Klote BMW

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Klote BMW

Bericht door Mike R32 » 29 sep 2015, 20:20

Ben nu wel erg benieuwd wat jullie van een E90 vinden?

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6226
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Klote BMW

Bericht door matthyssie » 29 sep 2015, 20:26

Mike R32 schreef:Ben nu wel erg benieuwd wat jullie van een E90 vinden?
Top! Na een kleine 5 jaar net de 325i PFL weggedaan, op zoek naar E9x LCI.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Klote BMW

Bericht door dvh » 29 sep 2015, 20:29

Vanaf dat ze auto's met roetfilters en EGR kleppen zijn gaan monteren ging het mis.
Alles wat niet geknepen is. Gewoon grotere blokken met minder vermogen. Dat ging vrijwel altijd prima.

Kleine blokjes met (te)veel vermogen. Altijd gezeik. Milieubesparende toepassingen , altijd gezeik.
Nu is mijn E60 met z'n 3.0 6 cilinder ook geen stakker. Maar eigenlijk moet je daar gewoon aanpassingen op verrichten. Roetfilter eruit. Wat motorische tweaks en een keertje opnieuw mappen. Kost wat maar dan rijdt en loopt het vaak een stuk beter.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Klote BMW

Bericht door Mike R32 » 29 sep 2015, 20:33

matthyssie schreef:
Mike R32 schreef:Ben nu wel erg benieuwd wat jullie van een E90 vinden?
Top! Na een kleine 5 jaar net de 325i PFL weggedaan, op zoek naar E9x LCI.
Bedankt, we hebben een E90 325i uit 2012 gekocht met 24 mnd garantie.

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Klote BMW

Bericht door Joopieboy » 29 sep 2015, 20:49

dvh schreef:Vanaf dat ze auto's met roetfilters en EGR kleppen zijn gaan monteren ging het mis.
Alles wat niet geknepen is. Gewoon grotere blokken met minder vermogen. Dat ging vrijwel altijd prima.

Kleine blokjes met (te)veel vermogen. Altijd gezeik. Milieubesparende toepassingen , altijd gezeik.
Nu is mijn E60 met z'n 3.0 6 cilinder ook geen stakker. Maar eigenlijk moet je daar gewoon aanpassingen op verrichten. Roetfilter eruit. Wat motorische tweaks en een keertje opnieuw mappen. Kost wat maar dan rijdt en loopt het vaak een stuk beter.
Kijk, je begint eindelijk wijze woorden te spreken. :df:

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Klote BMW

Bericht door Rnd » 29 sep 2015, 21:42

Hier een E90 330xd van 0 naar 236.000 en ik ben nog steeds dik tevreden met dat ding :df: .

Bijzondere kosten naast regulier onderhoud:
-130.000 km: massa vliegwiel oid kapot. Kosten bij BMW dealer: 1.300 Euro
- Bij 220.000 versnellingsbak laten spoelen bij ZF (600 Euro) plus nieuwe pakkingen, omdat BMW specialist had gezegd dat ie bij de versnellingsbak lekte. Niet dus....bleek Diesel lekkage bij de Swirl flaps te zijn. Ik heb zelf de Swirl flaps eruit gehaald en vervangen door doppen. Kosten iets van 150 Euro (doppen online besteld, plus pakkingen bij dealer)
- Bij 225.000 roetfilter laten verwijderen en laten chippen naar 272 pk omdat dat bij de prijs was inbegrepen. Hoefde van mij niet, maar hij rijdt nu beter dan ooit. Op naar de 500.000 km. Zit nu wel een trillinkje in de voortrein en ik denk dat de draagarmen aan de beurt zijn.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9065
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Klote BMW

Bericht door Joop » 29 sep 2015, 23:21

Je moet het altijd een beetje treffen...
...maar dat geldt voor ieder(e) auto / automerk.

V.w.b. de topictitel zou deze wel van toepassing kunnen zijn op mijn eerste auto en tevens eerste BMW: een 9jr oude E36 318i (132k - 143k km). In nog geen 4,5mnd al een halve aanschafwaarde (ca. 6,5 mille aan keiharde florijnen) aan kosten aan gehad, om 'm een maand later de deur uit te schoppen.

Het nare is dat het verder een heerlijk rijdende auto was, ondanks al zijn gebreken. Maar goed: in het kort de ECU gewisseld, deurslot laten repareren, raambediening laten repareren en als toef op de taart het motorblok gewisseld voor een 'sloopblokje met garantie' nadat deze geploft was, zonder immer de echte reden waarom dit gebeurd is te weten zijn gekomen. Me toen voorgenomen geen auto zonder garantie meer aan te schaffen.

No. 2: E36 318i (135k - 175k km), alleen een stelmotortje van de centrale vergrendeling laten vervangen onder garantie
No. 3: E46 320Ci 2.2L (79k - 127k km): olieboot eerste klas. Uiteindelijk na revisie van het blok, het onderblok vervangen, nadat revisie niet hielp. Beide onder garantie.
No. 4: E46 320Ci 2.2L LCI (71k - 143k km): geen noemenswaardige zaken
No. 5: E92 325i 2.5L (65k - 148k km): geen noemenswaardige zaken
No. 6: E92 330i (53k - 155k km): Alleen de automaat tussentijds laten spoelen, los van regulier onderhoud.
No. 7: E92 335i LCI: huidige auto. Op een paar gestolen emblemen na, geen noemenswaardige onkosten aan gehad.

Eric Z
Berichten: 4136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Klote BMW

Bericht door Eric Z » 30 sep 2015, 00:18

Joop schreef: No. 7: E92 335i LCI: huidige auto. Op een paar gestolen emblemen na, geen noemenswaardige onkosten aan gehad.
Hebben wij ook een keer gehad nog geen week nadat de voorkant was gespoten. Even iemand oppikken op het station, kom je terug zijn ze weg. Gelukkig niet echt zichtbare lakschade, en de emblemen zitten er zo weer op. Ik snap uberhaupt niet dat ze die dingen jatten, ze zijn toch niet veel waard.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40240
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Klote BMW

Bericht door Knot » 30 sep 2015, 10:34

35 euro bij de dealer.....

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Klote BMW

Bericht door Martin van der Zwaard » 30 sep 2015, 13:23

Is toch geld.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Klote BMW

Bericht door allen » 30 sep 2015, 13:47

Gok dat dat gewoon verkeerd opgevoede kinderen zijn die emblemen sparen.
Van die gasten kende ik vroeger zelf ook toen ik nog in een dorpje woonde.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Klote BMW

Bericht door bm-dub » 30 sep 2015, 16:05

blijft in mijn ogen een moeilijk topic (de betrouwbaarheid van gebruikte auto's). sommige van ons hebben gebruikte auto's, die hebben dan al één of meerdere eigenaren en verschillende rijstijlen achter de kiezen. als we een gebruikte auto kopen is die wel "nieuw" voor ons maar heeft dan al heel wat slijtage gehad. zeker bij een diesel van dit kaliber (530D E61) wordt veel gereden dus dan kan de slijtage al best ver zijn.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Klote BMW

Bericht door GTRene » 30 sep 2015, 19:01

idd en dan kan het ook nog een auto zijn waar ze bv 100 of 200k terug gedraaid hebben, als er veel lange afstanden mee is gereden door 1 dezelfde bestuurder hoef je dat niet altijd echt aan de auto af te zien.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Klote BMW

Bericht door dvh » 30 sep 2015, 19:25

Hij is weer klaar.
Morgen ophalen.

Kijken hoe lang ie het nu vol houdt :*-)
Om af te sluiten een fototje omdat ie toch wel mooi is...
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (97.22 KiB) 1799 keer bekeken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Klote BMW

Bericht door GTRene » 30 sep 2015, 19:29

lol, die nwe dingen zullen het wel weer ff volhouden, nog even zo door en de auto wordt vanzelf weer nieuw, that is till the engine says its enough...

have fun :D

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3591
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: Klote BMW

Bericht door Joël D. » 30 sep 2015, 19:56

Hielke schreef:Merkblindheid.

Koop 's een Mercedes man. Of een Frarie.
Ferrari is hier de enige auto die nog niet kapot is gegaan. :clap:

E55 nieuwe motor ingekomen bij 107k, intercooler van de compressor kapot, waardoor die niet meer meedraait en dat kloteding niet harder wil dan 200 (gaat ook nergens een lampje branden dat hij in de noodloop zit), navigatiesysteem heeft 2 jaar gedacht dat we ergens in de Adriatische Zee zaten, lichten gaan niet meer uit als je de auto uitzet (soms wel, soms niet, schakelaar kan je dus niet op auto laten staan), hill hold doet het soms wel, soms niet.

E350 trillende voorremmen en een lambda sensor kapot waardoor hij in de noodloop schiet.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Klote BMW

Bericht door bm-dub » 01 okt 2015, 21:37

dvh schreef:Hij is weer klaar.
Morgen ophalen.

Kijken hoe lang ie het nu vol houdt :*-)
Om af te sluiten een fototje omdat ie toch wel mooi is...
Staat er mooi op zo, wat was er stuk gegaan?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Klote BMW

Bericht door dvh » 01 okt 2015, 21:44

Compressor v/d luchtvering...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], ErikS, erwin20vt, EvdP, Google [Bot], GRzep, Semrush [Bot] en 3 gasten