120dA Macboy: overnameprijs bekend !
- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Veel plezier met je nieuwe kar, kleur staat 'em prima!
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Mooie rooie
veel veilige kilometers toegewenst.....!

-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Mooie auto hoor, ik houd wel van rood!
Is dit shadow line? Hij heeft een alu strip onder de ramen lijkt het wel. Of kon je niet kiezen tussen shadow line en alu raamomlijsting?
Is dit shadow line? Hij heeft een alu strip onder de ramen lijkt het wel. Of kon je niet kiezen tussen shadow line en alu raamomlijsting?

- Daan
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Mooie kar Ilya !
Rood staat de 1 erg goed vind ik. Interieur uiteraard ook mooi
, vrijwel gelijk aan de mijne straks (op de interieur lijsten na).
Veel plezier ermee! Kan niet wachten totdat de mijne binnenkomt....
Daan...
Rood staat de 1 erg goed vind ik. Interieur uiteraard ook mooi

Veel plezier ermee! Kan niet wachten totdat de mijne binnenkomt....
Daan...
- sitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Nice ride. Rood imo prachtige kleur
- Luco
- Berichten: 29350
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Toevallig van de week een rode zien rijden, kan die best hebben.
Had van jouw alleen een wat extravaganter interieur verwacht
Had van jouw alleen een wat extravaganter interieur verwacht

-
OnlineBram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Mooi interieur zeg
Veel plezier ermee Ilija, binnenkort maar weer een dagje horloges kijken plannen? In Zermatt dan hè, dan valt er tenminste nog wat te rijden

Veel plezier ermee Ilija, binnenkort maar weer een dagje horloges kijken plannen? In Zermatt dan hè, dan valt er tenminste nog wat te rijden

- Godspeed
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Proficiat met je nieuwe aanwinst Macboy! Ik heb alleen wel dezelfde reactie als Riceaux hierboven, had eigenlijk iets anders van jou verwacht. Hele nette auto, echter wel 'beschaafd'. Hier en daar wat hoogglans zwarte accenten in het exterieur geven het uiterlijk wat meer contrast wat ik persoonlijk wel een must vind bij deze kleur, desalniettemin heel veel plezier met deze auto!Riceaux schreef:Na al die verhalen over mooie combo's en je bijnaam als stikselkoning had ik deze standaard lease combo niet verwacht eerlijk gezegd. Evengoed een goed rijdende auto waar je vast weer veel plezier aan zal hebben. Helemaal icm de heerlijke automaat!

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Van harte Ilija. Can't wait to see her.


Goed plan. Mag je weer eerst 60 achter ons rijden.Bram schreef:Mooi interieur zeg![]()
Veel plezier ermee Ilija, binnenkort maar weer een dagje horloges kijken plannen? In Zermatt dan hè, dan valt er tenminste nog wat te rijden

