BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 18 aug 2015, 14:24

@Joost. Turbo op 'n benzinemotor is al zo oud als 'de mensheid', de meest legendarische auto's (ook in de racerij etc) hadden/hebben 'n turbootje of 2 :) Toen ik kink was was er de 2002 Turbo, nog >10 jaar vóór de E30 M3.

Hybride vind ik tóch wat anders.

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door ErikMartijn » 18 aug 2015, 14:29

De hypercars van het moment hebben wel laten zien dat hybride niet slecht hoeft te zijn, ik bedoel je kan een LaFerrari moeilijk saai noemen. :lol: Als ze de elektromotor in lijn met de IC aandrijflijn zetten dan zou ik het prima vinden, blijft het tenminste RWD, maar aparte elektromotoren die de voorwielen aandrijven vind ik niet bij een M3 passen....

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 18 aug 2015, 14:34

Ja 'n LaFerrari, maar daar voert de dikke hoogtoerige V12 de boventoon, P1 idem dikke 3.8 biTURBO, 918 idem de 4.5 V8. Dat zijn an sich al geen stakkermotoren. Niet dat de i8 dat wél is, het bewijs is er, met een downsized blok incl accus een rappe kar maken. Maar bij //M wil je net wat meer dan dat he:)

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door ErikMartijn » 18 aug 2015, 14:46

Een downsized blok heeft de M3 al :mrgreen: Ik zeg niet dat er een 3 cyl in moet hoor, eerder een toevoeging van elektromotor op het huidige concept.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 18 aug 2015, 14:52

Het gaat zo die gaat, nieuwe technieken, nieuwe inzichten, nieuwe regels, kortom we worden ingehaald door de tijd, waarbij ik probeer zo lang mogelijk mee te gaan :tooth:

Was, dat is geweest, there is no way back, the future is ours.......

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 18 aug 2015, 15:03

And today is (a) present:)
The farther backward you can look, the farther forward you can see.

- Winston Churchill

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 18 aug 2015, 15:14

^ zo is het


Anyway, hier het artikel waar Andre op duidde;


Originally Posted by Paul A. Eisenstein
Aiming to give its iconic performance model a boost while also making it more environmentally friendly, BMW will migrate to a plug-in hybrid powertrain when the next version of its M3 sedan comes to market, several senior company officials have revealed.

The new system draws from both the German maker’s motorsports experience as well as some of the lessons it has learned since launching the BMW i battery-car sub-brand several years ago. Versions of the new drivetrain are expected to be used on a wide range of additional BMW models, and could be offered in both rear- and electric all-wheel-drive configurations.

“We have a lot to learn from BMW i,” a senior executive who has worked on both the battery brand and on BMW M, told TheDetroitBureau.com. He noted that until recently, the maker saw it as one of the company’s “bookends,” a counterpoint to BMW M. But now the maker is ways the two can be brought closer together.

In this case, the goal is to satisfy performance fans by adding more power while, at the same time, helping the M3 meet increasingly stringent emissions and fuel economy standards around the world. Some cities are discussing the possibility of banning the use of conventional gasoline power, but the next M3 would be able to sidestep such restrictions by switching to electric power for as much as 20 miles per charge.

“We have to go that way,” confirmed Ludwig Willisch, the CEO of BMW of North America.

The basic drivetrain under development starts out with a similar engine to what’s found in today’s M3, as well as the M4 coupe. For the 2016 model, that’s a TwinPower 3.0-liter inline-six engine that now makes 425 horsepower and 406 pound-feet of torque offered with an option of either a 6-speed manual gearbox or a 7-speed double-clutch transmission.

One senior BMW executive involved in the development of the next M3 said the maker expects to boost torque by at least 100 Newton-meters, or about 73 lb-ft. He didn’t reveal the targeted horsepower rating.

The system under development is similar to the KERS, or Kinetic Energy Recovery System, technology that has been used in motorsports programs including Formula One.

Power on the M3 would remain directed to the rear wheels only, he added, as that is the layout the classic model’s fans expect and prefer. But the basic drivetrain being developed for the M3 will have significant flexibility. It could be used to offer what some call through-the-road all-wheel-drive.

The rear wheels of a vehicle would be driven by gasoline power, as is the case on most BMW models today. But rather than using a driveshaft to also power the front axle, the forward wheels would be electrically driven, the BMW M executive explained. That could mean either one or two electric motors, the latter offering the ability to torque vector. In that case, more power is applied to the outer wheel during a turn to enhance cornering stability.

Going to a plug-in hybrid drive system for the M3 generated some internal controversy, at least initially. One reason was the potential weight such a powertrain would add. Mass is considered an enemy of performance, and BMW has always tried to reduce as much weight as possible when developing a new version of the M3.

The good news is that the latest batteries are becoming both lighter and smaller, even as they grow more powerful, another BMW insider explained. They also are becoming less expensive. Where a kilowatt-hour of lithium-ion batteries cost as much as $1,000 at the beginning of the decade, he suggested it has now come down to around $400. And the goal is “$150 to $200” by the end of the decade, though it’s uncertain that aggressive target can be achieved.

To offset some of the added mass of a plug-in hybrid drive, BMW will use additional lessons learned from vehicles like the i3 and i8, the M executive noted. Those models make extensive use of carbon fiber, and the next BMW M3 will use more of the ultra-light material, as well.

BMW is considered a leader in the development of carbon fiber for automotive applications. It has formed a partnership that is currently turning a pilot plant in Washington State into the world’s largest source of the material.

