De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Re: De EU

Bericht door Mike R32 » 06 sep 2015, 01:44

Wat Polen betreft viel dat in die tijd reuze mee. Heb voor haar financieel garant moeten staan en voordat zij in Nederland mocht verblijven heeft het erg veel geld gekost. Van beëdigd vertaler tot aan het betalen voor haar opleidingen. Wat dat betreft is een assielzoeker/ gelukzoeker hier beter af, die krijgt alles vergoed inclusief kost en inwoning of deze nu bereid is zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden of niet.

dvh

Bericht door dvh » 06 sep 2015, 09:42

In Den Bosch kreeg ik veel asielzoekers/vluchtelingen/bijstandfiguren en mensen die hier wel zijn maar niks toevoegen op de arbeidsmarkt over de vloer.

Die hebben dan dus een verzekering bij de VGZ. Een gemeentepakket. Waarmee zij 295,- euro vergoed krijgen voor een bril. ( detail is dat ' wij ' maximaal 100-150 euro vergoed krijgen ook al betaal je veel meer premie dan bovenstaande ).

Daar werden dus aan de lopende band brillen voor gekocht. Met hele families tegelijk ( allemaal 295,- vergoeding PP ). Ook al hadden ze geen bril nodig. Zonnebril via de verzekering. Merkbril via de verzekering. Merkbril zonder glazen via de verzekering. Gewoon.. Alles wat uit te buiten viel werd uitgebuit.

Nu heb ik van de rest van de wereld geen verstand. Maar van dit beperkte stukje verzekeringsmisbruik wel.
En denk ik bij mijzelf, generaliseer ik nu ? Kwamen er ook zoveel autochtone Nederlanders over de vloer die dezelfde frauduleuze praktijken uit probeerde te halen ? Vast wel eens.. Maar dat staat me niet (meer) bij. Wat me nog wel bijstaat zijn die hele families en , jawel, gelukzoekers. Want dat waren het. Die in grote aantallen maar probeerde te gebruiken wat er te gebruiken viel. Nodig of niet nodig. Hadden ze ' recht ' op en het mocht van NL / Verzekeraar.. Dus ..

Wij romantiseren de boel. Wij zien oorlog in de media. We zien een vluchteling en we denken ' aaah wa erg' . En het is ook erg. Maar er zijn er genoeg die niks te vluchten hebben. Van waar dan ook vandaan komende. Die hier enkel komen om gebruik te maken van alle prettige en fijne voorzieningen en dat gaat gewoon te makkelijk. Als ze er dan iets anders uitzien dan een blanke Nederlander en we zeggen er wat van ben je een racist. Maar zo makkelijk gaat die vlieger niet op. Dat is te makkelijk. Ik heb geen idee waar iedereen vandaan komt en wat ze allemaal meegemaakt hebben. Behandel iedereen gelijk. Echter, de behandeling is niet voor iedereen gelijk en dat blijkt in bovenstaande. Het maakt me ook geen reet uit hoe of wie er betaald. Zolang er maar betaald werd. Ik dacht enkel bij mezelf: ' betaal een hoop belasting. Op deze manier rolt het geld weer in mijn richting terug'. Je praat het goed voor jezelf. Maar kloppen doet het niet. Maar zo draait de wereld.

Elk jaar als de zorgverzekeraar de premies weer omhoog gooit denk ik weer aan de families die binnenkomen voor ' gratis brillen' ... Alles gratis. VGZ betaald.

Wij betalen. Hun krijgen.
Niets meer, en niets minder. VGZ verhoogd de premies. Wij betalen. Hun krijgen.
Xenofobie en generalisatie vieren hoogtij, met dank aan pauper media zoals geenstijl, de Telegraaf en vriend Wilders, meester in het over één kam scheren en mensen in hokjes plaatsen. Echt iets op trots op te zijn. Daardoor worden mensen zoals GTRene, die in iedere moslim een levensgevaarlijke terrorist ziet en ze het liefst allemaal op een onbewoond eiland zet maar er in het echte leven nog nooit van last gehad heeft, aangezien hij in Schubbekutteveen woont.
Zelf woon ik ook in een boerendorp. Hier heb je helemaal niks te maken met grote groepen moslims.
Het leven in moslimwijken zoals in Rotterdam/Amsterdam is ons hier totaal vreemd. Een totaal andere wereld zelfs. Dat staat zo ver uit elkaar. Dat die feitelijke 100km wat je daadwerkelijk uit elkaar zit net zo goed 2500km had kunnen zijn. Totaal andere cultuur.

