Race Planet - Ultimate Driving Experience
- Enrico
Race Planet - Ultimate Driving Experience
In September heb ik mee gedaan met de Ultimate Driving Experience op Zandvoort. Was een Leuke dag, niet te veel tijd in elke wagen kunnen rijden, maar wel een indruk gehad. Mijn favorite, de Open Formule wagens! Zou ik uuren in rond kunnen rijden!
Indruk op film.
https://www.youtube.com/watch?v=WqjR1mW2twA" onclick="window.open(this.href);return false;
Indruk op film.
https://www.youtube.com/watch?v=WqjR1mW2twA" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
Re: Race Planet - Ultimate Driving Experience
Ziet er leuk uit !
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Leuk filmpje. Ook leuk om eens te doen.
Ik heb twee jaar geleden de iets goedkopere gedaan (met quad's en de 1 serie ipv de Aston Martin en de Lamborghini). Helaas is mijn postuur niet heel geschikt voor de Formule Ford auto's maar is erg leuk om te doen.
Ik heb twee jaar geleden de iets goedkopere gedaan (met quad's en de 1 serie ipv de Aston Martin en de Lamborghini). Helaas is mijn postuur niet heel geschikt voor de Formule Ford auto's maar is erg leuk om te doen.
- Dennis Cavallino
Ik ga Peter even reanimeren nu.
Er staan straks 6 BMW's E36 325i klaar op semi-slicks en voor de liefhebbers van puur rijplezier. Als de instructeur het idee heeft dat je het spelletje snapt, mag je zo hard als je kunt. Anders krijg je gewoon tips om sneller en beter te worden. Simpel, makkelijk en leuk!
Formule auto's vind ik zelf ook heel gaaf om te rijden. Ik heb BMW Formula auto's gereden en dat was echt een verademing. Ik dacht altijd dat ik rijden in open auto's niet leuk zou vinden op snelheid. De directheid sprak mij erg aan. Ook makkelijk op en over de limiet. Al ging er voor en achter mij wel een stel in de rondte. Maar dat waren autojournalisten, die kunnen serieus niet rijden.
Als je veel wilt rijden en ongelimiteerd (dus unlimited driving experience ipv 'ultimate') dan kun je helemaal los in de BMW's van coureurvooreenuur. De vernieuwde website is eerdaags klaar. Veel mensen willen liever gewoon voluit kunnen rijden i.p.v. treintje rijden achter een langzame auto, maar ze willen/kunnen niet heel de dag een raceauto huren. Bij coureurvooreenuur is dat dus mogelijk volgens het Arrive & Drive principe in goed geprepareerde BMW's.Niet te veel tijd in elke wagen kunnen rijden
Er staan straks 6 BMW's E36 325i klaar op semi-slicks en voor de liefhebbers van puur rijplezier. Als de instructeur het idee heeft dat je het spelletje snapt, mag je zo hard als je kunt. Anders krijg je gewoon tips om sneller en beter te worden. Simpel, makkelijk en leuk!
Formule auto's vind ik zelf ook heel gaaf om te rijden. Ik heb BMW Formula auto's gereden en dat was echt een verademing. Ik dacht altijd dat ik rijden in open auto's niet leuk zou vinden op snelheid. De directheid sprak mij erg aan. Ook makkelijk op en over de limiet. Al ging er voor en achter mij wel een stel in de rondte. Maar dat waren autojournalisten, die kunnen serieus niet rijden.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Welke Peter? Peter Timofeeff:)Dennis Cavallino schreef:Ik ga Peter even reanimeren nu.
Als je veel wilt rijden en ongelimiteerd (dus unlimited driving experience ipv 'ultimate') dan kun je helemaal los in de BMW's van coureurvooreenuur. De vernieuwde website is eerdaags klaar. Veel mensen willen liever gewoon voluit kunnen rijden i.p.v. treintje rijden achter een langzame auto, maar ze willen/kunnen niet heel de dag een raceauto huren. Bij coureurvooreenuur is dat dus mogelijk volgens het Arrive & Drive principe in goed geprepareerde BMW's.Niet te veel tijd in elke wagen kunnen rijden
- Dennis Cavallino
Ik moest gisteravond wel hardop lachen om die opmerking Robin.
Peter, je weet wel, die dit forum allemaal mogelijk heeft gemaakt en nu Bleekemolen al concurrent, of collega ziet. Of andersom. Anyway, ieder heeft een eigen doelgroep en Peter mikt zich meer op de mensen die echt leuk en veel willen rijden. Bleekemolen mikt zich vooral op véél mensen. Beide doen ze dat goed. Je zult op de Bleekemolen website echter weinig reclame zien voor DF. Dat is een beetje mijn punt.

Peter, je weet wel, die dit forum allemaal mogelijk heeft gemaakt en nu Bleekemolen al concurrent, of collega ziet. Of andersom. Anyway, ieder heeft een eigen doelgroep en Peter mikt zich meer op de mensen die echt leuk en veel willen rijden. Bleekemolen mikt zich vooral op véél mensen. Beide doen ze dat goed. Je zult op de Bleekemolen website echter weinig reclame zien voor DF. Dat is een beetje mijn punt.

- Enrico
Prijs is ook anders
Coreur voor een uur is zekker een leuke optie als je niet zelf een track day auto hebt, en op circuit je Eigen tempo rondjes wil rijden. Daar is Race Planet zeker niet voor, is meer om indruk te maken. Ik weet zekker ik nooit een aston zal kopen, zit positie, gevoel, etc. klopte voor mij niet, de Porsche en Lambo wel, gelijk geode zit positie etc. Maar de formule wagen was gewoon een super snelle kart en wat ik denk, een mini formule 1 gevoel. Ik voelde mij net Montoya hahaha

Coreur voor een uur is zekker een leuke optie als je niet zelf een track day auto hebt, en op circuit je Eigen tempo rondjes wil rijden. Daar is Race Planet zeker niet voor, is meer om indruk te maken. Ik weet zekker ik nooit een aston zal kopen, zit positie, gevoel, etc. klopte voor mij niet, de Porsche en Lambo wel, gelijk geode zit positie etc. Maar de formule wagen was gewoon een super snelle kart en wat ik denk, een mini formule 1 gevoel. Ik voelde mij net Montoya hahaha
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het lijkt ook of steeds meer "incentive" groepen aanhaken op de DF trackdays. (lekker veilig qua kosten)Dennis Cavallino schreef:Peter, je weet wel, die dit forum allemaal mogelijk heeft gemaakt en nu Bleekemolen al concurrent, of collega ziet. Of andersom. Anyway, ieder heeft een eigen doelgroep en Peter mikt zich meer op de mensen die echt leuk en veel willen rijden
DF heeft al een paar streepjes voor. De baan is al afgehuurd, en de auto's staan ook al klaar.
Misschien niet verkeerd om het business model van het huidige cveu eens onder de loep te leggen.
- Laurens
Leuk filmpje, waarschijnlijk was ik er die dag niet aan het werk want zie mezelf niet voorbij komen.Enrico schreef:In September heb ik mee gedaan met de Ultimate Driving Experience op Zandvoort. Was een Leuke dag, niet te veel tijd in elke wagen kunnen rijden, maar wel een indruk gehad. Mijn favorite, de Open Formule wagens! Zou ik uuren in rond kunnen rijden!
Indruk op film.
Trouwens geen fimpje gemaakt in de mustang??
- Enrico
Leuk filmpje, waarschijnlijk was ik er die dag niet aan het werk want zie mezelf niet voorbij komen.
Trouwens geen fimpje gemaakt in de mustang??[/quote]
Deze
https://www.youtube.com/watch?v=dZz7u5TEIUQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Trouwens geen fimpje gemaakt in de mustang??[/quote]
Deze

https://www.youtube.com/watch?v=dZz7u5TEIUQ" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Dennis Retra behind the wheel???
- Dennis Cavallino
Dennis Retera is dat inderdaad.
http://www.driving-fun.com/267/home/tes ... -zijn.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/267/home/tes ... -zijn.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robin
Glijdt ie in dat filmpje in 'n Mustang(5.0)? Wat gaat dat eenvoudig, gaspompe, hij komt gaslos tegenstuur naar gelang, meer gaspompe. Heel fraai. Koppel is wat je nodig hebt:)
- EvdP
Het is makkelijker als je water op de "banden" (LingLongs waren het volgens mij) spuit 

- Robin
OK, dat zag/wist ik niet. Kon je niet zien in 't filmpje:) Gewoon merkloze Chinezen ofzo eronder eronder wat we op Papenburg ook doen. Ja dan wordt 't inderdaad eenvoudiger.EvdP schreef:Het is makkelijker als je water op de "banden" (LingLongs waren het volgens mij) spuit
- Laurens
Inderdaad goedkope achterbanden en water wat net voor de achterbanden wordt gesproeid zorgt er wel voor dat het prima dwars gaat. En ook best wel aardig wat vermogen. Op het rechte stuk maakt ie flinke stappen maar dan heb je wel bijna de hele baan nodig met dit soort achterbanden, en dan is het gewoon droog. 

- EvdP
Dat zie je inderdaad niet op het filmpje. Ze bespaarden er ook aardig wat geld mee. De banden hielden het een stuk langer uit.
- Enrico
het is niet te zien, maar als je nog een keer kijkt, let op waneer Mr. een knop op het dash in en uit drukt. Hiermee wordt het water op de banden los gelaten.EvdP schreef:Dat zie je inderdaad niet op het filmpje. Ze bespaarden er ook aardig wat geld mee. De banden hielden het een stuk langer uit.