Weinig tot geen lease toestanden hiero

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Weinig tot geen lease toestanden hiero

Bericht door RVV » 30 mar 2006, 11:21

Nu draaien we een maandje of 2 en wat me is opgevallen is dat er eigenlijk nooit leasedraadjes zijn. zoals; Welk leascontract moet ik nemen ? Wat kost een "hutsefluts" in de maandelijse lease. Ik kan kiezen uit de volgende 3 leaseauto's die in de bedrijfspoll zitten etc etc.

Kortom het lijkt me dat leasen eigenlijk geen rol speelt op dit forum, wat is daar de verklaring voor ? Autoliefhebbers leasen niet (gechargeerd natuurlijk) ? Leasen is een bedrijfsmatige tool en dit is een hobbymatige site en gaat daardoor niet echt samen ?

Tom

Bericht door Tom » 30 mar 2006, 11:29

Dat soort topics zullen echt nog wel komen. Is ook niets mis mee, alleen lopen sommige mensen veel te zeuren of kunnen niet beslissen. Of ik ben misschien een snellere beslisser. Vind het soms wel handig als mensen met wat voorstellen komen van auto's waar ik nog niet aan gedacht heb ('ohja, dat is ook wel een leuke auto'), maar de keuze die daarop volgt kan ik prima voor mezelf bepalen. Ben niet zo'n persoon die per se de meest overwogen beslissing gaat maken, ga wat meer op m'n gevoel af :)

Knot

Bericht door Knot » 30 mar 2006, 11:41

Nu je het zegt... inderdaad.

Maargoed, ik heb pas een nieuwe leaser en post afentoe wat over het rijden daarin, meer over onderstel en andere dingetjes.

Wil het op DF liever hebben over mn toekomstige RWD speelgoed :)

leonard

Bericht door leonard » 30 mar 2006, 11:46

knot jij kan toch niet beslissen :wink:

Knot

Bericht door Knot » 30 mar 2006, 11:56

Ik kan niet kiezen :)

RVV

Bericht door RVV » 30 mar 2006, 12:33

Tom schreef:Dat soort topics zullen echt nog wel komen. Is ook niets mis mee, alleen lopen sommige mensen veel te zeuren of kunnen niet beslissen. Of ik ben misschien een snellere beslisser. Vind het soms wel handig als mensen met wat voorstellen komen van auto's waar ik nog niet aan gedacht heb ('ohja, dat is ook wel een leuke auto'), maar de keuze die daarop volgt kan ik prima voor mezelf bepalen. Ben niet zo'n persoon die per se de meest overwogen beslissing gaat maken, ga wat meer op m'n gevoel af :)
Ja goed punt Tom, ik snap ook niet zo goed dat iemand auto's zit voor te stellen om te leasen terwijl hij zelf wel weet dat ie ze toch niet gaat leasen. Tot in den treure willen ze horen waarom een auto zo goed of zo slecht is en dan zeggen ze domweg nee da's niks voor mij, maar dat wisten ze al van te voren.
Ik vind het sowieso een vreemde bedoeling dat mensen die kiezen voor een bedrijfstool daar emotionele waarde aan geen hechten. Als je van de baas een computer moet gebruiken voor je werk, ga je daar toch ook niet tot in den treure op het internet over jengelen ? Leasen moet je gewoon doen met het verstand en daar geen emoties aan koppelen. Dat frustreerd alleen maar want alles wat je mooi vind of wilt hebben valt bijna altijd net buiten het lease budget. En dan is of: het leasebudget slecht geregeld, of de auto's zijn weer te duur, of de leasemaatschapij is kut etc. Maar de fout ligt bij de leaser die gereedschap met emotie probeert te leasen.

Leaseauto's en emotie gaat domweg niet samen.

