Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Joopieboy
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Allrisk bij gewone schade ja, maar als er duidelijk een clausule instaat van tijdritten en nurburging is niet verzekerd moet je wachten tot de tegenpartij betaald...
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Precies, daarom snap ik niet waarom er rechtsbijstand bij moest komen.
- Peter-Paul
De veroorzaker kwam uit Ierland, diegene die mijn van mijn auto een short-weelbase 306 maakte kwam uit Zweden, een motorrijder was duits de andere engels, de Honda kwam uit België en de rest uit Duitsland.veejay schreef:Precies, daarom snap ik niet waarom er rechtsbijstand bij moest komen.
Soort van complex zeker als de Ierse verzekeraar niet wil/kan betalen.
Ik was heel erg blij met de rechtsbijstand die echt geholpen heeft de muntjes(t.w.v. een rol drop) uit Ierland op te halen.
- daNpy
Als je rechtsbijstand hebt bemoeien die zich eigenlijk vanzelf met schade's, althans bij mij wel.veejay schreef:Precies, daarom snap ik niet waarom er rechtsbijstand bij moest komen.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Okay, blij dat ik dat er ook bij heb met mijn verzekering. Alleen verkeersboetes aanvechten doen ze niet heb ik me laten vertellen 

- Martijn M
De Ring in VLN variant.
- Schnor
Gisteren nog wat rondjes gemaakt op de VLN layout. Niet enorm druk wel een paar baansluitingen (uiteraard). Het weer was goed en leuke rondjes kunnen rijden. Filmpjes moet ik nog uploaden.
Ik stond vorige week aan de glazen wal bij Breidscheid toen de Porsche eraf ging. Ik gok toch wel ruim 5 minuten daarvoor kwam onderstaande E36 van de baan afrollen moet KVS overal behalve in zijn radiator. De baanmarshal bij Breidscheid heeft toen direct de baan laten sluiten toen hij de auto aan zag komen. Dat mocht helaas niet baten.
De veroorzaker van het spoor was gisteren weer aanwezig op de ring. Als ik zelf zo'n spoor had getrokken en met die gevolgen weet ik niet of ik het aan zou durven om de week erna weer te gaan rijden.
Maar wie ben ik.

Er zat wel een leuke compressor onder kap overigens.

Ik stond vorige week aan de glazen wal bij Breidscheid toen de Porsche eraf ging. Ik gok toch wel ruim 5 minuten daarvoor kwam onderstaande E36 van de baan afrollen moet KVS overal behalve in zijn radiator. De baanmarshal bij Breidscheid heeft toen direct de baan laten sluiten toen hij de auto aan zag komen. Dat mocht helaas niet baten.
De veroorzaker van het spoor was gisteren weer aanwezig op de ring. Als ik zelf zo'n spoor had getrokken en met die gevolgen weet ik niet of ik het aan zou durven om de week erna weer te gaan rijden.

- witje
zondag 1 november van 08:00 - 19:00
- SanderZ
- Auto: Leon FR
Ik zit dan in de buurt, als het weer het toelaat kom ik wel kijkenwitje schreef:zondag 1 november van 08:00 - 19:00

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Baan gelijk sluiten is leuk, maar ze begonnen bij Wehrseifen (waar ik toen stond) pas met geel/rode vlaggen zwaaien toen het leed al gebeurd was. Daarvoor stond er wel iemand met een gele vlag in z'n hand, maar twijfelde (zo leek het) om er ook mee te zwaaien.Schnor schreef:Gisteren nog wat rondjes gemaakt op de VLN layout. Niet enorm druk wel een paar baansluitingen (uiteraard). Het weer was goed en leuke rondjes kunnen rijden. Filmpjes moet ik nog uploaden.
De veroorzaker van het spoor was gisteren weer aanwezig op de ring. Als ik zelf zo'n spoor had getrokken en met die gevolgen weet ik niet of ik het aan zou durven om de week erna weer te gaan rijden.Maar wie ben ik.
![]()
Toen die BMW voorbij kwam gutste de koelvloeistof er wel flink uit, dus denk dat het toen net lek was geraakt. Bij Wehrseifen reed hij redelijk langzaam buiten de ideale lijn, maar bij Breidscheid was er weinig mogelijkheid om die lijn te ontwijken gezien het feit dat hij de baan af wilde.
Zonde van de Porsche...
- Riceaux
Wilde zaterdag kijken bij het RCN op de Ring, op de site van de Nurburgring zelf staat dat het evenement zaterdag is maar op andere plekken lees ik dat het op zondag is? Iemand die uitsluitsel kan geven?
- Joy
Op de RCN site staat zondag 25-10.
http://www.r-c-n.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.r-c-n.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Riceaux
En bij het GLP gedeelte staat 24-10. Zijn dat dan 2 verschillende evenementen? 

