123d, 125i, X5 3.0sd en powerupgrade M5

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Wouter81
Berichten: 9420
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 02 jun 2007, 15:43

Rico v Velzen schreef:
leonard schreef:
Robin schreef:130i mist her en der ook wat pk's Ilija. pk's zijn NOOIT overbodig. Je went er alleen aan.

BMW maakt Audi overbodig. Dat dan weer wel. :twisted: :P

AUDI is voor de bescheiden mensen :wink: :P :P
Wat doet Rebel dan met een Audi :twisted:
Kappersauto hè, zo'n TieTie. 8)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16597
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 02 jun 2007, 17:07

ErikKramer schreef:De .45d motor levert nu toch al 330pk/750Nm?
Inderdaad, al een aardig tijdje.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 02 jun 2007, 22:59

Knot schreef:Beter de 123d een 120sd noemen inderdaad. Maarja, de 320ci was ook een 2.2 en de huidige 318i is ook een 2 liter...
BMW speelt al jaren met de typenummers van de modellen. De 745i uit de jaren '80 was een 3,4 liter blok met turbo. Door de modelnummers te baseren op de cylinderinhoud van een vergelijkbare vermogende ongeblazen motor of een ander nummer dat marketingtechnisch wenselijk is, is het voor de klant duidelijker hoe een model gepositioneerd is. '330si' klinkt nergens naar, de naam 335i doet de prestaties van die auto meer recht aan. Zo ook voor de 535d/335d en 123d.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 jun 2007, 23:23

Klopt Femme al klinkt 123d wel heel lullig. 1...2....3... ren je rot ..

125d was beter geweest.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 04 jun 2007, 14:45

Martijn schreef:Weet iemand in welke modellen deze bi-turbo .23d geleverd gaat worden naast de (alreeds aangekondigde) 1 serie Coupe?

Komt ie ook in de 3 serie? Ik neem aan dat in dat geval de 325d komt te vervallen aangezien deze 2 motoren vergelijkbare pk/Nm waarden laten zien, ook al is de 1 een 6-in-lijn en de ander een 4-pits-bi-turbo (wat natuurlijk verschillende motorkarakters veroorzaakt). Argumenten voor de .20d zijn lager verbruik en lager gewicht van de motor (blok is gedeeltelijk van aluminium), tevens kan het blok iets verder naar achteren wat het stuurgedrag evt nog minimaal upgrade.
Robin? André? Rico? Is De Beier een dealer die wel meldt wat er speelt/gaat spelen? De verkopers van JdJ BMW weten weer eens van niks (was bij de upgrade van de 5 en 1 ook zo overigens):

Komt de 4-cilinder 2.0 twinturbo diesel ook leverbaar in de 3 serie en zo ja per wanneer?? Ik kan me niet voorstellen dat ze dat nog niet weten bij BMW als er wel al duidelijk is dat de motor in de 1 Coupe (die officieel ook nog steeds niet komt) zal debuteren.

Die verrekte E90 325d (L6, 197pk/400Nm) heeft een te hoog energielabel (D) en de .23d zal zeer waarschijnlijk wél een B of C label scoren.

%^*(@#(@@() @ klimaatneutrale leaseregelingen

Robin
Berichten: 55068
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 04 jun 2007, 16:57

Martijn, ik hoor het van de verkoop die vaak goed bij de les is wat er internationaal speelt(laten we ze OOK autogekken noemen)

120d 177
123d 204
123d coupe
135i coupe

begreep ik, tot nu toe. Van de 3er weet ik niks, behalve dat ik zelf zo'n ding heb. :P

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 04 jun 2007, 18:01

Robin schreef:Martijn, ik hoor het van de verkoop die vaak goed bij de les is wat er internationaal speelt(laten we ze OOK autogekken noemen)

120d 177
123d 204
123d coupe
135i coupe

begreep ik, tot nu toe. Van de 3er weet ik niks, behalve dat ik zelf zo'n ding heb. :P
Ok, thanks. Heb je expliciet gevraagd of dat blok ook in de 3er komt? Op het net lees ik 2 meningen:

1) komt en vervangt de 325d (197pk/400Nm), want past binnen de EfficientDynamics filosofie (zal waarschijnlijk nauwelijks hogere verbruiks/emissiewaarden hebben dan de 177pk 320d)
2) komt niet want de 3er koper wil geen getjoende 4-pitter, maar een 6-pitter (waarvan ik dan denk: haal dan meteen een 330d/335d)

Punt is dat de 325d niet te leasen valt ivm energielabel D, 323d zou dan een optie zijn (mits die max C label scoort) :D

Dusseuhhhhhhh, wanneer komt ie, die 323d??

:lol:

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 04 jun 2007, 21:14

@Martijn,
het is lastig als je zelf meer weet als de verkoper, maar het gebeurt overal...
De meeste verkopers zijn meer verkoper dan liefhebber, maar er zijn verkopers bij waar het andersom is.
Ook bij JdJ zit er een!
Hij komt hier af en toe langs, en zal hem ff op dit draadje attenderen.

Hij zal wel de rotzooi van zijn collega's opvegen, en je zal merken dat ook bij JdJ liefhebbers werken.
Kun je voortaan met hem verder lullen (en kopen natuurlijk) :wink:








Tot zover de reclame voor JdJ :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot], Luco, MarcF, MarcH en 9 gasten