Hielke

Bericht door Hielke » 30 mar 2006, 12:47

Ik mis die leasetopics als kiespijn :lol:

Heb er jammergenoeg echt kiespijn voor terug gekregen :cry:

Misschien gaat het vanzelf weer weg :roll:

Tom

Bericht door Tom » 30 mar 2006, 12:58

Snap ook niet waarom sommige er zo moeilijk over doen. Ik kan zo tig auto's noemen die ik bij voorbaat niet bij mij op de oprit zie staan. Simpelweg omdat ze mij niet aanspreken en ik er geen gevoel bij heb. Valt dus al snel af. Dan hou je (binnen je budget) een modelletje of 3/4 over. Dan ga je daar eens wat spelen met opties om te zien welke voordelig is. Vervolgens plan je met die auto's een proefrit en dan is het snel bepaald.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 mar 2006, 14:36

Als ik geen totale autogek was en ik moest leasen: Audi A3 Sportback 2.0TDI met sportonderstel, xenon en 18" ofzo.

No offences, vind het gewoon een heel erg mooie auto

GJ

Bericht door GJ » 30 mar 2006, 16:05

Het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat bepaalde iemanden niet zoveel moeite meer doen om leasers op de kast te jagen. Als je het voorsteldraadjes bekijkt, zie je nl. nog plenty mensen met auto's van de baas.

Zomaar een gedachte.

Groet
GJ

Michel P

Bericht door Michel P » 30 mar 2006, 16:18

Draadje over lease auto's kunnen ook leuk zijn mits men niet gaat klagen over wat er allemaal niet mag worden geleased. De auto die Macboy nu rijd, dat is zeker geen straf, sterker nog, daar mag je trots op zijn.

@GJ,

Op de kast jagen vind ik een beetje overdreven.... Als je niet tegen een beetje stangen kunt moet je niet op een forum komen.

P.s. jij hebt ook geen klagen met de V50 als leaseauto, dat doe je dus ook niet.

Er zijn maar weinig mensen die prive een strakkere of duurdere wagen rijden dan die ze bij de baas mogen uitzoeken.

Michel

Bruno

Bericht door Bruno » 30 mar 2006, 16:39

Hmm, beetje gechargeerd draadje dit ... vind ik persoonlijk. Maar is niet erg, brengt leven in de keet.
Mijns inziens heeft het meer met de diversiteit - of gebrek daaraan - van het forum te maken. Je hebt een bende enthousiastelingen, die allemaal voorzien van alle noodzakelijke wielen en zo, dat is het meerendeel van je publiek.
Voor leasevraagstukken en polls zijn er andere fora: www.consumentenbond.be of zo.
Als je wilt wil ik wl beginnen lullen 4000 draden opzetten over wat ik ooit wel wil leasen, maar daar heeft nietmand - including me - een boodschap aan. Toch?

Michel P

Bericht door Michel P » 30 mar 2006, 16:44

Leaseauto's en emotie gaat domweg niet samen.
Ben ik het niet mee eens! Er zijn ook mensen die qua leaseauto een auto kunnen kiezen die hun wel qua gevoel kunnen raken.

Neem die A3 rijder hier! Ook Knot zal kunnen beamen dat de Astra GTC geen straf is. enz. enz.

Zeker als prive rijden toegestaan is, heb toch maar mooi een elcheapo betrouwbare nieuwe auto tot je beschikking.

Michel

GJ

Bericht door GJ » 30 mar 2006, 16:59

MP, ik ben op gummen altijd één van de eerste leaserijders geweest die heeft toegegeven/beaamd dat leaserijders eigenlijk bofkonten zijn omdat ze anders nooit een vergelijkbare nieuwe auto zouden kunnen rijden (ik gaf bepaalde iemanden dus vaak gelijk in die discussie). Ik vind het gewoon een heel prettige secundaire arbeidsvoorwaarde en vind dus dat leaserijders niet zo moeten zeiken (bij de buren is het gras tenslotte altijd groener). Ik werd niet echt geprikkeld dus door de opmerkingen van bepaalde iemanden aldaar.

Maar die bepaalde iemanden wisten en weten dondersgoed dat er anderen zijn die ze daarmee in no time op de kast hebben. Is prima, hoort op een forum, wordt na verloop van tijd wat vermoeiend, draait uit op nog meer rellen, terugrellen, meer rellen op andere onderwerpen, uitslaande brand en ruzies en de oprichting van een eigen forum waar je dan met een grote glimlach kan verklaren dat je daar tenminste van leasedraadjes/-rellen bent gevrijwaard. Ieder zijn ding, zeg ik altijd maar.

