Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Emiel

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Emiel » 27 feb 2015, 17:42

Zorg dat je in Philly in de avonden in het centrum blijft. Vermijd plekken as Chester zeker in de avonden.
Leuke stad maar kan erg gevaarlijk zijn ( ervaring en heb er vrienden wonen die me eea hebben laten zien )

Wat is het forum traag op de ipad...

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 27 feb 2015, 19:20

Goede tip!

Forum is zo traag door al die enorme foto's hierboven!

Bombadil

Bericht door Bombadil » 28 feb 2015, 10:39

JoostSchouten schreef:Inclusive pakket:
Waarschijnlijk gaat de verhuurder je aan de balie nog een automatische tolpas (EZ pass) proberen aan te smeren. Kost weer wat dollars per dag. Ik kom echter amper tolpoortjes tegen dus geen EZ pass is een stuk goedkoper.
Misschien komen ze ook nog met "Roadside" assistance (soort ANWB). Is minder duur en eventueel een stukje gemoedsrust. Anderzijds vrij nieuwe huurauto`s dus veel problemen verwacht je ook weer niet..

Ik maak altijd foto`s (enige met het pand zichtbaar) van de huurauto voordat ik vertrek zodat er achteraf bewijs is bij "wellus-nietus" over oude beschadigingen.
JoostSchouten schreef: Washington (Donovan House)
Donovan House ligt 1 km van "The Mall" waaraan veel bezienswaardigheden liggen. Veelal gratis toegankelijk en bijv Lincoln memorial is `s avonds ook open. Smithsonian National Air and Space Museum ligt daar ook en kan je leuk binnenkijken maar onthoud dat de imposante grote vliegtuigen (Spaceshuttle, SR-71 etc) op het filiaal bij het vliegveld 40km verderop staan! http://airandspace.si.edu/visit/udvar-hazy-center/" onclick="window.open(this.href);return false;
JoostSchouten schreef:[
• 08-09-2015 1 overnachting in Philadelphia (West Crowne Plaza Philadelphia West))
Rocky Balboa trappen en standbeeld :D
http://www.visitphilly.com/museums-attr ... cky-steps/" onclick="window.open(this.href);return false;
Even opletten wie die behulpzame man is die aanbiedt de foto`s te maken . Een kleine verplicht-vrijwillige bijdrage voor elke foto en dan heb je een leuke bijbaan.. Philadelphia heeft een goedkope "hop on - hop off" rondreisbus. Uitermate handig.
Emiel schreef:Zorg dat je in Philly in de avonden in het centrum blijft. Vermijd plekken as Chester zeker in de avonden. Leuke stad maar kan erg gevaarlijk zijn ( ervaring en heb er vrienden wonen die me eea hebben laten zien )
Tsja,ik heb me in de VS nog nooit meer dan ongemakkelijk gevoeld. Ligt denk ik ook aan je referentiekader; in hoe verre stoor je je aan groepen die op straat slapen. Washington is m.i. veel erger dan Philadelphia en gaf me het uitzichtloze/ hopeloze gevoel van Detroit. In je eentje over straat met een dure camera om je nek is overal stom.

Emiel

Bericht door Emiel » 01 mar 2015, 11:43

Bombadil schreef:Tsja,ik heb me in de VS nog nooit meer dan ongemakkelijk gevoeld. Ligt denk ik ook aan je referentiekader; in hoe verre stoor je je aan groepen die op straat slapen. Washington is m.i. veel erger dan Philadelphia en gaf me het uitzichtloze/ hopeloze gevoel van Detroit. In je eentje over straat met een dure camera om je nek is overal stom.
Ondanks dat de slapende mensen je lastig kunnen vallen en somige gevaarlijk kunnen zijn, bedoel ik die niet.
Bijv. Chester staat op dit moment op nummer 2 van gevaarlijkste dorpen/steden in de US.
Philadelphia is leuk om te zien, enkel bepaalde gedeeltes moet je vermijden als "blanke" in de avonden.

http://www.neighborhoodscout.com/pa/philadelphia/" onclick="window.open(this.href);return false;

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 01 mar 2015, 13:53

Bombadil schreef:
JoostSchouten schreef:Inclusive pakket:
Waarschijnlijk gaat de verhuurder
[...]
met een dure camera om je nek is overal stom.
Bedankt voor de tips!
Huurauto's heb ik genoeg ervaring mee, dat komt wel goed.
Die stedentips zijn altijd handig! :thumbup:

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 21 mar 2015, 15:07

Ook een leuke route (met een nog leukere auto!)

http://driveaholic.nl/great-drives-ford-mustang/" onclick="window.open(this.href);return false;

Marc R

Bericht door Marc R » 06 apr 2015, 13:04

Misschien een gekke vraag maar is de oostkust van USA ook nog te doen?

