RJ: Clio RS197

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
RJ

RJ: Clio RS197

Bericht door RJ » 19 okt 2015, 20:34

Na wat meelees plezier dacht ik: Waarom niet eens meedoen!

Ik ben Roel, 28, woonachtig in Amsterdam en rijd de meeste kilometers in een Clio RS 197 uit 2006. Een heerlijke auto al zeg ik het zelf. De auto is sinds een half jaar in bezit en bevalt uitstekend. Het is een mooie mix van vertier, praktische bruikbaarheid en betrekkelijk comfort. Na zeer diverse auto’s te hebben overwogen heb ik 'm gekocht met net onder de 99K km en inmiddels ben ik de 106K gepasseerd. Wat meer dan ik aanvankelijk had gedacht, maar het is te verleidelijk om 'm te laten staan. Een heerlijke auto om een blok mee om te gaan en op ‘n kapotte condensator na doet hij het onberispelijk.

Ik heb vooralsnog geen plannen qua modificaties, ik heb enige tijd moeten zoeken naar een originele en ik ben erg blij dat mijn exemplaar tot aan de laatste schroef origineel is. Het rijd zo al erg goed en daarnaast is deze op het panorama dak en leer na van alle opties voorzien, dus ook op dat gebied heb ik weinig klagen.

Groet,
RJ

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

martll

Re: RJ: Clio RS197

Bericht door martll » 19 okt 2015, 21:00

Leuke wagentjes. Heb er ook een gehad met bijna alle opties echter bleef deze niet standaard aangezien hij beter moest presteren op het circuit. :df:

Walter

Bericht door Walter » 19 okt 2015, 22:13

Welkom!
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

RJ

Bericht door RJ » 20 okt 2015, 13:22

Dank! Voorlopig komt die van mij niet op het circuit. Binnenkort wil ik wel banden gaan vervangen. Hij staat netjes op Continental Sportcontact 3, volgens de originele fabrieksspecificatie. Maar wat dit betreft mag er ook gewoon ander goed rubber op.

Iemand nog een goed alternatief?

Ter info: Ik was niet van plan winterbanden te leggen en opzich doen de Sportcontact's het helemaal niet verkeerd.

Tim N

Bericht door Tim N » 20 okt 2015, 15:47

Michelin pilot supersport in die maat niet wat voor een Clio

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 20 okt 2015, 19:54

Leuke kar zo'n RS. Heb er ook eentje zoals je hier kunt zien ook al is die "lichtjes" aangepast :)

Een spoilertje achterop zou ik wel overwegen, dat maakt hem in mijn ogen minder kaal.

Afbeelding

Wel mooi om te zien wat een beetje verlagen, wat breder zetten, een achterspoilertje, getinte ramen, skirts en een ander uitlaatje doen qua looks :)

Afbeelding

Afbeelding

RJ

Bericht door RJ » 20 okt 2015, 23:01

En groene wielen zeker! ;)

Leuk project, met een iets andere toepassing. Zou graag eens in zoiets een paar rondes over het circuit doen, er zit genoeg potentieel in auto, en zeker in de motor / bak.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 okt 2015, 00:18

Leuk ding hoor ! Snap wel dat je hem origineel wil houden hoewel die in elk geval de verlaging wel heel goed kan hebben. Heb je nog plaatjes van binnen ?

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 21 okt 2015, 10:55

Heb er ook zwarte wielen bij dus dat kan ook nog :)

Mijn toepassing is inderdaad iets anders, maar ook in mijn setup is er nog prima dagelijks mee te rijden als je dat zou willen. Subtiel verlagen, achterspoilertje en ander eindtips op je uitlaat zou het niet verkeerd doen op jouw Clio denk ik ;)

Hoe dan ook veel plezier ermee maar dat gaat volgens mij wel lukken :df:

Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 okt 2015, 17:37

Verlagen en de uitlaten zijn top. Maar die spoiler mag wel wat bescheidener voor htk gebruik :)

RJ

Bericht door RJ » 22 okt 2015, 10:33

Die spoiler is zeker niet mijn ding. Het past zeker op een circuit scheurijzer, maar op die van mij mijns inziens niet. Subtiel verlagen zou zeker tot de mogelijkheden behoren, maar ik zou het eerder voor het visuele doen als voor het rijden. Ik rijd ook nog wel eens langere afstanden en dat doet deze Clio qua veercomfort prima. Daar komt bovenop dat een rondje flink sturen mij nooit het gevoel geeft dat de auto over zijn limiet gaat. Voor gebruik op de openbare weg is het een mooie mix waarmee ik ook lekker kan spelen.