-
OnlineBram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Mooie auto Ilja, niks mis mee!!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Eindelijk even wat tijd gevonden om iets over de auto te schrijven. Heb er nog geen 500km mee gereden dus nog geen heel goed beeld bij natuurlijk. Maar voldoende om even dit verslag te schrijven.
Voor degene die geen zin heeft om alles te lezen: wat een geweldige keus heb ik gemaakt ! De motor in combinatie met de automaat in de koets van de 1 serie is gewoon een absolute winnaar en echt iets voor mij. Geen haar op mijn lichaam die ook maar één seconde twijfelt of ik er goed aan heb gedaan. Dat heeft vooral te maken met de full package en hoe ik de auto gebruik: comfortabel als daily en toch snel en zuinig en een strak onderstel.
Even terug naar het begin (voor diegene die wel zin heeft om alles te gaan lezen). De auto zou maandag al klaar staan maar door omstandigheden was het niet gelukt om hem ook maandag op te halen. Ik voelde me die dag ook niet heel goed en keek daardoor ook niet echt uit naar de auto. Wat voor mij natuurlijk iets heel vreemds is, maar het had zo moeten zijn denk ik. Dinsdag prima geslapen en goed wakker geworden en nergens meer last van en daardoor dus ook weer veel zin in het ophalen. Het zou maandag ook gehaast zijn omdat Maarten zelf niet veel tijd had. Dinsdag had hij echter alle tijd om het omruilen goed te regelen. Grote complimenten weer voor de service van BMW Dusseldorp Hoogeveen. Heb niet voor niets de auto daar weer besteld (ze hebben ook de M135i overgenomen en mijn nieuwe kenteken is idd een leuke verwijzing Tom).
Onderweg eerst nog even 2 nieuwe sarcasmemeters gekocht want de oude functioneerde kennelijk niet helemaal meer goed. Daarna snel door naar de dealer. Dan kom je daar aanrijden en zoek je buiten al rijdend of je iets roods ziet staan. Een nekken draaier was ik altijd al geweest maar zag hem niet staan. De auto zat echter ingepakt onder een kleed in de showroom. Prachtig kleed van zijde met contrasterend stiksel in het rood. Speciaal ingevlogen door BMW individual voor deze unieke auto. Het kleed er maar op gelaten, stond hem best goed dat had ik bij de vorige lelijke 1 serie ook moeten doen...
Vervolgens even wat formaliteiten regelen en gezellig kletsen en aan de koffie en dan is het tijd om naar de auto te gaan. Het eerste moment dat het kleed er dan af gaat is toch heel speciaal. De prachtig glimmende en glanzende lak valt als een mooie dame op je netvlies. Een pareltje ! De foto's hoe die binnen stond heb ik hier op de vorige pagina al gepost.
Hoewel het niet mijn eerste BMW meer was voelde het alsnog heel speciaal. Bij elke nieuwe auto heb ik een gevoel van trots van binnen. Je moet het allemaal toch maar even doen. Het is me niet aan komen waaien en niemand heeft me financieel geholpen met mijn zakelijke praktijk. Dat je dan dit soort auto's kunt veroorloven blijft gewoon een luxe en stille waardering is dan op zijn plaats. Ik val dan ook altijd even stil en geniet dan intens van dat moment.
Als ik dat gevoel dan naast het gevoel van de M135i moet leggen dan ben ik gewoon absoluut niet minder blij. Ze kunnen op gummen roepen wat ze willen maar ik spreek uit mijn hart als ik zeg dat dit voor mij weer een geweldig moment is geweest. En absoluut niet minder dan de M135i. Kortom: het was weer tijd om een pomp op te zoeken. Snel de navigatie ingesteld en mijn god wat een scherpe resolutie ! BMW heeft hier (stilzwijgend ?) goed werk verricht met updates, of ik was gewend aan 10 dagen business navigatie. Wie het weet mag het zeggen.
Automaat in D en gaan met die bak. Mijn god wat voelt dit alweer heerlijk. Ben altijd een groot liefhebber van diesel geweest. Veel koppel bij weinig toeren. En altijd ook liefhebber van het geluid van een diesel binnen het toerenbereik 1500-3500. Zolang je geen excessieve toeren maakt klinkt het heel zwaar en beschaafd. Hij haalt het natuurlijk nooit bij die prachtige 6-cilinder roffel, als petrolhead zou dit een stap terug moeten zijn, maar voor een diesel-liefhebber zou dit prima verkoopbaar moeten zijn. Groot voordeel is wel meteen dat het geluid in de auto veel stiller is. De diesel hoor je amper als je een vast toerental aanhoudt. Het motorgeluid is subliem weggefilterd dus op de snelweg (maar ook daarbuiten) is hij muisstil op vaste snelheden. Zo kende ik de 1 serie natuurlijk niet. En leuke en aangename verrassing.
