M6 haalt meer dan 330 echte km/h
- M-bitious
M6 haalt meer dan 330 echte km/h
Leuke video met GPS registratie van een collega m5board lid.
http://www.youtube.com/watch?v=O89UWHnFUl0
Hij schrijft dat 340 km/h op de teller, echte 332 km/h was. Dat is een hele kleine afwijking! Mijn eigen M6 haalde tijdens de CBR07 run 332 km/h op de teller, terwijl er nog meer in zat. Ook voor mij moet 340 km/h op de teller haalbaar zijn. Kan niet wachten om het te proberen, en ik zal een goede dvd camera meenemen.
Frank.
http://www.youtube.com/watch?v=O89UWHnFUl0
Hij schrijft dat 340 km/h op de teller, echte 332 km/h was. Dat is een hele kleine afwijking! Mijn eigen M6 haalde tijdens de CBR07 run 332 km/h op de teller, terwijl er nog meer in zat. Ook voor mij moet 340 km/h op de teller haalbaar zijn. Kan niet wachten om het te proberen, en ik zal een goede dvd camera meenemen.
Frank.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Erik K.
Hij heeft er lekker de gang in!
Hier een link naar een stukje HD-film van dezelfde persoon in een eerder poging. Passwoord: beast
http://www.mediamax.com/russramz/Links/9A18848B19
Hier een link naar een stukje HD-film van dezelfde persoon in een eerder poging. Passwoord: beast
http://www.mediamax.com/russramz/Links/9A18848B19
- Roman
Had dit filmpje ergens ander nog eens gepost.
Kreeg de volgende reacties...
Toen ik nog op een boot hierzo werkte was die GPS ook super nauwkeurig. Koste een paar centen, maar de kapitein wou hem hebben.
Iemand die mij opheldering kan verschaffen?
Kreeg de volgende reacties...
gps measured speed ain't really that accurate.
Ik dacht altijd dat GPS juist nauwkeuriger was dan de km teller in auto's. En dat het leger de enigste is met een exact nauwkeurige GPS, volgens mij is dat ook kul.ain't no were near a as accurate as a new cars speedo, doesn't matter what they claim they are bullshitting you. us armed forces are the only ones with truly accurate gps. i used gps for mapping for many years so know almost everything there is to know about it.
Toen ik nog op een boot hierzo werkte was die GPS ook super nauwkeurig. Koste een paar centen, maar de kapitein wou hem hebben.
Iemand die mij opheldering kan verschaffen?
-
Ik geloof dat het leger die nauwkeurigheid zelf kan bepalen. Het is een tijdje minder nauwkeurig geweest, maar volgens mij is ie nu juist wel nauwkeurig.
Verder lijkt het mij juist erg nauwkeurig op hoge snelheden. Een meter meer of minder maakt dan weinig uit op snelheidsbepaling.
Maargoed ik weet er verder ook weinig vanaf
Verder lijkt het mij juist erg nauwkeurig op hoge snelheden. Een meter meer of minder maakt dan weinig uit op snelheidsbepaling.
Maargoed ik weet er verder ook weinig vanaf

- Bert ///M3
Is een fabeltje uit het verleden.
Vroeger had je selective availability, militair signaal en een publiek signaal. Dat is al meer als 5 jaar gelijk, dus je hebt op dit moment dezelfde nauwkeurigheid.
Alleen zijn de ontvangers bij het leger veel nauwkeuriger door veel betere rekenunits.
Dat en tegenwoordig gebruikt iedereen op zee een DGPS systeem met een steunzender. D staat voor differential, dat is een referentiesignaal uitgezonden door een kuststation.
Voor hele nauwkeurige toepassingen heb je DGPS-RTK, Real Time Kinematic. Daar zit een nog betere rekenunit in, dat is top of the line. 2cm nauwkeurigheid in het horizontale vlak en 1 cm verticaal. Dit word bij veel bouwprojecten enz gebruikt.
Vroeger had je selective availability, militair signaal en een publiek signaal. Dat is al meer als 5 jaar gelijk, dus je hebt op dit moment dezelfde nauwkeurigheid.
Alleen zijn de ontvangers bij het leger veel nauwkeuriger door veel betere rekenunits.
Dat en tegenwoordig gebruikt iedereen op zee een DGPS systeem met een steunzender. D staat voor differential, dat is een referentiesignaal uitgezonden door een kuststation.
Voor hele nauwkeurige toepassingen heb je DGPS-RTK, Real Time Kinematic. Daar zit een nog betere rekenunit in, dat is top of the line. 2cm nauwkeurigheid in het horizontale vlak en 1 cm verticaal. Dit word bij veel bouwprojecten enz gebruikt.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
GPS is van het Amerikaanse leger, het is heel nauwkeurig, alleen in tijden van nood kunnen die legerboys het singnaal manipuleren, nu kan en mag iedereen er gebruik van maken.
Galileo wordt de Europese tegenhanger, gaat nog wel even duren voor die operationeel is.
http://www.delta.tudelft.nl/archief/j36/18743
Galileo wordt de Europese tegenhanger, gaat nog wel even duren voor die operationeel is.
http://www.delta.tudelft.nl/archief/j36/18743
- Hielke
Normaliter maken dergelijke filmpjes me de pis niet lauw. Maar deze is fucking briljant
'Southbooounnnd, than Eastbooouund from Fraaankfuuuuurdd to Dèèèrmsteeeaadd' en dan 'that's aalllll she's got folks', Wat een heerlijk accent
Alsof een Texas Ranger (accent zal wel uit een andere staat komen) starship Enterprise door een storm van Ionen en neuronen aan het leiden is. Superbeheerst en cool natuurlijk. Ja echt, die stem van die sheriff (let's shoot us up some of them Irakis) maakt de hele video 8)

Alsof een Texas Ranger (accent zal wel uit een andere staat komen) starship Enterprise door een storm van Ionen en neuronen aan het leiden is. Superbeheerst en cool natuurlijk. Ja echt, die stem van die sheriff (let's shoot us up some of them Irakis) maakt de hele video 8)
- Downforce Hans
-
http://www.youtube.com/watch?v=H-QxfJVSxy0
Dit lijkt me toch veel meer fun dan rechtuitbranden met "Worp-Speed" ?
Dit lijkt me toch veel meer fun dan rechtuitbranden met "Worp-Speed" ?

-
Lijkt me echt schitterend als je dit zo kunt met deze auto.
Staat iemand te vertellen dat hij zojuist 340 heeft gereden, waarna je hem aanbied om even in te stappen voor een "rondje om de kerk"...
Vervolgens stapt hij geel/groen uit de auto en weet niet meer wat links of rechts is
Sja, ik doe het hem niet na. Maar vind het wel een fraai stukje stuurkunst.
Staat iemand te vertellen dat hij zojuist 340 heeft gereden, waarna je hem aanbied om even in te stappen voor een "rondje om de kerk"...
Vervolgens stapt hij geel/groen uit de auto en weet niet meer wat links of rechts is

Sja, ik doe het hem niet na. Maar vind het wel een fraai stukje stuurkunst.
- Erik K.
-
Frank, ik zou inderdaad heel vroeg gaan. Was afgelopen zondag om 7 uur gegaan (A3 richting Oberhausen) en het was al behoorlijk druk.
Ondanks dat meerdere keren 300+ gehaald en een keer 330 km/u, moest toen op de rem ivm met een bocht. Beide snelheden op de HUD.
Zit zeker nog genoeg power in om nog veel meer uit te halen.
Mocht je de GPS in de verborgen menu willen gebruiken dan kan ik wel melden dat die ongeschikt is voor die snelheden. Refresh rate neemt drastisch af en display tijd van de snelheid is heel erg kort, zelfs frame per frame helpt niet.
Volgende keer neem ik gewoon de GPS snelheid van de Stinger op.
Ondanks dat meerdere keren 300+ gehaald en een keer 330 km/u, moest toen op de rem ivm met een bocht. Beide snelheden op de HUD.
Zit zeker nog genoeg power in om nog veel meer uit te halen.
Mocht je de GPS in de verborgen menu willen gebruiken dan kan ik wel melden dat die ongeschikt is voor die snelheden. Refresh rate neemt drastisch af en display tijd van de snelheid is heel erg kort, zelfs frame per frame helpt niet.
Volgende keer neem ik gewoon de GPS snelheid van de Stinger op.
- Downforce Hans