Liever een airco of liever een schuifdak?
- Dennis van der Schoot
Airco is echt nodig,vooral bij warm weer en een "sportieve" rijstijl is het niet uit te houden met die hitte achterin,maar toch,meestal gaat de airco alleen aan bij de lange ritten,vaak gaat het raampje aan die linkerzijde open,en laat daar nu net in die zij-inlaat de motor zijn lucht vandaan halen,trommelvlies aan die linkerzijde van de schedel maakt overuren om alle aanzuiggeluiden te kunnen verwerken.
Heb medelijden met de engelsman die ook zo'n hok heeft
.

- Dennis van der Schoot
- Macboy
- Joop
Auto's met schuifdaken laat ik links liggen, hoe aantrekkelijk ook. Op een gegeven moment gaan die krengen altijd lekken. Dan heb je al dat vocht binnen 's winters. Als een aircootje lekt blijft het lekker buiten. Maar de kans dat een airco lekt is vele malen kleiner dan een schuifdak (zeker als je hem net als ik het hele jaar door gebruikt).
- Knot
Toen regende het, met 270 op de autobahn geen probleem maar sideways wordt het zo nat binnen danHans schreef:In je avatar had je het zeker net een dagje vergeten. :twisted:Knot schreef:Ben het met Sander eens, een gekanteld schuif/kanteldak straalt wat sportiefs uit, ik had m ook altijd gekanteld staan wanneer ik met de M3 reed, hoort gewoon ofzo.

- Jelmer850i
Nog nooit last van gehad... en ook weinig gehoord bij BMWJoop schreef:Auto's met schuifdaken laat ik links liggen, hoe aantrekkelijk ook. Op een gegeven moment gaan die krengen altijd lekken. Dan heb je al dat vocht binnen 's winters. Als een aircootje lekt blijft het lekker buiten. Maar de kans dat een airco lekt is vele malen kleiner dan een schuifdak (zeker als je hem net als ik het hele jaar door gebruikt).
- Jan Visser
Niet helemaal waar Joop. Een auto met een mooi af-fabrieks dakje heb je weinig tot nooit problemen mee. Auto's met airco gaat nog wel eens wat stuk. Een condensor die lekt, afdicht rubbers van de leidingen die gaan lekken en de afvoer van de airco die verstopt raakt waardoor er heel veel vocht in de auto blijft liggen.Joop schreef:Auto's met schuifdaken laat ik links liggen, hoe aantrekkelijk ook. Op een gegeven moment gaan die krengen altijd lekken. Dan heb je al dat vocht binnen 's winters. Als een aircootje lekt blijft het lekker buiten. Maar de kans dat een airco lekt is vele malen kleiner dan een schuifdak (zeker als je hem net als ik het hele jaar door gebruikt).
- Joop
Jullie hebben wel gelijk met die af-fabriek daken, die zijn iig een stuk beter gemonteerd dan diegeen die achteraf geplaatst zijn, daarnaast hou je nog wel dat vooral bij een coupe een open dak ook ten koste gaat van de hoofdruimte, is nu al bij beperkt terwijl ik al onder in de auto zit (en dan ben ik nog geen eens lang uitgevallen).Jan Visser schreef:Niet helemaal waar Joop. Een auto met een mooi af-fabrieks dakje heb je weinig tot nooit problemen mee. Auto's met airco gaat nog wel eens wat stuk. Een condensor die lekt, afdicht rubbers van de leidingen die gaan lekken en de afvoer van de airco die verstopt raakt waardoor er heel veel vocht in de auto blijft liggen.Joop schreef:Auto's met schuifdaken laat ik links liggen, hoe aantrekkelijk ook. Op een gegeven moment gaan die krengen altijd lekken. Dan heb je al dat vocht binnen 's winters. Als een aircootje lekt blijft het lekker buiten. Maar de kans dat een airco lekt is vele malen kleiner dan een schuifdak (zeker als je hem net als ik het hele jaar door gebruikt).
Wat die airco betreft. Afdichtingsrubbers en slangen blijven flexibel wanneer de airco regelmatig (min. 1x per week) gebruikt wordt. Zoniet dan drogen ze uit en ontstaat er scheurtjes waardoor de boel gaat lekken. Anders in principe geen problemen.
Beide accesoires vragen natuurlijk ook regelmatig onderhoud. Wanneer dat het geval is kan er eigenlijk weinig mis gaan.
- Sjaak Langendoen