Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: Porsche 911 Carrera S type 991.2

Bericht door jacobt » 12 okt 2015, 10:27

GTRene schreef:zullen wellicht wel eenvoudiger op te porren zijn met zo'n turbo :lol:
Na alle motor problemen met de normale carrera's (996 en 997) zou ik wel heel graag de fabrieksgarantie willen behouden op deze wagens. Zeker nu het weer allemaal opnieuw ontworpen is (als dat zo is).

Ik denk dat met de Zip tuning de garantie ook vervalt.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Sperdy » 18 okt 2015, 11:50

Ben aan het kijken voor nieuwe zo'n 4S als daily. Sportonderstel, PDK en voor de rest volgehangen (geweldige Apple-interface). Het wordt inderdaad een partser-porsie, maar als daily lijkt mij dit heerlijk..wordt vervolgd.. uiteraard alles zakelijk, kilometers netjes bijhouden :)

Online
Rnd
Berichten: 2310
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Rnd » 18 okt 2015, 12:45

Beetje off topic. Artikel is al van een tijdje terug, maar ik denk dat het geen slechte belegging is om nog even een 996 turbo of 997 (MK1) turbo aan te schaffen:
Mezger mania: koop nu een 996 Turbo
Twee jaar geleden schreef ik op deze website dat de 996 GT3 aan de vooravond stond van een grote prijsstijging. Of anders gezegd: ik vond de 996 GT3 – en dan met name de MK1 – zwaar ondergewaardeerd. Het was geen kwestie van preken voor eigen parochie, want ik had net zelf een prachtige MK1 met 9.900 kilometer op de teller verkocht voor 62.500 euro en dat was precies het bedrag dat ik twee jaar daarvoor zelf had betaald. Niemand had destijds interesse en er stonden er wel dertig te koop op Mobile.de. Ik wist desondanks bijna zeker dat de auto snel in waarde zou gaan stijgen – alhoewel ik ook als side note meldde dat de 996 GT3 RS een nog betere investering was – maar ik had mijn geld nodig voor andere (restauratie)projecten helaas. Behoorlijk helaas overigens, want dezelfde auto had nu minstens het dubbele opgeleverd.

Klooien
De reden zit ‘m vooral in het feit dat Porsche sinds de Mezger-motor een beetje loopt te klooien op motorgebied. De ‘normale’ 3.4 en 3.6 motor uit dezelfde 996 had bijvoorbeeld al drie verschillende problemen – een koelingsprobleem doordat de plastic fan van de waterpomp desintegreert, de cilinderwanden zitten te dicht bij elkaar en een regelmatig falend tussenlager – en die problemen waren ook in de 997 nog niet allemaal opgelost. Ook de in de brand vliegende GT3-motor van de 991 bleek niet helemaal fool proof en dus stijgt met terugwerkende kracht de waardering voor de Mezger-motor. Sommigen spreken al van ‘de laatste echte 911-motor’, maar dat is hetzelfde als roepen dat de 993 de laatste echte Porsche was, of dat de GT3 MK1 de laatste echte GT3 was omdat die nog bij Motorsport werd gebouwd, of dat de 997 GT3 RS 4.0 de laatste echte GT3 was omdat ‘ie een handbak had et cetera.

996 Turbo
De term Mezger-motor wordt door Porsche zelf niet gehanteerd, het is meer een door freaks gebruikte naam om deze echte dry sump motor te onderscheiden van zijn minder bedrijfszekere evenknieën, maar dit terzijde. Dit nagenoeg onverwoestbare blok, ontworpen door de legendarische Hans Mezger – die in het echt een zeer aardige kerel is en ondanks zijn hoge leeftijd nog steeds bij Porsche betrokken is – zat ook in de GT1 Le Mans auto en kon daar met gemak 700 pk aan. Het blok zat ook in de 964 en dus ook in de 996. Maar helaas: uitsluitend in de 996 Turbo, de GT2 en de GT3 en GT3 RS. De GT2 en de GT3 (RS) zijn allang vertrokken uit het financiële blikveld van veel verdienende maar weinig ontvangende liefhebbers als jij en ik, maar de 996 Turbo is nog te doen. Voor rond de 40.000 euro moet je nog een redelijk exemplaar kunnen vinden met een kilometerstand van net boven de ton, ook al merk je dat de spoeling de laatste maanden snel dunner wordt. Nu toeslaan dus. Kies wel voor een handbak, ook al zijn die iets duurder. Over twee jaar blikken we weer even terug op dit stukje…
Link:
http://www.vierenzestig.nl/19563/mezger ... 996-turbo/

Hier schijnt die motor in te zitten:

GT1
996 GT3 MK I & II & RS versions
996 GT2
996 Turbo & Turbo S
997 GT3 Gen I & II & RS versions
997 Turbo Gen I only.
997 GT2 & GT2 RS
Laatst gewijzigd door Rnd op 18 okt 2015, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Rnd
Berichten: 2310
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Rnd » 18 okt 2015, 12:53

Voor 40k vind je ze volgens mij al niet meer...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door GTRene » 18 okt 2015, 14:30

die dingen zijn idd ook rap gestegen, maar zo'n 996 turbo heeft dus wel die goede motor begrijp ik?

@Ferdy, mooie avatar :)

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Tim N » 20 okt 2015, 23:41

Sperdy schreef:Ben aan het kijken voor nieuwe zo'n 4S als daily. Sportonderstel, PDK en voor de rest volgehangen (geweldige Apple-interface). Het wordt inderdaad een partser-porsie, maar als daily lijkt mij dit heerlijk..wordt vervolgd.. uiteraard alles zakelijk, kilometers netjes bijhouden :)
Viel de proefrit in de GT4 zo tegen dan?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Sperdy » 21 okt 2015, 00:56

Ben op zoek naar een dagelijks bruikbare Porsche, vooral ook zakelijk. Ik wil één auto, en geen twee (toendertijd met de Spyder als tweede auto). De nieuwe 911, met turbo's, lijkt mij dé ideale reisgezel. Ik vind overigens de upgrade aan de buitenkant, ookal lijkt het subtiel, een enorme vooruitgang. Ik vind de looks van deze face-lift nu echt geweldig. De vorige 911/991 vond ik té gladjes, beetje karakterloos.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door GTRene » 21 okt 2015, 01:50

kan maar zo een goed dagelijks bruikbare sportieve auto zijn, dat zag je destijds ook veel toen de 996 uitkwam, niet mooi met die lampen, maar schijnbaar erg geliefd om alledaags in te gaan zetten.
denk dat dit laatste type nog geschikter is, je kan er 'lui' mee rijden vanwege dat koppel van de turbo, maar ook onwijs mee knallen als het zo uitkomt.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Robin » 21 okt 2015, 07:43

Tuurlijk is de 991 C2 'turbo' een fantastische daily, hij zal qua 'dailyness' wat moeten inleveren op een M4, het blijft uiteindelijk een kleine auto van binnen met beperkte kofferrruimte, maar voor de rest zal 't wel gáán.

Aan de andere kant is het een enorme investering zakelijk als daily zo'n ding.
En ik dacht dat dat kilometers noteren uit de tijd was? Of ga je er wél doordeweeks mee rijden en dan niet in 't weekend dus. (?)

En hoe reed die GT4. Ik denk mega, maar een dure grap in NL.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Sperdy » 21 okt 2015, 11:13

De GT4 nooit gereden. Ik zou rijden, poosje geleden, in een GT4 van een Duitse zakenrelatie. Is er toen toch niet van gekomen. Toen maar gelaten voor wat het is. De GT4 is voor mij nooit de hebbe-hebbe auto geweest. Voor een woon-werk Porsche is denk ik de nieuwe 911 met turbo's de betere keuze. Ja, kilometers netjes bijhouden, om onder de bijtelling uit te komen. Hoge kosten? Tja, full-operational lease ligt een 911S rond de Euro 2.000,-- p.m.. Absoluut is dat natuurlijk veul voor een lease-auto (desinvestering :)). Relatief stijgen de kosten met pakweg 25%. Anders gezegd, ik ben euro 500,-- per maand meer kwijt t.o.v. een reguliere BWM/Mercedes/Audi. Voor één auto in het bedrijf is de kostenstijging voor het bedrijf uiterst klein. Privé is het wel een enorme slok op een borrel, daarom lekker kilometers bijhouden. Heerlijk, dat boekhouden :blink:
Laatst gewijzigd door Sperdy op 21 okt 2015, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Robin » 21 okt 2015, 11:55

Ieder z'n ding , kan 't dan kan 't.

Keurige auto, maar ik ben bang voor 't basis onderstuur als 'IK' ermee ga knallen. En neen dat ligt niet zozeer aan mijn/een rijstijl. Dat zit in die auto gebakken. En ik zie 'MEZELF' dat ding nog niet op 'n druilerige zondagochtend hier in de buurt er leuk scheef mee gaan laat staan naar 'n drift/trackday met zo'n ding gaan. Maar ieder het zijne:)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Sperdy » 21 okt 2015, 12:11

Ja, het concept van de 911 is wat het is (motor achter, qua balans niet optimaal, qua tractie dan weer wel etc). Maar dat weet je inderdaad, dus is een keuze. Valt denk ik voor de rest nog meer dan voldoende plezier aan te beleven denk ik dan, ook op sportief gebied.

Ik gok een beetje op het volgende wat in het voordeel spreekt van de nieuwe 911/991.2

- Het infotainment systeem: geniale Apple-interface
- De turbomotor, heerlijk lui en power voor daily
- Meesturende achterwielen

Maar,

Ik ga wel proefrijden en bestel 'm niet uit de folder (zoals Romo deed met de GTS, en uiteindelijk nooit echt blij is geweest met dat ding). "Proof of the pudding ... etc.". Ik heb de herinnering van de GEWELDIGE Boxster Spyder. Ieder meter in die auto was een feest. Vanaf de eerste proefrit tot en met het uitzwaaien... :( Ik moet een vergelijkbare sensatie voelen in deze 911/991.2. Als dat niet zo is, gaat het feest niet door..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door GTRene » 21 okt 2015, 12:41

benieuwd dan hoe je ervaring zal zijn met die nwe 911, al zou het dan ook leuk zijn als je wel de kans krijgt met de gt4 te rijden, hoe die bevalt ivht de ex spyder, trouwens ook als je de kans krijgt in de nwe spyder te rijden, hoe het verschil is.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10888
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door tomgtr » 21 okt 2015, 13:41

Da's voorspelbaar Rene, of het is het zoveelste baron van Munchhausen verhaal en we horen er nooit meer van, of we worden de eerste weken na aankoop en daarna na aflevering dood gegooid met lofuitingen om daarna weer een jaar of wat rust te krijgen. :tooth:

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Robin » 21 okt 2015, 14:40

Deze--->:)
Jongens, internet is plat, net als deze Kevers :P

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door romo » 21 okt 2015, 15:08

Sperdy schreef:Ja, het concept van de 911 is wat het is (motor achter, qua balans niet optimaal, qua tractie dan weer wel etc). Maar dat weet je inderdaad, dus is een keuze. Valt denk ik voor de rest nog meer dan voldoende plezier aan te beleven denk ik dan, ook op sportief gebied.

Ik gok een beetje op het volgende wat in het voordeel spreekt van de nieuwe 911/991.2

- Het infotainment systeem: geniale Apple-interface
- De turbomotor, heerlijk lui en power voor daily
- Meesturende achterwielen

Maar,

Ik ga wel proefrijden en bestel 'm niet uit de folder (zoals Romo deed met de GTS, en uiteindelijk nooit echt blij is geweest met dat ding). "Proof of the pudding ... etc.". Ik heb de herinnering van de GEWELDIGE Boxster Spyder. Ieder meter in die auto was een feest. Vanaf de eerste proefrit tot en met het uitzwaaien... :( Ik moet een vergelijkbare sensatie voelen in deze 911/991.2. Als dat niet zo is, gaat het feest niet door..
Correctie; de GTS is met nadruk NIET uit de folder besteld, ik had een proefrit (zij het een zeer bescheiden rit o.b.v. gebroken beloftes bij PON, waar ik niet verder over zal uitweiden) gemaakt in een Cayman S 26-10-2013

Toen vond ik het wel bijzonder, maar ook al vastgesteld ( zie mijn post toentertijd) dat ik het meer een 2e auto vond, een weekend knaller. En dat blijkt nu ook te kloppen als een zwerende vinger, de BMW is de veel betere daily qua zitten en sturen, de GTS is leuk bij max attaque. Je moet er echt voor gaan zitten, dan is het een manier van auto rijden die en belonend is voor de bestuurder en de auto in haar technische capaciteiten en competenties niet te kort doet!!

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Robin » 21 okt 2015, 15:19

Je kunt 't altijd zeer duidelijk uitdrukken Robert. Prima.

Even over 911s die daily kunnen zijn, dat kan, dat kon, dat moet kunnen. Buiten de prijs en kosten(want da's nooit belangrijk weten we al jaren) kon je ook dagelijks 'n 1972 912 ofzo voor 20.000km op jaarbasis rijden. Maar misschien liever 'n 2002 of Giulia /Rover/ Jag etc uit diezelfde tijd.

En dan terug naar nu met 'n DeLorean:

911 is als sportwagen >50 jaar op de markt gezet. Het woord daily is iets van latere decennia.
2002/Giulia/Rover/Jag uit die tijden waren sportievere saloons. Leuk ook, maar geen sportwagens(ook al wonnen ze wel eens vaker wat)

Dus kortom. Een sportwagen(concept) naar daily transformeren door de decennia is net zo 'complicated' als een sportievere saloon transformeren naar een 'echte(...) sportwagen.

Ik denk dus dat er buiten de centen veel echt betere (som der delen) dailies rondrijden/te koop zijn dan 'een 911' an sich.

Tot zover de open deur.nl

:coffee:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door GTRene » 21 okt 2015, 15:24

een beetje als de moderne snelle Ferrari's, mooi af en toe op de snelweg en DLD snelwegen e.d. en of op bepaalde tracks, maar je haalt er niet zo snel de DF uit en of stapt er niet zo makkelijk in e.d. als een dagelijks sportief bruikbare auto.

met de meer oude klassieke Ferrari's hoef je bv niet zo hard te rijden om er DF/fun uit te halen, alles hangt er een beetje vanaf waar je een sportieve auto voor wil inzetten.

BMW M e.d. zijn over het algemeen aardige allrounders qua prijzen ook e.d.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door romo » 21 okt 2015, 15:25

^ Mee eens (zowel Robin als Rene)

Een M2 van €85K als DD zal meer DF genereren dan een Cayman GTS van 115K of een 991 GTS van 150K, daar ben ik van overtuigd na mijn huidige ervaring.

Er is geen lineair verband tussen de mate van ervaren DF en prijstoename van de kar...........das wel de illusie die er aan gehangen wordt uiteraard......

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door romo » 21 okt 2015, 15:41

Mijn post van 2013 er nog maar even bij gezocht, ik neem er geen woord van terug;


romo schreef:Net retour uurtje stoeien Cayman S

Exterieur; fantastische lijnen, het uni rood is Porker Porno, de satijnen grijze 20" maken het plaatje echt af, de gele remklauwen met PCCB zijn misschien wel over the top.

Interieur; mooie klokken, de sportkuipen zitten in eerste instantie goed, lekker strak, het stuur iets dunner dan een M stuur maar niet te dun, de middenconsole wat hoog, mede uiteraard door de sportieve diepe zit.

Rijden; PDK eerst in auto-mode, maar dat duurde nog geen 500m, verveelt erg snel IMO, dus naar de paddles, dat geeft een stuk meer beleving, maar het blijft erg klinisch, de bak heeft een tik bedenktijd nodig, niet storend overigens.
De motor is behoorlijk aanwezig qua geluid, juist ook bij rustig rijden, helemaal als je flink gaat trappen, wat echt nodig is om de vaart er in te houden, hangt heerlijk direct aan het gas zoals het een echte atmo betaamt, onderuit is het duidelijk dat er geen grunt is, leven in de brouwerij komt er pas boven de 4K RPM, het zal niet voor niets zijn dat de 4 in te toerenteller precies op 12 uur staat :lol: De sportauspuff (optie a €2300,--) voegt echt niets toe, die kan direct geschrapt worden, sterker de normale auspuff klinkt het beste.
Demping; de auto is niet storend hard, alleen op korte oneffenheden wordt ie stoterig, de achterzijde vind ik zachter dan de JRZ RS 1, mn bij korte stevige doordraaiers met het gas d`r op, voel je dat ie achter de kont wegdrukt, dat doet mijn kar echt strakker.
Sturen; komt neutraal over, maar ik vind er niet veel gevoel in zitten, ik had ook meer levendigheid/response verwacht (maar dat kan geheel aan mijn eigen perceptie liggen), ook omdat deze auto veel lichter is. Het stuurt lichter dan de 1M (die nog hydraulisch is) het kart achtige, wat je zou verwachten mis ik dan toch best wel, ook dit kan aan mijn eigen , te hoge(?) verwachtingspatroon liggen.
Remmen; direct bij de les, de keramische remmerij staat optisch erg dik, maar voor straat gebruik wellicht over the top, meer geschikt voor het circuit. Het maximum heb ik gelukkig niet hoeven te testen, indruk is goed en solide.
Na een uurtje rijden een redelijke indruk verkregen, maar ook een zere rug, de kuipen hebben een zeer adequate zijdelingse steun, maar volstrekt te weinig lumbaal steun, je zit er in met een doorgezakte rug (!!) dat is IMHO een ergonomische misser, de kuipen zijn zeer te ontraden zeker als je meer en langer met deze auto wil gaan rijden.

Conclusie; hoe deze auto nu te plaatsen?
Het is een Porker, het is een sportkar, dus rauwer, directer, meer lawaai en compromislozer...............en dat is wat ie is. Ik had een licht ander verwachtingspatroon, maar het is en blijft een sportkar en daarin stelt ie nagenoeg niet teleur.
Kan je dagelijks met zo`n kar rijden? Dat blijft een lastige vraag, langdurige ritten zullen lawaai technisch snel vermoeiend danwel storend worden, korte ritten zal beter gaan.
Plaatsen we het tegen over een ///M, dan is direct duidelijk dat de Porker compromisloos voor sportiviteit kiest, in beleving, in geluid, in zit positie, het sturen vind ik minder goed dan verwacht. Een ///M is echt het compromis tussen enerzijds sportiviteit en anderzijds comfort. Het zijn echte ///Meesters in dat concept.
Ik krijg heel sterk het gevoel dat de Cayman S een auto is die je in het weekend uit de garage haalt, een paar uurtjes lekker rond boendert en vervolgens hem weer wegzet, tot de volgende gelegenheid.
De ///M pak je rustig elke dag, dat maakt niet s uit............waar leidt dit alles toe;

Ik moet gewoon 2 auto`s hebben, 1 voor door de week, en een Cayman om mee los te gaan voor korte intense momenten, wel met een handbak, de PDK is te goed, te klinisch en daardoor te weinig beleving ( ik had nooit gedacht dit te zullen schrijven, maar ik moet mijn mening 100% herzien vwb PDK-DCT, een handbak hoort bij ultieme sportiviteit, dat straalt die Porker uit, zo beleef je hem en het ontbreken van een handbak doet dat sportieve karakter geweld aan)

Zo even wat eerste indrukken, wellicht kom ik er nog even op terug als alles een beetje nedergedaald is :lol:


Autogespot was er ook bij, dat scheelt weer plaatjes plaatsen :lol: ;

http://www.autogespot.nl/porsche-cayman ... 10/26#img1" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Robin » 21 okt 2015, 15:43

Tja zoiets. Dat geen lineair verband hebbende:

Een op een htk hatchback/station gebaseerde NS killer voor 'weinig' zou dan net zoveel DF moeten bieden als 'n (veel te) dure M2/GTS/911?

Dat weet ik dan ook weer niet hoor.

Ik neem koffie.

:coffee:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door romo » 21 okt 2015, 15:47

Das omgekeerd evenredig dan?


Kan, hoeft niet, kortom; het kan alle kanten op :lol:

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Robin » 21 okt 2015, 15:49

De basis moet goed zijn, dan klopt je stelling helemaal:)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Macboy » 21 okt 2015, 19:39

Sperdy geweldige keuze de nieuwe 911. Helemaal met je eens qua design. Moest heel even wennen aan de positionering van de nieuwe sportuitlaat. Maar inmiddels snap ik hem - mede dankzij jouw avatar.

911 is en blijft een icoon dus zou geweldig zijn.

Overigens dat Romo nooit blij is geweest is dus onzin. En de GTS is nog wel een slag leuker dan jouw Spyder, alleen geen cabrio natuurlijk. Maar Boxster GTS doet niets onder voor de Spyder. Geluid is nog beestachtiger.

Die 911 moet je gewoon doen als het kan. Ben enorm benieuwd naar je proefrit. Toch zou ik die ongereden wel durven bestellen. Nieuwe motor S doet gewoon 3,9s 0-100 is toch bizar. 310km/h. Sjesus :shock:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Sperdy » 22 okt 2015, 23:52

Prima Romo, je hebt wel een rondje in een S gereden, maar je was toen niet erg enthousiast toch als ik het zo lees? Enfin, maakt het uit, it's all history. Hopelijk is je volgende auto weer helemaal goed!
Nee Ilja, ik ga wel proefrijden. Moet ook een beetje gevoel krijgen voor de kleur. Ben nooit zo van het zilver maar deze keer staat GT Zilver 'm wel heel erg goed.

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Gus, Majestic-12 [Bot], Peter-Paul, Rogerb, Thomas H en 4 gasten