http://www.driving-dutchman.nl/verslete ... torschade/
Motorschade F10 535I :(
- veejay
- Berichten: 2101
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Motorschade F10 535I :(
Heb mijn bmw vorige week ook weggedaan omdat de ketting opgerekt was en alles vervangen diende te worden. Wat oudere auto dan dit.. Maar toch. Fabriceer dan gewoon een riem ipv een ketting als je niks fatsoenlijks weet te maken. Dat is stukken voordeliger om te vervangen.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29643
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Motorschade F10 535I :(
Was geen premium ketting gebruikt

-
OnlineRichardt.
- Berichten: 6814
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Motorschade F10 535I :(
Alles kan kapot natuurlijk. De vraag is of dit regelmatig het geval is of dat dit een exemplarisch geval is.
Wel flink zuur voor de eigenaar in ieder geval
Wel flink zuur voor de eigenaar in ieder geval
- Knot
- Berichten: 41019
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Motorschade F10 535I :(
Vaag verhaal... maar heeft dit ook niet te maken met veel gas geven bij lage toerentallen? Dat vinden de blokjes ook niet fijn.
- veejay
- Berichten: 2101
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Motorschade F10 535I :(
Waar het mij om gaat is dat het toch niet zo een grote moeite is zo een flush te doen? Iets van gezond verstand, of begrijp ik het niet?
-
OnlineLuco
- Berichten: 29643
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Motorschade F10 535I :(
Nee, waar het volgens mij om gaat is dat na 85.000 km een ketting gewoon versleten is, dat is niet normaal.veejay schreef:Waar het mij om gaat is dat het toch niet zo een grote moeite is zo een flush te doen? Iets van gezond verstand, of begrijp ik het niet?
Ook al zou je een flush doen, er was al schade.
Dat fabrikanten een ketting toepassen is juist om niet elke 100.000 of 5 jaar een riem te vervangen.
- veejay
- Berichten: 2101
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Motorschade F10 535I :(
Ow en ik was blij dat ik geen distributie/multiriem meer heb met mij huidige.
Maar goed ik ken het ketting ellende van de VAG en PSA. Van BMW is dit de eerste keer dat ik erover lees.
Maar goed ik ken het ketting ellende van de VAG en PSA. Van BMW is dit de eerste keer dat ik erover lees.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29643
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Motorschade F10 535I :(
PSA eigenlijk ook nooit van gehoord.
- matthyssie
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Motorschade F10 535I :(
Met dit blok heb ik dit nog nooit ergens gezien/gelezen/gehoord. Bij de viercilinders komt het wel vaker voor.
-
cvr
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 17 jan 2010, 14:03
Re: Motorschade F10 535I :(
Opzich niet gek dat de verkoper van motorflush machines schrijft dat hier eeecht een flush noodzakelijk was 
- JP
- Berichten: 35207
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Motorschade F10 535I :(
PSA motoren liggen/lagen toch ook in MINI'S ?
- veejay
- Berichten: 2101
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Motorschade F10 535I :(
Dat verhaal uit de openingspost.
Aluminium deeltjes in de motorolie en die zouden van de ketting tandwielen komen.
Denken jullie werkelijk waar dat een motorenfabrikant aluminium tandwielen gebruikt?
Aluminium deeltjes in de motorolie en die zouden van de ketting tandwielen komen.
Denken jullie werkelijk waar dat een motorenfabrikant aluminium tandwielen gebruikt?
- 328Ti
- Berichten: 3109
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Motorschade F10 535I :(
Die gast heeft er de ballen verstand van, dat is wel duidelijk... Lekker ingentillent doen op z,n website....Bert ///M3 schreef:Dat verhaal uit de openingspost.
Aluminium deeltjes in de motorolie en die zouden van de ketting tandwielen komen.
Denken jullie werkelijk waar dat een motorenfabrikant aluminium tandwielen gebruikt?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Motorschade F10 535I :(
zat me ook al af te vragen, aluminium tandwielen??
dacht hm, magoed misschien een sterke legering? of misschien is het licht maar geen alu maar heel wat anders.
afijn, vreemd verhaal
dacht hm, magoed misschien een sterke legering? of misschien is het licht maar geen alu maar heel wat anders.
afijn, vreemd verhaal
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: Motorschade F10 535I :(
Lekker wat doen!?328Ti schreef:Die gast heeft er de ballen verstand van, dat is wel duidelijk... Lekker ingentillent doen op z,n website....Bert ///M3 schreef:Dat verhaal uit de openingspost.
Aluminium deeltjes in de motorolie en die zouden van de ketting tandwielen komen.
Denken jullie werkelijk waar dat een motorenfabrikant aluminium tandwielen gebruikt?
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Motorschade F10 535I :(
Inderdaad een apart verhaal van de de Driving-Dutchman.
Zoals ik het lees is hij bij een (BMW?)dealer geweest ivm zijn motorproblemen.
Procedure is bij dit soort reparaties altijd de klant adviseren olie te verversen na de reparatie.
Dan voorkom je dit soort problemen nadien.
Ook lees ik een hoog bedrag qua kosten ivm de reparatie.
Er staat nergens vermeld hoe oud zijn auto is, of het een NL-auto is, of zijn auto aantoonbaar volgens de BMW-norm is onderhouden.
Over het algemeen heeft BMW namelijk zeer goede coulance regelingen omtrent kettingen en blijven de kosten beperkt voor de klanten.
Zoals ik het lees is hij bij een (BMW?)dealer geweest ivm zijn motorproblemen.
Procedure is bij dit soort reparaties altijd de klant adviseren olie te verversen na de reparatie.
Dan voorkom je dit soort problemen nadien.
Ook lees ik een hoog bedrag qua kosten ivm de reparatie.
Er staat nergens vermeld hoe oud zijn auto is, of het een NL-auto is, of zijn auto aantoonbaar volgens de BMW-norm is onderhouden.
Over het algemeen heeft BMW namelijk zeer goede coulance regelingen omtrent kettingen en blijven de kosten beperkt voor de klanten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten
