Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Kijk eens wat ik gisteren tegen kwam in Adenau...stond op een nederlandse oplegger

- Joy
Dat ziet eruit als:
Op 8:11 komt ie op de truck langs:
Op 8:11 komt ie op de truck langs:
- Joopieboy
Die is goed kapot zeg maar haha!
- StefanW
Ja dat is hem zeker. Zal toch niet opgelapt gaan worden?!
- witje
De Porsche vanuit Breitscheid gefilmd
- martll

Sneeuwseizoen is begonnen

- Martijn M
Ik ga dit weekend 2 dagen... Niet op de semi's dus. Ach, de schnitzels, bratwurst, currywurst, pizza en bier smaken er niet minder om 

- MParallel
- Auto: BMW
Je moet er echt niet aan denken zo je auto te verliezen zeg.
- Knot
De sneeuw is vroeg dit jaar zeg... heb het idee dat we maar 2x een paar dagen mooi weer hebben gehad, wel precies toen ik de Z4 had maar van mij mag het gewoon 4 weken 20+ met zon zijn...
- MParallel
- Auto: BMW
En dit was van KVS op de weg?witje schreef:De Porsche vanuit Breitscheid gefilmd
Zo op de film lijkt ie gewoon te ver te sturen en op het gras te komen, vervolgens de controle kwijt.
?
- EmielS60
In het onboard filmpje is toch duidelijk te zien dat ie door iets van vloeistof rijd wat op de ideale lijn ligt.
Daarna verliest ie 'em.
Gaat wel hard zeg...
Daarna verliest ie 'em.
Gaat wel hard zeg...

- Joop
Vandaag al mooie winterse plaatjes op de Ring:

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Als je de video op 3 of 4 seconden stop zet zie je het spoor duidelijk liggen.
- Fabian
Overduidelijk vloeistof op de baan, duidelijk zichtbaar.MParallel schreef:En dit was van KVS op de weg?witje schreef:De Porsche vanuit Breitscheid gefilmd
Zo op de film lijkt ie gewoon te ver te sturen en op het gras te komen, vervolgens de controle kwijt.
?
probeer maar eens met 200 (dat rijdt hij daar zeker voor rempunt), bergaf, op koelvloeistof/olie te remmen. Helemaal met 2 rechtse wieltjes. Gegarandeerd dat je haaks gaat.
- tuurgtt
- Auto: M140i
De Mini achter de GT3 zat op de eerste rang…
Volgens mij is hij nog niet eens aan remmen toe, dus dat was idd zeer waarschijnlijk olie oid.
Volgens mij is hij nog niet eens aan remmen toe, dus dat was idd zeer waarschijnlijk olie oid.
- Peter-Paul
Vanaf 30 sec zie je het vloeistofspoor liggen.
Na mijn slippertje in 2008 op vloeistof let ik altijd goed op.
In een Ringtool zit je laag en soms met de zon uit een verkeerde hoek is een vloeistofspoor niet altijd goed te zien, zeker in gedeeltes waar er een hoop schaduw is.
Als je vaak op de Ring fahrt is het niet een kwestie of je een vloeistofspoor tegenkomt maar wanneer.
Shit happens.
In een Ringtool zit je laag en soms met de zon uit een verkeerde hoek is een vloeistofspoor niet altijd goed te zien, zeker in gedeeltes waar er een hoop schaduw is.
Als je vaak op de Ring fahrt is het niet een kwestie of je een vloeistofspoor tegenkomt maar wanneer.
Shit happens.
-
Klopt. Ik heb het ook een keer mee mogen maken op de ring. Bizar hoe dat aanvoelt, totaal geen grip meer.....wonder boven wonder niets geraakt toen.Peter-Paul schreef:Vanaf 30 sec zie je het vloeistofspoor liggen.
Shit happens.
- KW
Ik heb het een keer vanaf de zijlijn gezien, oliespoor van Wippermann tot voorbij Brunnchen. Wel een paar tegen de vangrail maar gelukkig niks ergs.
- Peter-Paul
Iedereen moet in mijn ogen zijn verantwoordelijkheid nemen.
Prima dat je met een oud lijk Am Ring gaat rijden, schroef er wel even een verse radiateur en nieuwe koelslangen op. Die kosten zijn niet in verhouden met de kosten zodra het mis gaat.
En dan nog is het geen vrijbrief voor een lekkage, dan heb je tenminste wel de juiste voorzorgsmaatregelen getroffen.
Prima dat je met een oud lijk Am Ring gaat rijden, schroef er wel even een verse radiateur en nieuwe koelslangen op. Die kosten zijn niet in verhouden met de kosten zodra het mis gaat.
En dan nog is het geen vrijbrief voor een lekkage, dan heb je tenminste wel de juiste voorzorgsmaatregelen getroffen.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Tja, zal wel weer tegen het zere been van velen zijn, maarrrr....
De laatste keer dat ik het checkte was de Nordschleife nog steeds een tolweg met eenrichtingsverkeer, oftewel, gewoon een "openbare" weg.
En net zoals er op de reguliere wegen auto's rondrijden waar je je van kunt afvragen hoe en waarom die nog door de APK komen of mogen rondrijden, is de kans natuurlijk gewoon aanwezig dat die ook op de ring rijden.
Nog buiten het feit dat zo iemand inderdaad de "common sense" moet hebben om zijn auto in orde te maken en te houden, moet degene die full-attack over de ring rijdt altijd in z'n achterhoofd houden dat de kans op een oliespoor of koelvloeistof op de baan aanwezig is.
Als het gebeurd is het niet minder ruk, maar dat het kan gebeuren blijkt maar weer...
De laatste keer dat ik het checkte was de Nordschleife nog steeds een tolweg met eenrichtingsverkeer, oftewel, gewoon een "openbare" weg.
En net zoals er op de reguliere wegen auto's rondrijden waar je je van kunt afvragen hoe en waarom die nog door de APK komen of mogen rondrijden, is de kans natuurlijk gewoon aanwezig dat die ook op de ring rijden.
Nog buiten het feit dat zo iemand inderdaad de "common sense" moet hebben om zijn auto in orde te maken en te houden, moet degene die full-attack over de ring rijdt altijd in z'n achterhoofd houden dat de kans op een oliespoor of koelvloeistof op de baan aanwezig is.
Als het gebeurd is het niet minder ruk, maar dat het kan gebeuren blijkt maar weer...
- Knot
Het lijkt idd soms wel een VLN training.... 

- Peter-Paul
Nee hoor. In 2008 ben ik als eerste van in totaal 5 auto's en 2 motorfietsen(Zakspeed Viper, Honda Integra R, Z4 M Coupe, 996 Cabriolet, Peugeotje 306 en twee brommers) eraf gegaan bij Miss-Hit-Miss op een (koel)vloeistofspoor. Mijn auto en de 996 + de 2 brommers total loss, Z4 draagarm afgebroken en zeer forse schade aan de neus, plaatwerkschade Honda & Viper + 240meter vangrail + 180 posten beschadigd.Eric H schreef:Tja, zal wel weer tegen het zere been van velen zijn, maarrrr.....
Aangezien ik als eerste eraf ging werd ik automatisch als schuldige aangewezen.
Met destijds 24 jaar, een jan modaal salaris, even er van uit gaande dat mijn verzekering niets zou uitkeren steeg mijn bloeddruk/hartslag/gemoedstoestand naar een niet nader te noemen niveau.
Was dan ook soort van opgelucht toen de dader met een lekkende/kokende 996 GT3 werd tegengehouden bij de slagboom in Breidscheid.
Wat ik wil zeggen is dat iedereen zelf moeten weten wat hij/zij doet, weet wel dat het soms verstrekkende gevolgen kan hebben. Bovenstaande was voor mijn wel een eye opener.
- StefanW
Heeft je verzekering toen de kosten gedekt?
- Peter-Paul
Ja, na 14 maanden is de dagwaarde uitgekeerd. Kan van de papieren in het dossier van de rechtsbijstand een paar kamers behangen. Ringrijden is machtig, schade rijden niet.StefanV6 schreef:Heeft je verzekering toen de kosten gedekt?
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Verzekering van die GT3 moet toch betaald hebben, niet jouw verzekering? (mits je allrisk had, dan betaalt de verzekering sneller uit en haalt het geld dan bij de schuldige terug als ik het goed begrijp).