BMW F82 M4 GTS onthuld...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Joop » 07 okt 2015, 02:05

Na de concept eerder dit jaar, is de M4 GTS vandaag onthuld...

...laat de M2 dan toch nog even op zich wachten????


Volledige persbericht:
Persbericht + info UK
Persbericht + info DE
BMW PressClub schreef:De nieuwe BMW M4 GTS.

Met de BMW M4 GTS – een exclusief, technologisch kunststuk – brengt BMW M GmbH het potentieel van de BMW M4 Coupé naar een nieuw, indrukwekkend hoog niveau.

Highlights.

De nieuwe BMW M4 GTS biedt een zeer opwindende rijervaring. Met zijn hoogwaardige techniek en autosportgenen is de BMW M4 GTS nadrukkelijk gericht op gebruik op het circuit. De oplage van deze speciale versie is gelimiteerd op zevenhonderd exemplaren wereldwijd. Introductie vanaf het voorjaar van 2016.
Hoogtoerige zescilinder-in-lijn benzinemotor met M TwinPower Turbo techniek. Waterinjectie verhoogt het vermogen tot 368 kW (500 pk). Toch zijn verbruik en emissies vergelijkbaar met die van de BMW M4 Coupé: verbruik gecombineerd: 8,3 l/100 km, CO2-emissie: 194 g/km*).
Acceleratie van 0 tot 100 km/u in slechts 3,8 seconden, topsnelheid begrensd op 305 km/u.
Ontwikkeld op de Nordschleife van de Nürburgring. Rondetijd: 7.28 min.
Wereldpremière van BMW Organic Light: eerste serieproductieauto met OLED-achterlichten.
Rijklaargewicht 1.510 kilogram.
Verhouding gewicht-vermogen slechts 4,1 kg/kW (3,0 kg/pk).
Lichtgewichtontwerp van de carrosserie: de splitter aan voorzijde, de motorkap, de versteviging achter het dashboard, het dakpaneel, de achterspoiler en de diffuser zijn vervaardigd uit met koolstofvezel verstevigd kunststof (CFRP).
Extra lichte, CNC-gefreesde aluminium steunen voor de verstelbare CFRP achterspoiler.
Sportuitlaatsysteem met een demper van ultralichtgewicht titanium. Uitlaateinden met een diameter van 80 millimeter en voorzien van een lasergegraveerd M-logo zorgen voor het opwindende uitlaatgeluid van BMW M.
Lichtgewicht aluminium M-wielen (voor: 9,5x19, achter: 10,5x20) met optimale stijfheid. Exclusief sterspaakdesign 666 M in Acid Orange, gesmeed en gepolijst.
Michelin Pilot Sport Cup 2-banden (voor: 265/35 R19, achter: 285/30 R20), speciaal voor de BMW M4 GTS ontwikkeld.
M-schroefveren met geïntegreerde dempers (‘coilover’) speciaal voor de BMW M4 GTS ontwikkeld, met instelbare in- en uitgaande slag en aangepaste stabilisatorstangen en montagepunten.
Standaard voorzien van M Carbon-keramische remschijven met zes zuigers op de voorremmen en vier zuigers op de achterremmen.
Opvallende grille met de kenmerkende zwarte dubbele M-balken, omlijsting van de nierengrille en de ‘kieuwen’ in hoogglans zwart.
Koolstofvezel M-kuipstoelen met exclusieve Alcantara/Merino-lederen bekleding en gekleurde M-striping in de rugleuning.
Lichtgewicht middenconsole met Alcantara bekleed, met donkergrijze, contrasterende stiksels.
Lichtgewicht portier- en achterpanelen interieur, portiertreklussen met M-strepen.
In de plaats van de achterbank is de ruimte achterin afgewerkt met met glasvezel versterkt kunststof (GFRP), bekleed met Alcantara. Achterpaneel van koolstofvezel sandwichconstructie.
Exclusief M-sportstuur bekleed met alcantara en met een geperforeerde markering van de rechtuitstand in Acid Orange.
Instrumentenpaneel voorzien van met Alcantara beklede sierlijst met geperforeerde GTS-badge in Acid Orange.
Zeventraps M DCT-transmissie met dubbele koppeling en Drivelogic voor ultrasnel schakelen zonder onderbreking van de aandrijfkracht. Launch Control biedt maximaal acceleratievermogen vanuit stilstand.
Andere standaardvoorzieningen: BMW Professional-navigatiesysteem, airconditioning, Park Distance Control (PDC) voor en achter, automatisch dimmende achteruitkijkspiegel en buitenspiegels, adaptieve LED-koplampen met BMW Selective Beam (grootlichtassistent om verblinding van tegenliggers te voorkomen), BMW Individual hoogglans Shadow Line.
Optioneel Clubsport-pakket met rolbeugel in Acid Orange, zespuntsgordels en brandblusser zonder meerprijs (inhoud pakket kan afwijken vanwege per land variërende regels).

Technische gegevens BMW M4 GTS:
Zescilinder-in-lijn benzinemotor met waterinjectie, M TwinPower Turbo-techniek (twee mono-scrollturbo’s, High Precision Injection, Valvetronic variabele klepbediening) en variabele nokkenastiming (Dubbele VANOS).

Cilinderinhoud: 2.979 cm3; vermogen: 368 kW (500 pk) bij 6.250 toeren per minuut; maximumkoppel: 600 Nm bij 4.000-5.500 toeren per minuut; acceleratie 0-100 km/u: 3,8 seconden; topsnelheid (begrensd): 305 km/u.

Gemiddeld brandstofverbruik gecombineerd: 8,3 l/100 km*; CO2-emissie gecombineerd: 194 g/km*, emissiestandaard: EU6.

Nadere informatie over het officiële brandstofverbruik, CO2-emissiewaarden en elektriciteitsverbruik van nieuwe personenauto's is opgenomen in de richtlijn "Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, CO2-Emissionen und Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen", die kan worden verkregen bij alle dealers, bij de Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen en als PDF (2,7 MB) via http://www.dat.de/angebote/verlagsprodu ... rauch.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Leitfaden CO2 (Guideline CO2).

* Verbruikscijfers op basis van de EU-testcyclus kunnen afwijken vanwege gespecificeerde bandenmaat.

Specifieke autosportkennis toegepast voor ultieme rijdynamiek.
Met de BMW M4 GTS – een exclusief, technologisch kunststuk – brengt BMW M GmbH het potentieel van de BMW M4 Coupé naar een nieuw, indrukwekkend hoog niveau. Met zijn krachtige, op de autosport geïnspireerde looks en techniek die gericht is op het leveren van grote prestaties is de BMW M4 GTS nadrukkelijk gericht op het gebruik op het circuit. Dat illustreert ook de rondetijd van 7.28 minuten op de legendarische Nordschleife van de Nürburgring, 's werelds meest veeleisende circuit. Tegelijkertijd is de sportiefste BMW M4 – net als de andere BMW M-familieleden – uitstekend geschikt voor het gebruik op de openbare weg.

BMW M GmbH introduceert de BMW M4 GTS als een speciale uitvoering met een beperkt productieaantal van zevenhonderd exemplaren. Daarmee viert het de 30e verjaardag van de BMW M3, die in productie is sinds 1986. BMW M GmbH laat ook zien hoe dit merk staat voor innovatie in de ontwikkeling van baanbrekende techniek, zoals de hoogstaande M-aandrijflijnen, de onderstellen en lichtgewicht constructies. De eerste supersportieve speciale uitvoering in het gamma van de BMW M3/M4 wordt ook aangeboden op de belangrijke Noord-Amerikaanse markt.

‘Speciale uitvoeringen als de BMW M3 GT, de BMW M3 CSL, de BMW M3 GTS en de BMW M3 CRT maken al decennialang deel uit van het gamma. We zetten die traditie voort met de BMW M4’, zegt Frank van Meel, CEO van BMW M GmbH. ‘Alle modellen versterken het sportieve karakter van het BMW M-label en staan garant voor een exclusieve en opwindende rijervaring. We zijn radicaal te werk gegaan bij het ontwikkelen van de BMW M4 GTS om er een echte sportauto voor het circuit van te maken, die de beste dynamiek biedt en inspirerende prestaties levert. Met de BMW M4 GTS kunnen we laten zien wat mogelijk is met een auto die gewoon op de openbare weg is toegelaten. Eigenaren van een BMW M4 GTS rijden hun auto naar circuits als Spa-Francorchamps, de Nürburgring of Laguna Seca, en daar kunnen ze deelnemen aan bijvoorbeeld zogenoemde clubsport-evenementen.’

