Valet parking en Verzekering van je auto.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Downforce Hans

Valet parking en Verzekering van je auto.

Bericht door Downforce Hans » 24 aug 2015, 20:43

Laatst reed ik naar Rotterdam airport en toen stond er op de hoofdrijbaan een groot matrix bord met de tekst " valet-parking op eigen risico"
Nou lees je vaak niet al te beste verhalen over die voorzieningen maar hoe zou het zijn met diefstal van auto`s die 1 of 2 weken via zo`n valet parking in de buurt van een vliegveld hebben gestaan?
Die gasten hebben immers de beschikking over je auto sleutel en hebben dus twee weken de tijd om de code te kraken, en ze hoeven zich niet eens te haasten.
Als je je auto weer terug krijgt wachten ze bv twee maanden en komen hem vervolgens ff bij je op halen, waarbij de kans dat er een linkje gelegd wordt met je parkeer actie van 2 maanden ervoor niet gelegd wordt.
Zou, als een verzekering er achter komt dat je de auto eens een paar weken bij een valet parking heb laten staan er moeilijk over kunnen doen.
Ik zou me voor kunnen stellen dat een verzekering een clausule in de polis opneemt voor dit soort zaken.

Iemand ervaring hiermee?

Grtz, hanz06

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Valet parking en Verzekering van je auto.

Bericht door Arthur » 25 aug 2015, 09:25

Heb je al in je eigen polis gekeken?
Ik heb wel ervaring met valetparking maar niet met een gestolen auto :)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 25 aug 2015, 10:55

ik weet wel dat ik nooit gebruik zou maken van zo een dienst, je leest echt ongelofelijk veel slechte reviews daarover en zoveel goedkoper is het nu ook weer niet. Ik heb berichten gelezen van mensen die 2000km meer op de teller en een lege tank terugkregen, veel mensen die benzine minder erin hadden, krassen waarvan gezegd werd dat het er al in zat, sigaretten plekken in het interieur, flitsboetes enz enz...
er zullen best goede zijn, maar ik heb ze niet kunnen vinden en heb besloten gewoon altijd een hotel te boeken met parkeerplek en een busje naar het vliegveld, kost paar tientjes meer dan parkeren, maar dan ben je wel uitgerust en geen moeilijkheden met verzekeraars als er iets aan scheelt.

maar als je al een probleem aan je broek hebt, dan heb je natuurlijk niets aan bovenstaand

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 aug 2015, 11:15

Vorig jaar de Valet Parking van Schiphol zelf gebruikt, en dat was gewoon prima. Nog geen €100 voor een week parkeren, waarbij je je auto gewoon kunt dumpen voor de deur en hij daar bij terugkomst weer klaar staat. Geen schade, zelfs m'n stoel stond nog in dezelfde stand en nog geen 10km extra erop.

Arthur

Bericht door Arthur » 25 aug 2015, 11:20

Bij mij ook. Weet alleen niet of dat van Schiphol zelf is, denk het niet. P5 parkeren was dat.
Die vele verhalen zijn wss hetzelfde als alle slechte motoren van auto's. Iedereen leest het op i-net maar kent niemand die het heeft meegemaakt.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 aug 2015, 11:30

Op Schiphol heb je normale valet parking (gewoon voor de deur neerzetten in de bocht tussen vertrek 2 en 3), hen oliday valet (parkeren in de short parking P6, zij zetten hem dan op P3 lang parkeren en halen hem weer op en zetten hem in P6 als je terug komt). In de vakantie periodes heb je geode aanbiedingen voor eerste versie (15 euro per dag) en prima ervaringen mee. Ook 2e optie geode ervaringen mee. Ze waren in paniek toen auto van vrouw in de startblokering was geschoten (jamblocker) en hebben familie echt super geholpen om baggage en kids in de auto te krijgen op P3 en hebben netjes gewacht tot ze weg reed. Let op, ook excellence parking heft zulke aanbiedingen, dan sta je ook perfect voor 15 euro per dag en kom je pal naast aankomst 4 de aankomsthal binnen.

Al die andere tokootjes die je auto 2 weken ergens in een weiland parkeren mijd ik als de pest.

Op Rotterdam sta ik als ik 1 of 2 dagen weg ben gewoon op short parking. Long parking is niet ver maar een waar feest voor de autoradio jat brigade. Valet parking zou ik nooit nemen daar. Als ik langer weg ga vanaf Rotterdam dan neem ik gewoon taxi.

