Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 15 aug 2015, 21:17

Gelukkig type jij veel :)

GTRene

Bericht door GTRene » 15 aug 2015, 22:28

Arthur schreef:Gelukkig type jij veel :)
lol, maar niet zo naar familie, al is het wel zo dat als er iemand vd familie via mail wat typt, ik wel de meeste woorden gebruik :bag:

mijn moeder gebruikt geen Internet oid, wil ze niet en hoeft ze niet...
we hebben dat wel geprobeerd en ik heb haar zelfs een nwe Tablet gegeven en die vol geladen met oude ingescande foto's van vroegah en tig oude foto's uit Nijverdal e.d. zodat ze wat kon oefenen e.d. wat ze wel leuk vind, maar Internet wil ze niet op.

Nu kan dat ook best gevaarlijk zijn met al die oplichters en valse bank mails e.d.
maar ook wel wat jammer, anders kon je der af en toe eens een mailtje sturen of een leuke foto oid of der wijzen op een leuke website or whatever.

Maar begrijp haar wel, wordt mij zelfs soms al te veel terwijl ik alleen de minimale functies gebruik :lol:
die slechts 500 MB PC in mij hoofd :ongeveer als: werkt nog met een Floppie :bag:

maar...ook wel handig dat internet, zo hoef je de deur niet uit voor bv bankzaken of artikelen aanschaffen oid.

Heb bv nu Windows 10, tijdens installeren alles maar uit gezet qua mogelijkheden, omdat ik het meeste niet snap en of 'bang' voor ben or whatever...heb alleen maar de basis PC nodig wat ik nog een beetje kan verwerken met dat steeds lastiger prut brein van mij :bag:

ow...weer lang verhaal, oeps :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 aug 2015, 16:53

http://www.nu.nl/politiek/4109182/vn-co ... -piet.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een Colombiaanse VN-gezant stelde dat "het schenden van mensenrechten niet kan worden gerechtvaardigd met een beroep op culturele traditie."

Een Belgisch comitélid stelde dat het sinterklaasfeest een onschuldige jeugdtraditie is en niets met kolonialisme en slavernij te maken heeft.

En dit gebeurt er dus jaarlijks in Colombiaanse stad Barranquilla, één na grootste carnaval ter wereld, grootste is rio , ik was er dit jaar bij....
Veel slavernij geweest daar Cartagena, Santa Marta, aan de kust >200 jaar terug:

Afbeelding

Hypocriete bende is 't.

Dagelijks denk ik met spijt aan 't feit dat ik 11/12 jaar terug niet , toen 't nog kón, ben vertrokken uit dit land....

Maar ja. Roeien met de riemen die je hebt.

allen

Bericht door allen » 19 aug 2015, 17:15

Zijn ze nu nog niet klaar met dat onnozele gezeik rondom dit kinderfeestje?
Je zou zeggen dat we belangrijkere problemen hebben op te lossen...

Luco

Bericht door Luco » 19 aug 2015, 17:30

allen schreef:Zijn ze nu nog niet klaar met dat onnozele gezeik rondom dit kinderfeestje?
Je zou zeggen dat we belangrijkere problemen hebben op te lossen...
Tja, daar weten ze de oplossing niet voor, dus gaan we zaniken over onbelangrijke dingen.
Niks nieuws toch?

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2015, 18:03

Robin schreef:http://www.nu.nl/politiek/4109182/vn-co ... -piet.html

Een Colombiaanse VN-gezant stelde dat "het schenden van mensenrechten niet kan worden gerechtvaardigd met een beroep op culturele traditie."

Een Belgisch comitélid stelde dat het sinterklaasfeest een onschuldige jeugdtraditie is en niets met kolonialisme en slavernij te maken heeft.

En dit gebeurt er dus jaarlijks in Colombiaanse stad Barranquilla, één na grootste carnaval ter wereld, grootste is rio , ik was er dit jaar bij....
Veel slavernij geweest daar Cartagena, Santa Marta, aan de kust >200 jaar terug:

Afbeelding

Hypocriete bende is 't.

Dagelijks denk ik met spijt aan 't feit dat ik 11/12 jaar terug niet , toen 't nog kón, ben vertrokken uit dit land....

Maar ja. Roeien met de riemen die je hebt.
:lol: good find Robin, zouden ze dat ook weten bij dat linkje wat je erbij zond?

tis sowieso een hypocriet gedoe, diep triest, vorige keer was het die donkere dame van de VN? die er wat over had...als ze nou eens de zogenaamde slavernij die er in de rest van de wereld is aanpakken en of mee bemoeien, maar nee, ze moeten een kinderfeest in NL verzieken omdat ze weten dat je in NL makkelijk met zogenaamde discriminatie/racist regeltjes kan spelen.

owja deze dame, Verene Shepherd wil graag anderen de zwarte piet toespelen, met dat blad in der hand lijkt het er ook nog op dat ze nog meer geld willen lostrekken, boven op de miljarden die al in die landen zijn gestoken door de jaren heen.

Afbeelding

WJ

Bericht door WJ » 19 aug 2015, 18:23

De Nederlandse media snoept hier natuurlijk weer van, heel Nu.nl op ze kop en straks op elke social media site staat het er weer vol over.

Maar hoe groot is dit probleem nu echt? Als je naar de UN website gaat bijvoorbeeld, zie je daar dan ook echt headlines erover...?

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2015, 18:50

WJ schreef:De Nederlandse media snoept hier natuurlijk weer van, heel Nu.nl op ze kop en straks op elke social media site staat het er weer vol over.

