Slurptax
- Bert ///M3
- volvoc30
Die hele regering kan me rug op, het gaat ze niet om de belasting. als we goed kijken dan worden we steeds verder beperkt in onze vrijheid en keuzes. Het begint langzaam communistisch te worden en partijen (zoals pvv) worden monddood gemaakt. Het is ongelofelijk dat mensen niet inzien dat binnen 15-20 jaar we bijna NIKS meer voor onszelf mogen beslissen. Ik vind het leuk om van die nederlandse films van de jaren 70-80 te kijken en dan lijkt me het zo prachtig om in die tijd te leven.
Je had genoeg sociale controle van de buurt maar geen camera's, internetpolities en allerlei andere technieken om ons de privacy te ontnemen. Ik denk dat Groot Britannie hier veel schuld aan heeft. Die leeghoofden willen het liefst iedereen 24/7 in de gaten houden.
Films zoals, minority report, deja vu e.d. zijn niet meer zo SF en de boeken van george orwell en Aldoux huxley ook niet.
Ik denk dat we goed moeten beseffen dat iedereen hier langzamerhand monddood gemaakt wordt, en steek je je kop boven het maaiveld dan is het 'hak' en weg. uniformiteit......
Je had genoeg sociale controle van de buurt maar geen camera's, internetpolities en allerlei andere technieken om ons de privacy te ontnemen. Ik denk dat Groot Britannie hier veel schuld aan heeft. Die leeghoofden willen het liefst iedereen 24/7 in de gaten houden.
Films zoals, minority report, deja vu e.d. zijn niet meer zo SF en de boeken van george orwell en Aldoux huxley ook niet.
Ik denk dat we goed moeten beseffen dat iedereen hier langzamerhand monddood gemaakt wordt, en steek je je kop boven het maaiveld dan is het 'hak' en weg. uniformiteit......
-
Die regel is gewoon een verkapte manier om extra geld binnen te krijgen.
Als ik een X5 koop, om maar als voorbeeld te nemen van 90.000 euro, dan boeit me die 2.000 euro extra milieubelasting niet.
Ik heb geen problemen met BPM. We zijn niet anders gewend in dit land. Zou iets anders zijn als morgen alle auto's ineens 30% duurder zouden worden.
Afschaffen zie ik ook niet zitten. Zou weer teveel problemen geven met de tweedehandse markt.
Het continu vergelijken van prijzen met het buitenland vind ik nu wel erg langdradig worden. Dit feit is al zo lang als ik auto rij.
In Duitsland zijn de auto's goedkoop, prima.
Ik zou er voor geen geld, willen wonen of een zaak hebben (althans in de directe omgeving)Dus ik gun het die mensen van harte.
Als er geen BPM was, zou iedereen een klasse hoger rijden, maar het onderscheid zou er nog steeds zijn.
Al bij al hebben we niet te klagen in dit lui-lekkerland.
Al zag ik toch graag diverse dingen anders als dat ze nu zijn.
En daarin is de auto het minst belangrijkst
Als ik een X5 koop, om maar als voorbeeld te nemen van 90.000 euro, dan boeit me die 2.000 euro extra milieubelasting niet.
Ik heb geen problemen met BPM. We zijn niet anders gewend in dit land. Zou iets anders zijn als morgen alle auto's ineens 30% duurder zouden worden.
Afschaffen zie ik ook niet zitten. Zou weer teveel problemen geven met de tweedehandse markt.
Het continu vergelijken van prijzen met het buitenland vind ik nu wel erg langdradig worden. Dit feit is al zo lang als ik auto rij.
In Duitsland zijn de auto's goedkoop, prima.
Ik zou er voor geen geld, willen wonen of een zaak hebben (althans in de directe omgeving)Dus ik gun het die mensen van harte.
Als er geen BPM was, zou iedereen een klasse hoger rijden, maar het onderscheid zou er nog steeds zijn.
Al bij al hebben we niet te klagen in dit lui-lekkerland.
Al zag ik toch graag diverse dingen anders als dat ze nu zijn.
En daarin is de auto het minst belangrijkst
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Exact; de betutteling viert hoogtij, walgelijk dus, allemaal onder een mooi politiek sausje gebracht natuurlijk; milieu, terrorisme, Europa enz enzvolvoc30 schreef:Die hele regering kan me rug op, het gaat ze niet om de belasting. als we goed kijken dan worden we steeds verder beperkt in onze vrijheid en keuzes. Het begint langzaam communistisch te worden en partijen (zoals pvv) worden monddood gemaakt. Het is ongelofelijk dat mensen niet inzien dat binnen 15-20 jaar we bijna NIKS meer voor onszelf mogen beslissen. Ik vind het leuk om van die nederlandse films van de jaren 70-80 te kijken en dan lijkt me het zo prachtig om in die tijd te leven.
Alleen als je geld hebt is de vrijheid niet duur....................achterhaald tot en met natuurlijk............................
- RVV
Kreeg gisteren op iedere container een chip, word het afval gewogen en daar word je op afgerekend.. Overheid weet dus ook al precies hoeveel afval je produceert als huishouden.
stuit me aardig tegen de borst. heb ook nog een bedrijfs afvalcontainer, zal het systeem straks op mijn eigen wijze frustreren.
stuit me aardig tegen de borst. heb ook nog een bedrijfs afvalcontainer, zal het systeem straks op mijn eigen wijze frustreren.
-
Rico v Velzen schreef:Kreeg gisteren op iedere container een chip, word het afval gewogen en daar word je op afgerekend.. Overheid weet dus ook al precies hoeveel afval je produceert als huishouden.
Krijgen jullie dat nu al ?

