Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Audi A6 Avant 1.8 TFSI [UPDATE]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Eric Z
Berichten: 4146
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Eric Z » 17 nov 2013, 23:25

Wat zijn de voordelen met deze stabis dan, waarom bv niet allebei M5?

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Sjoerd » 19 nov 2013, 08:43

Het voordeel is minder body roll; omdat de stabi's iets dikker zijn.

De M5 stabi achter past niet op een niet-M5; vandaar.

Online
Eric Z
Berichten: 4146
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Eric Z » 20 nov 2013, 22:31

En de M5 is weer net iets dikker dan de 550d variant?

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Sjoerd » 19 okt 2015, 21:54

De BMW is sinds kort bij Mosselman voorzien van een remap. Man man man wat een verschil. Helaas geen rollerbankmeeting kunnen doen. De schattingen zijn 370-380 pk en >750 NM.

Vorige week in Duitsland 273 km/h op de GPS bij 3900 toeren. Heb later nog een keer 4100 toeren gehaald maar geen GPS meting gedaan.

Conclusie: Had ik (veel) eerder moeten doen!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door GTRene » 20 okt 2015, 00:23

een 'nwe' auto als het ware? leuk he :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43240
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Arthur » 20 okt 2015, 11:35

Mooie getallen :D Alleen een remap of ook hardware veranderingen?

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Sjoerd » 20 okt 2015, 11:56

Voorlopig alleen een remap.

Alhoewel ik nog wel naar de koeling wil kijken. Verder staat een sper hoog op het lijstje.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43240
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Arthur » 20 okt 2015, 12:27

Niet verkeerd dus :D
Zat ff bij Mosseman te kijken, is dit chippen of zit er een externe ECU aan vast nu?

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Sjoerd » 20 okt 2015, 19:26

Full remap dus herschrijven van de originele software

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10874
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Joy » 20 okt 2015, 19:54

Wut, haalt een 535d dat alleen met remap? Ik moest even de Topictitel checken of het geen 535i was. Serieuze cijfers. :shock:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door indobesar » 20 okt 2015, 22:04

Sjoerd schreef:De BMW is sinds kort bij Mosselman voorzien van een remap. Man man man wat een verschil. Helaas geen rollerbankmeeting kunnen doen. De schattingen zijn 370-380 pk en >750 NM.

Vorige week in Duitsland 273 km/h op de GPS bij 3900 toeren. Heb later nog een keer 4100 toeren gehaald maar geen GPS meting gedaan.

Conclusie: Had ik (veel) eerder moeten doen!
Heerlijk! :thumbup:

Een M550d killer. Is de auto kwa exterieur nog een sleeper?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)ppp

Bericht door Macboy » 21 okt 2015, 02:01

Wat een waardes zeg !!!!! Geweldig 370/380pk in een 5 diesel. Ultieme sleeper.

Zag dat de 118d ook gewoon van 150 naar 220pk en 320 naar 440nm gaat. Bizar ! Wat doen ze dan wel niet met de M550d ?

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Sjoerd » 03 dec 2015, 10:11

Gister bij die Nachbarn 285 km/h op de GPS gehaald... Werd wel een beetje zoekerig voor :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door GTRene » 03 dec 2015, 11:34

de bmw of de porsche

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Sjoerd » 03 dec 2015, 12:09

BMW

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door GTRene » 03 dec 2015, 12:30

ow, waar denk je dat het door komt?
onderstel afstelling/banden/uitlijning?
ik ga er dan maar vanuit, dat er nog geen speling ergens op zal zitten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43240
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Arthur » 03 dec 2015, 13:39

Komt mss wel door de snelheid :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door GTRene » 03 dec 2015, 13:47

:mrgreen: die zal wel mede verantwoordelijk voor zijn.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6229
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door matthyssie » 03 dec 2015, 14:09

Arthur schreef:Komt mss wel door de snelheid :tooth:
:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Macboy » 03 dec 2015, 18:48

Arthur schreef:Komt mss wel door de snelheid :tooth:
:roflol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22512
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Niels » 04 dec 2015, 19:42

LOL, serieuze snelheid voor een "dieseltje" :D

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Tim N » 04 dec 2015, 20:22

indobesar schreef:Is de auto kwa exterieur nog een sleeper?
Uuhhh kijk eens bovenaan de pagina :wink:

OT: Mooie waardes voor een satansap wagen

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10874
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Joy » 04 dec 2015, 20:29

Ik ben benieuwd of een M-bumperpakket voor wat minder lift zorgt op hoge snelheden en of dat merkbaar is in het rijgedrag tov de standaard auto's. Serieuze snelheid overigens, 285. Zit er nog meer in het vat?

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Sjoerd » 06 dec 2015, 17:42

285 m/h was ongeveer 4200 rpm dus theoretisch zit er nog wat rek in.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Porsche Boxster S (981) + BMW F10 535d (LCI)

Bericht door Sjoerd » 01 mei 2016, 22:23

Na bijna 3 jaar de Boxster S ingeruild op een Carrera S, modeljaar 2013. Maar niet zo maar een S!

Ik wil niet zeggen dat de Boxster een impulsaankoop was; wel wist ik al snel dat de Boxster geen blijvertje zou zijn. Desondanks toch wel bijna 3 jaar blijven rijden. In die tussentijd erg veel genoten, want het is gewoon een top-auto. Hét nadeel vind ik dat deze auto +- 100pk mist. Voor de rest gewoon top. Zeker met het achteraf gemonteerde Drexler sperdiff; geen vergelijk met PTV; laat staan zonder PTV…

Komende uit een 996 GT3 was het natuurlijk ‘DF’ gezien een flinke stap terug. Maar het doel was om er überhaupt in te gaan rijden; de GT3 stond stof te happen. Tijd ontbrak/ontbreekt om de GT3 te gebruiken waarvoor die bedoelt is. In de bijna 3 jaar ga je de Boxster absoluut waarderen. Best praktisch voor een roadster, rijdt gewoon heel erg goed en is best een mooie auto. Zeker in mijn favo #1 kleur voor een Porsche; GT-Silver.

Al snel realiseren dat er toch weer een 911 moest komen heb ik mezelf wel de tijd gegund om te bepalen wat ik wel en niet wil.

GT3 (RS) is een derde of vierde auto; ik zoek een tweede auto (voor mij). Gelukkig de verleiding van een hele aantrekkelijke offerte voor een nachtblauwe GT3 (heeft nog in de AV supertest gestaan) kunnen weerstaan.

50-jahre editie: Deze moest het worden. Helemaal af. Helaas realiseerde ik het me toen je ze niet meer kon bestellen… In Duitsland een hele mooie op het spoor. Maar hoe ik het ook probeerde (rechtstreeks en via handelaar) ik kreeg hem niet te pakken. Vlak daarna ontwaakte de Porsche heisa met betrekking tot de gelimiteerde edities. Helaas nu veels te duur; ik vind het ze niet waard.

‘Next best’ – de GTS. Eigenlijk ex-aequo met de 50-jahre. Had hem in m’n dromen al samengesteld. Maar dus toch niet… want…

Intussen was GF in verwachting van onze dochter. Een helder momentje bracht me toch tot realisatie dat het verstandig is om even te wachten met de keuze voor een nieuwe fun-auto. Project 911 (of andere opvolger) on hold. Althans on hold; de dealer deed zijn werk goed in heb in best wat 911’s gereden. Perfecte gelegenheid om goed te weten wat ik wel en niet wil. Zelfs ook nog een Boxster Spyder gereden. Wat een fantastische auto maar helaas een fantastische derde of vierde auto…

Jump naar voorjaar 2016. Dochterlief groeit lekker door dus weer tijd voor papa :-D Duidelijk was dat als ik nog voor een n/a motor wilde gaan het een okkassie moest worden. Oftewel zoeken naar de speld in de hooiberg. Ook gereden in de 911.2. Wow wat een auto. Porsche heeft een briljantje nieuwe generatie op de wereld gezet. Wat minder voor de purist (in deze categorie zit ik denk wel) maar ik denk echt dat als je eenmaal gewend bent aan de .2 je niet meer anders wil. Mmmm wat te doen? Nee toch maar wachten. Nu is de kans nog om aan een goede n/a te komen. Met de prijzen die alsmaar de verkeerde kant op gaan was enig haast toch geboden. Door diverse test ritten en uiteraard de Boxster had ik voor mezelf wel duidelijk wat de need-to-haves en de nice-to-haves waren.