JP

Bericht door JP » 25 aug 2015, 11:40

Als ze perse kwaad willen, kunnen ze misschien ook je kenteken natrekken en op het gemak je huis leeg halen..... :wink:

Knot

Bericht door Knot » 25 aug 2015, 11:43

Ik moet er sowieso niks van hebben, vreemden in mijn auto, trappen, stoeprandje, stoelverstelling....

Arthur

Bericht door Arthur » 25 aug 2015, 12:10

Dat jij 2e hands koopt... :roll:

Knot

Bericht door Knot » 25 aug 2015, 12:21

Afbeelding

De Golf7 wel nieuw gehad (lease) en idd zelf opgehaald in Voorschoten ipv op kantoor af laten leveren.

Fabian

Bericht door Fabian » 25 aug 2015, 12:24

MartijnGizmo schreef:Vorig jaar de Valet Parking van Schiphol zelf gebruikt, en dat was gewoon prima. Nog geen €100 voor een week parkeren, waarbij je je auto gewoon kunt dumpen voor de deur en hij daar bij terugkomst weer klaar staat. Geen schade, zelfs m'n stoel stond nog in dezelfde stand en nog geen 10km extra erop.
Vorige week naar Munchen ook gebruikt, echt ideaal en de kosten vielen mee inderdaad.

Je staat binnen 10 minuten na parkeren bij de gate en terug was ik echt binnen 5 minuten nadat ik uit het vliegtuig was gestapt al in mijn auto. Ideaal.

Maarrrrr, malafide organisatie die zou ik niet gebruiken inderdaad.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 aug 2015, 12:49

Als je binnen Schengen vliegt is ook makelijk om P2 bovenste verdieping te parkeren. Dan (mits al ingechecked en alleen handbagage) via de loopbrug naar binnen. Officieel moet je daarvoor geloof ik privium member of biz vliegen maar dat wordt niet gecheckt. Mocht je privium hebben is privium P2 dan het makkelijkst. Ga je meteen daar door security. Kom je binnen zeg maar tussen pier B en C en heb je alle drukte bij security al achter je gelaten. Van parkeren tot Gate schat ik 10 minuten. Die gasten van security in de brug vervelen zich dood dus zijn blij als er af en toe iemand naar binnen komt. Werkt alleen doordeweeks min of meer tijdens kantoor uren. Nadeel is wel dat je normale manier Schiphol uit moet en dan naar P2 lopen.

allen

Bericht door allen » 25 aug 2015, 12:56

Vind zelf P6 makkelijk zat. Je bent in 3 minuutjes aan de overkant.
Vertrouw je het niet kun je nog altijd gewoon een plek op P3 reserveren. Dan kun je de sleutels gewoon bij je houden.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 aug 2015, 13:06

Pff wel geode P3. Of met kids en baggage de bus in of eerst familie en baggage afzetten en alleen auto wegzetten. Seen it, done it, bought the t-shirt. No more thanks! Wat betreft verzekeren is best geode vraag van Hans. Als jij je sleutels afgeeft aan iemand ben je denk ik per definitie niet verzekerd voor diefstal, schase wel want je hoeft niet zelf te rijden om schade te verhalen. Diefstal zal je denk ik moeten verhalen op de valet parking dus nog een redden om niet via zo'n shabby tokootje te doen. Want hebben zij wel een geode liability verzekering...

allen

Bericht door allen » 25 aug 2015, 14:07

Ik denk dat jij anders het vliegtuig instapt dan ik Tom? Ik weet wat / wie ik thuis kan laten. :mrgreen:
P6 kan voor mij weer een gedoe zijn. Voor het inrijden de banden aflaten en gelijk na het uitrijden weer op spanning brengen. :bag:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 aug 2015, 14:16

allen schreef:Ik denk dat jij anders het vliegtuig instapt dan ik Tom? Ik weet wat / wie ik thuis kan laten. :mrgreen:
P6 kan voor mij weer een gedoe zijn. Voor het inrijden de banden aflaten en gelijk na het uitrijden weer op spanning brengen. :bag:
:lollerdelol:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 25 aug 2015, 20:26

Excellence parking gebruik ik al jaren als ik via Schiphol vlieg, ruime plekken (3m) en je staat direct onder vertrekhal 3, je loopt er zo naar binnen :thumbup: ...

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 28 aug 2015, 12:44

Afgelopen vakantie gebruik gemaakt van 247parking.

Zelf je auto parkeren, sleutels neem je gewoon mee.
Bij terugkomst opgehaald van het vliegveld en bij de auto afgezet.

Instappen en wegrijden.
En dat voor net iets meer als 6 tientjes voor twee weken. (Groupon actie)

Was er zelf vooraf ook nogal huiverig over, maar volgend jaar gewoon weer bij dit bedrijf.

Plaats reactie