Extra hoog prestatieniveau dankzij innovatieve waterinjectie.
Het hart van elk BMW M-model is de motor. De BMW M4 GTS is voorzien van de meermaals bekroonde zescilinder-in-lijn turbomotor van de BMW M3/M4. Daaraan heeft BMW M innovatieve waterinjectie toegevoegd, waarmee de 3,0-litermotor aanzienlijk meer vermogen levert: 368 kW (500 pk). Het koppel is toegenomen tot 600 Nm. Desondanks zijn het verbruik en de CO2-uitstoot vergelijkbaar met die van de BMW M4 Coupé: 8,3 l/100 km* en 194 g/km*).
De BMW M4 GTS is de radicaalste, krachtigste en meest dynamische variant in het gamma. Hij sprint in slechts 3,8 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en heeft een begrensde topsnelheid van 305 km/u.

Lichtgewicht ontwerp komt in details tot uitdrukking.
Dankzij de intelligente lichtgewichtconstructie hebben de BMW M-ingenieurs het rijklaargewicht beperkt tot 1.510 kilogram (officieel ECE rijklaargewicht: 1.585 kg). De verhouding tussen het gewicht en het vermogen is een uitstekende 3,0 kg/pk. Dat is een perfecte basis voor een zeer dynamisch rijgedrag.
De sterke gewichtsbesparing is bereikt door tal van lichte materialen. In het interieur past BMW M koolstofvezel kuipstoelen toe, een lichtgewicht middenconsole en lichtgewicht deurpanelen. En in plaats van de achterbank plaatst BMW M lichtgewicht zijpanelen en een scheidingswand tussen het interieur en de bagageruimte. Het interieur is met lichtgewicht bekleding afgewerkt en de portieren zijn voorzien van treklussen in plaats van vaste deurgrepen. Het is duidelijk dat tot in detail is gekeken naar gewichtsbesparing.

* Verbruikscijfers op basis van de EU-testcyclus kunnen afwijken vanwege gespecificeerde bandenmaat.

De gewichtsbesparing is ook van toepassing op zaken die niet zichtbaar zijn. De verstevigingsbuis achter het instrumentenpaneel is gemaakt van lichtgewicht koolstofvezel. En de nieuw ontworpen motorkap, het dak en de verstelbare splitter onder de voorbumper zijn eveneens van met koolstofvezel versterkte kunststof (CFRP) vervaardigd.
Ook de verstelbare achterspoiler is van het lichte, uiterst duurzame hightech materiaal. De vleugel rust op verfijnde, CNC-gefreesde aluminium steunen die zijn bevestigd op het kofferdeksel, dat ook van CFRP is gemaakt. Het laat zien hoe elk detail, hoe klein ook, is verfijnd om gewicht te besparen. Samen met de diffuser – ook al vervaardigd van koolstofvezel – onder de achterbumper optimaliseert de achterspoiler de luchtstroom en vermindert de lift bij de achteras. Het uitlaatsysteem omvat een titanium demper die zorgt voor een gewichtsbesparing van 20%. Het opwindende uitlaatgeluid past perfect bij het BMW M-karakter en roept de sfeer van het circuit op.

Voorzieningen die de prestaties maximaliseren.
De standaard zeventraps M DCT-transmissie (met dubbele koppeling) kiest in elke situatie de optimale versnelling, zonder onderbreking van de aandrijfkracht. De bestuurder kan ook handmatig schakelen, met behulp van paddles achter het stuur of de versnellingshendel. Het Drivelogic-schakelprogramma en Launch Control zijn aangepast aan het grotere vermogen van de motor.
De uiterst lichte, exclusieve lichtmetalen M-wielen in sterspaakdesign 666 M zijn gesmeed en gepolijst, en afgewerkt in Acid Orange. Ze zijn voorzien van Michelin Pilot Sport Cup 2-banden (voor: 265/35 R19, achter: 285/30 R20) die speciaal zijn ontwikkeld voor de BMW M4 GTS. Deze banden zijn essentieel voor de uitstekende mechanische tractie en feedback in bochten.
De speciale M-schroefvering met geïntegreerde dempers (‘coilover’) zijn speciaal voor de BMW M4 GTS ontwikkeld. Ze zijn instelbaar en dus aan te passen aan de uiteenlopende eisen van circuits. De lichtgewicht M Carbon-keramische remmen bieden optimaal gevoel en zorgen voor uitstekende vertraging, zelfs onder aanhoudend zware belasting, zoals op de limiet op het circuit.

