KTM X- BOW Clubsport, Update p7
- Harrie D
Re: KTM X- BOW Clubsport
Reed gisteren nog een stukje achter jou en die duitse 300C aan op de A67 met mn E30, probeerde eigenlijk wat langer aan te haken, maar dr waren her en der weer wat van die blinde apen die m dr zo voor gooiden...
- Roy RS
zodat ze me niet over het hoofd zien in zo'n onopvallende autoallen schreef:Als je maar lol hebt!
Vind je helm overigens een tikje onopvallend.

dat is er...maar dat is aan HansErikS schreef:Is daar ook een filmpje van?Hierna nog met Hans met de 3-wheeler een ronde meegereden, dat was nog meer pret, WAT een cool ding is dat!
Gaaf hoor!![]()
ah dan had ik je gezien! ik dacht nog te toeteren...maar om nu naar elke E30 te toeteren die van de Ring lijkt te komenHarrie Spoor schreef:Reed gisteren nog een stukje achter jou en die duitse 300C aan op de A67 met mn E30, probeerde eigenlijk wat langer aan te haken, maar dr waren her en der weer wat van die blinde apen die m dr zo voor gooiden...

Ik had zin in een warme douche, dus ik reed een beetje door

- Roy RS
Vandaag bij Vagtechniek geweest voor de tune op maat, na een aantal aanpassingen was het optimaal en is het resultaat meer dan goed te noemen. De standaard software gaf overigens ook al nette waarden af, na de tune was het echter nog een stuk leuker
20km gereden nu en het voelt als een compleet andere auto, het lijkt niet veel 65nm en 33pk verschil, maar in zo'n lichte auto is het verschil echt dag en nacht, eerst is het koppel overweldigend, dan houdt dat koppel véél langer aan, al met al is het nu het beest wat het af fabriek al had mogen zijn van mij!
Doordat een KTM een watergekoelde intercooler heeft en deze een open uitlaat, kon hij er net even een tikkie meer uit krijgen dan bij de gemiddelde golf/audi met hetzelfde blok. (binnen veilige marges en alle beveiligingen/ klopsystemen in tact)
Morgen ga ik het nieuwe systeem even 6-700km testen, een dagje naar Duitsland met de KTM club.

Het dipje bij 6000 toeren zit in de rollenbank trouwens, niet in de motor.

20km gereden nu en het voelt als een compleet andere auto, het lijkt niet veel 65nm en 33pk verschil, maar in zo'n lichte auto is het verschil echt dag en nacht, eerst is het koppel overweldigend, dan houdt dat koppel véél langer aan, al met al is het nu het beest wat het af fabriek al had mogen zijn van mij!

Doordat een KTM een watergekoelde intercooler heeft en deze een open uitlaat, kon hij er net even een tikkie meer uit krijgen dan bij de gemiddelde golf/audi met hetzelfde blok. (binnen veilige marges en alle beveiligingen/ klopsystemen in tact)
Morgen ga ik het nieuwe systeem even 6-700km testen, een dagje naar Duitsland met de KTM club.
Het dipje bij 6000 toeren zit in de rollenbank trouwens, niet in de motor.
-
-
Re: KTM X- BOW Clubsport, rollenbank tuning p6
Geweldig Roy, zie er nu alweer naar uit om dat te ervaren, is toch niet voor te stellen dat het nog sneller kan.
Jij gaat naar de Landsart, die crossbaan toch?
Zouden wij ook bijna heen met de enduro ktm, wordt toch een andere rit vandaag.
Zou je ff wat foto's willen maken daar voor een indruk. Ben wel benieuwd.
Jij gaat naar de Landsart, die crossbaan toch?
Zouden wij ook bijna heen met de enduro ktm, wordt toch een andere rit vandaag.
Zou je ff wat foto's willen maken daar voor een indruk. Ben wel benieuwd.
- Petrolhead Tom
Goed bezig! 

- Arthur
- Auto: Nr.51

- GTRene
283 pk op 775 kg zal idd wel aardig lopen, das iets van 2.75 kg per pk
lijkt me wel een keer leuk in een auto te rijden met 2 kg per pk, ala Baron von Munchhausen
lijkt me wel een keer leuk in een auto te rijden met 2 kg per pk, ala Baron von Munchhausen

- Roy RS
730 kg
Vandaag weer flink km's gemaakt, het loopt als een trein, het viel me op dat ik de nieuwere 300pk R's makkelijk bij/voor bleef! Maar na wat dyno sheets vergeleken te hebben, zagen we dat ik 500 toeren eerder mijn max koppel heb en ook 15 meer (415-400)
Hoe dan ook, ik ben dik tevreden en wordt ontzettend blij van het weggedrag en de power, heel de dag bergpassen genomen op redelijke snelheid en het plakt ontzettend goed, balans is ook geweldig, overstuurd, maar mooi met het gas te doseren.
Voorruit ga ik verkopen, het bevalt me heel goed zonder nu ik laag zit zonder zitkussen.

Vandaag weer flink km's gemaakt, het loopt als een trein, het viel me op dat ik de nieuwere 300pk R's makkelijk bij/voor bleef! Maar na wat dyno sheets vergeleken te hebben, zagen we dat ik 500 toeren eerder mijn max koppel heb en ook 15 meer (415-400)
Hoe dan ook, ik ben dik tevreden en wordt ontzettend blij van het weggedrag en de power, heel de dag bergpassen genomen op redelijke snelheid en het plakt ontzettend goed, balans is ook geweldig, overstuurd, maar mooi met het gas te doseren.
Voorruit ga ik verkopen, het bevalt me heel goed zonder nu ik laag zit zonder zitkussen.
- Riceaux
Pure DF!
Mooi om te horen dat je dat ding gewoon goed gebruikt. Luxe is overbodig! 

- Roy RS
Ik heb nu al meer gereden met de ktm, als met de viper in totaal...kosten zijn wel wat lager 

-
Voorruit bewaren voor volgend voorjaar en samen met je KTM verkopen? 

- MartijnGizmo
Mooie resultaten van de tuning! 

- GTRene
ja Roy, weer 1 voor je lijstje, lijkt me een gaaf apparaat als die zo komt.

lijkt wat op dat van BMW destijds qua benamingHonda Project 2&4.

- Roy RS
Zo, eindelijk een dagje op het circuit kunnen spelen met de KTM. Eerst wat sessies met gehandicapte kinderen, dat was natuurlijk waar het deze (vroem)dag om draaide, maar daarna ook nog even alleen wat ronden. De auto beviel werkelijk super en presteerde erg goed, de balans was geweldig en hij gaf me geen moment het gevoel dat ik de controle niet had. Voor een meer geoefend rijder lag de grens waarschijnlijk nog een stuk verder weg, maar voor mij was dit dikke fun!
Mijn snelste tijd was 1.5683, helaas geen echte vrije ronden kunnen rijden, maar daar ging het nu ook niet om.
Wat me wel erg opviel is dat ik nu +/-2 minuten gemiddeld per ronde nodig had, maar met de Atom 2.06 gemiddeld (beste tijd 2.01) hij is dus bij mij circa 5-6 seconden sneller rond dan de Atom, Atom had wel hogere topsnelheid op de rechte stukken...downforce is dus belangrijk voor betere tijden
Eerst de video zonder kids, vanaf de helft ofzo wordt het ietwat rustiger en kan ik iets meer vaart maken
Mijn snelste tijd was 1.5683, helaas geen echte vrije ronden kunnen rijden, maar daar ging het nu ook niet om.
Wat me wel erg opviel is dat ik nu +/-2 minuten gemiddeld per ronde nodig had, maar met de Atom 2.06 gemiddeld (beste tijd 2.01) hij is dus bij mij circa 5-6 seconden sneller rond dan de Atom, Atom had wel hogere topsnelheid op de rechte stukken...downforce is dus belangrijk voor betere tijden

Eerst de video zonder kids, vanaf de helft ofzo wordt het ietwat rustiger en kan ik iets meer vaart maken
Laatst gewijzigd door Roy RS op 24 okt 2015, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
Re: KTM X- BOW Clubsport, Circuitvideo p6
Netjes gereden hoor, hoef je je volgens mij niet zo'n zorgen om te maken! 

- Riceaux
Gaat mooi rond! En super dat je aan zulke dingen mee doet! 

- Roy RS
voor mij echt altijd een van de hoogtepunten van het jaar en een goede "afsluiter". Die kinderen vinden het geweldig en ik blijf me verbazen dat die mannekes geen angst kennen, zo'n begeleider zegt dat het ok is en dan denken die gasten (net als alle kinderen) niet verder en geven je hun blinde vertrouwen! Ze genieten er dan van als ware het een achtbaan zonder enig risico, blijft me opvallen dat er bijna geen zegt dat het wel eng was ofzo...
daarna nog wat vrij rijden maakt het dan wel af natuurlijk, maar het is altijd geweldig zo'n dag.
daarna nog wat vrij rijden maakt het dan wel af natuurlijk, maar het is altijd geweldig zo'n dag.
- Niels
- Auto: Prius+
Wat een mooi speelgoed zeg
Ik dacht in het eerste filmpje een grijze SUV op de baan te zien maar dat was een Megane RS 

- Roy RS
klein foutje, ik had een video geprobeerd te uploaden van een dolenthousiast manneke in de KTM op Zolder, maar heb per abuis het weggeknipte deel geupload, het fragment wat ik bedoelde staat in deze video vanaf 9.10.
Manneke was helemaal door het dolle vanaf het moment dat hij doorkreeg dat we mensen in gingen halen, aan het eind vroeg ie of we gewonnen hadden...ik zei, we hebben iedereen ingehaald en niemand ons, dus ik denk van wel
Later kwamen we zijn groep tegen en riep ie trots, met deze auto hebben we gewonnen!
Manneke was helemaal door het dolle vanaf het moment dat hij doorkreeg dat we mensen in gingen halen, aan het eind vroeg ie of we gewonnen hadden...ik zei, we hebben iedereen ingehaald en niemand ons, dus ik denk van wel

- frank de jonge
Euhhh. Waar staat het filmpje? Iets met plugin wordt niet ondersteund......
- Roy RS
https://www.youtube.com/watch?v=Y2vweZmh-9E" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is het filmpje, maar plugin niet ondersteund lijkt me een lokaal probleem op jouw computer...
dit is het filmpje, maar plugin niet ondersteund lijkt me een lokaal probleem op jouw computer...
-
Geniaal. Gaat uit z'n dak dat manneke! 

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
VoilaErikS schreef:Is daar ook een filmpje van?Hierna nog met Hans met de 3-wheeler een ronde meegereden, dat was nog meer pret, WAT een cool ding is dat!
Gaaf hoor!![]()

https://www.youtube.com/watch?v=cCDUMCxK6FU" onclick="window.open(this.href);return false;