Klote BMW
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Klote BMW
Ben nu wel erg benieuwd wat jullie van een E90 vinden?
- matthyssie
- Berichten: 6226
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Klote BMW
Top! Na een kleine 5 jaar net de 325i PFL weggedaan, op zoek naar E9x LCI.Mike R32 schreef:Ben nu wel erg benieuwd wat jullie van een E90 vinden?
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Klote BMW
Vanaf dat ze auto's met roetfilters en EGR kleppen zijn gaan monteren ging het mis.
Alles wat niet geknepen is. Gewoon grotere blokken met minder vermogen. Dat ging vrijwel altijd prima.
Kleine blokjes met (te)veel vermogen. Altijd gezeik. Milieubesparende toepassingen , altijd gezeik.
Nu is mijn E60 met z'n 3.0 6 cilinder ook geen stakker. Maar eigenlijk moet je daar gewoon aanpassingen op verrichten. Roetfilter eruit. Wat motorische tweaks en een keertje opnieuw mappen. Kost wat maar dan rijdt en loopt het vaak een stuk beter.
Alles wat niet geknepen is. Gewoon grotere blokken met minder vermogen. Dat ging vrijwel altijd prima.
Kleine blokjes met (te)veel vermogen. Altijd gezeik. Milieubesparende toepassingen , altijd gezeik.
Nu is mijn E60 met z'n 3.0 6 cilinder ook geen stakker. Maar eigenlijk moet je daar gewoon aanpassingen op verrichten. Roetfilter eruit. Wat motorische tweaks en een keertje opnieuw mappen. Kost wat maar dan rijdt en loopt het vaak een stuk beter.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Klote BMW
Bedankt, we hebben een E90 325i uit 2012 gekocht met 24 mnd garantie.matthyssie schreef:Top! Na een kleine 5 jaar net de 325i PFL weggedaan, op zoek naar E9x LCI.Mike R32 schreef:Ben nu wel erg benieuwd wat jullie van een E90 vinden?
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Klote BMW
Kijk, je begint eindelijk wijze woorden te spreken.dvh schreef:Vanaf dat ze auto's met roetfilters en EGR kleppen zijn gaan monteren ging het mis.
Alles wat niet geknepen is. Gewoon grotere blokken met minder vermogen. Dat ging vrijwel altijd prima.
Kleine blokjes met (te)veel vermogen. Altijd gezeik. Milieubesparende toepassingen , altijd gezeik.
Nu is mijn E60 met z'n 3.0 6 cilinder ook geen stakker. Maar eigenlijk moet je daar gewoon aanpassingen op verrichten. Roetfilter eruit. Wat motorische tweaks en een keertje opnieuw mappen. Kost wat maar dan rijdt en loopt het vaak een stuk beter.

-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Klote BMW
Hier een E90 330xd van 0 naar 236.000 en ik ben nog steeds dik tevreden met dat ding
.
Bijzondere kosten naast regulier onderhoud:
-130.000 km: massa vliegwiel oid kapot. Kosten bij BMW dealer: 1.300 Euro
- Bij 220.000 versnellingsbak laten spoelen bij ZF (600 Euro) plus nieuwe pakkingen, omdat BMW specialist had gezegd dat ie bij de versnellingsbak lekte. Niet dus....bleek Diesel lekkage bij de Swirl flaps te zijn. Ik heb zelf de Swirl flaps eruit gehaald en vervangen door doppen. Kosten iets van 150 Euro (doppen online besteld, plus pakkingen bij dealer)
- Bij 225.000 roetfilter laten verwijderen en laten chippen naar 272 pk omdat dat bij de prijs was inbegrepen. Hoefde van mij niet, maar hij rijdt nu beter dan ooit. Op naar de 500.000 km. Zit nu wel een trillinkje in de voortrein en ik denk dat de draagarmen aan de beurt zijn.