Maar hoe groot is dit probleem nu echt? Als je naar de UN website gaat bijvoorbeeld, zie je daar dan ook echt headlines erover...?
VN ?

JP

Bericht door JP » 19 aug 2015, 18:55

Miljarden schenken aan Griekenland en de nederlanders maken zich druk om zwarte piet ?

S-J

Bericht door S-J » 19 aug 2015, 19:22

JP schreef:Net goed...... :thumbup: stomste belasting die er bestaat die erfbelasting, met vermogensbelasting op de 2e plek...... :coffee: :please:
Geen last van, ouders hebben allebei geen cent te makken. :lol: Elk nadeel heb z'n voordeel?

En heb privé ook niks, houd ik lekker zo. :)

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2015, 08:28

Er bestaan inderdaad slechte donkere mensen, Desi Bouterse, Verene Shepherd. En nog 'n handjevol op de totale wereldbevolking:)

mark123

Bericht door mark123 » 20 aug 2015, 09:15

Afbeelding

Volgens andere bronnen is het €33.600,- per griek...nog veel ;)

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2015, 09:34

De term 'op z'n Grieks' komt niet voor niet daar vandaan:)

Rihanna, Halle Berry, Beyonce, Rosario Dawson, Zoe Saldana etc , ik vind ze megaprachtig, maar deze 'dame' is totaal de weg kwijt, kan ze niet wegens smaad, dwaling en stemmingmakerij in 't cachot?

Afbeelding

350 Z

Bericht door 350 Z » 20 aug 2015, 10:15

Nee joh gewoon een enkeltje naar IS sturen :dood:

:wink:

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2015, 10:36

Ik denk dat ze beter 'n praatgroepje kan beginnen met Bill Cosby, Winnie Mandela, en O.J Simpson:)

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2015, 11:43

mark123 schreef:Afbeelding

Volgens andere bronnen is het €33.600,- per griek...nog veel ;)
al die nullen is me wat veel, maar zat eens te rekenen, is het dan niet iets van 29.557,...(nog wat) per Griek?
per huishouden dan meer.
Maar idd best veel, magoed meeste gaat naar de schuldeisers en banken, we betalen dus hoofdzakelijk de grote schuldeisers...dus banken en gokkers lenen hun geld uit tegen woekerrente aan de Grieken en de belasting betalers in andere landen dokken via een omweg een heel groot deel daarvan terug.

Aan de andere kant zijn er landen die bv gratis geld drukken en of wat nummers intoetsen en kopen zo echte producten/zaken over in bv zo'n land als Griekenland, dus kopen dan iets met 'niks' wat getallen of extra gedrukt geld wat ze weinig energie kost.

Zo ook bv de USA die kunnen zo zaken kopen in het buitenland voor nop/weinig, ze drukken ff wat bij en hup...
ze krijgen er wat echts voor terug, dus geen eerlijke ruilhandel zeg maar, bovendien verliest het 'echte' geld wat burgers uitgeven zo wat waarde van. :ongeveer als:

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2015, 11:56

Ze drukken ff wat bij en hup?

Duitsland straatarm na WW1 had daar rond begin jaren '20 van de vorige eeuw ook last van:
Afbeelding

Kruiwagen met bankbiljetten om 'n pak brood te kopen:

Afbeelding

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperinflatie" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2015, 11:59

:lol:
ik weet nog dat wij in NL brandstof bonnen e.d. kregen of wat was dat, was al heel lang geleden, weet jij vast ook nog Robin :tooth:

tegenwoordig gaat het allemaal heel anders in de digitale wereld en dat wordt nog erger.

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2015, 12:01

GTRene schreef::lol:
ik weet nog dat wij in NL brandstof bonnen e.d. kregen of wat was dat, was al heel lang geleden, weet jij vast ook nog Robin :tooth:

tegenwoordig gaat het allemaal heel anders in de digitale wereld en dat wordt nog erger.
Nee René ik ken alleen foutparkeerbonnen en vvv bonnen. Sorry. :tooth:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 20 aug 2015, 12:09

Er is weinig zicht op waar het geld in Griekenland precies heengaat. Die 'elke griek is miljonair' is natuurlijk onzin. Hier is een schatting waar het geld heengaat:

http://www.nrcq.nl/2015/02/20/waar-hebb ... uitgegeven" onclick="window.open(this.href);return false;

Het grootste gedeelte ging naar 'financieren overheidsschuld, 'Steun aan banken', 'Schuldrente' en 'herstructureren financiële sector'. Verder weinig specificaties. Behalve 'Schuldrente' kan alles eigenlijk verschillende zaken betekenen.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2015, 13:39

Robin schreef:
GTRene schreef::lol:

Nee René ik ken alleen foutparkeerbonnen en vvv bonnen. Sorry. :tooth:
:lol: maareuh, gevonden, kijk dit spul, maar als je van na 70'r jaren bent dan heb je het niet echt meegekregen :mrgreen:

http://www.marktplaats.nl/z/benzinebonn ... oliecrisis" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2015, 14:34

Die ken ik van m'n pa, dit was als geint, maar ik ben van '70 dus niet bewust meegekregen.

Luco

Bericht door Luco » 21 aug 2015, 21:57

Door dit soort luie uitvreters gaat nederland ook naar de haaien
http://nos.nl/artikel/2052867-veel-onte ... ikten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 28 aug 2015, 12:31

is er al een asielzoekerscentrum in Heerenveen Robin?

http://regio.tpo.nl/2015/08/28/ter-apel ... ngmakerij/" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2015, 14:14

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... eer_w.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie