Echter nieuw dit keer is dat deze is voorzien van een Drexler sperdiff

Dus geen teleurstellingen meer op de bergpassen en niet meer dat "had ik de M3 maar meegenomen". En natuurlijk eindelijk eens gewoon wat lekker driften op vakantie op mooie Italiaanse en Oostenrijkse wegen.
Wel niets van dat alles...
130i was weer de perfecte reiswagen. Heerlijk sportief sturend autootje, prachtige 6 cylinder roffel en meer dan voldoende ruimte voor Markk en MdV.
Waarschijnlijk wordt ik oud maar ik heb geen drift gelegd en geen bergpas als een malloot over gestuurd. Auto was vol beladen, het was druk en het was gewoon kurkdroog. En driften doe ik alleen op het nat. Het is dus gebleven bij op de autobahn af en toe 240+ aantikken en op de bergpassen "sportief" te rijden zonder dat MdV groen en geel aanloopt.
Weggegooit geld dus?
Nou nee. Ik stoor me gewoon mateloos aan het feit dat als je gas geeft uit een bocht er 1 wiel spint en het toerental nutteloos oploopt. En dat gebeurd dus niet meer.

Heenreis was met overnachting in het Oostenrijkse Solden. Net voor de pas naar het Italiaanse Morena. Prachtig dorpje, erg gezellig en volgende dag na het ontbijt de pas over. Merano in Italie aan de andere kant van de pas blijft natuurlijk ook schitterend.
Vervolgens weekje in Pieve di Ledro aan het Ledro meer. Eerste keer voor ons maar is erg goed bevallen. Mooi rustig meer met de mogelijkheden om er veel omheen te lopen / fietsen. En leuke plaatjes aan het Garda meer (Riva del Garda, Limone) zijn een half uurtje rijden.

Weekje daarna aan het Gardameer zelf. Dit keer in een voor ons nieuw plaatsje, Malcesine. Wel al een paar keer geweest maar nooit geslapen. Eigenlijk lag het 3 km voor Malcesine in Val di Sogno. In een prachtige baai met prachtig uitzicht vanaf het balkon.

Ook vanuit Val di Sogno veel gewandeld en gefotografeerd. Natuurlijk veel "on-route" naar Malcesine. En voor het eerst daar het kasteeltje bezocht.

Terugreis gisteren in 1x gedaan. Rond 915 na het ontbijt vertrokken en 12 uur later waren we thuis.
Alle foto's: https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... e_08082015#" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgende keer toch M3 mee? Nah, 130i met sperdiff is prima. Ook als je niet drift...
(Alleen er moet een iets giftiger motortje in om 'em perfect te maken. Een turboloos ///M blok dus ...(L6, V8, V10, hmmmm dat vind MdV vast niet goed))
Mark.