GESTOLEN. AUDI RS6 DTM

Dit is ons algemene autoforum.
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: GESTOLEN. AUDI RS6 DTM

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 15:33

Roy RS schreef:die verzekering keert heus niet incl marge uit hoor, hij moet gewoon netjes het bonnentje van Jon overhandigen en de bankoverschrijving en dat krijgt hij, meer niet...
Serieus, ik dacht dat verzekeraars altijd zo lief waren en nog dervingskosten/smartengeld etc ook even uit medeleven op je rekening bijschreven :lol:

Inderdaad. Hij krijgt de inkoop zegmaar.

Maar dan nog wat een gelul (niet om Leitner, lijkt me 'n zeer geschikte vent) over 4 ton. Wat is dat?

4 ton, wat je daar allemaal mee kan in autoland en Nederland.
Dan is dit de allerlaatste kar waar ik aan zou denken.

Dus wat is er extra speciaal aan.
Wie legt mij dat uit?

dvh

Bericht door dvh » 15 okt 2015, 15:34

Leuk voor een te rijke arabier die wat erbij zoekt om de collectie aan te vullen.
Volgens mij wordt zo'n ding gewoon getaxeerd. En de taxatiewaarde is waar de verzekering mee werkt.

allen

Bericht door allen » 15 okt 2015, 15:39

Zolang de wagen getaxeerd is en deze waarde hoger is dan de aankoopbon krijg je simpelweg de taxatiewaarde uitgekeerd. Zo lief zijn ze dus inderdaad Robin. :thumbup:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 okt 2015, 15:52

Ik zie een hoop geschreeuw om de groene platen, maar dat lijkt me niet zo'n issue in dit verhaal:
Artikel 44 Kentekenreglement
Hoofdstuk 5.
Handelaarskentekenbewijzen
Artikel 44. Gebruik
1.Een handelaarskenteken mag slechts worden gebruikt door degene aan wie het is opgegeven dan wel een door deze aangewezen persoon. Het gebruik is slechts toegestaan voor de categorie waarvoor het is opgegeven.
2.Een handelaarskenteken mag worden gebruikt voor voertuigen die ter bewerking of herstel aan degene aan wie het kenteken is opgegeven ter beschikking zijn gesteld.
3.Een handelaarskenteken moet worden gebruikt voor voertuigen die behoren tot de bedrijfsvoorraad van degene aan wie het kenteken is opgegeven.
4.Een handelaarskenteken mag uitsluitend worden gebruikt indien met het voertuig als bedoeld in het tweede en derde lid gebruik van de weg wordt gemaakt in het kader van bedrijfsactiviteiten van het erkende bedrijf of de natuurlijke persoon of rechtspersoon aan wie het handelaarskenteken is opgegeven.
5.Voor overtreding van het eerste tot en met vierde lid is degene aan wie het handelaarskenteken is opgegeven aansprakelijk.
Onder punt 4 vallen ook promotiedoeleinden.

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 15:54

allen schreef:Zolang de wagen getaxeerd is en deze waarde hoger is dan de aankoopbon krijg je simpelweg de taxatiewaarde uitgekeerd. Zo lief zijn ze dus inderdaad Robin. :thumbup:
Dus dit wordt een domper voor dhr Leitner, want deze is nooit getaxeerd op 4 ton. Dat snap jij ook, of er is gesjoemel in 't spel.

Ik taxeer ook(veelal antieke roerende goederen sieraden goud xzilver horloges), ik weet wat er kan en niet kan.

allen

Bericht door allen » 15 okt 2015, 16:06

Heb me nooit in de wagen verdiept, dus hoe dat voor deze meneer eindigt? Geen idee.
Wellicht dat er een hoop custom onderdelen opzitten die met facturen te bewijzen zijn, wellicht helemaal niet.
Weten we beiden niet.
Genoeg 'Sjonnierijstbakken' die inclusief 150 kilo polyesterwerk en wat pluche dobbelstenen op 20+ getaxeerd zijn, terwijl wij ze met geld toe nog niet willen bezitten. :mrgreen:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 okt 2015, 16:10

Daarbij heeft ie hem ook niet rechtstreeks van Jon Olsson gekocht, dus er is sowieso al een keer een prijs voor bepaald. :)

RVV

Bericht door RVV » 15 okt 2015, 16:14

De Audi zou te koop gezet worden. 'Voor 400.000 euro', zegt de Leitner. 'Het gaat om een hoop geld, maar ik ben goed verzekerd
Dat is wat anders dan; hij is 400000 euro waard en ik wil dat de verzekeraar mij 400000 euro uitkeert.

Dus ik snap even niet waarom verondersteld word dat die auto voor 400000 is verzekerd?!

Ding heeft gewoon een bepaalde handelswaarde en die zal gekoppeld zijn aan een taxatiewaarde.

Als er geen fraude in het spel is, dan zal de verzekeraar gewoon die taxatiewaarde uitkeren.

MarkS

Bericht door MarkS » 15 okt 2015, 16:15

Dit is een one-off met alleen maar exclusieve onderdelen. Turbo's met een laagje 18-karaats goud enz enz

En gezien het feit dat Leitner nog meer en ook duurdere wagens heeft staan (Carrera GT, 918 Spyder en een aantal GT3s), zou het heel zuur zijn als hij zijn verzekeringen niet op orde heeft.

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 16:18

De vraag is, waarom zo'n hoog bedrag melden in 't totale verhaal, 4 ton dus. Om de verzekeraars te manipuleren?

Als ie de helft krijgt mag ie heel blij zijn denk ik.

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 16:22

En ik ken Jon Olsson niet, zit die in de regionen Nick Mason, Eric Clapton, Steve McQueen, Frank Sinatra?:)
MarkS schreef:Dit is een one-off met alleen maar exclusieve onderdelen. Turbo's met een laagje 18-karaats goud enz enz

En gezien het feit dat Leitner nog meer en ook duurdere wagens heeft staan (Carrera GT, 918 Spyder en een aantal GT3s), zou het heel zuur zijn als hij zijn verzekeringen niet op orde heeft.
Dikgedrukt. Sarcasme hoop ik?

Laagjes 18k goud is marketing en 'minder van waarde' an sich dan de poeha eromheen doet vermoeden...

MarkS

Bericht door MarkS » 15 okt 2015, 16:25

Dont shoot the messenger. Dit staat over de auto geschreven in de media. En was mijn reactie op posts waarin gevraagd wordt of de auto misschien custom onderdelen bevat ... Niet "misschien" dus. Ik hoef het ding niet te hebben en ook niet te verkopen dus was ook niet bedoeld als "verkooppraatje"

Wat verzekering betreft, jij gaat er kennelijk (hij mag blij zijn als hij de helft krijgt) van uit dat Leitner en zijn verzekeraar nog niet weten voor welk bedrag die auto verzekerd is?

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 16:53

Tja, aannames ik weet 't sorry MarkS(serieus) :wink:

Want Leitner meldt 4 ton , de uitkering boeit me eigenlijk niet zozeer dus klaar.

Meer waarom hij er 4 ton opzette? Die snap ik niet.
En er zijn nogal 'n paar Duitse tuners die een RS 6met 700/800pk hebben te rijden. Diie zitten omgerekend niet op de helft. Een RS6 is 'maar' een RS6, geen speciale Aston, Ferrari, Lambo. Een M4 GTs is ook duurder dan 'n M4, maar niet 3x zo duur mag ik hopen:)

Tom

Bericht door Tom » 15 okt 2015, 17:06

Eh, Robin... je kent Leitner en z'n prijsbeleid toch.. die zet een drol met gouden strik nog voor 1000 euro te koop.

WJ

Bericht door WJ » 15 okt 2015, 17:09

Dit ding had 1000pk toch ofzo?

MarkS

Bericht door MarkS » 15 okt 2015, 17:11

Oh, das maar 400 EUR per PK. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 15 okt 2015, 17:13

Bovendien is het natuurlijk goed voor de exposure op internet/social media etc. gaat als een lopend vuurtje rond..

Vanzelfsprekend is dat ding geen 4 ton waard.. en is er zelfs geen gek die er 4 ton voor geeft.. maar duur klinkt exclusief.. en zijn clientèle denkt dan snel.. dan zit het wel goed.. Toch de categorie klanten die heel makkelijk heel veel geld kan uitgeven. Dus onder de streep is het noemen van die 400000 euro gewoon een stukje slimme marketing van Leitner ;-)

WJ

Bericht door WJ » 15 okt 2015, 17:24

http://www.topgear.com/car-news/motorsp ... 000bhp-rs6" onclick="window.open(this.href);return false;

Verhaaltje bij het wagentje. Kan me best voorstellen dat het een duur wagentje was als ik dit zo lees.

Afbeelding

Fernando

Bericht door Fernando » 15 okt 2015, 18:04

Huidige staat:

:hmmm:

Afbeelding

D20VT

Bericht door D20VT » 15 okt 2015, 18:10

RVV schreef:
De Audi zou te koop gezet worden. 'Voor 400.000 euro', zegt de Leitner. 'Het gaat om een hoop geld, maar ik ben goed verzekerd
Dat is wat anders dan; hij is 400000 euro waard en ik wil dat de verzekeraar mij 400000 euro uitkeert.

Dus ik snap even niet waarom verondersteld word dat die auto voor 400000 is verzekerd?!

Ding heeft gewoon een bepaalde handelswaarde en die zal gekoppeld zijn aan een taxatiewaarde.

Als er geen fraude in het spel is, dan zal de verzekeraar gewoon die taxatiewaarde uitkeren.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat hij geen speciale verzekering heeft afgesloten op taxatiewaarde aangezien het voertuig ook geen officieel kenteken heeft. Als hij op de groene platen heeft gereden en dat ding staat in de handelsvoorraad dan is het op de garagepolis. Dan is het waardevaststelling op basis van inkoop en vaste afschrijving afhankelijk van de sta tijd.
Hij zal dus waarschijnlijk wel met een inkoopbonnetje moeten overleggen.

Praktijkvoorbeeld :

Verzekeringstechnisch is op moment dat ik bijvoorbeeld in een winkel voor bedden een bed stuk maak ook alleen de inkoopprijs voor het beschadigde bed gedekt (excl btw), niet de verkoopprijs.

Zou een mooie zijn, dan liet ik met elke onverkoopbare auto uit de handelsvoorraad een rondje rijden en per ongeluk in de sloot oid rijden. Als dan de verkoop vraagprijs vergoed word.
Gelukkig zijn verzekeraars ook door schade en schade wijzer geworden. Anders zouden we allemaal de hoofdprijs betalen voor premies

JP

Bericht door JP » 15 okt 2015, 18:37

Je zult die 4 ton maar met skieen bij elkaar kunnen krijgen..... :gek:

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 18:43

JP schreef:Je zult die 4 ton maar met skieen bij elkaar kunnen krijgen..... :gek:
En de rest.

Alberto Tomba La Bomba met z'n Ferrari ergens >20 j terug.

Franz Klammer (ook zeer goed coureur) of Zurbriggen.

Allemaal uit de prehistorie I know.

DTM rijder en (Olympisch kampioen) etc skier Klammer:

Afbeelding

Dit weet GTRené ook nog wel en Hanz06 en alle andere bejaarden hiero.

*pakt z'n kunstgebit uit glass en de Kukident erbij*

Luco

Bericht door Luco » 15 okt 2015, 21:58

Dat niemand nou niet snapt dat het die dieven om het goud te doen was :tooth:

Auto stelen
Tankstation overvallen voor de benzine
Auto in de brand steken zodat goud smelt
Goud opvangen en wegwezen
:tong: :tong: :tong: :tong: :tong:

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 22:43

Luco schreef:Dat niemand nou niet snapt dat het die dieven om het goud te doen was :tooth:

Auto stelen
Tankstation overvallen voor de benzine
Auto in de brand steken zodat goud smelt
Goud opvangen en wegwezen
:tong: :tong: :tong: :tong: :tong:
100 gr goud is al veel te veel dunkt mij? 18krt. 22/2300 euro?

JP

Bericht door JP » 16 okt 2015, 08:26

Het was gewoon een opzichtelijke pooierbak.

Rijdt er een gepimpte ouwe CRX langs met insgelijkse teringherrie, dan gaat die aan de kant voor een boete. Rijdt, sorry, reed dit hok langs was het een natte droom voor spottende jongetjes van 14 jaar.....

De verzinner van die slee weet net hoe gek het moet met zijn autos en dan zo'n evenement als de Gumball. Das toch dikdoennerij met veel snelheidovertredingen en een lijntje ....... na het avondeten..... :coffee:

Niet dat die auto zó moet eindigen..... :ziek:

Plaats reactie