Zucht...
-
Overigens kan het als net afgestudeerde HBO'er ook anders hoor dan 1500 netto overhouden. Ik zit er iedergeval wat boven ( als ik 36u draai op een week that is, werkt nu maar 20u/week omdat ik verder ben gegaan @ uni).
Het is wel zo dat het groeipad van een HBO'er niet zo stijl is als sommige HBO'ers verwachten als ze van school af komen. Maar als je gewoon je best doet en handig hopt dan kan je wel snel vooruit is mijn ervaring.
Het is wel zo dat het groeipad van een HBO'er niet zo stijl is als sommige HBO'ers verwachten als ze van school af komen. Maar als je gewoon je best doet en handig hopt dan kan je wel snel vooruit is mijn ervaring.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Markk heeft een goed verhaal, maar ik stap liever een restaurantje/cafetariaatje binnen voor een versnapering, dan een thermoskan + bammetjes, neem me niet kwalijk en een BoxsterS, Evo, M3 voor de deur. Moet niet gekker worden. Ieder z'n meug en als ik moet eet ik elke dag biefstuk, maar dat komt dan m'n strot uit. We gaan veel uit/eten/stappen/bios en dan boeit 't me niks hoeveel 't kost. Allemaal aan de Cuba Libres a 6,- en 't zijn d'r 18. So be it. Bij wijze van.Dan maar geen M5 voor de deur.
VERKEERDE ZUUNIGHEID als je daar je trackdays mee ''opspaart", beknibbelen op je eten en drinken en dat soort lol. Ik weet ook dat Aldi voordeliger is en haal er zelf ook soms verschillende dingen. Maar om te beknibbelen op eten/drinken uitgaan? Nee.
VERKEERDE ZUUNIGHEID als je daar je trackdays mee ''opspaart", beknibbelen op je eten en drinken en dat soort lol. Ik weet ook dat Aldi voordeliger is en haal er zelf ook soms verschillende dingen. Maar om te beknibbelen op eten/drinken uitgaan? Nee.
- volvoc30
Ik zou NOOIT een auto boven mijn innerlijke ik stellen. Kijk wel eens dat programma ' jou vrouw mijn vrouw' en daar zie je de verschillen duidelijk. Laats een gezin die met 30 euri eten voor een week moesten kopen. Ze hadden 2 koters en huisdieren. Als je elke dag frikandellen van de aldi vreet dan lukt het wel misschien. De man des huizes was motorfanaat en je raadt het al, alle centen gingen daarnaartoe. Als ik een biefstuk wil eten dan eet ik die, en ik ga niet op droog brood leven omdat ik anders een tankje benzine niet kan betalen. hetzelfde geld voor vakanties maar dat is ieder voor zich. Een auto is een vervoersmiddel en is leuk om mee te rijden, maar vind gezond en lekker eten VEEL belangrijker.
PS: heb geen obesitas 8)
PS: heb geen obesitas 8)
-
- volvoc30
Idd Robin!Robin schreef:inderdaad VolvoC30. zo denk ik er ook over. De ''koopkracht'' van bepaalde personen(hier ook?) is dan dermate laag want alles wordt in dat k*tblik gestopt en ze bijten verder op een houtje. Ongelovelijk, maar waar en voor 'velen'een realiteit.
Heb ook gemerkt dat er nog redelijk wat mensen hier bij hun ouders wonen. Dat bespaart je heel veel geld. Ik woon sinds mijn 19e op kamers en ik kan je zeggen dat er aardig wat geld doorheen gaat. Ik hou van lekker eten dus dat kost geld. Ik denk dat veel thuiswoners met hun gave wagens nog zullen schrikken als ze op zichzelf gaan wonen. GWL, internet, hogere tel rekening, eten en drinken, belastingen.
- Knot
-
Onlinemarkk