-
Wij hebben zelfs milieuvrienderlijke huisvuil-ophaalwagens...die de milieuvrienderlijk geproduceerde kunststof bakken komen legen en vervolgens via de meest milieuvrienderlijke route ze naar een groot milievrienderlijk afval-verwerkingsbedrijf brengen.
En daar werken allemaal mensen die iedere dag met de fiets komen...
Echt waar.....
En daar werken allemaal mensen die iedere dag met de fiets komen...
Echt waar.....
- Niels
- Auto: Prius+
Vraag ik me afhugo schreef:
1) De meningen die ik heb sta ik ook 100% achter. Vanzelfsprekend is een opvoeding daar debet aan maar ik ben echt oud en wijs genoeg om daar mijn eigen conclusies te trekken.

Heerlijk theoretisch Hugo maar zeer fijn voor die kennis van je (meen ik echt)! In mijn familie kring zie ik hele andere dingen namelijk in relatie tot omscholing. Ik zal er niet over uitwijden maar uiteindelijk komt het er op neer dat je als 45 jarige oude omgeschoolde zeur (want zo word je gezien op de arbeidsmarkt..) moet concureren tegen veel jongere gasten voor eenzelfde baan. Kijk gezien de gezondheid moet je stoppen met je huidige werk waar jezelf feitelijk niks aan kunt doen, vervolgens kom je op de arbeidsmarkt terecht en wordt je mega gekort door het UWV. Weet je wat nu het probleem is? Bijna iedereen die door lichamelijk klachten worden afgekeurd is al op leeftijd en hebben geen hoog opleidingsniveau en dito capaciteiten. Zie het als de linker achterban maar voor rechts is het gewoon weer een theoretische mogelijkheid om ergens op te bezuinigenhugo schreef: 2) De opmerking over het kort rijden van mijn alfa 75 TS slaat werkelijk helemaal nergens op
3) ''NIET KUNNEN?'' Dat bestaat bijna niet in Nederland, ''NIET WILLEN'' bestaat echter wel. Als er een land is waar er kansen zijn voor mensen is het Nederland wel. Je kan hier opleidingen volgen, er is voldoende werkgelegenheid en we hebben een groot sociaal vangnet. Er is dus altijd een kunnen want waar een wil is is een weg.
4) De deels afgekeurden kunnen wél gewoon werken. Als ik mijn been verlies kan ik toch gewoon nog werken, hetzij een andere vorm van arbeid verrichten. Dat je tijdens de revalidatie zowel financieel als therapeutisch geholpen moet worden vind ik niet meer dan normaal. Goede kennis van mij heeft een ernstige rugblessure gehad. Was altijd vakkundig timmerman en kon zijn beroep niet meer uitoefenen. Uiteindelijk via rechtsbijstand bemiddeling en zijn oude werkgever een opleiding gekregen tot mobiele kraanmachinist en voert dat beroep dan ook uit.

