantal van de bovenstaande reacties missen het punt volgens mij: als de klap maar groot genoeg is, dan gaat alles kapot, maar imitatie velgen (b)lijken veel (te) snel(ler) de geest te geven, zelfs zonder extreme belasting maar al bij "normaal"gebruik en dat wil je echt niet..
Bij hoog vermogende auto's (met name met heel veel koppel) wordt ook gewaarschuwd om geen imitatie te nemen, die kunnen het enorme koppel niet aan en er kunnen dan spaken gaan scheuren. Heb dit zelf gezien bij Rota velgen waar het hart uit scheurde..
Nu zijn er ook enkele OE velgen die bekend staan om hun zwakheid, maar dat is (ver)buigen en niet breken en is dan bewust zo ontworpen door de fabrikant.
Ik denk maar even aan Audi RS-4 velgen die met bosjes krom gingen, maar dat was (voor zover ik vernomen heb) gedaan om de relatief tere wielophangingen te beschermen, een extreme klap dan door de velg opgevangen/gedempt werd door te buigen..
Bij hoog vermogende auto's (met name met heel veel koppel) wordt ook gewaarschuwd om geen imitatie te nemen, die kunnen het enorme koppel niet aan en er kunnen dan spaken gaan scheuren. Heb dit zelf gezien bij Rota velgen waar het hart uit scheurde..
Nu zijn er ook enkele OE velgen die bekend staan om hun zwakheid, maar dat is (ver)buigen en niet breken en is dan bewust zo ontworpen door de fabrikant.
Ik denk maar even aan Audi RS-4 velgen die met bosjes krom gingen, maar dat was (voor zover ik vernomen heb) gedaan om de relatief tere wielophangingen te beschermen, een extreme klap dan door de velg opgevangen/gedempt werd door te buigen..
- PD power
Tja, beetje hoog "wij van wc eend..." gehalte, natuurlijk is er rommel te vinden, maar ook zijn er voldoende aftermarket velgen die beter zijn dan OEM..
-
Gewoon even leuk, hoe 't ook alweer zit. Past wel in fit draadje dacht ik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qU3AI7K8 ... s_digest-g[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qU3AI7K8 ... s_digest-g[/youtube]