Hier is het dan ook zo dat een vluchteling ( want die zijn er ) zich aan zal moeten passen. En gewoon prima hoor. Maar die doen mee met de rest van het volk. Iedereen gaat hier op zondag naar de kerk en hier wordt het ook duidelijk gemaakt dat je dan niet je favoriete house-cd'tjes op max volume moet gaan afspelen tijdens die tijden. Maak je geen vrienden mee. Dus de slimme nieuwkomer past zich aan.

Heb jaren op de Hambaken in Den Bosch gewoond. En stel daar kwam een boertje uit Schubbekutteveen wonen.. Nou, dan kon dat boertje zich aanpassen. Dat boertje dat dacht volgens Nederlandse gewoontes in Nederland te leven kwam op de Hambaken in Den Bosch toch even in een fata morgana terecht. Daar kun jij je aanpassen aan moslimgewoontes. En doe je dat niet, dan maak je daar geen vrienden. Net zoals dat je hier op zondag je eigen plan denkt te trekken.

De culturen, zowel van de NL'er als de Moslim, verschillen dermate veel van elkaar. Dat matcht niet.
Ik heb op zwarte scholen gezeten. De blanke die daarop zaten paste zich aan. Die riepen ook : ' wollah je moeder' om mee te doen met de populaire Marokkanen en Turken. Zie ik ze in Schubbekuttenveen niet doen :-) Wollah je moeder roepen.

Ik wil maar zeggen. Stop mensen bij elkaar met verschillende culturen. Kun je wel roepen: Iedereen is welkom. Maar niemand wil zich aanpassen. Een groep vrije zweverige denkers wellicht. Jeroept over xenofobie en generalisatie. Maar dat geld voor beide partijen.

Het werkt niet. Het zal ook niet werken. Je hebt te maken met verschillende culturen. Leefwijzen en gewoonte. En zoals je hier fanatieke kerkgangers hebt die het leven (te) zeer serieus nemen. Zo heb je ook genoeg moslims. Die zijn zo met hun religie bezig. Dat is zo belangrijk voor ze. Dat zit nog zo diep geworteld.
En binnen de NL' ers is religie juist aan het afnemen. Steeds minder belangrijk.
Het onbegrip tussen beide partijen wordt daarmee ook steeds groter.

Zoveel maatschappelijke problemen en frustraties. Ik ben blij dat ik hier woon. In een boerendorp. Ik pas me ook aan. Maar hier is er maar één manier van leven en geloven. Heerlijk simpel en overzichtelijk. Bevalt dat je niet? Dan wil je hier ook niet wonen en zoek je een plekje met meer soortgenoten.

En zo zouden er dat meer moeten doen.
Nu ben ik geen kerkganger. Maar ben wel religieus opgevoed. Heb op een (zwaar) christelijke school gezeten en heb goede vrienden die elke zondag serieus naar de kerk gaan.

Wij hebben hier in NL een vrijheid in geloof. Punt is alleen dat geloof geen vrijheid kent. Er is maar één manier. Een geloof. En mensen die daarin geloven zijn daar heel serieus in. Hier klaagt niemand over de kerkklok die vanochtend op zondag om 09.00 begint te bengelen. Als je hier een Moskee zou plaatsen zou de wereld te klein zijn. Waarom ? Niet hun geloof. Daar zit geen vrijheid in. Daar zit wat betreft de gelovigen ook geen keuze in.

De gedachte om dat samen te kunnen voegen is onrealistisch. Het zijn ook vaak enkel de niet-gelovigen die denken dat dit wél kan. Maar die moeten maar eens een paar keer naar een christelijke kerk gaan om mee te maken wat geloven nu precies in houd hun.
Zo.. Mijn zegje weer gedaan.. Zoek het nu allemaal maar weer uit :-)

Peric

Bericht door Peric » 06 sep 2015, 10:27

Om het maar even passend op een zondagmorgen te schrijven..

