F1 2015
-
OnlineLuco
Re: F1 2015
De pitstops waren gewoon goed ten opzichte van de concurrentie, beiden in de 23 sec als ik het goed heb, dat is gewoon goed.
twee of drie ronden eerder op softs is leuk, maar dan hadden ze ook meer degradatie gehad dan nu, en dat gaat met softs redelijk snel.
twee of drie ronden eerder op softs is leuk, maar dan hadden ze ook meer degradatie gehad dan nu, en dat gaat met softs redelijk snel.
-
OnlineLuco
Als het een klein beetje meezit volgende week naar Monza
tribune 8 als het doorgaat

tribune 8 als het doorgaat

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Supercool Luco!
Dit is ook weer een lekker bericht:

Dit is ook weer een lekker bericht:
‘Verstappen betrokken in Ferrari motorendeal Toro Rosso’
Vorige maand berichtten wij al over het scenario waarin Lotus werd overgenomen door Renault en vervolgens Max Verstappen betrokken zou worden in een motorendeal met Ferrari. Vandaag is het Italiaanse Gazzetto dello Sport van mening dat Red Bull Racing in 2016 met Mercedes motoren rijdt en dat Scuderia Toro Rosso gaat voor Ferrari. Onderdeel van deze deal is dat Max Verstappen in 2017 voor Ferrari rijdt.
Het Red Bull team heeft een aanbod ontvangen van Scuderia Ferrari om in 2016 met hun motoren te rijden. Dit aanbod is reeds bevestigd door Ferrari baas Sergio Marchionne, maar de absolute voorkeur voor het topteam van Red Bull gaat uit naar Mercedes. Voor Scuderia Toro Rosso is er ook veel aan gelegen om in 2016 over een betere motor te beschikken, waarbij de keuze voor Ferrari de enige logische optie zou zijn. Dit omdat Mercedes aangegeven heeft alleen bij het weg vallen van de deal met Lotus een nieuw team van motoren te kunnen voorzien, die vacante plek wordt dan opgevuld door Red Bull.
Het leveren van Ferrari motoren aan het team van Max Verstappen zou de overgang van Verstappen naar Ferrari in 2017 makkelijker moeten maken. Feit is nog altijd dat Max ook in 2017 onder contract staat bij Red Bull dat hem niet zonder slag of stoot wil laten gaan. De recente eenjarige contractverlenging voor Kimi Raikkonen lijkt echter de deur open te zetten voor Verstappen in Maranello.
-
OnlineLuco
17 jaar en dan de stoeltjesdans al bepalen

