Het gaat dus om mijn 728i van januari 2000 (op kenteken), in mijn bezit sinds april 2013.
De optielijst:
Het betreft denk ik geen heel bijzondere uitvoering. Wat de auto mogelijk wel onderscheid is het onderhoud dat er de afgelopen twee jaar aan gepleegd is. Naast het gangbare onderhoud denk ik dat de meeste bekende aandachtspunten van een E38 FL 728i wel aangepakt zijn.
+ Pixelreparatie cluster bij bekend adres
+ Vanos gereviseerd (met beisan delen) + distributie kettingspanner vervangen, uiteraard hierbij ook kleppendeksel pakkingen vervangen
+ Voorwielophanging en stuur inrichting volledig gereviseerd
+ Achterwielophanging volledig gereviseerd
+ Automaat gespoeld + filter vervangen. Sindsdien alweer een tweede keer olie + filter vervangen (na ongeveer 30k km)
+ Volledige carterventilatie vervangen inclusief alle slangen
+ Aircoservice uitgevoerd
+ Waterpomp, thermostaat, waterslangen, spanrollen, multi-riemen vervangen
+ Dynamo revisie
+ Kats verwerkt in uitlaatspruitstukken al aangepakt (scheuren vaak bij M52B28tu)
+ Lijst langs bovenrand voorraam + paravan vervangen
++ van het meeste bovenstaand uitgevoerde onderhoud zijn foto's aanwezig
++ van alle onderhoud (ook het gangbare) is een (flink gevulde...) map met rekeningen aanwezig.
++ van 239k - 283k km verbruik bij gehouden met spritmonitor. Gemiddelde is nu 9,67 l/100km
-- klein sterretje in het voorraam, is al gerepareerd tegen doorscheuren
Maar een paar plaatjes dan:
Dan de hamvraag, wat is de prijs voor dit moois? Mijn vraagprijs is 4250 EUR. Daar horen dan echter de getoonde 17" style 5 (bbs rc090) velgen niet bij en worden de hieronder getoonde (zeer nette en met hele knappe banden) 16" kruis-spaakjes gemonteerd. De 17" style 5 velgen (met nieuwe banden) zijn wel te koop maar de prijs daarvan moet ik nog even bepalen.