KTM X- BOW Clubsport, Update p7

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Sander-E46

Re: KTM X- BOW Clubsport

Bericht door Sander-E46 » 24 aug 2015, 20:48

Roy RS schreef:vorige week nog de remblokken vervangen rondom, dat geeft een vele betere bite en nu herinnert het me weer aan de stopkracht van de Atom!
Verder even zonder zitdeel van de "stoel" gereden, ik denk dat ik een stukje 1cm racepadding erin maak ipv de 4-5 cm zitvlak van de " stoel", dit scheelt net genoeg volgens mij om de wind grotendeels van de helm af te krijgen én het zwaartepunt ligt natuurlijk weer iets lager, zal wel iets minder comfortabel zijn vrees ik, maar dan hoef ik niet veel met voorruit te rijden.
Heel veel respect hoe je een van de meest oncomfortabele straatauto's nog oncomfortabeler gaat maken. Dedication as fuck!

Peric

Bericht door Peric » 24 aug 2015, 21:06

Deze auto zou ik graag nog 's in het echt willen zien. Binnenkort een keer op een trackday te bewonderen?

Roy RS

Bericht door Roy RS » 25 aug 2015, 11:00

Peric schreef:Deze auto zou ik graag nog 's in het echt willen zien. Binnenkort een keer op een trackday te bewonderen?

voorlopig zit dat er niet in, ik heb het veel te druk, dus dat wordt (op de vroemdag na), vooral in de avonduren snel even een uurtje knallen en thats it...erg jammer, maar sommige dingen gaan voor trackdays! Ik geniet er echter ook op de openbare weg enorm van!

Als je ooit in het mooie brabantse land in de buurt bent mag je best even komen gluren als het uitkomt voor me. :df:

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 25 aug 2015, 18:46

Hey Roy,

ik geniet stilletjes mee van je verhalen.

Hopelijk heb je de X-Bow nog als mijn Defender klaar is. Dan nodig ik je bij deze uit om hem naast de Defender te zetten en in de Defender te sturen.

Jouw auto is natuurlijk gebouwd (from scratch op de tekentafel) voor een ding: maximaal rijplezier en prestaties. Mijn defender ook, maar dan vanuit een heel andere standaard: Een veredelde trekker uit 1960.

Ben erg benieuwd hoever een opgeleukte Defender onder doet aan jouw X-Bow kwa driving-fun. Geen vergelijk eigenlijk, maar het lijkt me wél leuk! Wat jij?

Stiekem weg heb ik veel mensen het snot voor de ogen gereden destijds met de diesel erin kwa wegligging en het concept 'Defender' is niet eens zo heel raar.

Alle gewicht tussen de 4 wielen, relatief laag zwaartepunt en aluminium carrosserie......

Voor nu: Eindeloos stoer ding die X-BOW!!!!! :blink:

Peric

Bericht door Peric » 25 aug 2015, 20:15

Als die meet er gaat komen aub laten weten.. Dan neem ik wel vrij.. :D
(vind stiekem jouw Defender ook heel erg stoer Sieger.. hou wel van die projecten)

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 25 aug 2015, 20:42

:D

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 aug 2015, 12:11

siegerdehaan89 schreef:Hey Roy,

ik geniet stilletjes mee van je verhalen.

Hopelijk heb je de X-Bow nog als mijn Defender klaar is. Dan nodig ik je bij deze uit om hem naast de Defender te zetten en in de Defender te sturen.

Jouw auto is natuurlijk gebouwd (from scratch op de tekentafel) voor een ding: maximaal rijplezier en prestaties. Mijn defender ook, maar dan vanuit een heel andere standaard: Een veredelde trekker uit 1960.

Ben erg benieuwd hoever een opgeleukte Defender onder doet aan jouw X-Bow kwa driving-fun. Geen vergelijk eigenlijk, maar het lijkt me wél leuk! Wat jij?

Stiekem weg heb ik veel mensen het snot voor de ogen gereden destijds met de diesel erin kwa wegligging en het concept 'Defender' is niet eens zo heel raar.

Alle gewicht tussen de 4 wielen, relatief laag zwaartepunt en aluminium carrosserie......