Ik wil heel graag een soort van rondritje doen met als afsluiting een paar dagen Bahama''s...

RJK

Bericht door RJK » 30 apr 2015, 10:21

Pas weer twee weekjes USA gedaan, dit keer The Heartland. Tennessee, Alabama, Missouri, Arkansas, Oklahoma. Niet overal veel tijd gehad voor sightseeing want was gedeeltelijk voor werk. Het was weer een straf hoor...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roy RS

Bericht door Roy RS » 30 apr 2015, 10:53

Marc R schreef:Misschien een gekke vraag maar is de oostkust van USA ook nog te doen?

Ik wil heel graag een soort van rondritje doen met als afsluiting een paar dagen Bahama''s...
oostkust is natuurlijk ook leuk, ik zou dan omgeving new york doen, met Phillidelphia, Baltimore, washington, plukje Canada en dan vanuit New York oid een vlucht naar de bahama's, tenzij je dat allemaal al gezien hebt natuurlijk. Het zuidelijke deel lijkt mij persoonlijk niet zoveel aan, maar ik ben dan ook meer van de steden en cultuur dan van moerassen en zien en gezien worden in Miami. (hoewel ik ook Florida zelf wel nog wil gaan bezoeken, om het zeker te weten)

mijn broer had wat meer tijd en is van New York naar Miami gereden en geeindigd op de keys, was ook erg de moeite waard zegt hij. Hij woonde in Baltimore, dus vond ook vooral de niet toeristische stukken tussen Washington en Miami leuk...vind vast niet iedereen

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 30 apr 2015, 11:29

op 14 september vertrek ik voor 3 weken naar USA. Las Vegas aanvliegen en dan richting de westkust. Is alleen nog niet makkelijk om ergens een mustang 5.0gt als huurauto te vinden, in elk geval voor een beetje normaal geld dan......

Tips zijn altijd welkom. Is me huwelijksreis dus we gaan er lekker van genieten!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 apr 2015, 12:18

Kun je hier niets vinden? http://www.rentalcars.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Roy RS

Bericht door Roy RS » 30 apr 2015, 14:58

Nutkees schreef:op 14 september vertrek ik voor 3 weken naar USA. Las Vegas aanvliegen en dan richting de westkust. Is alleen nog niet makkelijk om ergens een mustang 5.0gt als huurauto te vinden, in elk geval voor een beetje normaal geld dan......

Tips zijn altijd welkom. Is me huwelijksreis dus we gaan er lekker van genieten!
proficiat man!! dat wordt een heerlijk trip met je vrouwtje!

highway 1 is een aanrader, maar dat zul je al gevonden hebben, rijdt je door death valley richting Yosemite richting san Francisco, dat is een coole route. rijdt je van Las vegas naar LA, dan vond ik het leuk om bij Peggy Sue's diner te lunchen, Amerikaanser wordt het niet!

ik heb toen bij Dollar gehuurd en kreeg een gratis upgrade naar een Mustang convertible, maar heb die niet genomen, ik had wat meer ruimte nodig. of ze een GT hebben weet ik niet, maar voor mij was de service top en de prijs nog beter. (bij de vlucht geboekt, dat scheelde mega geld qua autohuur)

RJK

Bericht door RJK » 30 apr 2015, 19:25

Bij voorbaat iets leuk (Mustang GT, Camaro SS, Challenger R/T) huren kost gewoon heel veel geld. Eén tip is online gewoon een standaard auto huren en ter plekke vragen wat voor leuks ze hebben staan, een upgrade hoeft dan niet heel duur te zijn. Nadeel is natuurlijk dat ze mogelijk niets hebben, maar te Las Vegas moeten dat wel goedkomen.

Tweede tip, google even op kortingscode als je bij Hertz/Budget/Avis gaat huren, dat scheelde mij zomaar 300 USD op een huur van drie dagen (de gehele one-way fee ging eraf + nog wat extra). Uiteindelijk naar bovenstaande Mustang ge-upgrade voor slechts 60 USD, helaas geen V8 maar de nieuwe 3.7 V6 is met 300pk ook geen stakker. Het viel mij wel op dat Hertz (dit was in Nashville) weinig soeps had staan terwijl Budget/Avis een hele rij Mustangs had staan.

Derde tip, mocht je een Flying Blue status hebben dan krijg je bij veel verhuurmaatschappijen extra korting.

Op LAX heb ik nog nooit pech gehad (die hebben ook wel een mega voorraad aan auto's daar!).

In 2012, de Camaro SS ==> Artist Palette Death Valley
Afbeelding

In 2013, de Corvette Conv. ==> Dante's View Death Valley
Afbeelding

Andere luchthavens is vaak lastiger,

In 2014 hadden ze op SFO volgens de agent alleen Nissan's maar ik vond op de parkeerplaats uiteindelijk een Charger en mocht die meenemen, hier te Laguna Seca.

Afbeelding

En dit jaar bij Hertz BNA ook een Charger gekozen i.p.v. een Toyota, hier op de Blue Ridge Parkway:

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 okt 2015, 23:41

Een showtje bij Circus Circus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Da 4 wheeled rental:
Afbeelding

Da 2 wheeled rental:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was weer gaaf behalve twee dagen ontzettend slecht weer op de motor..... 11 graden en regen bij de Grand Canyon :evil:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 17 okt 2015, 01:05

Hehe..ik zie hier veel bekende plekjes voorbij komen.
Ik heb in September de bekende route gemaakt. LAX geland en via de kust richting Monterey, daarna SF.
Daarna Yosemite, Sequoia en Death Valley national park. Richting Sin City. Waanzin natuurlijk daar.
Grand Canyon.. en van daaruit richting El Paso, TX. Uiteindelijk een paar dagen in New Orleans geweest en via Houston weer terug. Was een geweldige vakantie. Zou zo weer terug willen.

LA
Afbeelding

LA
Afbeelding

Fender factory tour, Corona
Afbeelding

Afbeelding

17 mile drive, Pebble Beach
Afbeelding

1 of ander mickey mouse baantje
Afbeelding

Afbeelding

SF
Afbeelding

Alcatraz tour gedaan, de laatste van de dag. Gaaf..
Afbeelding

Knotsgekke stad..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoover Dam
Afbeelding

Valley of Fire state park
Afbeelding

Afbeelding

Grand Canyon
Afbeelding

Tombstone Monument Guest Ranch
Afbeelding

Afbeelding

En de rest van de foto´s moet ik nog uitzoeken haha..

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 okt 2015, 09:27

Supergaaf :)

Ik vlieg morgen naar New York met mijn vrouw. Sowieso eerste keer Amerika dus erg benieuwd, blijven een week.

Niels

Bericht door Niels » 17 okt 2015, 10:41

Mooie reis Michel :thumbup:

Neem een paar goede schoenen mee Wouter, je loopt je helemaal de t#ring :lol: Have fun!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 okt 2015, 11:39

Veel plezier Wouter !!

Nog meer pics van Tombstone?

Man wat gaaf, ik ben een western liefhebber, Tombstone, Wyatt Earp, Gunfight at the OK Corall, Boot Hill, ik moet het een keer zien............waanzinnig gaaf

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 17 okt 2015, 12:00

Ik heb alleen foto´s van de ranch waar we overnacht hebben. Dat was heel apart..
De laatste foto van mijn vorige post..dat was onze kamer. Miss Kitty´s Bordello :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niels

Bericht door Niels » 17 okt 2015, 12:13

Dan is Oatman ook net iets voor je. Mooi stukje om te rijden ook.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 okt 2015, 12:17

TOP !!!

Ik vind het machtig mooi......

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 okt 2015, 12:23

Gaaf Michel! Wat dat betreft ben ik alleen in zo'n toeristisch Wild West stadje geweest.

Afbeelding
Church by RobinH., on Flickr

Afbeelding
Lamps by RobinH., on Flickr

RJK

Bericht door RJK » 06 mar 2016, 23:41

Net weer terug van twee weken USA voor werk. Weekend besteed door van San Francisco naar LA te rijden, uiteraard Highway 1, Monterey, Pebble Beach (17-mile drive), Big Sur, etc. Had ik eerder gedaan maar blijft mooi. Daarna iets alternatieve route door vlak voor Santa Maria landinwaards te duiken over de 166 totdat je bij de 33 naar Ojai komt. Die slingert door Los Padres National Forest, heerlijk!

Had niet echt een bochtenridder mee maar de 5.7 liter Hemi was wel vermakelijk :tooth:

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2016, 23:50

leuk :D
heb je toch maar weer meegemaakt.

Knot

Bericht door Knot » 07 mar 2016, 11:05

Ik blijf jaloers zeg..... maar nu met 2 kids, meid van bijna 4 en zoon van anderhalf is dat echt niet handig.

Bezoek Alcatraz, rondje Laguna Seca... Highway 1, dikke huurbak, ik teken direct voor! Misschien gewoon eens met 4 vrienden een anderhalve week gaan....

Plaats reactie