De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: De EU

Bericht door Eric Z » 06 sep 2015, 14:03

GTRene schreef:
hm, zie nu net op nu.nl dat hij schijnbaar is gearresteerd, zal wel weer vlot vrijgelaten worden ga ik vanuit, maar toch.

http://www.nu.nl/bootvluchtelingen/4120 ... d-kos.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ongeloofelijk, vluchtelingen worden netjes afgeleverd bij een opvangcentrum en een journalist pakken ze op vanwege illegaal de grens oversteken. Wie zijn er hier nu illegaal :bag:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 sep 2015, 16:28

Dat er hier nog niemand over onze eigen Christen Unie gevallen is? CU roept op om asielzoekers in huis te nemen en daarbij geven ze zelf het, van hen te verwachten, goede voorbeeld natuurlijk :wink:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2444 ... uis__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Of iets sappiger :)

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... s_van.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Elmar

Bericht door Elmar » 06 sep 2015, 17:10

Wat een pauper journalistiek van Elsevier. Toch Bram…. :duck:

Maar goed, als ik morgen toch naar Belize kon, al waar ik zonder te werken een beter inkomen, een groter huis en noem maar op zou hebben, dan ben ik pleite. :hungry:

JP

Bericht door JP » 06 sep 2015, 20:51

GTRene schreef:knap Dvh, er wordt schijnbaar goed 'gebruik/misbruik' van gemaakt voor iets wat eigenlijk voor een heel andere doelgroep gebruikelijk was en die (de doelgroep waar het eigenlijk voor bedoeld was) daar samen met vele belasting betalers e.d., op den duur de dupe :ongeveer als: van worden.

Ook zo met vele vele andere gesubsidieerde zaken in bv NL, dat wordt/is onbetaalbaar en of wordt bij andere dingen/zaken weggehaald. (moet toch ergens weg komen)
De "nieuwe" medelanders die misbruiken de zorgverzekeraars, da's ook niet mis, en diezelfde zorgverzekeraars weten dit ook. In hun vaderland kennen ze niet het fenomeen, geboortedatum. Die hanteren alleen een geboortejaar !. Komen ze hier, dan hebben ze toevallig niets van papieren bij hun, en dan krijgen ze van de zorgverzekeraars een geboortedatum......of 1-1 ( januari) of 1-7 (juli) want in NL moet je een hele geboortedatum hebben wil je geholpen (moeten) worden.
De hele familie komt dan ook op 1 kaart naar zorgverleners voor hun hulpvraag. Ze kunnen zich niet legitimeren, en houden vol dat zij het zijn die op het kaartje staan. Als hulpverlener mag je niet weigeren en moet je hun op hun hemelsblauwe ogen geloven.

Macboy

Bericht door Macboy » 07 sep 2015, 02:29

Eigenlijk is het allemaal puur filosofisch. De mens is in principe alleen maar egoïstisch. Dat maakt dat de welvaart in de wereld zo slecht verdeeld is. Helaas ligt daar het probleem van deze discussie. Dus de verdeling van welvaart versus de mate van egoïsme van de mens, en dat binnen communicerende vaten. Kijk we kunnen ons allemaal ergeren aan allerlei regels. Maar zolang het in ons individuele voordeel is maken die regels niets uit en omarmen we ze. Maar zolang de regels in ons individuele nadeel werken, staat half DF op zijn kop. Terwijl ieder mens eigenlijk prima het verschil tussen goed en slecht weet.

Maar boven alle wetten staan de wetten van de natuur. Wij kunnen als mens wetten maken, maar die winnen het niet van de natuur. We kunnen namelijk geen wet maken die de aarde verbiedt om wind te blazen of vulkanen te laten barsten. Daar luistert de natuur niet naar. En dus kunnen we ook niet verbieden dat mensen hier proberen te komen. We kunnen wel gezamenlijk besluiten dat we grenzen hebben gemaakt, maar zo werkt dat dus niet in de natuur. Zoals wij egoïsten willen dat alleen onze kinderen het hier goed hebben, willen andere ouders ook dat hun (ongeboren) kinderen het beter krijgen. Maar kinderen die elders geboren worden interesseren ons niet zo veel. Daar zorgt ons egoïsme wel voor.

Zo bezien bestaan economische vluchtelingen ook helemaal niet. Zij zijn slechts een spiegel van ons egoïsme dat ons in de steek heeft gelaten bij de verdeling van de welvaart. We kunnen van alles proberen goed te praten waarom we iets niet willen, maar welvarende landen moeten toch echt begrijpen dat ze dat probleem zelf hebben gecreëerd.