Voor nu: Eindeloos stoer ding die X-BOW!!!!! :blink:
Hi Sieger,

dat klinkt als een leuke duo test :df: Laten we dat doen, ligt natuurlijk een beetje aan jouw werktempo...hoewel ik nu wéér denk dat ik deze auto voor eeuwig houd...weet ik inmiddels zelf ook wel beter :D (jammer dat de BAC Mono echt té duur is en blijft...)
Ik ben met je eens dat de eindproducten weinig met elkaar gemeen hebben , maar wel met dezelfde doelstelling tot stand zijn gekomen...pure fun, hoewel de Defender wel wat meer multi inzetbaar is, de KTM kan eigenlijk niks, behalve rijden! :df:

Wat betreft KTM weinig updates, slecht weer, weinig tijd, hij is niet meer uit de garage geweest...zonde eigenlijk, gelukkig is hij er voorlopig nog wel een paar weken :D
Ik heb wel een OBD lezer besteld waarmee ik via een appje van alles real time met GPS uit kan lezen, gewoon omdat het leuk is, verder een externe mic voor de Gopro gekocht, maar dan moet het huisje eraf, dus ander frame besteld, maar dan kan de extended battery er niet op...nou ja, we kunnen binnenkort wat filmen met normaal geluid...das het belangrijkste. Als het goed werkt koop ik wel een skeleton housing of ik boor een gat in de bestaande oid.

allen

Bericht door allen » 26 aug 2015, 12:15

Roy RS schreef:Wat betreft KTM weinig updates, slecht weer, weinig tijd, hij is niet meer uit de garage geweest...zonde eigenlijk, gelukkig is hij er voorlopig nog wel een paar weken :D
:shocking:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 28 aug 2015, 21:15

Roy RS schreef:
Peric schreef:Deze auto zou ik graag nog 's in het echt willen zien. Binnenkort een keer op een trackday te bewonderen?

voorlopig zit dat er niet in, ik heb het veel te druk, dus dat wordt (op de vroemdag na), vooral in de avonduren snel even een uurtje knallen en thats it...erg jammer, maar sommige dingen gaan voor trackdays! Ik geniet er echter ook op de openbare weg enorm van!
. :df:
Ik weet niet wat je doet, Roy, maar prioriteiten stellen is niet je sterkste kant.... :ken ik jou:

YOLO!
Op naar een trackday!

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 28 aug 2015, 22:08

allen schreef:
Roy RS schreef:Wat betreft KTM weinig updates, slecht weer, weinig tijd, hij is niet meer uit de garage geweest...zonde eigenlijk, gelukkig is hij er voorlopig nog wel een paar weken :D
:shocking:

Ja hij heeft hem verkocht aan mij! :tong: :wink:

Nee ik geniet nog even van de 3-wheeler veel praktischer dan zo'n X-bow :tooth: maar man o man wat is die gaaf! :thumbup:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 28 aug 2015, 22:10

Net nog even een paar uurtjes wezen sturen (zonder te hoeven tanken, ben ik niet meer gewend :D ) Het rijdt zo goed dat ik na elke rit geneigd ben mensen te bellen om te vertellen hoe cool het was, maar dat is natuurlijk maar 1x leuk...

Ik ben er nog niet uit wat ik doe met de zitting, eruit rijdt goed, maar als je op n gegeven moment hoofdpijn krijgt van de schokken die witte strepen en blokken op t wegdek geven....dan ga je misschien te ver :D . Maar ik rijd nu wel met helemaal niks op de carbon monocoque, dus misschien is 1cm high density foam precies goed, amderzijds heb ik nu niet heel veel minder last van de wind, dus gewoon stock seatpadding erin maakt wat dat betreft weinig uit. Keuzes, keuzes...

In ieder geval bestel ik nieuwe vinyls voor de bodemplaat, de delen die uitsteken, daar zit folie op die je kunt vervangen en die hebben de beste tijd gehad, hoewel hier ook bizar veel steentjes enz op komen tijdens het rijjden, maar dan is het in ieder geval even netjes.

Prioriteiten of niet, ik heb simpelweg de tijd niet paraat en moet het nog even doen met deze avondritjes...

Emiel

Bericht door Emiel » 02 sep 2015, 14:55

Ma jongen toch, wa hedde nou weer gekocht ?