Even kort een link naar het Alfa verhaal: stel (echt stel, van een beetje discussie wordt ik echt niet hatelijk

Ik hoop dat iedere politicus 100% staat voor wat hij propageert Hugohugo schreef: 5) Jan marijnissen van de SP staat 100% voor wat hij propageerd. Hij heeft grote raakvlakken met Johannes Marten den uyl, dezelfde man die er voor zorgde dat Nederland bijna failliet verkaard werd omdat deze politicus werkelijk met staatsgeld aan het strooien was.

Zou het verhoging van deze uitkeringen niet het gevolg zijn van inflatie? Of zou het komen omdat deze groep de afgelopen jaren teveel zijn achtergebleven? Verder wordt je onvoldoende beloond als je wel gaat werken dat ben ik met je eens alleen jouw standpunt is genomen vanuit het feit dat mensen niet willen en dat links dit accepteert/beloont en dat is natuurlijk niet zohugo schreef: 6) Links zal niet blij zijn met geld kostende klaplopers maar ze werken het grotendeels zelf in de hand. Als je de uitkeringen verhoogd wordt het alleen maar aantrekkelijker voor mensen niet te werken.

Ben ik volledig met je eenshugo schreef: 7) Ik generaliseer tot op een zeker vlak. Het is niet mogelijk om alles individueel te benaderen maar benadeel de zwakkere in de samenleving absoluut niet. Mensen die hulp en financiele steun behoeven moet je gewoon helpen dat is een morele taak die je als overheid hebt. Denk dan aan gehandicapten, alleenstaande ouders die het financieel niet kunnen bolwerken, mensen in een langdurig revalidatie proces. Maar niet mensen die weigeren te werken. Saillant detail, iemand die minimumloon verdient houdt uiteindelijk netto minder over dan iemand die een uitkering heeft. En de uitkeringstrekker krijgt ook gewoon subsidies. Vriend van mij kreeg onlangs 30 euro loonsverhoging, na aftrek van belastingen houdt hij er 6 euro aan over.

@Rico: bij ons ook al

- Bert ///M3
Nou Hugo heeft wel zeker een punt wat betreft niet willen.
Ik ken gevallen zat namelijk. Onlangs bekende van mij, moest ook te herkeuren, moest maar afgekeurd blijven vond ze want als ze moest werken voor haar centen had ze geen tijd om voor haar kids te zorgen. Uiteindelijk wel weer deels goedgekeurd. In protest tegen gegaan enz enz en het mocht niet baten. Dus nu zit ze 2 ochtenden per week op kantoor. En terecht ook imho.
Zo ken ik er wel meer die liever van een uitkering leven als van minimum loon, omdat je dan netto simpelweg meer over houd.
En je kan ze geen ongelijk geven. Ik ben ook liever vrij als dat ik aan het werk ben. Dus als je in de situatie zit dat je toch niet veel hoger als minimum loon komt kan ik het me voorstellen. Maar het is dus wel de regelgeving die het imho in de hand werkt. Of dat komt doordat uitkeringen te hoog zijn of minimum lonen te laag, dat is weer een tweede.
Ik ken gevallen zat namelijk. Onlangs bekende van mij, moest ook te herkeuren, moest maar afgekeurd blijven vond ze want als ze moest werken voor haar centen had ze geen tijd om voor haar kids te zorgen. Uiteindelijk wel weer deels goedgekeurd. In protest tegen gegaan enz enz en het mocht niet baten. Dus nu zit ze 2 ochtenden per week op kantoor. En terecht ook imho.
Zo ken ik er wel meer die liever van een uitkering leven als van minimum loon, omdat je dan netto simpelweg meer over houd.
En je kan ze geen ongelijk geven. Ik ben ook liever vrij als dat ik aan het werk ben. Dus als je in de situatie zit dat je toch niet veel hoger als minimum loon komt kan ik het me voorstellen. Maar het is dus wel de regelgeving die het imho in de hand werkt. Of dat komt doordat uitkeringen te hoog zijn of minimum lonen te laag, dat is weer een tweede.
- Maus335i
Hebben we al zeker een jaartje hier :d Krijg je eind vh jaar een afrekening tegen iets van 16 cent per kilo... daarnaast blijf je natuurlijk wel afvalstoffenheffing betalen, want die schaffen ze natuurlijk niet af. De gemiddelde burger betaalt tenslotte nog niet genoeg belastingRico v Velzen schreef:Kreeg gisteren op iedere container een chip, word het afval gewogen en daar word je op afgerekend.. Overheid weet dus ook al precies hoeveel afval je produceert als huishouden.