AMEN! :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2015, 10:38

Het wordt ze inderdaad meestal te gemakkelijk gemaakt,daar ben ik het dus ook mee eens.

Maar als wij 500 voor een brilletje terug zouden krijgen elk jaar, doen we dat toch ook?

Ik zie daar geen verschil in, behalve dan dat wij het niet krijgen :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 sep 2015, 10:40

Wij worden hier (nu, danwel in de toekomst) het slachtoffer van een collectief (aangepraat) schuldgevoel, zorgvuldig aangekweekt en gevoed door de media, die zich geheel willoos voor het karretje laten spannen van wat ik dan maar de emotionele (xenofobie) chantage kaart noem.

Duitsland is daar bij uitstek een voorbeeld van, nuchter denken kan daar niet meer, want we hebben de last van WO II op onze schouders.

De emotie overheerst en de ratio wordt er volledig ondergeschikt aan gemaakt, de gevolgen laten zich raden.

http://www.elsevier.nl/Nederland/achter ... ed-content" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2015, 10:43

Eric Z schreef:
Luco schreef:
Eric Z schreef:Polen zijn een doorn in het oog voor het MKB, daar valt niet mee te concurreren. Dat is in ieder geval de ervaring van m'n pa. Maar ook Nederlandse zzp'ers werken heel goedkoop, alleen hebben de Polen de naam de markt te verzieken.

Eric
Opdrachtgevers willen ook alles voor een dubbeltje
Ik zie aanbestedingen voorbijkomen waarbij het echt onmogelijk is dat het voor die prijs gemaakt kan worden.
Toch gebeurd het en dan wordt het inderdaad uitgezet bij de goedkoopste zzp-er of onderaannemer, dat kunnen buitenlanders zijn.
Dan kunnen we wel zeggen dat die de markt verzieken, maar dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Ook als opdrachtgever vind ik dat je daarin je verantwoording moet nemen.
Maar ja aangezien het ook vaak om gemeenschapsgeld gaat heb je geen andere keuze, want dan geef je weer teveel uit.
I know, maar zodra er een spoedje is of storingen midden in de nacht weten ze je wel ineens te vinden. Dat vind ik dan altijd weer wel een beetje triest van zulke klanten.
Op gegeven moment leg je je er bij neer en geld wegbrengen kan je overal.
Aanbestedingen zijn sowieso ellende. Zeker als het soort projecten of de klant goed kent en dus mee denkt. Gaat het toch naar een goedkopere met een bult meerwerk achteraf want het stond niet in de aanbesteding. Dan is het uiteindelijk nog een gevalletje goedkoop is duurkoop.
Klopt.maar vergeet niet dat die aanbestedingswet is gekomen door "zeikende" burgers.
Allemaal klagen dat het allemaal te duur aanbesteed wordt.
Nou dan is dit het prachtige resultaat (nog duurder) :roflol:
Want elke letter die je vergeet is kassaaaaaaaaaaaaaaaaa :headbang:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 sep 2015, 10:47

In Duitsland rommelt het intussen op politiek niveau tussen de zusterpartijen CDU/CSU, het aartsconservatieve CSU met de wortels in Bayern, die op zijn minst "not amused" zijn vwb de vluchtelingen politiek gevoerd door Merkel, die heeft het hele dossier naar zich toegetrokken en benoemd tot, zoals dat zo mooi heet, "Chefsache"

De CSU, de zusterpartij van Merkels CDU, is niet te spreken over de beslissing van Merkel. Het partijbestuur wil dat de massale toestroom van vluchtelingen naar Duitsland wordt beperkt. Volgens bestuursleden van de CSU heeft het toelaten van de vluchtelingen 'een aanzuigende werking'. 'Zo kan het niet verder', aldus partij-secretaris Andreas Scheuer. 'Duitsland kan zich dit niet veroorloven.'