De uitlaat stukken, of liever het gebrek aan uitlaat stukken is op de foto wel een gebrek. In het echt is de uitlaat wel zichtbaar en dat geeft ook wel een rauw randje aan de achterzijde i.c.m. de grote diffusor. Ik twijfel… Misschien gewoon eens originele stukken proberen, kijken hoe het staat.

Foto's van de binnenkant heb ik nu even niet. Wellicht van het weekend weer. Overigens is het interieur net als de buitenkant volledig origineel.

Qua banden zat ik ook naar Pirelli PZero Nero te kijken. Iemand daar ervaringen mee?

vester86

Bericht door vester86 » 22 okt 2015, 23:00

RJ schreef:Die spoiler is zeker niet mijn ding. Het past zeker op een circuit scheurijzer, maar op die van mij mijns inziens niet. Subtiel verlagen zou zeker tot de mogelijkheden behoren, maar ik zou het eerder voor het visuele doen als voor het rijden. Ik rijd ook nog wel eens langere afstanden en dat doet deze Clio qua veercomfort prima. Daar komt bovenop dat een rondje flink sturen mij nooit het gevoel geeft dat de auto over zijn limiet gaat. Voor gebruik op de openbare weg is het een mooie mix waarmee ik ook lekker kan spelen.

De uitlaat stukken, of liever het gebrek aan uitlaat stukken is op de foto wel een gebrek. In het echt is de uitlaat wel zichtbaar en dat geeft ook wel een rauw randje aan de achterzijde i.c.m. de grote diffusor. Ik twijfel… Misschien gewoon eens originele stukken proberen, kijken hoe het staat.

Foto's van de binnenkant heb ik nu even niet. Wellicht van het weekend weer. Overigens is het interieur net als de buitenkant volledig origineel.

Qua banden zat ik ook naar Pirelli PZero Nero te kijken. Iemand daar ervaringen mee?
Mooi karretje!

Ik lees hier vooral mee maar op je onderste vraag heb ik wel een antwoord(je).

Heb zelf de Pzero Nero op mn mx-5 gehad (146pk & rwd). In droog prima maar in het nat vond ik m erg tegenvallen. Gecombineerd met een setje chinese banden hadden de pirelli's Aan de achterkant heel makkelijk overstuur en aan de voorkant juist onderstuur. Het chinese spul (meteor) hield zich prima! Daarna setje toyo T1-R gehad (in de regen beter tot ze half versleten waren) en de volgende stap is Michelin. Pilot. Sport 3. Mijns inziens verdiend zo'n wagentje dat ook.

Succes met je bandenkeuze!

Reind

Bericht door Reind » 23 okt 2015, 13:34

Ik zou voor de Michelin Pilot Sport 3 gaan. Deze band is erg vergelijkbaar met de Conti sportcontact 5. Ik doe er op mijn Seat Leon alleen beduidend langer mee. Die conti's waren bij mij binnen 15.000 helemaal kaal.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 23 okt 2015, 16:49

Ik vind de PS3 echter niet bepaald communicatief op de limiet. Als je daar niet komt is het een topbandje.

Reind

Bericht door Reind » 27 okt 2015, 09:46

Ik vind de PS3 voor het geld echt de beste band. De conti is vergelijkbaar maar zijn bij mij gewoon veel te snel kaal. Met de seat neem ik er soms snelwegbochten mee dat ik gewoon schrik van het grip niveau. En met gaslos komt heel lekker de kont iets om maar niet abrupt. Ligt voor een gedeelte ook aan het chassis van seat natuurlijk.

Tuurlijk zijn er betere banden met meer grip maar dit is in mijn ogen de perfecte balans tussen duurzaamheid en grip. De potenza's gaan ook lang mee maar geven ook een stuk minder grip.

RJ

Bericht door RJ » 14 feb 2016, 18:15

Inmiddels helaas te koop ivm verhuizing naar het buitenland.

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 55&t=32716

Helaas, want ik heb er nog steeds erg veel plezier van. Aan de andere kant kan ik later dit jaar wellicht wat DF delen over een Toyota Hi-Lux over minder gebaande paden!

Plaats reactie