edit: typo
Laatst gewijzigd door Maus335i op 03 jun 2007, 14:18, 4 keer totaal gewijzigd.
- volvoc30
@niels
Ieder z'n mening en dat respecteer ik uiteraard. Alleen denk ik dat je de argumenten van Hugo over "niet willen" is moet relativeren. Jij woont in Sauwerd een veilig dorp 260km van Rotterdam. Ik woon in Rotterdam een onveilige stad 260 km van Sauwerd.
Rotterdam is een stad met ontzettend veel uitkeringstrekkers. Ik woon er nu 3 jaar en zie steeds dezelfde mensen overdag op straat lopen. ik werk snds 8 maanden full time en erger me kapot aan mensen die hun hand ophouden en geld krijgen zonder iets te doen. Er zijn zat klussen zoals de bermen maaien, grafitti verwijderen o.i.d. om recht te hebben op dat geld. Maar deze mensen vertikken het, waar is je zelf respect gebleven.
Ik vind Nederland op vele vlakken nog een heerlijk land om te wonen, en het is super dat ze voor iedereen een vangnet hebben alleen mag die voor mij een stuk inkrimpen. En er zijn altijd aparte gevallen. Hieronder een lijstje van de stad Haarlem. kun je zien hoeveel mensen er werkloos zijn en hoe lang. Ik schrik er aardig van. En vooral de uitkeringen omhoog gooien dan worden het er nog meer.
http://www.haarlem.nl/smartsite35135.htm
Ieder z'n mening en dat respecteer ik uiteraard. Alleen denk ik dat je de argumenten van Hugo over "niet willen" is moet relativeren. Jij woont in Sauwerd een veilig dorp 260km van Rotterdam. Ik woon in Rotterdam een onveilige stad 260 km van Sauwerd.
Rotterdam is een stad met ontzettend veel uitkeringstrekkers. Ik woon er nu 3 jaar en zie steeds dezelfde mensen overdag op straat lopen. ik werk snds 8 maanden full time en erger me kapot aan mensen die hun hand ophouden en geld krijgen zonder iets te doen. Er zijn zat klussen zoals de bermen maaien, grafitti verwijderen o.i.d. om recht te hebben op dat geld. Maar deze mensen vertikken het, waar is je zelf respect gebleven.
Ik vind Nederland op vele vlakken nog een heerlijk land om te wonen, en het is super dat ze voor iedereen een vangnet hebben alleen mag die voor mij een stuk inkrimpen. En er zijn altijd aparte gevallen. Hieronder een lijstje van de stad Haarlem. kun je zien hoeveel mensen er werkloos zijn en hoe lang. Ik schrik er aardig van. En vooral de uitkeringen omhoog gooien dan worden het er nog meer.
- Maus335i
Toch niet weer deze volslagen kansloze discussie heNiels schreef:Ik hoop dat iedere politicus 100% staat voor wat hij propageert HugoEn Nederland failliet in de hoogtijdagen van Gasproductie en gasexport?? Er zijn commercieel onverstandige deals gesloten (met Italie) maar we konden het leiden (en nog). Een oplopende staatschuld is heel wat anders dan failliet worden verklaard Hugo (komt daar nu weer een stukje opvoeding om de hoek? Was toch echt al ruim voor jouw tijd
)Grote raakvlakken zeggen mij niets en daarnaast leven we in een hele andere tijd. J.M. evenals W.B. hebben heel goed door waar de kosten van de samenleving in zitten (namelijk Managers..), iets wat ik bij Rutte totaal mis (maar die moet het ook van goedverdienende managers hebben
). Liever een staatschuld die oploopt dan een overschot van 3 miljard die verdiend is over de ruggen van mensen die het niet kunnen missen. Vervolgens werd dit overschot met name verdeeld over het bedrijfsleven in NL (ging er niet 1 miljard naar de grote jongens??...ja Shell en ABN-AMRO hebben het hard nodig hoor!). Vervolgens heeft de burger een meevaller van een paar tientjes..........op jaarbasis
En moeten we dan altijd "first in class" zijn? Je weet hoe gaat met budgetten, als je ervan rondkomt dan wordt je er op gekort oftewel dan kan er wel wat meer naar de EU
![]()

Die "managers" waar jij, de PvdA en de SP zo'n afkeer tegen hebben zorgen er wel voor dat er honderdduizenden mensen in Nederland aan het werk kunnen en brood op de plank hebben. Ga je ze dik korten, vertrekken ze naar een ander bedrijf in het buitenland en nemen ze de centen mee. Het is zelfs mogelijk dat complete bedrijven vertrekken uit Nederland en er zodoende veel arbeidsplaatsen verloren gaan. Economie raakt in het slop, werkloosheid viert hoogtij.. zeg maar dag tegen dit welvarende landje.
Grootverdieners in de commerciele sector heeft de overheid niets over te zeggen. Dit zijn zelfs de mensen die voor een groot deel onze verzorgingsstaat in leven houden door enorm veel belasting af te dragen. Wat is het nut van deze mensen weg te pesten? Amerikanen lachen zich een ongeluk over deze discussie in Nederland. Een gemiddelde manager verdiend daar bijna 10 miljoen dollar per jaar en geen haan die er naar kraait. Bill Gates, de man met het meeste geld ter wereld, maar tegelijkertijd ook de man die het meeste geld ter wereld aan goede doelen schenkt. Ach ja joh, jaag ze maar weg

Dit soort mensen nóg harder gaan aanpakken, alleen omdat ze meer geld hebben is een pure jalozie-strijd die links aan het voeren is. Ondanks dat ik zelf op een modaal inkomen zit, vind ik het ronduit belachelijk dat dit in Nederland zo'n hot item is. Laat ze lekker?! Zolang het personeel gewoon zijn gezin kan onderhouden is er toch niets aan de hand...?
En nog even wat betreft die 1600 euro bruto per maand. Daar hou je zo'n 1250 euro van over. Je krijgt huurtoeslag en zorgtoeslag, dus deze kosten zijn al lager. Het huren van een appartement, een 2e hands auto nemen en tegelijk nog voorzien in de dagelijkse kosten (eten/drinken etc.) kan er prima van. Besluit je een gezin te stichten, zul je zelf moeten in zien dat dit meer geld kost en van je vrouw verlangen dat ook zij gaat werken. Onthou: het kiezen voor kinderen met bijbehorende kosten is niet het probleem van de "rijkere" bevolking. Het is 100% je eigen keuze, dus deal with it.
Tot slot nog even deze vraag naar de mensen die iets hebben tegen hoge beloningen: heb jij er LAST van dat deze mensen meer geld verdienen? Of vind je het gewoon niet eerlijk dat zij een dikke bonus krijgen naar prestaties, terwijl jij het van een vast maandelijks inkomen moet doen?
Jalozie is echt iets Nederlands eigen

- Niels
Begrijp me goed Bert, iedere (hard) werkende Nederlander heeft een broertje dood aan klaplopersBert ///M3 schreef:Nou Hugo heeft wel zeker een punt wat betreft niet willen.