Bijzondere kosten naast regulier onderhoud:
-130.000 km: massa vliegwiel oid kapot. Kosten bij BMW dealer: 1.300 Euro
- Bij 220.000 versnellingsbak laten spoelen bij ZF (600 Euro) plus nieuwe pakkingen, omdat BMW specialist had gezegd dat ie bij de versnellingsbak lekte. Niet dus....bleek Diesel lekkage bij de Swirl flaps te zijn. Ik heb zelf de Swirl flaps eruit gehaald en vervangen door doppen. Kosten iets van 150 Euro (doppen online besteld, plus pakkingen bij dealer)
- Bij 225.000 roetfilter laten verwijderen en laten chippen naar 272 pk omdat dat bij de prijs was inbegrepen. Hoefde van mij niet, maar hij rijdt nu beter dan ooit. Op naar de 500.000 km. Zit nu wel een trillinkje in de voortrein en ik denk dat de draagarmen aan de beurt zijn.
- Joop
- Berichten: 9065
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Klote BMW
Je moet het altijd een beetje treffen...
...maar dat geldt voor ieder(e) auto / automerk.
V.w.b. de topictitel zou deze wel van toepassing kunnen zijn op mijn eerste auto en tevens eerste BMW: een 9jr oude E36 318i (132k - 143k km). In nog geen 4,5mnd al een halve aanschafwaarde (ca. 6,5 mille aan keiharde florijnen) aan kosten aan gehad, om 'm een maand later de deur uit te schoppen.
Het nare is dat het verder een heerlijk rijdende auto was, ondanks al zijn gebreken. Maar goed: in het kort de ECU gewisseld, deurslot laten repareren, raambediening laten repareren en als toef op de taart het motorblok gewisseld voor een 'sloopblokje met garantie' nadat deze geploft was, zonder immer de echte reden waarom dit gebeurd is te weten zijn gekomen. Me toen voorgenomen geen auto zonder garantie meer aan te schaffen.
No. 2: E36 318i (135k - 175k km), alleen een stelmotortje van de centrale vergrendeling laten vervangen onder garantie
No. 3: E46 320Ci 2.2L (79k - 127k km): olieboot eerste klas. Uiteindelijk na revisie van het blok, het onderblok vervangen, nadat revisie niet hielp. Beide onder garantie.
No. 4: E46 320Ci 2.2L LCI (71k - 143k km): geen noemenswaardige zaken
No. 5: E92 325i 2.5L (65k - 148k km): geen noemenswaardige zaken
No. 6: E92 330i (53k - 155k km): Alleen de automaat tussentijds laten spoelen, los van regulier onderhoud.
No. 7: E92 335i LCI: huidige auto. Op een paar gestolen emblemen na, geen noemenswaardige onkosten aan gehad.
...maar dat geldt voor ieder(e) auto / automerk.
V.w.b. de topictitel zou deze wel van toepassing kunnen zijn op mijn eerste auto en tevens eerste BMW: een 9jr oude E36 318i (132k - 143k km). In nog geen 4,5mnd al een halve aanschafwaarde (ca. 6,5 mille aan keiharde florijnen) aan kosten aan gehad, om 'm een maand later de deur uit te schoppen.
Het nare is dat het verder een heerlijk rijdende auto was, ondanks al zijn gebreken. Maar goed: in het kort de ECU gewisseld, deurslot laten repareren, raambediening laten repareren en als toef op de taart het motorblok gewisseld voor een 'sloopblokje met garantie' nadat deze geploft was, zonder immer de echte reden waarom dit gebeurd is te weten zijn gekomen. Me toen voorgenomen geen auto zonder garantie meer aan te schaffen.
No. 2: E36 318i (135k - 175k km), alleen een stelmotortje van de centrale vergrendeling laten vervangen onder garantie
No. 3: E46 320Ci 2.2L (79k - 127k km): olieboot eerste klas. Uiteindelijk na revisie van het blok, het onderblok vervangen, nadat revisie niet hielp. Beide onder garantie.
No. 4: E46 320Ci 2.2L LCI (71k - 143k km): geen noemenswaardige zaken
No. 5: E92 325i 2.5L (65k - 148k km): geen noemenswaardige zaken
No. 6: E92 330i (53k - 155k km): Alleen de automaat tussentijds laten spoelen, los van regulier onderhoud.
No. 7: E92 335i LCI: huidige auto. Op een paar gestolen emblemen na, geen noemenswaardige onkosten aan gehad.
-
- Berichten: 4136
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Klote BMW
Hebben wij ook een keer gehad nog geen week nadat de voorkant was gespoten. Even iemand oppikken op het station, kom je terug zijn ze weg. Gelukkig niet echt zichtbare lakschade, en de emblemen zitten er zo weer op. Ik snap uberhaupt niet dat ze die dingen jatten, ze zijn toch niet veel waard.Joop schreef: No. 7: E92 335i LCI: huidige auto. Op een paar gestolen emblemen na, geen noemenswaardige onkosten aan gehad.
- Knot
- Berichten: 40240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Klote BMW
35 euro bij de dealer.....
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Klote BMW
Is toch geld.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Klote BMW
Gok dat dat gewoon verkeerd opgevoede kinderen zijn die emblemen sparen.
Van die gasten kende ik vroeger zelf ook toen ik nog in een dorpje woonde.
Van die gasten kende ik vroeger zelf ook toen ik nog in een dorpje woonde.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Klote BMW
blijft in mijn ogen een moeilijk topic (de betrouwbaarheid van gebruikte auto's). sommige van ons hebben gebruikte auto's, die hebben dan al één of meerdere eigenaren en verschillende rijstijlen achter de kiezen. als we een gebruikte auto kopen is die wel "nieuw" voor ons maar heeft dan al heel wat slijtage gehad. zeker bij een diesel van dit kaliber (530D E61) wordt veel gereden dus dan kan de slijtage al best ver zijn.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klote BMW
idd en dan kan het ook nog een auto zijn waar ze bv 100 of 200k terug gedraaid hebben, als er veel lange afstanden mee is gereden door 1 dezelfde bestuurder hoef je dat niet altijd echt aan de auto af te zien.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Klote BMW
Hij is weer klaar.
Morgen ophalen.
Kijken hoe lang ie het nu vol houdt :*-)
Om af te sluiten een fototje omdat ie toch wel mooi is...
Morgen ophalen.
Kijken hoe lang ie het nu vol houdt :*-)
Om af te sluiten een fototje omdat ie toch wel mooi is...
- Bijlagen
-
- image.jpeg (97.22 KiB) 1799 keer bekeken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klote BMW
lol, die nwe dingen zullen het wel weer ff volhouden, nog even zo door en de auto wordt vanzelf weer nieuw, that is till the engine says its enough...
have fun
have fun

- Joël D.
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Klote BMW
Ferrari is hier de enige auto die nog niet kapot is gegaan.Hielke schreef:Merkblindheid.
Koop 's een Mercedes man. Of een Frarie.

E55 nieuwe motor ingekomen bij 107k, intercooler van de compressor kapot, waardoor die niet meer meedraait en dat kloteding niet harder wil dan 200 (gaat ook nergens een lampje branden dat hij in de noodloop zit), navigatiesysteem heeft 2 jaar gedacht dat we ergens in de Adriatische Zee zaten, lichten gaan niet meer uit als je de auto uitzet (soms wel, soms niet, schakelaar kan je dus niet op auto laten staan), hill hold doet het soms wel, soms niet.
E350 trillende voorremmen en een lambda sensor kapot waardoor hij in de noodloop schiet.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Klote BMW
Staat er mooi op zo, wat was er stuk gegaan?dvh schreef:Hij is weer klaar.
Morgen ophalen.
Kijken hoe lang ie het nu vol houdt :*-)
Om af te sluiten een fototje omdat ie toch wel mooi is...
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Klote BMW
Compressor v/d luchtvering...