BMW M2
- MParallel
- Berichten: 8773
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M2 confirmed
Vind het niet echt een mooie auto. Meer een 2M, dan een M2. A la 1M.
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: BMW M2 confirmed
De 1M coupe heette enkel en alleen zo omdat hij anders de naam deelde met de sportwagen uit eind 70'er jaren, dat heeft niks te maken met het uiterlijk of dat het misschien geen echte M zou zijn.
Deze auto de 2M noemen zou dan ook totaal geen zin hebben. Snap je logica niet helemaal...
Deze auto de 2M noemen zou dan ook totaal geen zin hebben. Snap je logica niet helemaal...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M2 confirmed
+100
Voor de duidelijkheid: de M2 is gewoon een echte M en gewoon de opvolger van de 1M wat ook gewoon een echte M was.
De 1 coupe heet nu alleen 2 serie.
Voor de duidelijkheid: de M2 is gewoon een echte M en gewoon de opvolger van de 1M wat ook gewoon een echte M was.
De 1 coupe heet nu alleen 2 serie.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M2 confirmed
De Mini Clubman voor actieve senioren overigens ook.Macboy schreef:De 1 coupe heet nu alleen 2 serie.
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2 confirmed
Ik begrijp dat de M2 voor 6 cm en achter 10 cm breder is dan een normale 2er.........
IRL moet dat toch wel erg bruut overkomen lijkt me, hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik hem wil...............

IRL moet dat toch wel erg bruut overkomen lijkt me, hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik hem wil...............


- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW M2 confirmed
Voor- en achteras van de M4, zal de rijeigenschappen ook wel ten goede komen ...romo schreef:Ik begrijp dat de M2 voor 6 cm en achter 10 cm breder is dan een normale 2er.........
IRL moet dat toch wel erg bruut overkomen lijkt me, hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik hem wil...............![]()
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M2 confirmed
lijkt me ook een lekker bakkie, ik zou alleen kierewiet worden van al die moderne elektronica e.d. wat in die moderne auto's zit en mogelijkheden, das wat minder/moeilijker voor een figuur als mij
maar wel een gaaf ding.
werken ze ook meer met lichtgewicht materiaal? wat alu oid her en der of dat niet.

maar wel een gaaf ding.
werken ze ook meer met lichtgewicht materiaal? wat alu oid her en der of dat niet.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW M2 confirmed
"Reactie-armen, wieldragers, asdragers en het vooras-subframe met dubbelgeleide veerpoten zijn uitgevoerd in een gewichtsbesparende aluminium lichtgewicht constructie. Een extra gewichtsreductie wordt gerealiseerd door aluminium veerpoten en de buisconstructie van de dwarsstabilisator. Het subframe en de extra schroefbevestiging aan de dorpels verhoogt de stijfheid van de voorzijde van de auto en daarmee de spoorstabiliteit aanzienlijk. Alle reactie-armen en wieldragers van de five-link achteras zijn uitgevoerd in gesmeed aluminium, de achterasdrager heeft een stalen frame in lichtbouwconstructie. Zo wordt een duidelijke gewichtsreductie gerealiseerd."
Vind het totaal gewicht dan toch best nog wel fors. Was mooi geweest als ze hem onder de 1400KG hadden kunnen houden. Zeker ook omdat ze hem zo nadrukkelijk als "track car" positioneren.
Vind het totaal gewicht dan toch best nog wel fors. Was mooi geweest als ze hem onder de 1400KG hadden kunnen houden. Zeker ook omdat ze hem zo nadrukkelijk als "track car" positioneren.
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2 confirmed
M2 1,85m breed exclusief spiegels, de GTS is 1,80, das al niet mals........
Commentaar Bimmerpost;
Commentaar Bimmerpost;
I was able to see the car today at a DTM Race in Hockenheim, Germany. It looks STUNNING! The Front is awesome and if you stand next to the rear wheel you start to understand how wide it actually is in the back. The carbon looks great too!
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2 confirmed
Speciaal voor Macboy;

- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2 confirmed
Voor de spiegel fetisjisten;
M2:

M2 with rendered ///M style mirrors:

M2:
M2 with rendered ///M style mirrors:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M2 confirmed
klinkt verder wel goed.MarkS schreef:"Reactie-armen, wieldragers, asdragers en het vooras-subframe met dubbelgeleide veerpoten zijn uitgevoerd in een gewichtsbesparende aluminium lichtgewicht constructie. Een extra gewichtsreductie wordt gerealiseerd door aluminium veerpoten en de buisconstructie van de dwarsstabilisator. Het subframe en de extra schroefbevestiging aan de dorpels verhoogt de stijfheid van de voorzijde van de auto en daarmee de spoorstabiliteit aanzienlijk. Alle reactie-armen en wieldragers van de five-link achteras zijn uitgevoerd in gesmeed aluminium, de achterasdrager heeft een stalen frame in lichtbouwconstructie. Zo wordt een duidelijke gewichtsreductie gerealiseerd."
Vind het totaal gewicht dan toch best nog wel fors. Was mooi geweest als ze hem onder de 1400KG hadden kunnen houden. Zeker ook omdat ze hem zo nadrukkelijk als "track car" positioneren.
denk ook dat het wat aan de eisen aan de auto van huidige tijd is en al die safety/extra's e.d.
zie bv sommige audi's veel alu delen/carros e.d. maar toch best zwaar, er zit ook zoveel op

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW M2 confirmed
Zo komt de dagrijverlichting wel erg lekker uit.romo schreef:
Heerlijk bakkie...
- MParallel
- Berichten: 8773
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M2 confirmed
Ook een echte M? De 1M was en is altijd een partsbin special geweest, wat uiteindelijk wel een fantastisch zet te zijn geweest, maar een echte M? In geen velden of wegen. Is dat erg? Nee.Macboy schreef:+100
Voor de duidelijkheid: de M2 is gewoon een echte M en gewoon de opvolger van de 1M wat ook gewoon een echte M was.
De 1 coupe heet nu alleen 2 serie.
Geen idee hoe je ooit die conclusie kan trekken.
M2 net zo. Het begint al dat er geen unieke M motor in zit, exclusief voor dat chassis. Gewoon een motor die al op de plank lag en vervolgens wat getweakt.
@ErikMartijn. Hoef je ook niet te snappen, maar maakt argument niet minder (of meer als je wilt) waar.
- Arthur
- Berichten: 43151
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2 confirmed
Je kijkt teveel in het verleden. Dit is waar M nu voor staat. Het zij zo...
-
- Berichten: 55236
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2 confirmed
Iedereen heeft een andere definitie van wat een echte //M is, is dat erg? Neen:)
Ik weet wel dat deze partsbin special me weer een hele hoop driving en drifting fun heeft bezorgd op Papenburg, v(veel) meer dan de 2 M3's die ik had (E46 en E90) en ikzelf denk dat dat één van de belangrijkste factoren van any auto moet zijn: Hoe ie het doet, maakt niet uit, als ie het maar goed doet: Sportief en uitdagend rijden.
En ik vind dat wel M waardig.
Nu heb ik een dikke hand vol M modellen (proef)gereden door de jaren heen. Van E30 M3 via E34 M5, M Coupe, Z4M etc en als er één door de mand valt qua 'wat is de meest boring M ooit' is het de 1M
Met M2 gaat 't helemaal goedkomen. Of ik 'm doe is nog maar de vraag, want ik ben wel heel tevreden met m'n Frankensteintje.
Ik weet wel dat deze partsbin special me weer een hele hoop driving en drifting fun heeft bezorgd op Papenburg, v(veel) meer dan de 2 M3's die ik had (E46 en E90) en ikzelf denk dat dat één van de belangrijkste factoren van any auto moet zijn: Hoe ie het doet, maakt niet uit, als ie het maar goed doet: Sportief en uitdagend rijden.
En ik vind dat wel M waardig.
Nu heb ik een dikke hand vol M modellen (proef)gereden door de jaren heen. Van E30 M3 via E34 M5, M Coupe, Z4M etc en als er één door de mand valt qua 'wat is de meest boring M ooit' is het de 1M

Met M2 gaat 't helemaal goedkomen. Of ik 'm doe is nog maar de vraag, want ik ben wel heel tevreden met m'n Frankensteintje.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: BMW M2 confirmed
Mocht het eerder al ter sprake zijn gekomen mijn excuses, maar zit er een N55 of S55 motor in?
- Joop
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M2 confirmed
Een N55 blok, met een paar kleine aanpassingen.
Eigenlijk dezelfde opzet als bij de 1M, ook een N54 blok met een paar interne aanpassingen.
Eigenlijk dezelfde opzet als bij de 1M, ook een N54 blok met een paar interne aanpassingen.
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2 confirmed
Productie gestart, zeer waarschijnlijk de perssletten............



- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2 confirmed
Top Gear;
Nine things you need to know about the new BMW M2
New baby M car gets 365bhp and a raft of upgrades. Sounds pretty grown-up to us
Top Gear - Jack Rix - 13 Oct 2015 - source
1. It’s rather like a shrunken M4
There’s an elephant in the room so let’s address it: the new M2 doesn’t look nearly as unhinged as its steroidal predecessor, the 1-Series M Coupe, and there’s more than a whiff of scaled-down M4 about its front end and three-door profile.
However, it’s still a well-muscled coupe – all bulging wheel arches and pent-up anger. We had the chance to meet it in a studio, and the squat proportions, inflated track (63mm wider than an M235i at the front, 69mm at the rear) and quad pipes immediately elevate it above and beyond the cooking 2-Series coupe.
The same could be said of the interior – there’s an M badge here, an embossed logo on the headrest there - it’s all very familiar, but with an extra 10 per cent aggression throughout.
2. Manual or automatic? You decide
BMW calls out the Audi RS3 and Mercedes CLA45 AMG as its opposite numbers, but neither has the M2’s trump card – the choice of a six-speed manual gearbox or a seven-speed twin-clutch DCT auto lifted directly from the M4.
For those still working on their heel-and-toe technique the manual ‘box will blip the throttle on downshifts, as will the DCT for that matter. Power is sent exclusively to the rear tyres, as you’d expect, and hooliganism is positively encouraged.
Want proof? A Smokey Burnout mode (yes, that’s its real name) “invites the driver to indulge in a degree of rear wheel spin while the car is moving at low speeds.” This is good.
3. Think brawny M235i, not detuned M4
The engine is a turbocharged 3.0-litre straight-six with 365bhp at 6,500rpm and 343lb ft of torque. It’s a puffed-up version of the M235i’s single turbo engine, rather than the M4’s twin-turbo 3.0 with the wick turned down, and slots the M2 neatly between the 362bhp RS3 and recently updated 376bhp CLA45 AMG.
It produces some seriously juicy numbers, too, such as 0-62mph in an RS3-matching 4.3 seconds when you order the DCT gearbox and unleash its launch control (the manual takes 4.5), and a top speed raised from 155mph to 168mph if you order the M Driver’s Package.
For comparison purposes, the manual-only 1-Series M Coupe had 335bhp and ticked off 0-62mph in 4.9 seconds, and that was a proper little firecracker. The M2, therefore, ought to feel suitable deranged.
4. It’s engineered to make you look good
The front and rear axles are borrowed from the M3 and M4, which means all-aluminium suspension and an electronically controlled diff that boosts traction but more importantly, drifting potential.
Behind the 19-inch wheels there are no optional carbon ceramic brakes like you get with the RS3, but the steel and aluminium discs are larger than standard (380mm front, 370mm rear) and should be plenty powerful enough. Michelin Pilot Super Sport tyres (245/35 front and 265/35 rear) help with rear-end grip and front-end precision.
5. It should sound like a race car
Having heard the M2 fire up in the studio we can confirm the exhaust note, at idle at least, is suitably burly, though the real fireworks will happen when you go chasing the 7,000rpm limiter.
BMW’s product manager for the M2 confirmed there are snorts and explosions on downshifts with the DCT box, and he should know – he’s been having a heap of fun in a prototype for the last few months.
It’s not all booming bassline and artillery fire though; electronically controlled flaps in the exhaust system mean the M2 won’t embarrass the kids on the school run, or make your ears bleed you on the motorway. Unless you want it to.
6. It’s designed for the indecisive customer
Priced at £44,070 for the manual and £46,575 for the DCT version, the M2 costs more than its rivals, but you won’t have to touch the options list unless you fancy splashing out on an upgraded stereo.
There are but four colours to choose from – blue, white, black and grey – and a single interior hue: black with more black. You won’t be messing around with wheel sizes, finishes and designs either, because there’s only one 19-inch rim available, like it or lump it. There’s always the aftermarket, though.
7. It lets you film your hot laps (and accidents)
Here at Top Gear we’re not sold yet on in-car apps, but here’s one you might actually use. The M2 comes with GoPro software that lets you connect up your mini action cam to the car’s infotainment system, press record and stop via the iDrive wheel and view your videos on the central screen.
Trackday enthusiasts will revel in the opportunity to immortalise endless hot laps, or film those last few buttock-clenching seconds before their new toy meets nose-on with some Armco. The resulting YouTube revenue might just recoup the cost of buffing it out.