Need-to-have

Adaptieve sportstoelen (met stip op één)
Volleer (gaat meestal samen met bovenstaand)
Sport-Chrono pakket
Sportuitlaat
Schuifdak
Bose audio
PCM
Achterwielaandrijving

Nice-to-have

PDCC of PASM sportondersel
PCCB
X51-WLS pakket (indien Carrera S)
Burmeister audio
Led verlichting voor

PDK of handbak was mij eigenlijk om het even. De PDK is simpelweg gewoon erg goed. Maar de handbak is gewoon erg leuk! Qua kleur het liefst GT-silver. In ieder geval geen wit, rood, geel en agaatgrijs (te bruin…)

Maar wacht… We hebben de 997 nog. Veel puurder dan de 991 toch? In Leusden stond een pareltje; een 997 S met WLS pakket en handbak. Helaas geen schuifdak maar dat mocht de pret niet drukken. Uitvoerig getest; heerlijk auto maar toch niet mijn auto. Ik vind de 991 gewoon een veel betere auto. 997 afgevinkt dus.

Mijn dealer had een GT-silveren 991 S staan met in ieder geval de need-to-haves erop. Helaas klopte de auto voor mij net niet helemaal. Het werd alleen wel een keer tijd om de knoop door te hakken. Ten tijde van deze proefrit stonden er in Nederland nog 2 donkerblauwe, één PDK en één handbak. Helaas bij vragen al verkocht of in onderhandeling. De beschikbare GTS-en vond ik te duur; zeker omdat ze alleen maar aan het need-to-have plaatje voldeden. Toen kwam de dealer met op papier hét pareltje van de 991 S-en echter in werkelijkheid wellicht het lelijk eendje. Stond al ruim een ½ jaar te koop in Gelderland. Tutti Tutti Lampioni maar ook wel een paar missers. Het aerokit pakket is best leuk op te zien; alleen de achterspoiler… En lakzwarte velgen met Basaltzwart metallic buitenkleur staat gewoon niet. Om maar over de heldere achterlichten te zwijgen. Het kostte wel even wat moeite om er door heen te kijken. Zeker omdat ik vind dat de auto is zoals die is; geld stoppen in het uiterlijk vind ik een beetje ‘dood’ geld. Na een paar nachtjes slapen was ik er voor mezelf wel uit. Dit moest hem worden. Ook qua techniek moest er wel wat gebeuren dus uiteindelijk een lange lijst. Een goede inruilprijs op de Boxster verlichtte de pijn een beetje.

Wat is het geworden:

Porsche 911 S

Uiteraard de need-to-haves
Handbak!
X51 WLS pakket
Aerokit spoiler pakket
PDCC (actieve schokdempers) met 20mm verlaagd onderstel
PCCB
Volleer in de gloria. Op de dorpelbekleding na is zo mogelijk alles in het leer; tot en met de klepjes van de zekeringen
En zwart. Heel zwart. Behalve de gordels en de wijzerplaten; die zijn knalgeel.

Om van het lelijk eendje een mooi eendje te maken moest er dus wel het een en ander gebeuren

Bovenste spoiler van het aerokit pakket verwijderd. Nu dus een ducktail! Om dat te bereiken moest ook de ducktail verwijderd worden, gaten dichtmaken en opnieuw spuiten.
Normale achterlichten in plaats van de heldere variant
Velgen opnieuw spuiten (matzwart)
Nieuwe radiator middenvoor; links –en rechtsvoor reinigen
Neus opnieuw spuiten; moest er toch af. Gelijk een kentekensticker erop
Nieuwe remblokken rondom
Alarm klasse 3
Nieuwe bougies
Grote service beurt

Ik ben licht maniakaal als het om de technische staat van de auto aan komt. Dus dat moest goed zijn. Het eindplaatje qua uiterlijk is ook wel heel erg mooi geworden. Ik twijfelde best met de kleur van de velgen; wellicht te fout. Maar heel mooi geworden. En de ducktail… Echt heel stoer!

Gisteren D-Day. Op de 718 introductie dag de Boxster achtergelaten. Tussen close-up foto’s van Macboy staat die er op de achtergrond wel op. Ik ben niet zo van de doek over de auto onthullen show maar de dealer stond erop. Het doek ging eraf en echt een dikke WOW. Wat is het mooi geworden! Ter illustratie nu maar even wat beeldmateriaal na de lap tekst!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit weekend heeft hij voornamelijk als gezinsauto z’n dienst bewezen. Zaterdag middag met GF en dochterlief naar Den Haag voor familie bezoek. Rustig in z’n 7, redelijk rustig zonder sportplus rij je ruim 1:9 met ‘vlotte’ kruissnelheid. Vandaag wat meer binnendoor in de regio; 8000 rpm vond dochterlief prima!

Al met al veel rijplezier de komende jaren! Ik is blij :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Chaert-RS, erwin20vt, Ferdi, frankie, GRzep, jvb, mark123, MHJVS, Peter-Paul, SlowCo, Thomas H, Ti-Tourist (Erik) en 5 gasten