Het zal er vast mee te maken hebben en ik kan me de frustratie voorstellen maar dan nog moet je realiseren dat er een hoop mensen de die wel willen maar niet (of minder) kunnen de dupe zijn. Dat vangnet mag van mij ook best inkrimpen alleen is bijvoorbeeld het UWV bij de hedendaagse methode al niet in staat om het huidige vangnet überhaubt correct toe te passen. Ze zijn te bang om mensen die niet willen aan te pakken en middelen dit door mensen die wel willen te korten door ze (deels) goed te keuren. Vervolgens zie je Rutte op de TV vol trots vertellen dat UWV 60000 minder uitkeringen heeft verstrektvolvoc30 schreef:@niels

Zinloos waarom? Lijkt me niks mis mee om eens je eigen gedachtengang omtrend bepaalde politieke zaken eens te analyseren en vanuit een ander perspectief te bekijkenMaurice Graber schreef: Toch niet weer deze volslagen kansloze discussie heIk had het even terug over lange termijn denken, dit is een van die punten.
Die "managers" waar jij, de PvdA en de SP zo'n afkeer tegen hebben zorgen er wel voor dat er honderdduizenden mensen in Nederland aan het werk kunnen en brood op de plank hebben. Ga je ze dik korten, vertrekken ze naar een ander bedrijf in het buitenland en nemen ze de centen mee. Het is zelfs mogelijk dat complete bedrijven vertrekken uit Nederland en er zodoende veel arbeidsplaatsen verloren gaan. Economie raakt in het slop, werkloosheid viert hoogtij.. zeg maar dag tegen dit welvarende landje.

Je zult me niet horen over grootverdieners Maurice tenzij ze wegens wanprestatie met een gouden handdruk van enkele tonnen zo niet miljoenen geloost worden. Amerikanen hebben met hun beroerde hedendaagse economie weinig te lachen lijkt me verderMaurice Graber schreef: Grootverdieners in de commerciele sector heeft de overheid niets over te zeggen. Dit zijn zelfs de mensen die voor een groot deel onze verzorgingsstaat in leven houden door enorm veel belasting af te dragen. Wat is het nut van deze mensen weg te pesten? Amerikanen lachen zich een ongeluk over deze discussie in Nederland. Een gemiddelde manager verdiend daar bijna 10 miljoen dollar per jaar en geen haan die er naar kraait. Bill Gates, de man met het meeste geld ter wereld, maar tegelijkertijd ook de man die het meeste geld ter wereld aan goede doelen schenkt. Ach ja joh, jaag ze maar weg![]()

Ooit zelf 1600,- bruto in de maand gehad? Ik welMaurice Graber schreef: En nog even wat betreft die 1600 euro bruto per maand. Daar hou je zo'n 1250 euro van over. Je krijgt huurtoeslag en zorgtoeslag, dus deze kosten zijn al lager. Het huren van een appartement, een 2e hands auto nemen en tegelijk nog voorzien in de dagelijkse kosten (eten/drinken etc.) kan er prima van. Besluit je een gezin te stichten, zul je zelf moeten in zien dat dit meer geld kost en van je vrouw verlangen dat ook zij gaat werken. Onthou: het kiezen voor kinderen met bijbehorende kosten is niet het probleem van de "rijkere" bevolking. Het is 100% je eigen keuze, dus deal with it.

Je begeeft je op glad ijs MauriceMaurice Graber schreef: Tot slot nog even deze vraag naar de mensen die iets hebben tegen hoge beloningen: heb jij er LAST van dat deze mensen meer geld verdienen? Of vind je het gewoon niet eerlijk dat zij een dikke bonus krijgen naar prestaties, terwijl jij het van een vast maandelijks inkomen moet doen?
Jalozie is echt iets Nederlands eigen