Maar je kunt er hier ook op wachten dat mensen hun leasekeuze gaan bespreken, als dat nou eenmaal de enige wijze is waarop die mensen aan een leuke, nieuwe auto kunnen komen. Tenzij de moderators met deze draad een soort van officieus verbod op dat soort draadjes bedoelen op te leggen natuurlijk, waarna die mensen teleurgesteld zullen moeten afdwalen richting de donkere leasekrogten en slaande leaseruzies die op gummen gevonden kunnen worden.

Groet
GJ

Andre

Bericht door Andre » 30 mar 2006, 17:06

Ik rij liever in een e36 m3 van 1993 dan een lease bak van 40 a 50k euro ala a3 a4 bmw 320d passat etc etc.

Doe mij maar een goedkoop seatje en wat meer loon dan.

Knot

Bericht door Knot » 30 mar 2006, 17:09

Je moet geen 20 topics starten over wat te leasen, ik heb op gummen 1 topic gestart over de GTC, dat was wat ik besteld had en daar was ook meteen niets meer aan te veranderen, klaar.

Prive auto's heb al 100 topics over gestart maar nog niks aangeschaft.

GJ

Bericht door GJ » 30 mar 2006, 17:29

Tsja, André dat geldt voor jou. Voor weer anderen geldt dat geen leaseauto rijden betekent dat je het bedrag i.p. ook niet uitbetaald krijgt en dan wordt een auto opeens wel heel erg duur. Bovendien, en dat is een inschatting, denk ik niet dat mijn werkgever het op prijs zou stellen als ik niet in een beetje representatieve auto zou verschijnen. Ik ben bang dat een E36 M3 (voor het ongetraind oog een beetje ene pauperbak/shoarmajanker) daar naar hun maatstaven niet aan voldoet. Anders had ik allang een een Chevy Pick-up gehzd met big-block V8, vlammenstriping en een naakt wijf op de moterkap gepaintbrushed.

Groet
GJ

PS één enkel draadje over de kleur van de V50. Voor het overige geen dradje gestart. Voor het overieg ken ik alleen Panda (aka koi) en John (niet eens lease) die regelmatig draadjes starten over een shortlist.

RVV

Bericht door RVV » 30 mar 2006, 18:04

GJ iedereen mag wat mij betreft hier leasedraadjes openen hoor, alleen valt het zo op dat je ze niet ziet. Dat jij voor een V50 hebt gekozen of Bruno voor de passat B6 geeft mij juist het idee dat jullie precies op die manier een leaseauto uitzoeken zoals ik het ook zou doen. Gewoon als zakelijke comfortabele tool. Daarbij mag de auto natuurlijk best aardig ogen en een feel good factor hebben, als je het vervelende met het aangename moet vereningen dan maar zo goed mogelijk toch ? Maar jullie geven duidelijk met jullie keuze aan dat je de kop niet gek laat maken door 3,2V6 met 2 turbo's 0-100 in 5 seconden en altijd dwars als het kan.

Maar de mensen die leasen en doen alsof dat een hele gewichtige procedure is, die door meningen van tientallen andere mensen moeten worden ingevuld die je aan alle kanten warschuwen om maar geen auto te leasen die niet aan de verwachting zal voldoen en dan lekker eigenwijs zijn en het toch doen. Die dan achteraf gaan janken dat ze en domme lul zijn, die mensen verdienen toch ook niet beter ?

Michel P

Bericht door Michel P » 30 mar 2006, 18:13

Eens GJ,

Als de baas wil dat je een representieve auto voor komt rijden, wenselijk bij bepaalde funkties, en je vind het zelf 3x niks waar je in moet rijden, dan kun je een KM heffing bijhouden, en prive een leuke auto. desnoods 2e hands gaan rijden. Dan is iedereen blij.

Als je zoals Andre noemt in de 40 a 50k klasse mag winkelen dan heb je aardig wat keus, mits je niet uit een of twee merken mag kiezen die je toevallig niet bekoren. Je bent dan erg bevoorrecht, maar kan dan ook voor een KM administratie kiezen.

Michel

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 30 mar 2006, 18:17

Andre schreef:Ik rij liever in een e36 m3 van 1993 dan een lease bak van 40 a 50k euro ala a3 a4 bmw 320d passat etc etc.