- daNpy
Ja, GLP = GLeichmäßigkeits Prüfung, RCN = Rundstrecken Challenge Nürburgring.Riceaux schreef:En bij het GLP gedeelte staat 24-10. Zijn dat dan 2 verschillende evenementen?
Vinden vaak plaats op 1 dag, maar niet altijd

- Riceaux
Top! Hebben we in ieder geval iets te kijken zaterdag!
- Erminio
Gisteren weer eens wezen trackdayen op de nordschleife
Was een mooie dag die aarzelend begon, maar na 1 uur werd kwam het zonnetje door en werd het iets aangenaamder (was mijn jas vergeten
).
Weinig auto's (ik schat 50 a 60), dus lekker rustig op de baan en niet 1x een baanafsluiting
Later op de dag begon de laaghangende zon wel voor problemen te zorgen in sommige bochten, dat had ik nog niet meegemaakt
Vond het wel vreemd om te zien dat sommige gewoon vol doorknalde in zulke situaties
, misschien hebben die een speciale zonnebril ofzo
Stond ook nog het leukere spul, jammy jammy

Verder lekker gereden en mijn tijd scherper gezet (altijd bevredigend
) 8:12 BTG.
Hierbij het filmpje van de ronde

Was een mooie dag die aarzelend begon, maar na 1 uur werd kwam het zonnetje door en werd het iets aangenaamder (was mijn jas vergeten

Weinig auto's (ik schat 50 a 60), dus lekker rustig op de baan en niet 1x een baanafsluiting

Later op de dag begon de laaghangende zon wel voor problemen te zorgen in sommige bochten, dat had ik nog niet meegemaakt

Vond het wel vreemd om te zien dat sommige gewoon vol doorknalde in zulke situaties

Stond ook nog het leukere spul, jammy jammy

Verder lekker gereden en mijn tijd scherper gezet (altijd bevredigend

Hierbij het filmpje van de ronde
- Roy RS
@Erminio: het camera standpunt is verre van ideaal...ik zie jou vooral als een vrachtwagenchauffeur op en neer wippen in je stoel (seriously heb jij luchtvering in je stoel
)
Wel een nette tijd trouwens natuurlijk! Lijkt me erg cool om een dagje vol te kunnen gaan op de ring zonder totaalmalloten ertussen...

Wel een nette tijd trouwens natuurlijk! Lijkt me erg cool om een dagje vol te kunnen gaan op de ring zonder totaalmalloten ertussen...
- Erminio
Ik moet de camera een keer monteren aan de bijrijders stoel, maar had nu (nog) geen klemmetjes.Roy RS schreef:@Erminio: het camera standpunt is verre van ideaal...ik zie jou vooral als een vrachtwagenchauffeur op en neer wippen in je stoel (seriously heb jij luchtvering in je stoel)
Vond het wel eens leuk om te kijken wat ik nou precies aan het doen was tijdens het rijden

Dat dacht ik ook toen ik filmpje zag

Gisteren was echt een perfecte dag, koel voor de turbo en remmerij, zonnetje en weinig auto's.
Wel een zeer snelle Nissan GT-R en een Ferrari die goed hard gingen

- Macboy
He Erminio we hebben elkaar wel even gezien maar niet nader kennis gemaakt.
Je ging serieus hard met je Seat dat was me wel heel duidelijk

-
Hebben jullie toevallig deze Twingo zijn rondjes zien doen? 7:53 BtG

- Erminio
Das jammer, volgende keer ff kletsenMacboy schreef:He Erminio we hebben elkaar wel even gezien maar niet nader kennis gemaakt.

Heb wel nog gesproken met enkele drivingfunners uit Dordrecht met een splinternieuwe M4 en een Megane RS.
- SanderZ
Twingo rs met een 6 bak?Forza schreef:Hebben jullie toevallig deze Twingo zijn rondjes zien doen? 7:53 BtG![]()
-
Is niet helemaal standaard meer: http://www.bridgetogantry.com/watch-a-l ... -8-really/
- SanderZ
Kijk dat verklaart een hoop, serieus bommetje.
- Erminio
Loopt goed die Twingo en die is idd niet helemaal standaard.
Heb hem wel gezien, maar niet op de baan.
Heb hem wel gezien, maar niet op de baan.