De Beierse minister Joachim Herrmann van Binnenlandse Zaken uitte ook kritiek op Merkel. Het openstellen van de grens was volgens hem 'een verkeerd signaal'. Hij hekelt dat Merkel het plan niet heeft besproken met de Duitse deelstaten.
Bron; Volkskrant

Kosten Duitsland;

Duitsland heeft 5 miljard euro vrijgemaakt voor de opvang van de vluchtelingen, aldus persbureau Reuters. Een deel daarvan moet ook voor volgend jaar worden gebruikt. Volgens bondskanselier Merkel moeten extra maatregelen genomen kunnen worden zonder daarvoor belastingen te verhogen of de begroting in gevaar te brengen.

Het geld was eigenlijk bedoeld om de Duitse staatsschuld af te lossen. De uiteindelijke begroting van Duitsland moet in november worden goedgekeurd door de Bondsdag. Oostenrijk en Duitsland hebben gezamenlijk afgesproken de migranten toegang te geven, waarmee beide landen de regels van het asielsysteem opzijzetten.
Bron; NRC

Dat bedrag gaat natuurlijk oplopen, gaat het in China economisch minder (daar ziet het wel naar uit) dan hebben de Duitsers een export probleem, dus een economisch probleem, nu drukt het voornoemde bedrag (nog) niet op de begroting, deze kar kan maar beperkt worden getrokken.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 sep 2015, 10:53

Luco schreef:Het wordt ze inderdaad meestal te gemakkelijk gemaakt,daar ben ik het dus ook mee eens.

Maar als wij 500 voor een brilletje terug zouden krijgen elk jaar, doen we dat toch ook?

Ik zie daar geen verschil in, behalve dan dat wij het niet krijgen :lol:
Ik deed niet anders, toen ik van defensie nog €250,- vergoeding kreeg voor een nieuwe bril. Goed, dan kocht ik er wel 1 van €1.000,-, maar dat zou ik niet doen als ik die tegemoetkoming niet zou krijgen.

dvh

Bericht door dvh » 06 sep 2015, 11:08

Ik zou het ook doen. Daar niet van. En nam het ook altijd aan. Easy money.
Maar het verschil is dat jij elke maand betaald voor je zorgverzekering en dan kun je een keer in de 2 jaar gemiddeld 100-150 euro terug krijgen voor een bril.

'Hun' betalen niks en krijgen het dubbele van wat 'wij' krijgen.
Dat is het verschil. En daar wordt gretig gebruik van gemaakt.

romo

Bericht door romo » 06 sep 2015, 11:11

Merkel is ook niet te volgen natuurlijk;

Anno 2010;

http://vorige.nrc.nl/buitenland/article ... ng_mislukt" onclick="window.open(this.href);return false;

JP

Bericht door JP » 06 sep 2015, 11:12

@ David, Ik heb de laatste 10jaar zeker 5x een nieuwe bril gekocht, en maar 1 x gewaagd de rekening naar CZ te sturen, maar er werd niets vergoed. Vind het dan knap dat die "nieuwe" mensen wél weten hoe en wat ze vergoed krijgen.

btw......;

Afbeelding

...alleen in Nederland

Peric

Bericht door Peric » 06 sep 2015, 11:13

Luco schreef:Maar ja aangezien het ook vaak om gemeenschapsgeld gaat heb je geen andere keuze, want dan geef je weer teveel uit.
Dat is ook zoiets.. Sommige projecten maakt het niet uit wat het kost(IT-projecten), en anderen mogen weer niets kosten..
Prioriteiten?

edit: @ JP, dat is inderdaad ook te gek voor woorden..
Laatst gewijzigd door Peric op 06 sep 2015, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2015, 11:14

Bram schreef:
Mike R32 schreef:Mijn vriendin is Poolse en werkt al tien jaar als IG'er in de zorg. Ook zij heeft de inburgercursus moeten volgen lang geleden en bij allochtonen in de klas gezeten waarvan 90% weigerde mee te werken aan de les en om Nederlands te leren. Nederland is veel te tollerant!
Omdat we zo tolerant zijn hier (althans, dat is ons beleid, het merendeel van bevolking al lang niet meer), heb jij een Poolse partner die van harte welkom is hier.

Xenofobie en generalisatie vieren hoogtij, met dank aan pauper media zoals geenstijl, de Telegraaf en vriend Wilders, meester in het over één kam scheren en mensen in hokjes plaatsen. Echt iets op trots op te zijn. Daardoor worden mensen zoals GTRene, die in iedere moslim een levensgevaarlijke terrorist ziet en ze het liefst allemaal op een onbewoond eiland zet maar er in het echte leven nog nooit van last gehad heeft, aangezien hij in Schubbekutteveen woont.
@Mike R32 Goed verhaal.

