E36 323ti Compact

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
ThomasK

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door ThomasK » 17 aug 2015, 11:47

[/quote]
De trip was niet met de GT maar met een M3. Allesbehalve een straf :lol: Mijn GT is voorlopig een beetje een zorgenkindje, na problemen met de accu en (daaruit voortvloeiend?) LPG computer. Daarnaast een waslijst aan onvolkomenheden zoals haperende ruitensproeiers, elektrische ramen, defecte koplampstelmotor, koplamp zelf (waarvoor de LPG leidingen los moesten), parkeersensoren, leiding stuurbekrachtiging. Zit nu al €2500,- aan onderhoud in sinds oktober (8.000km). Hij staat zo vaak stil dat ik het omslagpunt voor LPG niet eens haal. :? De auto mag zich eerst even een paar maanden betrouwbaar tonen voordat-ie mee gaat op vakantie.

Omdat ik op dit forum naar ideeen voor de route had gevraagd, leek het me wel zo leuk om daar ook nog even een reactie op te geven. Zie deze post. Mocht je nog info nodig hebben, laat maar weten![/quote]

Wat een pech met de GT. Ik heb op een kapot lampje na nog helemaal niks gehad (5 maanden/6000 km). Fingers crossed...

Dank voor de tips. De verschillende passen zijn inmiddels meegenomen in de route.
Aangezien de Stelvio toch wel een beetje de heilige graal is volgens het internet en Top Gear wil ik 'm toch wel gedaan hebben. Ook al is het waarschijnlijk een beetje overtrokken allemaal.

Heb de eerste stop in Memmingen geplanned. Van daar kan die volgende morgen uitgerust via Davos naar de Stelviopas gereden worden. Süstenpas wordt op de terugweg aangedaan.

ThomasK

Bericht door ThomasK » 13 sep 2015, 19:34

Inmiddels al weer enige tijd terug van de Italië road trip.
Wat een fantastische wegen!

Allereerst de rit van Davos naar Stelvio.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangekomen bij Stelvio zelf. In tegenstelling tot de verwachtingen was het juist totaal niet druk (kan eraan hebben gelegen dat het weer niet super was en het een maandagochtend betrof).

Afbeelding

Verder in Italie nog door de Dolomieten gereden en Modena, Bologna, Parma, Como en Arese aangedaan.

Terug via de Nufenenpas en de Grimselpas en daarna via Straatsbourg en Frankrijk terug gereden naar Nederland

Op de laatste passen was het iets drukker door het perfecte weer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al echt een fantastische rit geweest. Ga zeker vaker die kant op.

De Alfa heeft zich ook uitstekend gehouden en geen slag gemist.
Ook de remmen, die het zeker zwaar te verduren hebben gehad, bleven maar bijten en van fading was geen sprake. In totaal in 7 dagen bijna 3000 km gereden. Het gemiddelde verbruik lag zo rond de 1 op 8,5. Uitschieters wanneer de passen aangedaan werden (1 op 6,5). Laatste stuk naar Nederland het beste resultaat (1 op 10) behaald. De GT met dit blok is wel echt de ideale auto voor zulke trip; voldoende comfortabel, snel, prachtig geluid, veel bagageruimte en ziet er nog stijlvol uit ook :lol:

Jammer dat in Nederland het verbruik ook zo hoog ligt bij woon- werk verkeer, maar voor deze zomer was het helemaal top.

MVB

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 terug van Italië road-trip

Bericht door MVB » 14 sep 2015, 10:26

Mooie trip :thumbup: wat staat er naast die Mustang geparkeerd?

frankie

Bericht door frankie » 14 sep 2015, 11:16

Mooi verslag! Ik mis mijn busso soms nog wel eens.
MJvanBlokland schreef:wat staat er naast die Mustang geparkeerd?
Een Alfa GT......... :rolling:

(sorry, maandagochtend flauwheid).

MVB

Bericht door MVB » 15 sep 2015, 09:25

:lollerdelol:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 15 sep 2015, 10:42

ThomasK schreef: en ziet er nog stijlvol uit ook :lol:
Mooie auto, en mee eens vooral de achterkant heeft echt stijl. Tijdloze kar.

ThomasK

Bericht door ThomasK » 16 sep 2015, 09:44

MJvanBlokland schreef:Mooie trip :thumbup: wat staat er naast die Mustang geparkeerd?
Zou ik je niet kunnen vertellen... Mustang cabriolet? Het uitzicht op die plek zorgde ervoor dat ik niet heel erg op de aanwezige auto's lette.

Wel geinig, sprak de Zwitserse eigenaar van die 2015 Mustang. Was een 5.0 V8 van een week oud. Had al problemen met het wegrijden vanuit stilstand, wat de automaat meerdere malen weigerde. Wel een imposante auto verder.