De natuurwetten zijn onveranderlijk. De mens niet.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 sep 2015, 07:42

Precies Ilja. Heel goed onder woorden gebracht. Sociale ongelijkheid is de bakermat van 95 pct val alle ellende op aarde. Ook religieus fanatisme is alleen een manier om aan macht en dus geld te komen. De perfecte voedingsbodem hiervoor is armoede. Je kan nog zo lang filosoferen over of die mensen wel of niet het recht hebben om hier te komen of zijn, dat verandert niets aan het feit dat ze komen. Het is met een paar rijke landen vechten tegen de bierkaai. Dit kunnen we getalsmatig niet winnen. Een tijdelijke oplossing zou zijn om heel Schengen af te schaffen en alle vluchtelingen in het zuiden laten zitten en wel zo'n rotleven daar te bieden dat de aantrekkingskracht even verdwijnt. Maar dat is een tijdelijke oplossing. Uiteindelijk wordt het een keer oorlog tussen arm en rijk. En cijfermatig kunnen wij, de rijke landen, dit niet winnen.

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2015, 09:32

Kijk we kunnen ons allemaal ergeren aan allerlei regels. Maar zolang het in ons individuele voordeel is maken die regels niets uit en omarmen we ze. Maar zolang de regels in ons individuele nadeel werken, staat half DF op zijn kop. Terwijl ieder mens eigenlijk prima het verschil tussen goed en slecht weet.
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2015, 09:36

Daar zijn boeken over geschreven;

https://en.wikipedia.org/wiki/Clash_of_Civilizations" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals eerder gemeld; 1 oplossing, 1 oplossing alleen; zorg dat die landen een "rustig" economisch-politiek klimaat gaan krijgen, dan kan je een bestaan opbouwen, zowel als individu als natie.

Dat dit, vooralsnog, niet kan/lukt door westerse dubbele agenda`s mogen we onze politieke leiding zeer zwaar aanrekenen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 sep 2015, 10:44

Mooi gezegd Ilija en in mijn denkwijze had ik dat ook al zo voor mezelf omschreven. Geld/territorium/eigenbelang is de drijfveer, maar ook en daar wordt hier en daar iets te makkelijk over gedacht , als hefboom 'het geloof'.

Dus al die vluchtelingen zijn dus net als wij enorme egoisten. :D

En de oorlog tussen arm en rijk...hebzucht komt in alles klassen en geledingen voor. Theoretisch zwart wit Als 'n armoedzaaier 'n rijke besteelt (en dat doen ze nogal eens wees maar niet bang) is is die arme 'rijk', totdat die rijke arme door 'n nog armere wordt bestolen. Etc etc etc.

Communisme is ook geen goed plan.

Het zij zo. Met het punt dat de NLer/Eu ingezetene of Westerling niet per definitie méér egoist is dan de vluchteling met z'n zoektocht naar 'n beter leven.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2015, 10:50

Over het hefboompje 'geloof'.

Als jij in 'n gemeenschap/dorp met 100 man 'zwaar gelovigen' de enige wil zijn die anders gaat denken(of atheist willen zijn) , krijg je 't er knap moeilijk mee.

Maar als daar 'n kwestie van 50/50 is of 80 niet gelovig, 20 wel, ben jij als andersdenker(in de ruimste zin) meer op je plaats.

En nu komt er toch een grotere groep (redelijk zwaar) gelovige vluchtelingen EU binnen, misschien een druppel op de gloeiende plaat, dat zal, maar ik heb 't niet zo op any geloof(vanuit de poppetjes die 't besturen) zoals zovele West Europeanen al niet(Geloof zit in de mens, hoofd en hart, niet in 'n gebouw met poppetjes die 't voor jou met als verkeerd geinterpreteerd boek als leidraad, het voor jou even zullen uitmsken 'hoe het allemaal zit')

Dus daar heb ik 't niet zo op in deze moderne tijden.

Ik zie een vorm van elk publiekelijk geloof en hun uitingen hetzelfde als zoiets als voor 'n bepaalde voetbalclub zijn. En dat is geen geintje. In deze tijden kun je publiekelijk geloof niet boven alles stellen 'omdat dat altijd zo ging'. Geloof moet genivelleerd worden. Hou 't mooi voor jezelf(en ja ik heb ook mijn geloof)

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2015, 11:05

ook zo'n bericht, wellicht wat overdreven maar toch...
IS heeft naar eigen zeggen al "duizenden jihadisten" Europa binnengesmokkeld. De strijders mengden zich 'anoniem' tussen de duizenden onschuldige vluchtelingen die naar West-Europese landen trokken. Een smokkelaar die in dienst van de extremisten werkt, stelt dat de operatie die nog altijd volop aan de gang is, "een compleet succes is."
http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islamiti ... keld.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

opzich mooi 'goedkoop' een land infiltreren ala paar v Troje, je geeft bv aan zo'n figuur slechts 1x een paar duizend euro mee en in het land v aankomst, bv NL wordt de rest voor je verzorgt en kost zo'n persoon de staat all in zo'n 30.000,-euro oid per jaar (niet 1 malig)

zo goedkoop is het voor IS of voor een land dat z'n bewoners niet meer wil hebben, geef de bewoner 1 malig een paar duizend euro en zo'n bewoner kost je daarna niks meer, immers daarna op kosten van het 'gastland'
thats cheap. (ff kort door de bocht genomen wat mogelijk is in bepaalde gevallen)

Hielke

Bericht door Hielke » 07 sep 2015, 11:31

Zo'n filosofisch debat met als insteek het thema 'egoïsme' brengt ons geen stap verder. Volgens de theorie is dan iedereen een egoïst en zal, als het penibel en spannend wordt, altijd eerst aan het eigene denken. Daarmee verklaar je dus alle gedrag. Zowel dat van de asielzoeker en gelukzoeker die hier een beter leven zoekt, alsook van de westerling die hard wil optreden om die influx aan immigranten buiten de deur te houden. Een theorie die alles verklaart, verklaart niets.

We zitten in een vicieuze cirkel. Grote aantallen mensen (vooral jongelingen uit 2e, 3e en 4e generatie) uit de moslimgemeenschappen in westerse landen trekken het hier niet. Door culturele en religieuze verschillen, opleidingsverschillen, armoedeverschillen etc. voelen ze zich hier achterop geraakt. Uit frustratie worden extremistische oplossingen gezocht. Bijvoorbeeld door naar IS gebied af te reizen en de arme goedwillende zielen aldaar het leven tot een hel te maken. De mensen uit die regio staat het water tot aan de lippen en proberen in steeds grotere getale naar onze welvarende, stabiele en moderne samenlevingen te komen. Maar wel met behoud van de cultuur en de religie die ze in de eerste plaats in de shit heeft geholpen. Resultaat: ook voor deze groepen mislukt wederom de integratie/assimilatie, frustratie begint op te borrelen, volgende generaties grijpen naar extreme antwoorden, pakken de wapens op. Het rondje herhaalt zich.

Zijn wij daar verantwoordelijk voor? Wij die religieus fanatisme, sociale armoede, culturele intolerantie, en noem maar op welke wantoestanden dan ook al decennia lang bestrijden? Wat een onzin!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2015, 11:50

Wij kunnen dat niet bestrijden, das een niet te winnen oorlog, we kunnen ons wel beschermen, dat dan weer wel.

Zolang het gif van de Imans de bevolking hersenspoelt, zolang zal het repeterende karakter doorgaan.............wat ik reeds zij, het is tijd voor "verlichting" in de Moslim cultuur.

In die zin is het niks anders dan het gif van de kerken in de Middeleeuwen.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 07 sep 2015, 14:17

Mike R32 schreef:Hahaha die Jurjen. Die heeft geen idee wat al die gasten hier komen doen. 90% van de 'vluchtelingen' is man waarvan velen met extremistische gedachten. Waarom denk je dat opvang in de regio geen optie is? De buurlanden wil al dat tuig niet binnen laten terwijl Europa de deur wagenwijd open zet. Domme domme Europeanen en dan vooral het Westen daarvan. Heb nu al medelijden met de generaties na ons. We geven het allemaal uit handen. Verplicht alle Europese leiders het lezen van de Koran misschien is er dan nog hoop.
Ik weet het inderdaad niet en weiger daarom om ze over 1 kam te scheren. Ik vermoed dat jij het ook niet weet, maar wel wilde aannames doet. Ik sta er voor open uiteraard om het tegendeel bewezen te zien worden. Mijn argument gaat ook vooral erover dat we vluchtelingen gewoon moeten opvangen en de kans moeten geven om verder te gaan met hun leven. Dat is het minste wat we ze kunnen bieden.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2015, 15:00

Deze droge discussie maar even opfrissen met een muzikaal intermezzo van toendertijd(...) mooie dames :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2015, 15:10

Robin schreef:Deze droge discussie maar even opfrissen met een muzikaal intermezzo van toendertijd(...) mooie dames :tooth:
:D :hungry: ja destijds dan ;-)

Hielke

Bericht door Hielke » 07 sep 2015, 15:28

Robin schreef:Deze droge discussie maar even opfrissen met een muzikaal intermezzo van toendertijd(...) mooie dames :tooth:
Er zitten helemaal geen konten of die meiden. Dat me dat na 35 jaar nu pas opvalt :hmmm:

Allemaal een kwestie van perceptie waarschijnlijk :D

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2015, 15:42

Hielke schreef:
Er zitten helemaal geen konten of die meiden. Dat me dat na 35 jaar nu pas opvalt :hmmm:

Allemaal een kwestie van perceptie waarschijnlijk :D
Wat ze toen te weinig aan kont had heeft ze er nu 40 kilo teveel hangen :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2015, 16:09

LOL inderdaad. Achteraf vallen sommige dingen mee en andere weer tegen:)

Maar de wijze woorden van deze man, of 't nou om Patty B of de EU gaat:

Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 07 sep 2015, 16:42

Als we toch retro gaan dan liever Donna!

HJ2

Bericht door HJ2 » 07 sep 2015, 16:45

dvh schreef:Het geld is er om mensen met een bijstand , of in dit geval een vluchteling de mogelijkheid te geven tot het dragen van een bril. Prima verder. Maar hoe het wordt toegepast is een grijs gebied waar (te)veel vrijheden in zitten. En daar wordt ook gretig misbruik van gemaakt. ( door zowel de klanten als de winkel(s) ).

Dit is ook maar een druppel op een gloeiende plaat. Maar ik werk er op deze manier niet aan mee. Ik vreet er geen boterham minder om en zie daarom ook geen noodzaak om deze vreemde manier van geld verdienen en of uit te geven in stand te houden.

Heb het overigens ook gemeld tegen vluchtelingenwerk. Maar die interesseert het geen fluit.. Wordt niks mee gedaan.

Dit is mijn tante. Dit zit sinds haar 55ste in een rolstoel omdat tijdens een aorta-operatie iets mis is gegaan. Maar ze leeft nog. Wel woont ze in een lokaal verzorgingshuis welke door de gemeente gesubsidieerd wordt.
De lift is daar al weken kapot en de gemeente heeft nog geen toestemming gegeven om de lift te repareren want geld is op enzo.

Zo gaat ze de trap op elke dag.
Dit is Nederland.

Maar ik zou afgelopen week wel 8 Ray-Bans hebben kunnen verkopen op kosten van de gemeente/overheid. Voor jan lul.
Zeggen jullie het maar.

Sja.... Ik kan me voorstellen dat je hier van gaat koken idd!

Waarom die brillen niet toch een aantal weken lang verkopen en van de netto winst de lift laten repareren?
Kun je zelf een beetje bijsturen waar de centen naar toe gaan....

(ga er maar niet serieus op in, ik heb een romantisch wereldbeeld soms...)

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2015, 17:14

Wat ik heel dom vind is dat je als verzorgings tehuis geen all in contract hebt met respons en reparatie- eisen.
Maar goed dat is weer iets heel anders.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2015, 17:24

Hoorde net op CNN dat de meeste Sirie gangers niet vluchten vanwege IS (zullen dan wellicht Soenies zijn?)
maar vluchten vanwege President Asad.

ifso, dan zitten daar dus heel veel IS sympathisanten tussen, immers ze vluchten niet voor IS gangers, maar voor Asad die tegen die IS gangers en rebellen vecht toch? :hmmm:

achja we zien het wel, daarop afsluitend ook maar wat muziek opzoeken.

damn...kan daar zo geen video van vinden met de tekst

we zien het wel we zien het wel we zullen het wel beleven....enz.

was zo'n zanger die elke keer een ander onderwerp zong maar het refrein bleef hetzelfde, heel lang geleden :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2015, 18:31

kom ik net of FB tegen :shock:
nu is het daar ook wel heel wat slimmer schijnbaar, maar zo kan het gaan, ze 'moeten' vanwege hun geloof,
de rest wat niet gelooft of niet moslim is is de pineut schijnbaar, beetje IS Koran gedachten gangen daar?

Of zou het een nette stille tocht zijn geweest aldaar :zwijntje:
Shocking Video about Muslims in Luton, England

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2015, 20:03

Waardeloos, de beeldkwaliteit van dat filmpje:)

En wat valt er verder te zeggen. Dit is waarschijnlijk in scene gezet door Britse neonazis enzo denk ik dan maar.

Voor straks welterusten en slaap zacht.

Plaats reactie