@David Dvh mooi omschreven voorbeelden.

@Bram de Jong, wie overdrijft hier nu? wie generaliseert hier nu? dat zijn woorden die jij me aanpraat en of hoe jij het ziet, of het nu waar is of niet.

Voor jou info, Ik woon in een Stad die redelijk groot is, jij schrijft
maar er in het echte leven nog nooit van last gehad heeft, aangezien hij in Schubbekutteveen woont.
ik heb net op de kaart gekeken en ik woon bv slechts 180 meter vanaf weer een ander Turks theehuis, bij mij in de straat wonen er bv ook redelijk wat, heb zelfs dat soort buren.
Verder woon ik slechts 500 meter vanaf een Turkse Moskee en ja die kun je zelfs horen af en toe als je bv net buiten staat oid.
Verder zie je genoeg bv Marokkaanse (en andere) nationaliteiten rondhangen als je bv even het centrum ingaat, ook dat is slechts in zo.n 900 meter bereikt zie ik op de kaart om precies te zijn.

Niet dat het me trouwens om dat soort zaken gaat, daar heb ik het helemaal niet zo over, het gaat meer om Nederland zelf en waar het naar toe kan gaan als we met z'n allen niet opletten!

De berichten die ik (laatste tijd nog weinig) wel eens voorleg zijn van andere 'nieuws' bronnen, de mensen waar het bv daar over gaat is daarover en niet ieder persoon van die afkomst, maar het gaat dan over die genoemde in het artikel! niet ieder mens heeft slechte bedoelingen, maar als bv een crimineel or whatever wat doet, of die nu blank of zwart of alles daar tussen in is (kleur maakt immers niet uit wie je bent), dan gaat het over die personen uit dat bericht en niet ineens alle (personen van bv een afkomst or whatever) zoals een paar personen hier bv op DF het doen voorkomen.

zo...das er weer uit :mrgreen:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 sep 2015, 11:15

Als jij als Europeaan ergens anders heen wilt dan is het heel simpel, je neemt je eigen poen mee en je red jezelf maar, anders ben je niet welkom. Dat moet je hier eens instellen dan heeft 99% ineens even geen zin om hier naartoe te komen.

Mike R32 stipt ook al iets aan. Als iemand buiten de EU dus met goede bedoelingen naar de EU wil reizen of zich hier zou willen vestigen en daar ook de mogelijkheden voor heeft, dan word het ontzettend moeilijk gemaakt door allerlei regels formulieren etc. Als je op een boot stapt en je paspoort wegflikkert dan vinden we het ineens zielig en dan heb je recht op asiel. Wereld op zijn kop IMHO.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 sep 2015, 11:19

Duitsland heeft blijbaar de cash om de vluchtelingen te steunen aldus Merkel. Dat geld was als afbetaling bedoeld(WW2 schuld, naar medeschuldige Frankrijk? lol) 'Mooi'. Nu allemaal 'n i8 want ze zitten toch in München.

Verder is er een nieuwe frisdenkende profeet opgestaan. Hij heet David. What's in a name:)

:hangloose:

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2015, 11:24

Bert ///M3 schreef:Als jij als Europeaan ergens anders heen wilt dan is het heel simpel, je neemt je eigen poen mee en je red jezelf maar, anders ben je niet welkom. Dat moet je hier eens instellen dan heeft 99% ineens even geen zin om hier naartoe te komen.

Mike R32 stipt ook al iets aan. Als iemand buiten de EU dus met goede bedoelingen naar de EU wil reizen of zich hier zou willen vestigen en daar ook de mogelijkheden voor heeft, dan word het ontzettend moeilijk gemaakt door allerlei regels formulieren etc. Als je op een boot stapt en je paspoort wegflikkert dan vinden we het ineens zielig en dan heb je recht op asiel. Wereld op zijn kop IMHO.
En nog een frisdenker:)

Mijn vrouw is ook Nederlandse sinds 2012, bloed zweet en tranen en een rooitje of 10 verder. Alles via de nette bureaucratische weg. Wat 'n geld en uit eigen knip.