Geertmans

Bericht door Geertmans » 16 sep 2015, 10:33

MJvanBlokland schreef:Mooie trip :thumbup: wat staat er naast die Mustang geparkeerd?
Gepimpte 262?

MVB

Bericht door MVB » 16 sep 2015, 10:56

nee die daklijn klopt niet lijkt haast op iets engels maar wat....

Wij hadden deze zomer een 2015 V6 mustang rental was een top ding erg veel lol mee gehad en veel positieve reacties. Hoop voor die Zwitser dat hij weer gemaakt is want zeker met een V8 is het echt 'bang for your buck'

ThomasK

Re: '97 Porsche Boxster 2.5

Bericht door ThomasK » 13 okt 2016, 13:22

De Alfa GT heeft inmiddels plaatsgemaakt voor een Porsche Boxster. Tussendoor nog een e46 330i en een e39 520i (welke hier te koop hebben gestaan) en kortstondig een Z3 1.9. Nu werd het tijd voor m'n eerste Porsche.

Gaat om een '97 Boxster 2.5. Auto van een particulier overgenomen en heeft nu zo'n 163.000 gereden.

Ze zeggen wel eens dat de Boxster de instap/budget Porsche is. Nu heb ik met mijn exemplaar denk ik de budget/instap Boxster te pakken. Ofwel, amper opties. Géén airco, géén leer, een vrij karige uitvoering dus. Maar laat dat nou ook weer zo z'n charmes hebben. Puur autorijden zonder 'overbodige' luxes. Wat zit er wel op? De Xenon koplampen van een nieuwer type en een sportuitlaat. Verder het naar mijn mening grootste pluspunt; de kleur. Het gros van de 986 Boxster lijkt zilver/zwart te zijn, best chique, maar ook een beetje saai.

Inmiddels rij ik er zo'n 4 weken in rond en het is mijn dagelijkse vervoer. Afgelopen week er een weekende mee door de Ardennen gestuurd en hieronder mijn bevindingen tot dusver:

De Boxster in standaard uitvoering is met zijn 200 pk geen raket, toch voelt 'ie voldoende rap aan. Dit mede door het feit dat de motor vlak achter je ligt en er bij 5000 toeren een race-achtige huil uit de boxer motor achter je vandaan komt. Zeker zonder dak voegt dit veel toe aan de beleving dat je met iets sportiefs onderweg ben. Het schakelen voelt ook prettig en precies aan.

De wegligging van een auto met een middenmotor geeft altijd veel vertrouwen. Zeker als de auto eenmaal gesetteld is in de bocht voelt het erg stabiel aan. Ik was een beetje teleurgesteld in de scherpheid van het initiële insturen van een bocht, ik had verwacht dat 'ie iets agressiever een bocht in zou gaan. Nu heb ik gelezen dat het monteren van 225 ipv 205 banden vooraan hier al verschil in kan aanbrengen. Verder herken ik het typische lichtere gevoel in de neus van de MR2 die ik hiervoor heb gereden.

Verder pluspunt vind ik de stoelen. Hoewel de skai-beklede zetels niet de mooiste zijn geven ze wel meer steun en zijn ze comfortabeler dan gedacht (bijv. t.o.v. de stoelen in de Z3). Dit zit positie is erg fijn hoewel het stuurwiel wat aan de grote kant is en niet in hoogte instelbaar is helaas. Het ontbreken van enige vorm van opbergruimte in het interieur is ook niet ideaal.

Al met al zeker overtuigd van de rijderskwaliteiten van de Porsche. Nog een pluspunt, het verbruik valt me mee. 1 op 10 gemiddeld, 1 op 12 met 98 en veel snelweg.

Hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vester86

Bericht door vester86 » 13 okt 2016, 13:59

leuk ding! (en die Z4 coupé is ook gaaf)

Macboy

Bericht door Macboy » 14 okt 2016, 09:49

Mooi en ook nog steeds stijlvol ding ! Heb je wat fotos van de binnenkant ? Weinig opties heeft wel zijn charme.

Lees net ook je roadtrip verslag van vorig jaar :thumbup:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 okt 2016, 21:23

Leuke auto, ik hou wel van wat lichtere motoren. Die kun je op straat tenminste doorhalen :df:

RJK

Bericht door RJK » 15 okt 2016, 02:59

Ford Cougar (67 of 68).

MVB

Bericht door MVB » 18 okt 2016, 11:24

944-20v schreef:
Ford Cougar (67 of 68).
Idd dat is wel heel scherp gezien :thumbup:

Afbeelding

SanderZ
Auto: Leon FR

Bericht door SanderZ » 18 okt 2016, 21:11

O heerlijk, mijn droomauto in ook nog eens de goede kleur. Ben ook wel benieuwd naar de interieurfoto's

ThomasK

Bericht door ThomasK » 10 okt 2017, 20:51

De Z4 is inmiddels verkocht en ik ben opzoek gegaan naar iets goedkopers, praktischers en ook iets waar ik me iets minder zorgen om maak wanneer die buiten in de binnenstad van Amsterdam staat... en dat was nog best even zoeken.

