Ik plaats mijn eerste echte bericht hier, dat scheelt weer een nieuw topic.
Ik heb contact over met een verkoper over een E30 Type 1. Het is origineel een 325i, ook op kenteken maar volgens de eigenaar zit er een 2.7 in. Hij is geen BMW kenner en heeft geen papieren van een ombouw, maar hij beweert dat hij (door de vorige eigenaar) bij Van Kronenburg is verbouwd en onderhouden. De auto mist wat interieurdelen en heeft forse roest op de achterschermen, zodanig dat het apk-afkeur is.
Nou heb ik aan de hand hiervan wat vragen aan jullie;
-Ik ga er van uit dat het een Eta-blok is. Maar hoe herken ik zo'n blok, en zijn er nog uiterlijke verschillen tussen een Eta en een Super-Eta?
- Ik heb begrepen dat een Super-Eta met relatief kleine aanpassingen een mooi blok kan worden, mét hogere toerenlimiet. Wat moet hiervoor gebeuren?
- Wat zou zo'n auto waard zijn volgens jullie? Is iets minder dan 2k een realistische prijs? De auto is belastingvrij.
Hopelijk heeft iemand antwoord op één of meerdere vragen, alvast bedankt!