Doe mij maar een goedkoop seatje en wat meer loon dan.
Ja, jij liever en ik liever, maar dan zoek je gewoon maximale (driving) fun voor je geld.
Hoeveel mensen denk je dat er gek genoeg zijn om in een Sjonnie Impreza uit het jaar 0 te gaan rijden terwijl een bijna nieuwe 147gta met lege accu stof staat te vangen?
Of hoeveel mensen die een 130i met upgrades meer rijdersauto dan een nieuwe M3 durven te noemen?

Voor 99,9% van de mensen is een auto niet iets om mee te rijden maar een statussymbool of gewoon vervoer of wat dan ook.
En die willen geen E36 M3 want daar rijdt Stanley de boze neger ook in en daar identificeren ze zich niet mee.

Michel P

Bericht door Michel P » 30 mar 2006, 18:21

Peter, jij wil gewoon Markk overtreffen ;-)

Michel

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 30 mar 2006, 18:36

Rico v Velzen schreef:Zeg Peter fuck niet met Stanley he ! Als die begint te stoten klepelt je adams appel als een beierse grenadier :wink:
Rico, ik wil helemaal niet weten hoe jouw adamsappel klepelt als Stanley achter je begint te stoten. :shock: :? :roll:
:lol: :lol: :lol:

Fabian

Bericht door Fabian » 30 mar 2006, 18:54

Als die-hard medewerker van een lease-maatschappij sta ik open voor alle vragen hier :P

Zelf heb ik geen lease-auto, en zolang het voor mn functie ook niet hoeft, hoef ik er geen.

het zou dan toch niet DE auto zijn die ik zou willen, zoals Andre schrijft.

Als mn leasebudget zon auto wel toe zou laten, en ik zou voor mn functie een auto nodig hebben, dan zou ik absoluut leasen ipv kopen.

Maar leasrijders zijn over het algemeen ABSOLUUT zeikerds :twisted:

Zeker de verwende broekies die nooit een eigen auto hebben gehad en zo van de baas een auto krijgen (vooral de IT-ers) kunnen zeiken tot ze erbij neervallen. Alles moet door de leasemaatschappij betaald worden, vervangende auto's moeten topklasse zijn, en nergens is begrip voor, alles moet meteen en vooral NU geregeld worden. Chill mensen, niet alles is zo eenvoudig. En een auto kan nu eenmaal eens kapot gaan....

Maar goed, mn frustratie van vandaag weer kwijt :lol:

RVV

Bericht door RVV » 30 mar 2006, 19:25

Fabian schreef: Maar leasrijders zijn over het algemeen ABSOLUUT zeikerds :twisted:

Zeker de verwende broekies die nooit een eigen auto hebben gehad en zo van de baas een auto krijgen (vooral de IT-ers) kunnen zeiken tot ze erbij neervallen. Alles moet door de leasemaatschappij betaald worden, vervangende auto's moeten topklasse zijn, en nergens is begrip voor, alles moet meteen en vooral NU geregeld worden. Chill mensen, niet alles is zo eenvoudig. En een auto kan nu eenmaal eens kapot gaan....

Maar goed, mn frustratie van vandaag weer kwijt :lol:

Tompietompiedom.. Kijk dat zijn uitspraken van een kenner. Gelukkig overleef je deze uitspraken hiero....ergens anders zou je moeten rennen voor je leven...

[img:190:158]http://www.bcnc.nl/jeugd/animatiepages/ ... s/s009.gif[/img]

HansD

Bericht door HansD » 30 mar 2006, 19:28

Ik kom dit jaar nog wel even bij je zeuren Fabian, als je lief bent hebben jullie er een klant bij :wink:

Mijn leasebak op dit moment is een 80 pk renault megane en daar hoeven dus verder geen woorden aan vuil gemaakt te worden.

Als ik voor mezelf spreek heb ik helemaal niet de behoefte om tig draadjes over een nieuwe leaser te openen. Ik beslis zelf wel wat ik bestel en heb ook al een aantal modellen in mijn hoofd. Misschien dat ik het post als ik een nieuwe ;easer besteld heb en dat vind ik genoeg.

Plaats reactie