Een vriendin van ons Mexicaanse, heeft daar eigen bezittingen /grond/verhuurt wat, getrouwd(in Mexico) met 'n NL maat van me, maar niet rechtsgeldig hier, werd, 2 jaar geleden via een 'vertraging' van m'n maat(prima vaste baan etc) ofzo, regelrecht ter 'deportatie' gezt door die zeer vriendelijke IND hiero. Ze MOEST BINNEN 1WEEK NL verlaten of anders... Dat deed ze, maar wat een triestheid en wat 'n leed. Alles is goedgekomen, ze is hier weer, maar godverdomme wat was ik kwaad op NL/overheid/IND en de manier waarop. Meten met 2 maten hier. Call me racist motherfuckers.

:coffee:
Laatst gewijzigd door Robin op 06 sep 2015, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2015, 11:26

Peric schreef:
Luco schreef:Maar ja aangezien het ook vaak om gemeenschapsgeld gaat heb je geen andere keuze, want dan geef je weer teveel uit.
Dat is ook zoiets.. Sommige projecten maakt het niet uit wat het kost(IT-projecten), en anderen mogen weer niets kosten..
Prioriteiten?

edit: @ JP, dat is inderdaad ook te gek voor woorden..
Dat is niet helemaal waar Peric
Juist omdat dit soort dingen openbaar aanbesteed moeten worden en het echt ingewikkelde materie is,wordt een opdrachtgever genoodzaakt een "bestek" te schrijven,juist bij it is dit heel lastig en dus elke letter die je in een bestek vergeet of verkeerd omschrijft ben je de lul. Want het is een continu proces en dus bijna niet te omschrijven.

Peric

Bericht door Peric » 06 sep 2015, 12:35

Het verhaal achter de dood van het jongetje Aylan..

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2680954W/" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 06 sep 2015, 12:42

http://nieuws.tpo.nl/2015/09/03/niemand ... vaar-liep/" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 06 sep 2015, 12:51

JP schreef:@ David, Ik heb de laatste 10jaar zeker 5x een nieuwe bril gekocht, en maar 1 x gewaagd de rekening naar CZ te sturen, maar er werd niets vergoed. Vind het dan knap dat die "nieuwe" mensen wél weten hoe en wat ze vergoed krijgen.
JP.
Vriendin van mijn vader geeft Nederlandse les aan vluchtelingen en immigranten in de regio.
En had een Syrisch gezin geadviseerd een bril te halen voor het lezen ( vader kon niet lezen zonder bril en had geen bril meer ). Dus die kwamen naar mij. Aardige mensen verder daar niet van. En die kregen uiteraard ook 295,- PP voor een bril. Alles wordt geregeld door vluchtelingenwerk en die zorgen er dan ook voor dat ik mijn centen krijg.

Goed.
Nu heeft de vriendin van mijn vader die mensen ook op Facebook. En deze mensen hebben meer mensen uit hun klas op Facebook als vriend en onderling communiceren ze met elkaar. Wat er exact gezegd wordt kan zij niet lezen/volgen. Maar na het bezoekje aan mijn winkel kwam mijn visitekaartje op haar/hun Facebook voorbij en de term VGZ kwam vaak naar voren. Vertelde zij mij uit vorige week zondag toen ik op de koffie was.

Afgelopen week had ik opeens 2 , voor mij vreemde , immigranten/vluchteling gezinnen in de zaak.. Echt heel de familie hè. 7 a 8 man..
' Wij bril.. VGZ '
Of ik even iedereen de ogen wou meten en je raad het al, gratis bril..
Deze mensen wisselen onderling alles uit.. Zodra er iets te halen valt staan ze dus gelijk binnen.

Maar dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat. Heb ze ook niet geholpen. Heb vluchtelingenwerk gebeld en gezegd dat dit niet de bedoeling is. Daarbij wordt heel mijn winkel gegijzeld en wordt er druk gebeld en gepraat in een taal waar ik geen snars van snap. Ze hebben geen geld. Maar willen wel een (zonnen)bril.. Kinderen waren al druk een zonnebril aan het uitzoeken..