8. There will be no GTS version… for now
If you haven’t seen the new M4 GTS yet, may we suggest you go and immerse yourself in the glorious details of BMW’s fastest road car ever.
Well, we think that more aggressive GTS chassis settings, even more power and a ruddy great wing would suit the M2 quite nicely, but BMW isn’t playing ball. It claims an M2 GTS isn’t currently part of the plan.
Problem is, they can’t build this M2 fast enough, with only 400 to 500 units earmarked for the UK each year. Don’t give up hope yet, though: there’s plenty of time for a track special to be warmed up and released towards the end of the M2’s production run.
9. It comes from good stock
Trace the M2’s lineage back past the 1-Series M Coupe, via the original E30 M3, and you end up at the 1973 2002 Turbo. Not an M car per se, but the first embodiment of the M2’s small and fighty philosophy.
It was the first series-production German car to use a turbocharger. It produced 170bhp, and because it weighed roughly the same as a tea towel, shot from 0-62mph in 8.9 seconds.
The bodywork was the most bewitching part though, with arch extensions riveted on, and a snow-shovel front spoiler it was as unmistakeable 42 years ago as it is today. Not inconspicuous, then, but proof that the Germans might have a sense of humour after all.
We’ve every hope the M2 follows in its footsteps…
-
- Berichten: 55236
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2 confirmed
7. It lets you film your hot laps (and accidents)
Here at Top Gear we’re not sold yet on in-car apps, but here’s one you might actually use. The M2 comes with GoPro software that lets you connect up your mini action cam to the car’s infotainment system, press record and stop via the iDrive wheel and view your videos on the central screen.
Trackday enthusiasts will revel in the opportunity to immortalise endless hot laps, or film those last few buttock-clenching seconds before their new toy meets nose-on with some Armco. The resulting YouTube revenue might just recoup the cost of buffing it out.
----
Dus een GoPro erbij halen/kopen en alles via de iDrive button zichtbaar op 't iDrivescreen lees ik dat goed?
Here at Top Gear we’re not sold yet on in-car apps, but here’s one you might actually use. The M2 comes with GoPro software that lets you connect up your mini action cam to the car’s infotainment system, press record and stop via the iDrive wheel and view your videos on the central screen.
Trackday enthusiasts will revel in the opportunity to immortalise endless hot laps, or film those last few buttock-clenching seconds before their new toy meets nose-on with some Armco. The resulting YouTube revenue might just recoup the cost of buffing it out.
----
Dus een GoPro erbij halen/kopen en alles via de iDrive button zichtbaar op 't iDrivescreen lees ik dat goed?
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23
Re: BMW M2 confirmed
Robin schreef:7. It lets you film your hot laps (and accidents)
Here at Top Gear we’re not sold yet on in-car apps, but here’s one you might actually use. The M2 comes with GoPro software that lets you connect up your mini action cam to the car’s infotainment system, press record and stop via the iDrive wheel and view your videos on the central screen.
Trackday enthusiasts will revel in the opportunity to immortalise endless hot laps, or film those last few buttock-clenching seconds before their new toy meets nose-on with some Armco. The resulting YouTube revenue might just recoup the cost of buffing it out.
----
Dus een GoPro erbij halen/kopen en alles via de iDrive button zichtbaar op 't iDrivescreen lees ik dat goed?
Lijkt er wel op...
https://gopro.com/support/articles/what ... ve-bmw-app" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog meer m2 apps:
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/m ... _apps.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: BMW M2 confirme
Vandaag het definitieve antwoord gekregen op deze vraag.Robin schreef:Heb je BMW NL daar-rover al ingelicht?:)Hielke schreef:Veel rekenmachines komen heden ten dage uit China. Maar dan moet je wel een elektronische hebben. Misschien dat daar de fout binnengeslopen is.
Thijs, je betaalt de eigenlijke DCT prijs voor de handbak en de DCT prijs an sich is nog lager ook...
???
Voor Nederland is de DCT standaard uitrusting, hierdoor is een scherpe prijs onderhandeld voor de auto in de basis specs zoals aangeboden in NL. Hij is dan ook in NL goedkoper dan in Duitsland ex belastingen !!!!
Als gevolg hiervan kan de handbak niet als mindeprijs worden opgevoerd, en is deze het slachtoffer van de aantrekkelijk geprijsde DCT. Helaas voor de puristen, maar ook bij de M3/M4 wordt nu 95% met DCT geleverd.
Dus conclusie is wie een DCT wil, besteld gewoon bij mij :

Laatst gewijzigd door Thijs-v-d-H op 19 okt 2015, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Wimo en 7 gasten