[F31]320dA EDE High Executive, Sportline. KIS lijst, P5

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Macboy

Re: [F31]320dA EDE High Executive, Sportline. Nwe foto's, P4

Bericht door Macboy » 19 aug 2015, 23:52

Kende heel draadje niet. Wat minder actief hier geweest een jaar geleden.

Mooie auto Arhur in elk geval. Mooie velgen en kleur en top combo motor en automaat. Dat je dat rode stiksel niet hebt genomen en die rode accentlijst is goed bedacht ! Met leer is dat geen porem denk ik. Waarom voor sportline gegaan eigenlijk ?

Zoals je weet ben ik ermee naar Italië geweest, echt sublieme auto. Alleen die eco pro stand moet standaard uit inderdaad.

Ben je er al uit hoe de automaat werkt met stand van je voetpedaal en de S stand (dus niet M) ? In begin was je daar nog niet zo tevreden over las ik.

Verder vind ik de spraak navigatie juist subliem. Ik roep "navigeer naar apeldoorn adres X nummer X" en klaar. Druk dan met elleboog 1x op de iDrive en klaar. In totaal dus 2 knopjes en 1 zin uitspreken. Een sneller en beter werkend systeem ken ik niet. Toch vreemd dat ervaringen van anderen dan zo tegenvallen ?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 aug 2015, 00:23

Ik heb me niet erg verdiept in de werking vd automaat verder. Moet ook nog steeds bepaalde betekenissen/standen opzoeken wat de werking is. Zet je bv de pook naar links dan komt er in je display S te staan met de ingeschakelde versnelling. Daarnaast kun je ook met de keuzeknop naast de pook voor sport en sport+ kiezen, tegelijkertijd met de pook naar links en die S in je display. Ik weet niet wat hij doet in welke stand. Want als je vervolgens zelf gaat schakelen verandert de S in M met de gekozen versnelling. Ik merk wel verschil met zwaarte van sturen maar dat hoort bij Sport en Sport+ dacht ik. Maar zoals gezegd, ik weet de hele werking niet van die bak :)
Soms vind ik hem na reset van de CC iets te ver doortrekken, hoeft helemaal niet. En soms valt de snelheid ff terug als ik de CC reset. Dat komt volgens mij omdat ik dan net zelf gas heb gegeven en de bak gaat schakelen of nadenken en dan ineens "BAM" op de CC :)

Ohja, de Sportline heeft wat accenten die ik wel mooi vind. Alu accenten om de ramen, voor in de grill en dragers op t dak. Daarnaast heeft hij pianolak accenten in de voor en achterbumper icm de zwarte uitlaatpijp. Dat soort dingetjes.

Knot

Bericht door Knot » 20 aug 2015, 08:33

Macboy schreef: Mooie auto Arhur in elk geval. Mooie velgen en kleur en top combo motor en automaat. Dat je dat rode stiksel niet hebt genomen en die rode accentlijst is goed bedacht ! Met leer is dat geen porem denk ik.
Er zitten toch ook rode stiksels in de lederen bekleding (stoelen, deurpanelen)? Ik vind het rode stiksel juist mooi in het stuur maar die lijn over het dashboard in rood vind ik overdreven, die zou ik alitjd in zwart nemen (S4DLA).

Arthur

Bericht door Arthur » 20 aug 2015, 16:01

Zoals op de foto, geen rode stiksels. Gewoon zwart.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (1.02 MiB) 1233 keer bekeken

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 aug 2015, 16:59

Macboy schreef:Kende heel draadje niet. Wat minder actief hier geweest een jaar geleden.

Mooie auto Arhur in elk geval. Mooie velgen en kleur en top combo motor en automaat. Dat je dat rode stiksel niet hebt genomen en die rode accentlijst is goed bedacht ! Met leer is dat geen porem denk ik. Waarom voor sportline gegaan eigenlijk ?

Zoals je weet ben ik ermee naar Italië geweest, echt sublieme auto. Alleen die eco pro stand moet standaard uit inderdaad.

Ben je er al uit hoe de automaat werkt met stand van je voetpedaal en de S stand (dus niet M) ? In begin was je daar nog niet zo tevreden over las ik.

Verder vind ik de spraak navigatie juist subliem. Ik roep "navigeer naar apeldoorn adres X nummer X" en klaar. Druk dan met elleboog 1x op de iDrive en klaar. In totaal dus 2 knopjes en 1 zin uitspreken. Een sneller en beter werkend systeem ken ik niet. Toch vreemd dat ervaringen van anderen dan zo tegenvallen ?

Snap er niks van, dat spraak system werkte echt veel beter op m'n oude F11 of X5 van vrouw. De F30 en ik begrijpen elkaar niet zeg maar.

Knot

Re: [F31]320dA EDE High Executive, Sportline. KIS lijst, P5

Bericht door Knot » 20 aug 2015, 17:06

Oke, zie het nu idd, rest van de auto ook niet... ik vind het wel wat sportiefs hebben maar blijft persoonlijk natuurlijk.

Vanwaar eigenlijk niet de sportautomaat besteld? Pookje is in mijn ogen mooier. Oke, je kunt het coderen met deze pook ook maar maakt de auto wel af dat andere pookje vind ik.

Arthur

Bericht door Arthur » 20 aug 2015, 20:00

Dit was een voorraadauto, Rody. Ik heb degene die aan mijn wensen voldeed uitgezocht. Ik kon ook eentje nemen met flippers aan het stuur maar die had weer niet Hifi en comfort access. Ik had ook liever het M stuur gehad ipv dit sportstuur (voormalig M stuur). Kost bij bestellen maar 96,- maar na die tijd 500,-/600,-.
Het is zoals het is... :wink:

Knot

Bericht door Knot » 20 aug 2015, 21:01

Inderdaad, HiFi>sportautomaat, dat 100% zeker.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 aug 2015, 08:53

@Arthur check mijn draadje even heb alles daar voor je getypt.

@Knot: inderdaad mooier dat stiksel maar ze leveren het nu eenmaal niet bij leer en M stuur dus zo bezien betaal je dan iets voor wat je niet krijgt.

Plaats reactie