De auto begon zijn leven op 29 december 1992 als een 325i. In 2012 heeft B46 hier op het forum deze auto met een Engelse donor omgebouwd tot 3.0 M3 (S50B30 met 286pk). De motor (toen 97.xxx mijl) is toen door Paul Vlasblom nagekeken (ook drijfstanglagers vervangen). Van de donor-auto zijn verder overgezet de tellerbak, 5-versnellingsbak, 3.15 sperdifferentieel, achteras en draagarmen, remmerij, uitlaat en voorbumper. Inmiddels heeft de motor 105.xxx mijl gelopen.
De auto heeft een OMP schroef-rolkooi, kuipstoelen op rails met QSP vierpuntsgordels, sparco sportstuur en powerflex bussen. Onderstel is bilstein. De achterbank is verwijderd. Er passen 4 banden + krat gereedschap + jerrycan + 2 personen in.
Sinds ik hem heb, heb ik o.a. het volgende laten doen door Paul Vlasblom (rekeningen aanwezig):
- groot onderhoud (o.a. alle vloeistoffen, ook diff/bak) (motorolie natuurlijk wel meer dan eens vervangen)
- Z3M topmounts voor instelbare camber en caster (handig met driften)
- sleeplinten voor en achter
- hydraulische handrem met lange hendel (ook vergrendelbaar dus ook als APK-handrem geschikt)
- versterking subframe achteras (gelast)
- remblokken voor zijn nog gloednieuw (ferodo)
- traanplaat vloerdelen, deurpanelen
- nieuwe thermostaat
- stroomvoorziening voor gopro in de auto
Ik heb de auto om laten keuren, dus de motor staat ook zo op de RDW-papieren. Hij weegt op kenteken 1240kg, dus hij is goedkoper in wegenbelasting dan een normale E36 325i

De auto staat (iig sinds ik 'm heb) binnen gestald.
Nadelen? De ABS doet het niet en er zit wat speling op de schakelpook.

Zie ook http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=28545
Prijs: ik zit aan 7500 te denken.
[update: inmiddels 105.xxx mijl]