BMW M2
-
Re: BMW M2 confirmed
Als je met een Mdct bak aan de handrem trekt ontkoppeld de bak dan automatisch?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
WJ postte net 'n leuk M4 GTS filmpje in dat draadje waarbij ik zag dat de M4 GTS met 194g CO2/km beter scoort dan 'n 130pk mindere M2 handbak(199? g CO2/km)
Te gek, ik denk dat er duistere krachten de M2 gewoon niet willen hebben, want leuker dan de rest:)
Geweldig gefilmd van boven 'scheefstrak' langs de apex overstuurd eruit, mooier wordt 't niet. Ik wil er wel ééntje:)
Te gek, ik denk dat er duistere krachten de M2 gewoon niet willen hebben, want leuker dan de rest:)
Geweldig gefilmd van boven 'scheefstrak' langs de apex overstuurd eruit, mooier wordt 't niet. Ik wil er wel ééntje:)
-
Zoiets qua berekening had ik ook al.MarkS schreef:Waar heb je die gegevens vandaan Joost?
BMW geeft op hun eigen website namelijk 1635kg aan als ledig gewicht EU.
Een M3 is ruim 100kg zwaarder dan een M2. Ook in mijn lijstje obv ledig gewicht.
(Je kunt ook 'n M235i pakken en 'n M340i/M3/M4)
Verschil is nooit 'maar' 35-40kg M2er vs M3 F80 saloon.
- MarkS
Zat net dat M4 GTS filmpje te bekijken.
Deze van de M2 kende ik nog niet. Gaaf.
Ik weet nog wel een vergelijking waar die M2 beter uitkomt dan de M4 GTS.
Wat kostte die M4 GTS ook al weer?
Deze van de M2 kende ik nog niet. Gaaf.
Ik weet nog wel een vergelijking waar die M2 beter uitkomt dan de M4 GTS.
Wat kostte die M4 GTS ook al weer?

- Joost
Rdw. Is met Dct overigens.
Wat betreft de handrem, Ik heb geen idee.
Wat betreft de handrem, Ik heb geen idee.
- Bijlagen
-
- image.jpg (69.7 KiB) 2212 keer bekeken
- MarkS
Goeie vraag. Heb me de afgelopen dagen aardig ingelezen en ingekeken op bimmer fora en YouTube en daar is heel veel te vinden over de huidige (in veel opzichten vergelijkbare) M3/M4. Dit zal daar ook wel ergens voorbij komen.Andre schreef:Als je met een Mdct bak aan de handrem trekt ontkoppeld de bak dan automatisch?
- MarkS
Joost, idd vreemd dat de RDW gegevens (en ook die van autoweek trouwens) in tegenspraak lijken met de cijfers die BMW zelf op hun website zet.
Feit blijft dat het zoals ik al aangaf voor de absolute vergelijking dus niks uitmaakt. M3 is serieus (ruim 100kg) zwaarder dan een M2. Cijfers voor M3/M4 zijn idd voor de DCT maar begrijp dat die geen last heeft van obesitas en er wordt gerekend met 25kg meergewicht.
EDIT: Even voor mijn eigen auto, ook een BMW, check gedaan bij RDW.
Volgens RDW massa rijklaar 1690kg massa ledig voertuig 1590kg
Volgens BMW website alleen vermelding ledig gewicht EU 1690kg
Conclusie: BMW website opgave "massa ledig gewicht EU" = RDW opgave massa rijklaar
Het daadwerkelijke gewicht van het lege voertuig zonder bestuurder en met lege tank ligt dan 100kg lager.
Zal wel een definitie kwestie zijn ...
Feit blijft dat het zoals ik al aangaf voor de absolute vergelijking dus niks uitmaakt. M3 is serieus (ruim 100kg) zwaarder dan een M2. Cijfers voor M3/M4 zijn idd voor de DCT maar begrijp dat die geen last heeft van obesitas en er wordt gerekend met 25kg meergewicht.
EDIT: Even voor mijn eigen auto, ook een BMW, check gedaan bij RDW.
Volgens RDW massa rijklaar 1690kg massa ledig voertuig 1590kg
Volgens BMW website alleen vermelding ledig gewicht EU 1690kg
Conclusie: BMW website opgave "massa ledig gewicht EU" = RDW opgave massa rijklaar
Het daadwerkelijke gewicht van het lege voertuig zonder bestuurder en met lege tank ligt dan 100kg lager.
Zal wel een definitie kwestie zijn ...
Laatst gewijzigd door MarkS op 20 okt 2015, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nee, want teller-combi is gelijk aan 1-/2-serie en die hebben ook geen olietemperatuurmeter.romo schreef:romo schreef:Ik wil er mee proefrijden, als de persslet in Heerenveen is verwacht ik een app.............![]()
Ik ga er van uit dat er toch ook een olie temp meter beschikbaar is ?
Voor de rest een koopje tov een M3-M4 IMHO
14-10 pagina 9 reeds deze vraag gesteld
Dus idd, waar is de olie temp meter?
Oplossing is M-performance stuur met schermpje, die vertelt je in graden celcius olie en KVS temp.
- MarkS
Die wagens hebben tegenwoordig zo'n goede koeling, die hebben geen metertje nodig. 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Weet ik niet.Andre schreef:Als je met een Mdct bak aan de handrem trekt ontkoppeld de bak dan automatisch?
Bij de GTS (alleen elektronische handrem, gebruik ik nooit) kan ik ontkoppelen door beide paddels tegelijk in te trekken.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Absurd dat er geen olie temp meter aanwezig is, het gaat niet om de goede koeling, maar wanneer is ie warm genoeg en kan je trappen.........
Dat moet ik die Porker dan toch nageven, waar koel water temp, olie temp en olie druk keurig in een zeer fraai cluster af te lezen zijn.
Dat moet ik die Porker dan toch nageven, waar koel water temp, olie temp en olie druk keurig in een zeer fraai cluster af te lezen zijn.
- GTRene
wat een geklaag...
ik reed laatst in een Ford Ka, geen olietemp geen watertemp geen toerentellert geen ABS en dan ook nog eens FWD, dat was pas afzien
ik reed laatst in een Ford Ka, geen olietemp geen watertemp geen toerentellert geen ABS en dan ook nog eens FWD, dat was pas afzien