Eigenlijk wilde ik iets anders dan weer een BMW (iets zonder storingen en falende sensoren is ook wel eens lekker :roll: ). Dus ging op zoek naar een hatchback van rond de 5k. De Cooper S heeft lang op de shortlist gestaan maar heb het na de horrorverhalen niet aangedurfd (dan had ik alleen gegaan voor een 2005 of 2006 model met weinig gelopen en die vind je niet voor 5k). Bij Clio'tjes in het budget werd ik wel eg droevig van het interieur. Toen kwam opeens deze voorbij. Toch weer een BMW, waarschijnlijk wat uiterlijk betreft een van de minst geliefde modellen, een E36 Compact. Nu wil het feit dat ik reeds een E36 Compact bezit, zei het een 318ti die omgebouwd wordt naar een circruit auto. Wat mij altijd het meest beviel aan E36's is de zitpositie en de ergonomie binnenin. Zelfs ten opzichte van een E46 (m'n vorige 330i met sportstoelen vond ik echt minder fijn zitten). De kanteling van de stoel en de hoogte van de zitpositie vond ik echt minder fijn. Dus na een proefritje in deze E36 Compact 323ti toch besloten om gewoon in een E36 te gaan rijden als daily.

Het is er eentje uit '99 en hij heeft nu 159 dkm gelopen. Het leuke van dit exemplaar is dat er nog heel veel facturen bij zitten en hij altijd dealer onderhouden is. Daarnaast is 'ie ook lekker dik aangevoerd met M-bumpers, sportstoelen, stuurtje etc. Ook zit er een Bilstein onderstel onder, custom made RVS uitlaat en staat 'ie op werkelijk perfecte M3 velgen met Michelin Pilot Sport banden (rondom 225/45-17).

Ben erg tevreden met hoe het rijdt. Krijg toch altijd wat meer feedback van auto's uit de jaren '90 of eerder. Zelfs vergeleken met m'n Z4 3.0 vind ik dit eigenlijk beter sturen (geen elektrische stuurbekrachtiging!). Lekker basic allemaal dus. Kijken hoe lang ik 'm hou.... :blink:

Hier wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

///Joost

Re: E36 323ti Compact

Bericht door ///Joost » 10 okt 2017, 21:44

Ah, dat is toch prima! Niks mis mee hoor en hij ziet er ook goed uit verder. Mooi zo met die M bumper. (Was een compact standaard ook met M pakket leverbaar?)
Verder een leuk blok erin, dus je hebt weinig te klagen. :thumbup:

Velgen staan ‘m goed. Mooie 90’s bolide!

Macboy

Bericht door Macboy » 10 okt 2017, 22:14

Gaaf hoor :thumbup:

Mrton

Bericht door Mrton » 10 okt 2017, 22:29

Mooi ding! En groen, dat is in mijn ogen vrijwel altijd goed...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 okt 2017, 02:49

Ziet er uit als een net ding!

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 11 okt 2017, 08:29

Mooi ding, kwam deze laatst tegen op MP (toch?). Het is dat de garage hier al helemaal uitpuilt....

Veel plezier ermee :df:

ThomasK

Bericht door ThomasK » 11 okt 2017, 09:18

Henk Jan schreef: 11 okt 2017, 08:29 Mooi ding, kwam deze laatst tegen op MP (toch?). Het is dat de garage hier al helemaal uitpuilt....

Veel plezier ermee :df:
Klopt inderdaad.

Twee vraagjes.
- De bestuurdersstoel heeft wel wat last van instapschade en ik ben bang dat dit erger wordt. Wat is hier aan te doen? Enkel de wang opnieuw laten bekleden een optie? Wat zijn hiervoor de kosten?

- Wat is ongeveer de waarde van de velgen? Styling 23 met rondom 225/45/17 Michelin banden (2 nog erg goed, andere 2 nog goed voor 1 jaar)? Zijn in werkelijk perfecte staat zonder krasjes oid.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 11 okt 2017, 09:25

Leuke kar, van een mede Ti-rijder. Wel een M-achterbumper scoren, want nu heb je een incompleet M-pakket. Zie je overigens wel vaker op Ti's...

Waarde velgen, 500-600 ongeveer.

ThomasK

Bericht door ThomasK » 12 okt 2017, 09:53

indobesar schreef: 11 okt 2017, 09:25 Leuke kar, van een mede Ti-rijder. Wel een M-achterbumper scoren, want nu heb je een incompleet M-pakket. Zie je overigens wel vaker op Ti's...

Waarde velgen, 500-600 ongeveer.
Mocht er eens zo'n bumper voorbij komen in de juiste kleur dan hou ik mij aanbevolen.

Iemand interesse in de velgen met banden? Richtprijs 600 euro :blink:

Plaats reactie