- volvoc30
@niels
Als we even naar de kern van het topic kijken kunnen we concluderen dat ze ALWEER de meer vermogende Nederlander geld willen aftroggelen middels allerlei verdraaide onderzoeken en nieuwe wetsvoorstellen. De ondernemers zullen Nederland langzaam aan gaan verlaten en ondernemen in het buitenland. En net zoals maurice al zij, deze ondernemers zorgen voor heel veel werkgelegenheid. Deze moet je vooral nog meer geld laten betalen. De grens is al bereikt maar de overheid wil erover. En over 5 jaar hebben ze weer spijt. Het is allemaal zo voorspelbaar wat er gebeurt. De meeste politicie praten populistisch omdat ze toch 'alleen' hun paar jaar moeten vol maken. De puinhopen die ze veroorzaken lossen de nieuwkomers maar op.
Nederland heeft op dit vlak zo'n slecht en verziekte mentaliteit. BAH!!
Als we even naar de kern van het topic kijken kunnen we concluderen dat ze ALWEER de meer vermogende Nederlander geld willen aftroggelen middels allerlei verdraaide onderzoeken en nieuwe wetsvoorstellen. De ondernemers zullen Nederland langzaam aan gaan verlaten en ondernemen in het buitenland. En net zoals maurice al zij, deze ondernemers zorgen voor heel veel werkgelegenheid. Deze moet je vooral nog meer geld laten betalen. De grens is al bereikt maar de overheid wil erover. En over 5 jaar hebben ze weer spijt. Het is allemaal zo voorspelbaar wat er gebeurt. De meeste politicie praten populistisch omdat ze toch 'alleen' hun paar jaar moeten vol maken. De puinhopen die ze veroorzaken lossen de nieuwkomers maar op.
- Niels
Is dat niet het spelletje tussen "links" en "rechts"?volvoc30 schreef:Als we even naar de kern van het topic kijken kunnen we concluderen dat ze ALWEER de meer vermogende Nederlander geld willen aftroggelen

Begrijp me goed hoor, ik vind het ook een voorstel van niks 8) En als "links" helemaal door dreigt te slaan (in mijn optiek) is het niet eens ondenkbaar dat ik eens rechts stem

- Bert ///M3
Nou dat is het probleem dus juist, problemen worden helemaal niet opgelost maar doorgeschoven. De meesten zijn alleen maar bezig zichzelf in de picture te zetten met 1 of andere betuttelende flutmaatregel, maken vervolgens hun 4 jaar vol, als ze dat al halen. beetje populair doen 4 jaar en dan door naar het bedrijfsleven, EU of whatever.volvoc30 schreef:@niels
- Niels
Inderdaad. Individualisme! Je ziet het overal terugBert ///M3 schreef:Nou dat is het probleem dus juist, problemen worden helemaal niet opgelost maar doorgeschoven. De meesten zijn alleen maar bezig zichzelf in de picture te zetten met 1 of andere betuttelende flutmaatregel, maken vervolgens hun 4 jaar vol, als ze dat al halen. beetje populair doen 4 jaar en dan door naar het bedrijfsleven, EU of whatever.volvoc30 schreef:@niels

-
Individualisme is fout? Althans dat lees ik tussen de lijntjes. Gezien je politieke mening veronderstel ik ook dat je voor het solidariteitsprincipe bent.Niels schreef:Inderdaad. Individualisme! Je ziet het overal terugBert ///M3 schreef:Nou dat is het probleem dus juist, problemen worden helemaal niet opgelost maar doorgeschoven. De meesten zijn alleen maar bezig zichzelf in de picture te zetten met 1 of andere betuttelende flutmaatregel, maken vervolgens hun 4 jaar vol, als ze dat al halen. beetje populair doen 4 jaar en dan door naar het bedrijfsleven, EU of whatever.volvoc30 schreef:@niels
Nederland heeft op dit vlak zo'n slecht en verziekte mentaliteit. BAH!!Het gaat puur om een persoonlijke prestatie zoals jij zegt
Pure graaimentaliteit
Als ik nu morgen voor je deur sta en je Z3QP een week wil lenen, zeg je dan 'ja'? Strikt gezien moet je ''Ja'' zeggen want dan ben je solidair. Delen is nu eenmaal solidair, anders ben je er ook niet voor de kloof tussen arm en rijk te verkleinen. Doe je dat niet dan ben je geen haar beter dan de kapitalistische rechtstemmers. Dan ben je individualist en wil je je eigen zaken waar je hard voor gewerkt hebt niet met andere delen.
Even terug komen op de tijd den Uyl. Jazekers was Nederland bijna failliet. Onze gasexport was een lachertje. We hadden bijna de grootste gasbel van Europa en hebben het voor een knaak en 2 bounty's verkocht. Zwaar onder de conforme marktprijs, als ik me niet vergis. Zal wel in lijn staan met het solidariteitsbeginsel maar dekt financieel niet de schade die den Uyl veroorzaakt had. Het liefst wilde deze man van Nederland een huidige Noord Korea maken.
Laatst gewijzigd door HSR op 04 jun 2007, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.