- GTRene
is dat dan zo'n stuur?

- GTRene
dan zitten er nogal wat mogelijkheden op

- WJ
Misschien als ze al die onzin niet op hun M's propte dat ze niet werden ingehaald door gezinscontainers die wel op dieet zijn gegaan. 
Stuur, pedalen, schakel meuk en dat op 1250kg. Hoe fucking briljant zou dat zijn...

Stuur, pedalen, schakel meuk en dat op 1250kg. Hoe fucking briljant zou dat zijn...

- Riceaux
M235i handbak is 1430 kg leeg. M4 handbak 1485 kg leeg. Volgens autoweek. M2 is zwaarder dan de M235i neem ik aan? Verschil is toch achterlijk klein? M3 handbak is btw 1495 volgens autoweek.
- MarkS
Volgens mij staat zo'n beetje alles over kg op de vorige pagina al geschreven.
Autoweek voegt ook niet zo veel toe want die data moet je sowieso met een korreltje zout nemen.
Enne, M2 is dus lichter dan de M235i, niet zwaarder. Kun je weer even vooruit.
Autoweek voegt ook niet zo veel toe want die data moet je sowieso met een korreltje zout nemen.
Enne, M2 is dus lichter dan de M235i, niet zwaarder. Kun je weer even vooruit.

- romo
M2 in een notendop;

- Riceaux
Duidelijk Mark!
Wel duidelijk vooruitgang dan. M2 is ongeveer net zo groot als een M3 E46, meer vermogen, meer luxe en minder gewicht.

Wel duidelijk vooruitgang dan. M2 is ongeveer net zo groot als een M3 E46, meer vermogen, meer luxe en minder gewicht.

- romo
Riceaux schreef:Duidelijk Mark!![]()
BMW F87 M2 – 4468/1854/1410 mm Wielbasis 2693 mm
BMW E46 M3 – 4492/1780/1372 mm Wielbasis 2731 mm
- Riceaux
Zet ook even de F80 M3 erbij dan Romo. 

- GTRene
das nog behoorlijk breder dan de e46, zal aardig 4-kant staan, meestal mooi 

- Macboy
Re: BMW M2 confirme
De M135i had ook geen olietemp meter simpelweg omdat dat volgens BMW niet meer nodig is. Met die nieuwe (lage viscose) olie kan je tegenwoordig gewoon vrijwel meteen trappen zonder dat de motor onderdelen daar de dupe van worden. Koude olie vloeit en smeert kennelijk prima. Het is dus niet meer zoals vroeger dat verplicht warmrijden. Technisch gezien zou het nergens op moeten slaan natuurlijk maar kennelijk is het toch echt zo. Wie ben ik om te twijfelen aan BMW zelf ? Hierbij de mail van BMW Duitsland:
- dagteller indrukken en ingedrukt houden
- contact aan
- in geheim menu naar unlock
- laatste 5 cijfers van chassisnummer optellen en invoeren
Vervolgens kan je hier vrijwel alles zien qua metingen en temperaturen. Erg omslachtig om er te komen maar wel veel handige info ! Dat ziet er dan zo uit:

@Mparallel: inderdaad heb je gelijk dat het geen "eigen ontwikkelde" motor is. Maar dat maakt het niet minder tot een M. De motor heeft ook niet alleen een andere chip maar veel meer aanpassingen. Het karakter van de 1M was toch ook compleet anders dan van zijn afgeleide M135i ? Dat zal nu ook zo zijn. De M2 heeft een geheel ander exterieur dan de standaard serie wat echt vrij ingrijpend genoemd mag worden en dus niet alleen maar een 'M pakketje' zoals vele andere modellen. Het onderstel is volledig alu met de achteras van de M3. En natuurlijk een standaard sper (!) wat al genoeg bewijs zou moeten zijn. Grotere remmen eronder. Interieur aanpassingen. Volgens mij toch gewoon duidelijk een echte M.
Toch vind ik het gewoon wel prettig om de olietemp te weten maar hebben de nieuwe 1 en 2 serie gewoon geen mogelijkheid (metertje) om het weer te geven. Had hetndan gewoon digitaal vermeld bij de boordcomputer of zo. Kleine moeite. Het wordt namelijk wél gemeten zoals BMW ook zegt (en heel veel meer!) en dus kan het gewoon opgeroepen worden via het Geheimmenü en wel als volgt:"Sehr geehrter Jack,
vielen Dank für Ihre E-Mail.
Wie Sie uns schreiben vermissen Sie eine Motortemperaturanzeige. Bitte erlauben Sie uns einige klärende Worte dazu.
Alle BMW Automobile werden kühlmitteltemperaturseitig mittels Sensoren permanent überwacht. Bei einer thermischen Anomalie des Triebwerkes bzw. Kühlkreislaufes, wird sofort optisch der Warnhinweis im Display der Instrumentenkombination angezeigt und der Fahrer zusätzlich auch akustisch informiert.
Das Ausschlaggebende für das Abrufen der maximalen Leistung bei kaltem Motor ist die Öltemperatur. Nur eine entsprechend gute Ölversorgung an allen Lagerstellen gewährt die größtmögliche Laufleistung. Durch den Einsatz von niedrigviskosen Longlife-Motorölen, wie sie auch für Ihren BMW vorgeschrieben sind, wird auch im kalten Zustand eine gute Fließeigenschaft des Motoröls sichergestellt.
Sehr geehrter Jack, wir freuen uns, wenn wir klärend zum Sachverhalt beigetragen haben und wünschen Ihnen weiterhin viel Freude am Fahren mit Ihrem BMW."
- dagteller indrukken en ingedrukt houden
- contact aan
- in geheim menu naar unlock
- laatste 5 cijfers van chassisnummer optellen en invoeren
Vervolgens kan je hier vrijwel alles zien qua metingen en temperaturen. Erg omslachtig om er te komen maar wel veel handige info ! Dat ziet er dan zo uit:
@Mparallel: inderdaad heb je gelijk dat het geen "eigen ontwikkelde" motor is. Maar dat maakt het niet minder tot een M. De motor heeft ook niet alleen een andere chip maar veel meer aanpassingen. Het karakter van de 1M was toch ook compleet anders dan van zijn afgeleide M135i ? Dat zal nu ook zo zijn. De M2 heeft een geheel ander exterieur dan de standaard serie wat echt vrij ingrijpend genoemd mag worden en dus niet alleen maar een 'M pakketje' zoals vele andere modellen. Het onderstel is volledig alu met de achteras van de M3. En natuurlijk een standaard sper (!) wat al genoeg bewijs zou moeten zijn. Grotere remmen eronder. Interieur aanpassingen. Volgens mij toch gewoon duidelijk een echte M.
- romo
Kan zijn dat het technisch niet noodzakelijk is om de olie temp te moeten weten..............maar bij een sportieve kar, of althans een met die aspiraties, wil ik het gewoon weten....
Buiten dat, het heeft ook een zekere charme en geeft ook mede de bijzondere status van zo`n kar aan.
Buiten dat, het heeft ook een zekere charme en geeft ook mede de bijzondere status van zo`n kar aan.
-
Dit.romo schreef:Kan zijn dat het technisch niet noodzakelijk is om de olie temp te moeten weten..............maar bij een sportieve kar, of althans een met die aspiraties, wil ik het gewoon weten....
Ik ga echt niet na al 5km trappen met de 1M als die olietempmeternaald nog niet wakker is/op '70' in de hoek staat....
Maar 't zal wel.... Dat Geheimmenü wist ik van Ilija, dank voor het weer naar voren brengen.