Exclusieve OLED-techniek: briljant LED-licht.
De vertrouwde dubbele ronde koplampen met vier corona-ringen zorgen voor optimale verlichting van de weg. Ze combineren vooruitstrevende LED-techniek (light-emitting diode) met BMW Selective Beam (grootlichtassistent die verblinding van tegenliggers voorkomt) en adaptieve koplampen.
De L-vormige achterlichten zijn net zo kenmerkend als de koplampen. Innovatieve OLED-achterlichten maken hun werelddebuut op de BMW M4 GTS – de eerste serieproductieauto met deze techniek. OLED (organic light-emitting diode) is een nieuw soort lichtbron die oplicht over zijn gehele oppervlak, met een zeer homogeen effect – heel anders dan LED-verlichting, die het licht in de vorm van punten verspreidt. De platte vormgeving van OLED's (slechts 1,4 millimeter) en de mogelijkheid om individuele lichtmodules afzonderlijk in te schakelen, bieden nieuwe mogelijkheden voor verlichtingsconcepten en stralen een uitzonderlijke precisie uit. Daarmee benadrukken de achterlichten de breedte van de auto, geven ze hem een nog opvallender en krachtiger uitstraling en zorgen ze voor herkenbaarheid zowel bij daglicht als in het donker.

Het interieur – exclusief en gericht op de autosport.
De koolstofvezel M-kuipstoelen zijn helemaal in overeenstemming met het thema van het interieur: gewichtsbesparing. De stoelen wegen zo’n 50% minder dan de sportstoelen in de BMW M4 Coupé. Ze bieden een ideale zitpositie en het comfort voor lange ritten, dankzij hun onovertroffen ondersteuning van het lichaam. De exclusieve bekleding in Alcantara en Merino-leder benadrukken – in combinatie met de M-strepen in de rugleuning, de driepunts veiligheidsgordels en de treklussen van de portieren – het karakter van de BMW M4 GTS: het is zowel een high-performance sportauto als een apart model. De BMW M4 GTS voor de Noord-Amerikaanse markt is voorzien van afwijkende M-kuipstoelen (inclusief een rugleuning met uitsneden), die voldoen aan de wettelijke eisen van Noord-Amerika.

Het sportstuur is ook bekleed met het exclusieve Alcantara. De markering van de middenstand accentueert het uiterst sportieve karakter van de BMW M4 GTS. En in plaats van de achterbank is de BMW M4 GTS voorzien van een met glasvezel versterkte kunststof (GFRP) plaat. Het schutbord tussen de cabine en de kofferruimte bestaan uit een koolstofvezel sandwichconstructie. Beide zijn bekleed met Alcantara en samen zorgen ze voor een gewichtsbesparing van ongeveer 40% bij deze componenten.

Het optionele Clubsport-pakket versterkt het racekarakter van de BMW M4 GTS. Het pakket omvat een rolbeugel in Acid Orange achter de voorstoelen, een zespunts veiligheidsgordel (die voldoet aan de eisen van de racerij**) en een brandblusser.

Nadere informatie over het officiële brandstofverbruik, CO2-emissiewaarden en elektriciteitsverbruik van nieuwe personenauto's is opgenomen in de richtlijn "Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, CO2-Emissionen und Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen", die kan worden verkregen bij alle dealers, bij de Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen en als PDF (2,7 MB) via http://www.dat.de/angebote/verlagsprodu ... rauch.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Leitfaden CO2 (Guideline CO2).

De officiële foto's (van Bimmerpost):


Exterieur:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Interieur:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Robin » 07 okt 2015, 07:49

Niet mijn stijl qua optische tuning.
De 'normale' M4 rijdt al voortreffelijk qua insturen(voor zo'n lang groot dik ding) en de motor is zo sterk, dan zal dit helemaal gaan.
Die 1510 kg vind ik niet noemenswaardig. Maar als je ook kijkt wat er nog aan sjiek en luxe toestanden in 't interieur zit ook wel weer knap.

Eerst die achterspoiler araf en verkleinen ofzo als 'n CSL achtige grote lik. En die wielen helemaal grijs matzwart of gewoon staalkleurig. Dan ben je optisch al 'n heel end imho.

:coffee:

Oh ja, die stoelen en dat stuurtje zijn geweldig.

En de remmerij, is dat wat in orde? BMW //M kennende vaak niet:)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Tristan » 07 okt 2015, 09:19

Lekker spec's, interieur erg gaaf. Ben alleen geen fan van de wielen, had meer racy gemogen. Zal uiteraard weer een zeer stevige prijskaartje hebben.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1413
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door martll » 07 okt 2015, 09:23

Dik ding, alleen die oranje (lijkt wel goudkleurig) accenten hadden van mij wel in een andere kleur gemogen. Maar ik ben toch de doelgroep niet. :'(

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door dvh » 07 okt 2015, 09:31

Zonder die lelijke velgen + spoiler is het best een leuke auto.
Alleen wat heb je eraan.. :lol:

Wouter81
Berichten: 9420
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Wouter81 » 07 okt 2015, 09:35

Welke Halfords sjonnie heeft zich met dat uiterlijk bezig gehouden? Die velgen, dat kan toch niet?

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Robin » 07 okt 2015, 09:39

dvh schreef:Zonder die lelijke velgen + spoiler is het best een leuke auto.
Alleen wat heb je eraan.. :lol:
Zegt de minimalist met z'n patserklokkies. :tooth:

Tom
Berichten: 22251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Tom » 07 okt 2015, 09:45

Ah, die 18 jarige stagiair bij BMW heeft toch weer mooi werk afgeleverd. :tooth:

Wat een fout sjonniehok zo.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door indobesar » 07 okt 2015, 09:50

Heel gaaf!

Maar ze hadden wat extremer kunnen gaan, zoals het weglaten van een hoop luxe opties zoals navi, elek ramen, etc

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34222
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door JP » 07 okt 2015, 10:04

Even if a Bimmer wears golden rims, it is and stays an ugly thing......

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Riceaux » 07 okt 2015, 10:21

:kotsen: die velgen! Voor de rest wel aardig. Alleen een beetje half-half. Geen normale deurhendels, maar wel navigatie bijvoorbeeld. Had inderdaad ook van mij een stuk extremer gemogen! Niet dat ik nu de doelgroep ben, maar over 10 jaar wellicht. :tooth:

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Andre » 07 okt 2015, 10:35

En dan de prijs.

Geruchten zijn 142.500 ex bpm CO2 tax

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Roy RS » 07 okt 2015, 10:45

sjeu, die platen trekken mijn databundel in 1 klap leeg :D

best aardig karretje, die wielen zijn wel lekker oldscool, mooi weet ik niet, dan moet even wennen...maar maakt niks uit, de liefhebbers kopen het toch wel en gaan heersen op de ring, lachen ze daar bij BMW in hun knuistje "ik zei toch dat we die idioten zelfs anderhalve ton voor een 4 serie kunnen laten betalen, ongeacht mooi of niet, als we hem maar GTS noemen!"

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Erik K. » 07 okt 2015, 11:11

Kon je niet wat meer foto's posten? :lol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Hielke » 07 okt 2015, 11:12

Meer dan twee ton voor een opgepimpte turbo BMW. Ieder z'n meug. Maar voor Porsche GT3 geld had ik liever een Porsche GT3.

Trouwens, de leukste BMW, de M2, neem je voor heel veel minder geld mee naar huis. Betere looks, kortere wielbasis, en lichter.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Robin » 07 okt 2015, 11:34

Hielke schreef: Maar voor Porsche GT3 geld had ik liever een Porsche GT3.
Ik liever 'n M2 en 'n gare Escort Mark 2 Rally.
En nog 'n Focus RS nieuw.
Als we toch zo bezig zijn:)

Maar IK weet wel zeker dat zo'n GTS mij meer ligt qua rijden dan 'n GT3.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Hielke » 07 okt 2015, 12:27

Robin schreef:
Hielke schreef: Maar voor Porsche GT3 geld had ik liever een Porsche GT3.
Ik liever 'n M2 en 'n gare Escort Mark 2 Rally.
En nog 'n Focus RS nieuw.
Als we toch zo bezig zijn:)

Maar IK weet wel zeker dat zo'n GTS mij meer ligt qua rijden dan 'n GT3.
Omdat ie tammer is. Makkelijker, rijdbaarder. Snap ik. Maar dan wil je toch niet in zo'n schreeuwerige auto gezien worden lijkt me.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Riceaux » 07 okt 2015, 12:44

Vind het gewicht overigens nog het meest indrukwekkend. Ongeveer net zo zwaar als een 1M en toch behoorlijk meer auto. :df:

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door WJ » 07 okt 2015, 12:50

Hielke schreef:Maar dan wil je toch niet in zo'n schreeuwerige auto gezien worden lijkt me.
Ja hoor, zet maar voor de deur. :df:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Fernando » 07 okt 2015, 12:55

Zonder twijfel dé Marijke Helwegen onder de ///M's. Wat een gedrocht...



Afbeelding



:bag:

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Robin » 07 okt 2015, 13:21

Hielke schreef:
Robin schreef:
Hielke schreef: Maar voor Porsche GT3 geld had ik liever een Porsche GT3.
Ik liever 'n M2 en 'n gare Escort Mark 2 Rally.
En nog 'n Focus RS nieuw.
Als we toch zo bezig zijn:)

Maar IK weet wel zeker dat zo'n GTS mij meer ligt qua rijden dan 'n GT3.
Omdat ie tammer is. Makkelijker, rijdbaarder. Snap ik. Maar dan wil je toch niet in zo'n schreeuwerige auto gezien worden lijkt me.
M4 tammer... minder scherp/lomper dan 'n GT3, wel meer auto en meer fun, vraag dat maar aan André:)
maar tammer qua blok waag ik te betwijfelen, en die 500pk GTS helemaal. Nou heb ik 'n handvol Elfers gereden en 'n standaard M4. En ik wil geen GTS. Ik wil ook geen Elfer. Ja 'n Turbo S ofzo. De rest is overrated in eigenlijk alles:)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door dvh » 07 okt 2015, 13:23

Hielke schreef:Meer dan twee ton voor een opgepimpte turbo BMW. Ieder z'n meug. Maar voor Porsche GT3 geld had ik liever een Porsche GT3.

Trouwens, de leukste BMW, de M2, neem je voor heel veel minder geld mee naar huis. Betere looks, kortere wielbasis, en lichter.
Een BMW is in de basis al pimp genoeg. Doe je er meer aan dan wordt het wel een heul foute bak. Zoals bovenstaande. Een Porsche oogt een stuk braver in de basis en kan daardoor ook wel wat hebben.
Imho uiteraard.

Marre.. Ik pas.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Andre » 07 okt 2015, 13:34

Je kan gewoon het draadje van de e92 GTS erbij halen.

Zelfde verhaal.

Absurd dure auto voor wat het is. Voor minder koop je een Porsche GT4 dat is dan absoluut de betere optie voor trackdays!

BMW slaat altijd door met dit soort specials.

BMW moet weten wat hun plek is. De mensen die BMW kopen willen voor relatief minder geld een Porsche bijhouden op de nurburgring.

Zelfde verhaal dat de evo en Sti rijder voor minder geld een BMW wil bijhouden.

Het verhaal van de GTS slaat volledig de plank mis. Prijsnivo voor wat je krijgt is compleet uit verhouding.

Wat intressant kan zijn is een M2 voor ca 54000 euro. Wat mij betreft heeft het totaal geen zin om daar een csl of GTS van te maken en ze voor dubbel geld te verkopen!

Als je een trackday auto wil maken van een BMW kan je beter zelf die veranderingen toe passen! Wil je iets kant en klaar een Porsche GT4 of GT4 clubsport die er komt!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Roy RS » 07 okt 2015, 13:43

kan allemaal zo zijn andre, en ik vind dat ook...maar als ze ze allemaal verkopen, wie is er dan gek

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Andre » 07 okt 2015, 14:21

Roy er zijn altijd mensen met veel poen die zo n auto op status en aanzien kopen of verzamelaars.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gus, Ti-Tourist (Erik) en 38 gasten