- Roy RS
me is very excited, ik vind het echt zo cool dat wij dit allemaal meemaken, ik weet zeker dat we over 15 jaar zeggen tegen de jongere generatie "huh, Max, och die volg ik al vanaf het begin, iedereen wist meteen al dat het een topper was, dat ie 14 keer wereldkampioen zou worden had ik ook niet verwacht.."
maar ergens zie ik hem liever eerst bij Red Bull instappen, zeker als die een mercedes motor krijgen...
maar ergens zie ik hem liever eerst bij Red Bull instappen, zeker als die een mercedes motor krijgen...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Inderdaad Roy. Ik volg Max al sinds het karten, heb zijn eerste autoraces in Florida via internet gezien. Volgde de meeste van zijn F3 races vorig jaar live via internet en ben dit jaar bij zijn eerste GP in Melbourne geweest.
Die trip naar Australie was al epic maar ik weet zeker dat dat (voor mij) later alleen maar meer waarde gaat krijgen als hij straks zeer succesvol wordt.
Of Ferrari in 2017 een goed idee is? Geen idee, dat is nog heel ver weg. Misschien is Ferrari dan de plek waar je moet zitten, misschien is dat Mercedes of misschien zelfs Red Bull. De strategie van de Verstappens is in ieder geval duidelijk: we zijn blij bij Red Bull, blij met het vertrouwen, we accepteren best nog een jaartje in het middenveld bij Toro Rosso maar daarna moet er een winnende auto klaarstaan: of dat nou een Ferrari, Mercedes of Red Bull is.
Ik denk dat dit alles ook meespeelt in de houding van Red Bull nu en er bij hen ook wel druk op legt om met een goede auto en vooral motor te komen in 2016 en 2017. Anders zijn ze hun groeibriljant gewoon kwijt. Kamp Verstappen gaat geen 2017 seizoen accepteren in een niet competatieve Red Bull, ook al hebben ze daar nog een contract. Ze schijnen ook wel wat ontsnappingsclausules te hebben ingebouwd. Je hoort Jos in de media ook al steeds wat twijfel lopen zaaien. Volgend jaar zitten we nog goed maar daarna zien we wel, ondanks dat ze dan nog wel een contract daar hebben.
Verstappen is gewoon hot op dit moment. James Allen (één van de meest ingevoerde journalisten) schaarde hem gister ook weer in zijn top 4 van rijders, naast Hamilton, Vettel en Alonso. Deze 3 coureurs worden een dagje ouder en zijn onvoorstelbaar duur qua salariskosten ed. Natuurlijk zijn alle topteams als Mercedes en Ferrari dus geïnteresseerd in the next best thing: Max Verstappen.
Red Bull gaat dus heel veel moeite krijgen hem te behouden, niet volgend jaar maar wel in 2017. Ze hebben maar 1 mogelijkheid daarvoor: dat is een winnende auto bouwen. Daarom weet ik ook bijna zeker dat ze hun nog lopende contract met Renault gaan afkopen (kosten 40 miljoen als zij het eerst opzeggen) voor 2016 en komend jaar al met Mercedes (Red Bull Racing) en Ferrari (Toro Rosso) gaan rijden. Anders verspelen ze een heel belangrijk overgangsjaar. Ze kunnen het niet riskeren om Verstappen volgend jaar een auto met een slechte motor te geven. Dan zijn ze hem kwijt daarna. De reden dat ze nu nog de schijn ophouden om volgend jaar ook met Renault te rijden is dat ze geen contractbreuk willen plegen. Als Renault Lotus koopt, dan zijn zij degene die contractbreuk plegen omdat Red Bull dan niet meer het (zo vastgelegde) 'eerste team' van Renault is. Daar hoopt Red Bull nu dus op, dat Renault dat snel bekend maakt zodat zij er goedkoop of gratis onderuit kunnen. Maar Renault op zijn beurt rekt het weer in de hoop dat Red Bull eerder hun contract opzegt zodat zij nog geld kunnen vangen. En dat rekken doen ze ook weer om de prijs van Lotus te drukken (waar de financiele problemen zich opstapelen).
Het is dus de vraag wie in dit spel de langste adem heeft. Het zijn interessante politieke spelletjes die er worden gespeeld.
Die trip naar Australie was al epic maar ik weet zeker dat dat (voor mij) later alleen maar meer waarde gaat krijgen als hij straks zeer succesvol wordt.
Of Ferrari in 2017 een goed idee is? Geen idee, dat is nog heel ver weg. Misschien is Ferrari dan de plek waar je moet zitten, misschien is dat Mercedes of misschien zelfs Red Bull. De strategie van de Verstappens is in ieder geval duidelijk: we zijn blij bij Red Bull, blij met het vertrouwen, we accepteren best nog een jaartje in het middenveld bij Toro Rosso maar daarna moet er een winnende auto klaarstaan: of dat nou een Ferrari, Mercedes of Red Bull is.
Ik denk dat dit alles ook meespeelt in de houding van Red Bull nu en er bij hen ook wel druk op legt om met een goede auto en vooral motor te komen in 2016 en 2017. Anders zijn ze hun groeibriljant gewoon kwijt. Kamp Verstappen gaat geen 2017 seizoen accepteren in een niet competatieve Red Bull, ook al hebben ze daar nog een contract. Ze schijnen ook wel wat ontsnappingsclausules te hebben ingebouwd. Je hoort Jos in de media ook al steeds wat twijfel lopen zaaien. Volgend jaar zitten we nog goed maar daarna zien we wel, ondanks dat ze dan nog wel een contract daar hebben.
Verstappen is gewoon hot op dit moment. James Allen (één van de meest ingevoerde journalisten) schaarde hem gister ook weer in zijn top 4 van rijders, naast Hamilton, Vettel en Alonso. Deze 3 coureurs worden een dagje ouder en zijn onvoorstelbaar duur qua salariskosten ed. Natuurlijk zijn alle topteams als Mercedes en Ferrari dus geïnteresseerd in the next best thing: Max Verstappen.
Red Bull gaat dus heel veel moeite krijgen hem te behouden, niet volgend jaar maar wel in 2017. Ze hebben maar 1 mogelijkheid daarvoor: dat is een winnende auto bouwen. Daarom weet ik ook bijna zeker dat ze hun nog lopende contract met Renault gaan afkopen (kosten 40 miljoen als zij het eerst opzeggen) voor 2016 en komend jaar al met Mercedes (Red Bull Racing) en Ferrari (Toro Rosso) gaan rijden. Anders verspelen ze een heel belangrijk overgangsjaar. Ze kunnen het niet riskeren om Verstappen volgend jaar een auto met een slechte motor te geven. Dan zijn ze hem kwijt daarna. De reden dat ze nu nog de schijn ophouden om volgend jaar ook met Renault te rijden is dat ze geen contractbreuk willen plegen. Als Renault Lotus koopt, dan zijn zij degene die contractbreuk plegen omdat Red Bull dan niet meer het (zo vastgelegde) 'eerste team' van Renault is. Daar hoopt Red Bull nu dus op, dat Renault dat snel bekend maakt zodat zij er goedkoop of gratis onderuit kunnen. Maar Renault op zijn beurt rekt het weer in de hoop dat Red Bull eerder hun contract opzegt zodat zij nog geld kunnen vangen. En dat rekken doen ze ook weer om de prijs van Lotus te drukken (waar de financiele problemen zich opstapelen).
Het is dus de vraag wie in dit spel de langste adem heeft. Het zijn interessante politieke spelletjes die er worden gespeeld.
- Macboy
Mooi leesvoer 