Asked when the new hybrid BMW M3 would come to market, the senior source laughed and said, “I can’t tell you everything.” BMW North America chief Willisch, however, noted that the current version of the iconic performance sedan was only launched in early 2014. At the maker’s normal pace, it wouldn’t be due for a complete makeover until around 2020.

BMW, incidentally, won’t be the only one to be marketing an electrified performance car by then. Audi is working up an all-electric take on its R8, for one thing. Mercedes-Benz may electrify some of its performance models. And Tesla has already charged into this new market niche with offerings like the P85D version of its Model S. It recently announced an update, dubbed “Luuudicrous Mode,” that will allow the battery sedan to launch from 0 to 60 in a mere 2.8 seconds.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3533
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Booooh » 25 sep 2015, 00:16

... 30.000 km mijlpaal bereikt, weg of houden? ...

Afbeelding

... in ieder geval even wat afstoffen ;) ...
Bijlagen
30K ...
30K ...
IMG_5352Small.jpg (837.22 KiB) 3183 keer bekeken

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2875
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door e30touring1990 » 25 sep 2015, 00:31

Heerlijke kar blijft het toch zeg! vooral in die kleur vind ik hem echt een dikke uitstraling hebben. Ik kan niet in je to-have lijstje kijken maar ik weet wel dat als ik rond de 50-60k te besteden had ik een 1M zou kopen zonder enige twijfel :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Arthur » 25 sep 2015, 00:56

Ik zou hem nog ff houden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 25 sep 2015, 07:31

Houden;

Er staan er 4 te koop in NL, en ze blijven allemaal staan............. :tooth:

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 25 sep 2015, 07:34

30k? Da's niks joh.

Die van mij staat 'al' op 52k ofzo. Houden dat ding. Leuker wordt 't niet this side of a GT3/Vette/GT-R imho.:)

Volgende week krijg ik dit stuurtje M Performance II erin.
Er zijn 'n paar...(hier) die dat ook hebben. André weet ik, Leen ook toch? En de rest?

Afbeelding

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 25 sep 2015, 07:36

romo schreef:Houden;

Er staan er 4 te koop in NL, en ze blijven allemaal staan............. :tooth:
Die zwarte bij m'n dealer. Is wel echt nieuwer dan nieuw bij wijze van. Maar geen HK.Hoeft ook niet. De muziek gaat vanzelf in je zitten wanneer je de 1M rijdt:)
69k is echt heel veel geld. Wel weinig km. Dus je kunt er nog meedoor als daily.

M'n desktopachtergrond.
Gemaakt door iemand van autojunk blijkbaar vorige maand kwam ik gister achter:
Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 25 sep 2015, 08:18

Geen alcantara stuur meer voor mij.

Verder blijft het een heel bijzondere kar !

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 25 sep 2015, 08:21

romo schreef:Geen alcantara stuur meer voor mij.

Verder blijft het een heel bijzondere kar !
Het overzetten aldus de geleerden is fluitje van 'n cent. Dus 't standaardstuurwiel blijft mooi rond:)

Wat schort er volgens jou dan aan alcantara in 't algemeen?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10888
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door tomgtr » 25 sep 2015, 08:59

Booooh schreef:... 30.000 km mijlpaal bereikt, weg of houden? ...

Afbeelding

... in ieder geval even wat afstoffen ;) ...

FF dashboard afstoffen en hij is als nieuw :kikker:

Houden (totdat ik hem gezien heb)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Arthur » 25 sep 2015, 11:53

Die van Robin is ook nog de lichte uitvoering; geen M stickertje op de velg :)

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3533
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Booooh » 25 sep 2015, 11:54

Tuurlijk houd ik hem :thumbup: en dat afstoffen komt wel goed, valt best mee maar viel me wel op toen ik naar de foto keek van de km stand ;) ...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 25 sep 2015, 13:20

Robin schreef:
romo schreef:Geen alcantara stuur meer voor mij.

Verder blijft het een heel bijzondere kar !
Het overzetten aldus de geleerden is fluitje van 'n cent. Dus 't standaardstuurwiel blijft mooi rond:)

Wat schort er volgens jou dan aan alcantara in 't algemeen?

Alcantara voelt zeer klef, zweterig, ranzig, chemisch, onnatuurlijk/synthetisch.....................doe meer met leer, klopt idd !

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door dvh » 25 sep 2015, 13:27

Zou er best voor in de markt zijn...
Jammer dat ik zo verstandig ben... :(

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 25 sep 2015, 15:18

dvh schreef:Zou er best voor in de markt zijn...
Jammer dat ik zo verstandig ben... :(

Als je met karren net zo snel bent als met klokken wisselen dan is het idd niet verstandig :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door GTRene » 25 sep 2015, 15:32

heb ook nog heel even gekeken naar de 1M gekeken qua mogelijkheid, maar kwam toch weer bij de meer retro en wat simpeler techniek uit van de wat oudere beemers :)
maar sowieso een leuke auto als je wat meer op de weg zit, een leuke speelse 'all rounder'

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Macboy » 27 sep 2015, 10:27

Die 1M zou toch echt super staan in het zilver. Op die foto van Robin had ik contrast wat lager staan dus dacht dat het zilver was.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 28 sep 2015, 15:01

Alcantara M Performqance II stuurtje zit erin. Maakt 't net even sportief af qua look en de feel (imho) is net ff wat lekkerder/fijner. Nu heb ik geen zweethanden van mezelf(wel eens 't zweet op m'n voorhoofd tijdens 't rijden :lol: ) dus ik denk dat ik hier wel (nog meer) fun mee ga beleven:)

Deze dus:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door GTRene » 28 sep 2015, 15:11

dat ziet er om in vast te grijpen uit :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, mark123 en 3 gasten