Robin ik denk dat je je wat verkeerd uitdruk. Ten eerste is het denk ik een andere zuinigheid ipv verkeerd. Persoonlijke keuze verhaal. Wat vind je belangrijk in het leven, das de vraag en daar gaat m'n relaas ook over.VERKEERDE ZUUNIGHEID als je daar je trackdays mee ''opspaart", beknibbelen op je eten en drinken en dat soort lol. Ik weet ook dat Aldi voordeliger is en haal er zelf ook soms verschillende dingen. Maar om te beknibbelen op eten/drinken uitgaan? Nee.
Het gaat om bewust prioriteiten stellen en bewust geld uitgeven aan de door jouw gestelde prioriteiten en bewust spaarzaam omgaan met geld besteding en de daar jouw minder belangrijk beoordeelde zaken. Het gaat om ook gezonde financiele keuzes maken. Sturen op recurring inkomsten en eenmalige uitgaven. Eerst sparen voor iets en dan pas kopen ipv lenen en lange tijd vast zitten aan een maandelijkse aflossing/rente betaling (recurring uitgaven !). Uitgaan van worst-case financiele scenario's en "what-if" scenario's ipv hopen dat de rente stand niet gaat stijgen en nu een tophypotheek afsluiten met de rente van op 5 jaar.
Als jouw prioriteiten liggen bij veel uitgaan, lekker uit eten gaan en veel in de horica spenderen is daar niets mis mee. Zolang je het maar kan trekken, niet normaal vind en bewust daar je geld aan uitgeeft en daarvoor kiest ipv een e46 m3.
Maar hoevaak gebeurt het niet dat mensen onbewust zeer veel geld uitgeven aan voor hun uiteindelijk onbelangrijke dingen. Een flatscreen, een auto, een nieuw mobieltje, uitgaan, etc. en vervolgens tot de ontdekking komen dat ze diep ongelukkig zijn van hun financiele problemen en lasten.
Dat was wat ik bedoelde en dat heb ik bijgestaan met ALS VOORBEELD mijn persoonlijke keuzes en prioriteiten...
Mark.
-
-
ik heb zelf ook een periode sober geleefd om het geld bij elkaar te krijgen voor de Alfa. Het was iets wat ik gewoon écht wilde hebben en heb daar uiteindelijk toch wel wat consessies voor gedaan. uiteindelijk ben aan die consessies gaan wennen en ervaar ik het nu niet echt als vervelend. Veel winst is bijvoorbeeld al te halen door gewoon bewust boodschappen te doen. Een pak dubbelfris is namelijk al 1 eu duurder dan dergelijke zooi van het huismerk. Als je daar al een beetje op let spaar je al snel 50 tot 80 Eu per maand uit, dat was in iedergeval bij mij zo.
-
Onlinemarkk
Precies. En als (!) dat niet belangrijk voor je is dan bespaar je er een hoop mee.
Woehahaha, gisteren na mn post moesten we schappies doen. M3 stond al voor de deur en ik was net thuis van werk. Dus pakkie uit, stroppie in de hoek en met Zeeman t-shirt en Zeeman trainingsbroek in de M3 naar de Aldi. Alleen kon ff mn sportschoenen niet vinden. Dus mn bommeltjes maar onder mn trainingsbroek aangetrokken.
Zag er allemaal vast heel belachelijk uit
Maar wel de hele M3 kofferbak vol met boodschappen voor iets van 53 euri...
Mark.
Woehahaha, gisteren na mn post moesten we schappies doen. M3 stond al voor de deur en ik was net thuis van werk. Dus pakkie uit, stroppie in de hoek en met Zeeman t-shirt en Zeeman trainingsbroek in de M3 naar de Aldi. Alleen kon ff mn sportschoenen niet vinden. Dus mn bommeltjes maar onder mn trainingsbroek aangetrokken.
Zag er allemaal vast heel belachelijk uit

Maar wel de hele M3 kofferbak vol met boodschappen voor iets van 53 euri...
Mark.
- MartijnGizmo
- RVV
Ik vind de rotzooi van de Aldi niet te vreten en te zuipen, enige wat normaal smaakt daaro is zout en suiker
Smaak heeft ook zijn prijs.
Nou niet komen met huismerk is zelfde als fabrieksmerk, want daar ben ik al lang geleden achtergekomen dat dat niet zo is.
Halve schoonfamilie koopt hun spul bij aldi lidl..consorten..
Nooit maar dan ook nooit smakelijk..

Smaak heeft ook zijn prijs.
Nou niet komen met huismerk is zelfde als fabrieksmerk, want daar ben ik al lang geleden achtergekomen dat dat niet zo is.
Halve schoonfamilie koopt hun spul bij aldi lidl..consorten..
Nooit maar dan ook nooit smakelijk..
- RVV
-
Ik ga met Arthur mee, maar ook met Rico, de basis van Aldi is bagger(vooral ''menuto''(?) 'cupasoup' is gewoon 90% zout), maar d'r zitten een paar goede producten bij zoals tandpasta.
Kwaliteit heeft VAAK z'n prijs idd Rico. Koffie, bier, bepaalde sauzen, vlees, vis.
En dan zo'n KASSA/Radar/Consumentenbond panel die constant Aldi /Lidl laat winnen op de beste smaak. LOL, hoe onnozel kun je zijn. Zeg dan dat 't 't voordeligst is, dan heb je gelijk. 100%. 6 Nederlanders die een soepje testen, rot toch op. De NL keuken staat enorm bekend als top in de wereld. Not.

Kwaliteit heeft VAAK z'n prijs idd Rico. Koffie, bier, bepaalde sauzen, vlees, vis.
En dan zo'n KASSA/Radar/Consumentenbond panel die constant Aldi /Lidl laat winnen op de beste smaak. LOL, hoe onnozel kun je zijn. Zeg dan dat 't 't voordeligst is, dan heb je gelijk. 100%. 6 Nederlanders die een soepje testen, rot toch op. De NL keuken staat enorm bekend als top in de wereld. Not.

- Dennis van der Schoot
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Maar wel weer kwaliteit; kijk daar gaat het om................................kwaliteit van je voeding, je kleding, je schoenen, je vakantie , je auto (uiteraard hahaha)............kortom; kwaliteit van leven, daar ga ik voor, wat het kost? Boeie, als ik het kan betalen ben ik klaar.Dennis van der Schoot schreef:Woon 100 meter van 's lands grootste kruidenier af.
Is niet de goedkooptste methode,wel makkelijkste.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Yoghurt, vla, boter, bak en braad, fruit, groente, beschuit, sommige koeken en idd suiker en zout
kun je heel goed kopen bij de Aldi ed.
Die haal ik er dan ook.
Frisdrank haal ik bij de andere "supers".
Chippies ook.
De lekkere "merkdingen" zeg maar
Niet alle alternatieven zijn lekker bij Aldi enzo.
Maar ik kom er zeer zeker.
Altijd combi bezoek; eerst Aldi dan Super de Boer

Die haal ik er dan ook.
Frisdrank haal ik bij de andere "supers".
Chippies ook.
De lekkere "merkdingen" zeg maar

Niet alle alternatieven zijn lekker bij Aldi enzo.
Maar ik kom er zeer zeker.
Altijd combi bezoek; eerst Aldi dan Super de Boer

- Jelmer850i
De halve liters bier van de aldi zijn best te drinken!Robin schreef:Ik ga met Arthur mee, maar ook met Rico, de basis van Aldi is bagger(vooral ''menuto''(?) 'cupasoup' is gewoon 90% zout), maar d'r zitten een paar goede producten bij zoals tandpasta.
-
Ja hier ook vaste Aldi klantArthur schreef:Yoghurt, vla, boter, bak en braad, fruit, groente, beschuit, sommige koeken en idd suiker en zoutkun je heel goed kopen bij de Aldi ed.

Ik werk zelf bij een poiesz supermarkt. (zit alleen in noord nederland, is te vergelijken met bijv. de c1000) Er zijn genoeg mensen die daar elke week komen en elke keer weer +/- €100 uitgeven. Met dezelfde soort producten ben je bij de Aldi klaar voor €50 a €60. Dan wist ik het wel....
- Niels
- Auto: Prius+
Rico v Velzen schreef:Nouja zal ook wel, maar ik heb weinig zin om dat uit te zoeken. Heb verder geen waardeoordeel of mensen wel of niet wat bij de Aldi of Lidl kopen, maar wat ik er van eet vind ik niet smakelijk over het algemeen.
Ik kom er bijna nooit maar wat echt heel goed is bij de Aldi:
*Zalm
*Herte biefstuk
Als beste getest en ik bevestig het! Ook lekker is de teramisu en ze hebben ook wel redelijke wijn. Voor de rest kom ik er eigenlijk niet maar dat is deels ook gemakkelijkheid