-
OnlineLuco
Monza werd wat te krap om te regelen.
Nu wordt het misschien abu dhabi
krijgt die dat niet geregeld ga ik voorstellen om zelf f1 te gaan rijden op ascari, rij ik hun rondjes wel

Nu wordt het misschien abu dhabi
krijgt die dat niet geregeld ga ik voorstellen om zelf f1 te gaan rijden op ascari, rij ik hun rondjes wel

- JP
Renault stopt als motorenleverancier van Red Bull en Toro Rosso in de Formule 1.
Nu.nl"We hebben heel duidelijk gezegd: het is voorbij", bevestigt concernbaas Carlos Ghosn dinsdag op de autobeurs van Frankfurt. "We hebben de Formule 1 al ingelicht dat ze niet meer op ons als leverancier van motoren hoeven te rekenen."
-
OnlineLuco
dus gaan ze weer eigen team beginnen?
- Roy RS
mercedes heeft aangegeven niet echt motoren aan Redbul te willen leveren, dus zal wel ferrari worden me think
-
- Auto: Fun Damn Mentally
14:00 CET GP Singapore op RTL Deutschland?
Ik dacht dat ivm tijdsverschil vroeger was, maar dás Japan blijkbaar.
Wil de start wel zien met strijd Max vs Bottas.
Ik dacht dat ivm tijdsverschil vroeger was, maar dás Japan blijkbaar.
Wil de start wel zien met strijd Max vs Bottas.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ja, 14.00u RTL-D.
-
OnlineLuco
Ook op sky F1 en Fox sport 

- dvh
Rtl-d is een normaal te bereiken zender?
( kijk nooit geen tv dus heb geen idee
Of is t ergens te streamen?

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Welke kabelexploitant heb jij.dvh schreef:Rtl-d is een normaal te bereiken zender?
Bij Ziggo zit RTL D er gewoon in, even zappen.
Raar dat een normaal NL kanaal niks doet behalve samenvatting. Notabene nu Max de sport in NL weer nog meer op de kaart zet.
Waar zijn die Olav Mol en Allard Kalff nu naartoe, da's uit mijn jongere jaren toen F1 nog enigszins leuk was, alhoewel ik goede hoop heb voor de toekomst, snellere moeilijker auto's en gasten als Max en Ricciardo van wat ik lees en hoor.
- WJ
Die zitten verstopt achter Sport1 geloof ik.
Kost je volgensmij 10 of 15euro extra per maand.
Kost je volgensmij 10 of 15euro extra per maand.
- Arthur
Bij Ziggo op 56 of 58 geloof ik...
dvh schreef:Rtl-d is een normaal te bereiken zender?
-
OnlineLuco
schoteltje aan de muur en je hebt voor 10 euri alle sportzenders die er zijn inclusief nog 1500 zenders 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
RTL D heet RTL +
Edit; gewoon RTL tegenwoordig;

Edit; gewoon RTL tegenwoordig;
- Arthur
Goh...

-
- Auto: M3 F80
Via sport 1 kan je een wedstrijd kopen voor 4 euro. Goede kwaliteit stream en geen haperingen zoals bij de illegale diensten.
-
OnlineLuco
Wat is het weer een gave wedstrijd.
stil blijven staan op de grid.
Van 20 naar 8
twee keer safetycar.
Nu op plaats 12 met supersofts en nog 20 ronden met de mensen voor hem op soft
stil blijven staan op de grid.
Van 20 naar 8
twee keer safetycar.
Nu op plaats 12 met supersofts en nog 20 ronden met de mensen voor hem op soft
-
OnlineLuco
OHOH
Er gaat stront aan de knikker komen bij Torro Rosso.
Twee ronden voorhet einde kreeg MAX de opdracht om Sainz voorbij te laten.
Max schreeuwde NONONO door de boordradio en hij heeft Sainz ook niet voorbij gelaten
Snap ook die opdracht niet helemaal
Voor de rest
WAT EEN RACE VAN MAX
Kan er niks anders van maken

Max schreeuwde NONONO door de boordradio en hij heeft Sainz ook niet voorbij gelaten

Voor de rest
WAT EEN RACE VAN MAX
Kan er niks anders van maken

- Eric-328
Dacht even dat max onder safetycar aan Carlos voorbij ging..Luco schreef:OHOH
Max schreeuwde NONONO door de boordradio en hij heeft Sainz ook niet voorbij gelaten![]()
Voor de rest
WAT EEN RACE VAN MAX
Kan er niks anders van maken![]()
Misschien ivm met een mogelijke straf van sainz voor de actie op grosjean?
Laatst gewijzigd door Eric-328 op 20 sep 2015, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.