Over aanpassen gesproken. Nu passen zij zich maar aan mij aan. Want zo werk ik niet ( meer.. ).
Als iemand een brilletje nodig heeft prima. Maar ik ga geen 8 man de ogen meten om vervolgens uit flauwekul een bril te verkopen die voor 7 van de 8 niks toevoegt ( ze hadden geen bril en zover ik kon begrijpen ook geen klachten ) om vervolgens een hoop geld te moeten declareren bij vluchtelingenwerk die het vervolgens weer bij de gemeente weghalen.

Maar oma in het lokale bejaardenhuis wordt maar 2x in de week gewassen want personeel / geld-gebrek en de gemeente kan niet meer doen dan wat ze al doen.

Doei.. Zoek het maar uit.
Laatst gewijzigd door dvh op 06 sep 2015, 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2015, 13:02

knap Dvh, er wordt schijnbaar goed 'gebruik/misbruik' van gemaakt voor iets wat eigenlijk voor een heel andere doelgroep gebruikelijk was en die (de doelgroep waar het eigenlijk voor bedoeld was) daar samen met vele belasting betalers e.d., op den duur de dupe :ongeveer als: van worden.

Ook zo met vele vele andere gesubsidieerde zaken in bv NL, dat wordt/is onbetaalbaar en of wordt bij andere dingen/zaken weggehaald. (moet toch ergens weg komen)

dvh

Bericht door dvh » 06 sep 2015, 13:13

Het geld is er om mensen met een bijstand , of in dit geval een vluchteling de mogelijkheid te geven tot het dragen van een bril. Prima verder. Maar hoe het wordt toegepast is een grijs gebied waar (te)veel vrijheden in zitten. En daar wordt ook gretig misbruik van gemaakt. ( door zowel de klanten als de winkel(s) ).

Dit is ook maar een druppel op een gloeiende plaat. Maar ik werk er op deze manier niet aan mee. Ik vreet er geen boterham minder om en zie daarom ook geen noodzaak om deze vreemde manier van geld verdienen en of uit te geven in stand te houden.

Heb het overigens ook gemeld tegen vluchtelingenwerk. Maar die interesseert het geen fluit.. Wordt niks mee gedaan.

Dit is mijn tante. Dit zit sinds haar 55ste in een rolstoel omdat tijdens een aorta-operatie iets mis is gegaan. Maar ze leeft nog. Wel woont ze in een lokaal verzorgingshuis welke door de gemeente gesubsidieerd wordt.
De lift is daar al weken kapot en de gemeente heeft nog geen toestemming gegeven om de lift te repareren want geld is op enzo.

Afbeelding

Zo gaat ze de trap op elke dag.
Dit is Nederland.

Maar ik zou afgelopen week wel 8 Ray-Bans hebben kunnen verkopen op kosten van de gemeente/overheid. Voor jan lul.
Zeggen jullie het maar.
Laatst gewijzigd door dvh op 06 sep 2015, 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2015, 13:17

dvh schreef:Het geld is er om mensen met een bijstand , of in dit geval een vluchteling de mogelijkheid te geven tot het dragen van een bril. Prima verder. Maar hoe het wordt toegepast is een grijs gebied waar (te)veel vrijheden in zitten. En daar wordt ook gretig misbruik van gemaakt. ( door zowel de klanten als de winkel(s) ).

Dit is ook maar een druppel op een gloeiende plaat. Maar ik werk er op deze manier niet aan mee. Ik vreet er geen boterham minder om en zie daarom ook geen noodzaak om deze vreemde manier van geld verdienen en of uit te geven in stand te houden.

Heb het overigens ook gemeld tegen vluchtelingenwerk. Maar die interesseert het geen fluit.. Wordt niks mee gedaan.
Vluchtelingenwerk zit met hun hoofdkantoor waarschijnlijk in 'n mooi grachtenpand aan de Prinsengracht ofzo. Moet je daar even naartoe op de fiets David:)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 sep 2015, 13:18

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2015, 13:57

hm, zie nu net op nu.nl dat hij schijnbaar is gearresteerd, zal wel weer vlot vrijgelaten worden ga ik vanuit, maar toch.

http://www.nu.nl/bootvluchtelingen/4120 ... d-kos.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie