Brommers kiek'n

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Brommers kiek'n

Bericht door Wim te Riet » 04 jun 2007, 20:41

[img:800:601]http://i163.photobucket.com/albums/t310 ... CF0001.jpg[/img]

Jaaaaaa, dat is 'm dan! Mijn prachtige Sparta Easy uit 1979 8)
Afgelopen weekend heb ik er 220 kilometer mee afgelegd!

Een soort masochistische Driving Fun als het ware :twisted:

Enige dat werkte: de motor en de achterrem. Maar die hebben me dan ook niet in de steek gelaten :oops:

Binnenkort opknappen en de motor iets 'aanpassen'. 60 moet haalbaar zijn.

[img:800:601]http://i163.photobucket.com/albums/t310 ... CF0002.jpg[/img]
[img:800:601]http://i163.photobucket.com/albums/t310 ... CF0005.jpg[/img]
[img:800:601]http://i163.photobucket.com/albums/t310 ... CF0004.jpg[/img]

Weet iemand hoe ik aan die opschriften kan komen? Of moet ik 't na laten maken?

Elmar

Bericht door Elmar » 04 jun 2007, 21:15

Wim, ik verwachte mooi chickies...

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 04 jun 2007, 21:16

Het spijt me dat ik je zo teleurstel :) :P

Elmar

Bericht door Elmar » 04 jun 2007, 21:24

Een beetje maar. Ik weet dat je zelfs op een brommer fun kan hebben.

Scroll de pagina maar iets naar beneden.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 8&start=25

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 04 jun 2007, 21:35

Wauw! Dat is indrukwekkend...
Dan is die 120 km op zaterdagmiddag ineens voor mietjes...

Maar toch; ik zal 't verhaal hier even vertellen.

Info vooraf:
In principe houden we elk jaar een brommerweekend met 'de jongens' (allemaal volwassen kerels, bestaande uit ik-zei-de-gek en een stel motorcrossers, gemengd gezelschap dus)
Tot zaterdagmiddag was niet bekend waar het eindpunt van de brommerrit zou zijn. Alleen de organisator wist 't.

Om vier uur stapten er nog klanten bij Tolkamp (mijn werkgever) naar binnen. Normaal sluiten we dan, maar ik kan altijd wel een extra klant gebruiken. Dus ging ik pas om vijf uur naar huis om m'n spullen en de brommer te pakken.
Mobieltje opgeladen en voorzien van beltegoed. Wat kon er mis gaan?

Ik had een van m'n vrienden gebeld welke richting ik ongeveer op moest en hoe ver 't was.
'Rij maar richting Nordhorn (D), het is ongeveer 80 kilometer'.

Zo gezegd, zo gedaan. Het was mooi weer. 3/4 broek en poloshirt aan. Rijden maar! Van Winterswijk naar Vreden, dan via Gronau naar Nordhorn. Pfff... Toch al best een eind rijden. Nu doet m'n kilometerteller 't niet, dus ik kon dat niet uitdrukken in kilometers.
Van Nordhorn richting Lingen. Check!. Mooie omgeving, ik reed langs een oud, smal kanaal. Beverratten (of zo, ik ken ze niet precies) zwommen in 't water.
Links kanaal, rechts militair oefengebied. En dat kilometers en kilometers!
Als hier iets misgaat met de brommer ben ik 't haasje...
Maar aan 't militaire oefenterrein kwam een eind. Ik moest linksaf richting Lingen. Maar wat is Duitsland groot! Ook nu weer kilometers en kilometers zonder ook maar een sterveling of bebouwing te zien! Niet echt geruststellend.
Van Lingen reed ik richting Meppen. Onderweg kwam ik ja-knikkers tegen! Een overblijfsel uit de tijd dat op die manier olie werd gewonnen. Nog steeds is Lingen belangrijk voor olie- en gaswinning en -verwerking.

In het gat 'Dalum' aangekomen wilde ik nog een keer bellen. Het begon al te schemeren en ik wist nog steeds niet exact waar ik naartoe moest.
Ik was al drie uur onderweg, dus vond 't langzaam wel welletjes.
Even m'n mobieltje gepakt. Feck! Geen bereik!!! :(
Bij een kiosk een telefoonkaart gekocht en geprobeerd via de telefooncel te bellen. Dat lukte niet. Lichte paniek...
Nogmaals naar de kiosk. Die verwezen me naar een munttelefoon drie kilometer verderop. Ik daar naartoe gekneurd. Bellen. M'n 1 euro munt pakte de telefoon niet, dus maar een twee euro munt er in. Voicemail. Shit.
Ophangen en nog een keer proberen. Ja, mooi niet! Die pokke telefoon slokte m'n twee euro op!
Weer terug naar Dalum. Daar in een laatste poging nogmaals de telefoonkaart in de cel geprobeerd. Ja! Het werkte! (ik had de kaart eerst verkeerd om in de telefoon gedaan :roll:)
Maar weer de voicemail... Ingesproken, licht in paniek. Het licht op de brommer werkt namelijk ook niet. Eigenlijk werkt alleen de motor en de achterrem...
Maar bij een derde poging kreeg ik Denes aan de lijn. De jongens zouden me tegemoet rijden. Ik moest alleen nog maar een paar kilometer richting Klein Hesepe rijden.
En ja hoor, na een paar kilometer kwamen Tom en Clemens op me af rijden.
Man, wat was ik blij!
Tom: 'Respect!'
Wat bleek: ik had verdorie 120 kilometer afgelegd!

De campeerplek was aan de Ems (Eems), vlakbij een waterkrachtcentrale met grote schoepenraderen. Best een indrukwekkend ding.
Het was heerlijk weer, we hebben nog wat gegeten (bbq en salades) en een paar biertjes gedronken. Rond middernacht heb ik m'n luchtbedje opgeblazen (met de mond, ging beter dan met 't pompje!) en ben onder 't partytentje gaan slapen. Heerlijk!
's Morgens al vroeg weer wakker. Goed ontbeten met z'n allen en toen op de brommers weer terug.
Onderweg nog lekker koffie gedronken.

Het hele weekend heeft me € 11.25 + € 7,- telefoonkosten gekost. Dat is dus inclusief de benzine :)

Ben er wel achter dat m'n brommer een beetje opgevoerd moet worden. Ik was de langzaamste van 't stel ;)

Volgend jaar weer!

Elmar

Bericht door Elmar » 04 jun 2007, 21:48

Het wordt leuker naarmate de kans op pech toeneemt.
Liever met een oude eend binnedoor naar Spanje, dan met een S600 over de route soleil.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 04 jun 2007, 21:50

Vandaar dat ik 't zo leuk vond!
Onderhoud? Af en toe tanken is toch genoeg? ;)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 jun 2007, 02:00

Elmar schreef:Wim, ik verwachte mooi chickies...
Haha, ik verwachte ook wat anders bij "brommer kiek'n".
Laat 'ie echte brommers zien... :shock: :lol:

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 05 jun 2007, 07:24

Ja, 't valt mij ook tegen. Ik verwachtte toch dat er een paar leuke chickies op zouden reageren. Wordt er alleen door kerels gereageerd... :evil: :P

Plaats reactie