Super hoor. Past wel bij je. Voor een tijdje... ;)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 sep 2015, 21:00

Nou, domme actie uitgehaald, hij liep niet lekker constant stationair...naar Vagtechniek in Nuenen gegaan om de software te checken en aanpassen (gasklep opnieuw inregelen), zij dus de software ook verder checken (hij is gechipt zonder rollerbank, beetje standaard spul), natuurlijk zag hij uitdaging om er een mooie mapping voor te maken en nu heb ik dus een afspraak gemaakt om hem te laten tunen op maat op de dyno...weer poen kwijt :D

Tevens een nieuwe pcv erop geschroefd, die zijn vaak slecht en ik wilde zeker weten dat ik n goede erop heb zitten.

Verder heb ik van een yogamatje een nieuwe "zitting" gemaakt, scheelt toch 4 kg en ik zit nu net uit de wind met mijn helm, scheelt behoorlijk op mijn nek (minder helm rechthouden inspanning)

Zie de foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

allen

Bericht door allen » 19 sep 2015, 22:11

Sorry Roy, ik zie die domme actie niet?
Afstellen op maat behoort toch tot standaard onderhoud?! :tooth:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 sep 2015, 22:31

Haha idd...
Ik had me voorgenomen tevreden te zijn met de chip die erin zat...maar ja het kan beter, dus doen we het maar!

GTRene

Bericht door GTRene » 19 sep 2015, 22:52

cool, benieuwd wat eruit komt :df:

jacobt

Bericht door jacobt » 19 sep 2015, 22:56

Mooi knutselwerk roy :df:
Dat ene chippie kan er ook nog wel bij, dat is dan echt het laatste hé :lol:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 20 sep 2015, 00:23

jacobt schreef:Mooi knutselwerk roy :df:
Dat ene chippie kan er ook nog wel bij, dat is dan echt het laatste hé :lol:
+1!

Wanneer komt de grotere turbo? :lol:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 20 sep 2015, 00:32

Vd week bij De Ring nog een gespot. Blijft een hele leuke 'skelter'.

Oranje accenten hebben mijn voorkeur.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 23 sep 2015, 14:03

hmm, ik kwam online een nauwelijks gebruikte set full pre preg GT4 carbon motorkappen (links en rechts) tegen...nu heb ik die niet nodig, maar ik heb wel wat steenslag, dus toch maar overstag gegaan en gekocht. Niet goedkoop, maar als ik ooit een beschadiging heb op een panel is de kans superklein om een gebruikt deel te kunnen kopen, dus verpats het wel weer als de auto weggaat..ofzo

SlowCo

Bericht door SlowCo » 23 sep 2015, 15:25

Hahaha, het loopt alweer heerlijk uit de klauwen!

Gij zèt goed bezig jonguh.... :df:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 28 sep 2015, 08:43

Gisteren met Hans, Jaap en een maatje wat niet op het forum zit naar de ring geweest, ik was niet van plan een rondje te maken omdat ik de weg niet kende, maar dat mocht niet van Hans, dus toch maar even een rondje gemaakt, we hebben genoten, ook al weet ik de weg niet en rijd ik de halve ronde in het midden van de baan omdat ik niet weet of het naar rechts, links of rechtdoor gaat, het was meer een rondje cruisen dus...Hans geeft hier en daar wat tips waar het verstandig is het middelste pedaal te gebruiken :D :df:

In karousel komt me een 205 met een clubje die hards erachter voorbij zeilen, dus die moest buitenom :D :coffee:

Maar omdat ik me nergens voor schaam en veel lol gehad heb, deel ik het bewijsmateriaal toch maar even:

Hierna nog met Hans met de 3-wheeler een ronde meegereden, dat was nog meer pret, WAT een cool ding is dat!

dvh

Bericht door dvh » 28 sep 2015, 08:51

Leuk man.
Vind het echt een tof ding die auto van je.

allen

Bericht door allen » 28 sep 2015, 09:30

Als je maar lol hebt!
Vind je helm overigens een tikje onopvallend. :D

ErikS

Bericht door ErikS » 28 sep 2015, 09:49

Hierna nog met Hans met de 3-wheeler een ronde meegereden, dat was nog meer pret, WAT een cool ding is dat!
Is daar ook een filmpje van?

Gaaf hoor! :df: :headbang:

Plaats reactie