Maar goed deze auto is natuurlijk ook bewust als daily op comfort gericht en als zodanig samengesteld, in tegenstelling tot de vorige keer. Daar wilde ik een echte BMW rijden met 6-cilinder handbak. Puurder werd het niet als daily. Nu was het tijd voor de volgende stap en vanuit mijn beperkte perspectief dus ook gewoon een stap vooruit en zeker niet een stap achteruit ! Ben echt zeer maar dan ook zeer content hoe ik de auto heb uitgerust. Veel luxe aan boord en veel comfort.
[ INTERIEURFAPMODUS ]
Dan wat betreft de kleurencombinatie. Daar heb ik toch echt wel heel goed over nagedacht en ik zal toelichten waarom ik deze uitvoering heb gekozen. Ook in reactie op de posts van GTRene, Luco, Riceaux en Walter:
De leren bekleding is een droom die uitkomt. Als kind al groot liefhebber geweest van lederen bekleding. In de boekjes vroeger altijd bladeren naar de pagina's met fotos van leren bekleding. Mijn pa had vroeger een nieuwe Ford Sierra en in de folder had je dan een foto van de Ghia met leer. Man man wat was dat een droom. Ook de Scorpio folder heeft er goed op in gehakt. Om het maar helemaal niet te hebben over de BMW en Mercedes folders destijds. Toen ik vervolgens mijn eerste leaseauto kreeg lukte het net niet, hoewel het wel een optie was op de 206. Bij de Leon was het ook net niet gelukt en bij de Golf GTI en GTD wilde ik juist de ruitjesbekleding. En bij de M135i natuurlijk het alcantara met blauw stiksel. Kortom: het kwam er nooit van. En nu dan eindelijk (zwart) lederen bekleding.
Maar waarom dan zwart ? De kleur die ik altijd saai heb genoemd ? Dat is dus allereerst niet waar. De kleur van het interieur is namelijk sterk afhankelijk van de kleur van het exterieur en andersom. Contrast is altijd het toverwoord. Natuurlijk niet alleen van contrasterend stiksel maar ook buitenkant vs binnenkant. Een zwarte lak met zwart interieur is saai. Een witte lak met zwart interieur natuurlijk niet. Maar bij een witte lak heb je meer mogelijkheden dan alleen zwart. Ook blauw, bruin en rood passen prachtig bij een witte lak. Wit buiten en zwart binnen is dan ook wat saai. Bij een rode lak heb je die mogelijkheden gewoon niet. Grijs en wit is niet leverbaar. Lichtbeige wel maar dan met zwarte interieurdelem. Was het gewoon net niet want dan combineer je drie kleuren (rood zwart en beige) en dat vind ik niks.
Voor mij is een zwart interieur dan eigenlijk de enige juiste overgebleven optie bij een rode lak. Een lichtbruine kleur zou nog kunnen (denk aan Ferrari: rood met bruin) maar dat is bij BMW niet leverbaar. Sterker nog er is helemaal geen bruin leverbaar, enkel bij de coupe en cabrio. Dan ben je dus aangewezen op aftermarket bekleding, maar de door mij gewenste uitvoering met alle opties vereiste 'helaas' ook lederen bekleding af-fabriek. Dan moest ik dus dubbel betalen voor leder; zowel af fabriek als aftermarket en dat ging me te ver. Bovendien was zwart een prima optie voor mij bij een rode lak. Zou bruin leder wel leverbaar zijn geweest dan had ik een champagne exterieur kleur gewild. Nu dat geen optie was en ik dus was aangewezen op zwart was de keuze voor rode lak al snel en vanzelf gemaakt.
Nou was een rode auto ook altijd een kleur die ik had willen hebben. Ook de M135i had ik graag in het rood willen hebben. Rood is echter niet leverbaar in combinatie met het M-pakket. Voor mij zou het M-pakket met rood een geweldige optie zijn geweest. Alle buitendelen dan hooglans zwart. Zwarte grille, zwarte bumperdelen, eventueel zwarte velgen en zwarte spiegels, zwart dak en shadow line. Dat is gewoon een bewezen sportieve combinatie in de autowereld. Maar omdat M pakket niet leverbaar was zei ik tegen mezelf: dan wil ik een andere kant op. Sowieso wilde ik meer de comfy daily kant op en een andere richting inslaan.
Nu is er buiten het M pakket ook de Sportline uitvoering. Maar dat vond ik dan een net-niet uitvoering. Ook het rode stiksel van die uitvoering zou binnen niet terugkomen. Het sportstuur met stiksel verdwijnt immers met het kiezen van het M-stuur en het rode stiksel op de stoffen stoelen verdwijnt bij het kiezen van leder af fabriek. Om rood stiksel toe te voegen moet je dan dubbel bukken en op de Balkan houden ze niet zo van bukken had ik al uitgelegd. Daarnaast zie ik de Sportline uitvoering als een wannabe M-pakket. Maar goed puur uit protest voor mezelf zou ik het al niet doen.
Laatste weloverwogen reden was het feit dat de mensen die de rode lak kiezen altijd voor de Sportline uitvoering gaan. Alle huidige te koop staande rode (en die van de afgelopen maanden) waren allemaal Sportline. En ik wilde toch iets exclusiever dan dat. Een beetje geinspireerd door Audi met hun Misano rood moest ik denken aan de combinatie bij Audi van rood met chroom/zilver. De Urban uitvoering heeft die chromen en zilveren opties. Voorkant en nieren en achterkant. En ook bleek toen dat de 120d LCI dubbele chromen uitlaten zou krijgen. Toen was de keuze voor chroom natuurlijk snel gemaakt. Weg van het sportieve en dan richting het chique en exclusieve. Dat laatste bleek wel, want er was zover kon worden nagegaan nog geen Urban in het rood verkocht in Nederland en Duitsland. Exclusiviteit dus gewaarborgd en dat gegeven sprak mij wel aan. Restte mij niets anders dan het chromeline pakket te bestellen en klaar was mijn configuratie. Overigens is chrome line op de 4-deurs uitvoering altijd alleen de onderrand. De bovenrand is alleen chroom bij de coupe en 2-deurs uitvoering (in reactie op ErikMartijn). Geen zwarte nieren dus want dat past niet in dit plaatje. Godspeed: de spiegels en onderbumper zijn standaard al hoogglans zwart zo dus daar kon ik niets aan veranderen.
[ / INTERIEURFAPMODUS ]
En zo is het dus een hele mooie chique verschijning geworden en geen sportieve verschijning met felrode kleur en chromen details die ook terugkomen in het interieur waarbij het zwarte interieur prachtig contrasteert met de rode buitenkant. En de 18" styling 385 velgen (helemaal juist Joost) staan hier prachtig bij vind ik.
Het nieuwe M stuur ligt wederom geweldig in de hand en ziet er prachtig uit (hoewel ik het stuur oorspronkelijk spuuglelijk vond toen het uitkwam). Maar het voelt als iets nieuws in je hand. Ook omdat ik natuurlijk een tijd in een 320d had gereden met gewoon stuur was dit een enorme stap vooruit. Vooral vanwege de dikte. Jammer dat BMW de volumeknoppen nog steeds met 2 knopjes heeft ipv die handige draaischijf waar je muziek mee selecteert. Daar staat tegenover dat de + en - op de flippers (en op de pook) natuurlijk wel weer goed staan.
Het dashboard is zo goed als onveranderd, met een mooie pianolak als enige verschil bij de radio en airco unit. Om die reden had ik ook zwart pianolak als inleg besteld. Dat is ook het enige waar ik niet helemaal over te spreken ben. Voordat de auto geleverd was wilde ik het al omzetten, maar dan zou de auto onnodig vertraagd worden. Ik kijk het dus nog even aan en wissel het dan misschien alsnog voor alu feinschliff inleg.
Over de automaat niets dan lof. Diesel en automaat was en blijft een gouden combinatie. In mijn optiek vanwege de beperkte bandbreedte van het toerental. Een diesel moet je tussen 1500-3500 toeren houden. Daarboven heeft het geen zin. De bak kan dan ook weinig verkeerd doen en doet precies wat je zelf ook zou doen. Je kunt dit heel handig met voetbewegingen op het gaspedaal aansturen. Gas beetje intrappen voor versnelling terug en snel loslaten om weer op te schakelen. Doe je dat niet en hou je de voet naar de bodem dan gaat hij snel richting 4000/5000 toeren en dat moet je niet willen. Je kunt dit natuurlijk door gebruik van de flippers aan het stuur ook makkelijk handmatig corrigeren. Het voegt cijfermatig in elk geval amper iets toe om boven de 3500 toeren te komen en het klinkt voor geen meter natuurlijk. Bij de benzine auto's is dit een heel ander verhaal. Daar loopt het toerenbereik tot aan 6000/7000 toeren en dan kan een automaat veel meer verkeerd doen. Daarom bij de M135i natuurlijk ook de handbak genomen. Maar wat een prachtige symbiose deze motor en de 8-versnellingsbak. Echt een geweldig ding. Zijdezacht schakelt hij, je merkt het amper. Voor het dagelijks gebruik in mijn situatie echt een prachtig huwelijk. Ben daar zeer maar dan ook zéér content mee.
Wat betreft het vermogen kan ik zeggen dat 400nm gewoon veel is. Maar 50nm minder dan de vorige. In zijn geheel is het natuurlijk een grote stap terug, zeker cijfermatig. Maar gevoelsmatig en zeker bij solide gebruik merk je niet dat je iets tekort komt. Integendeel, de auto voelt heel erg snel in het middenbereik. Een ander bereik zoek ik ook bewust niet op omdat dit niet het ideale gebied is van deze motor. Tot 160 voelt hij snel zat, maar ook niet veel meer dan dat. Zeer comfortabel veel snelheid maken is waar hij goed in is. Erg goed zelfs. Man wat ga ik genieten van deze auto de komende 24 maanden. En daarbij is hij nog eens erg zuinig. Heb nog niet getankt dus denk dat ik na 700km ga tanken dus rond 1:16 schat ik op dit moment. Dat is 70% zuiniger dan de vorige en zal na verloop van tijd ongetwijfeld alleen maar meer worden. Vooral de lange ritten op de snelweg maken dit mogelijk (nu veel stadsverkeer en inrijden op divers toerental).
Wat betreft het onderstel en de banden kan ik nog niet heel veel zeggen. De 4-cilinder zal wat lichter moeten aanvoelen, maar grensgebieden heb ik nog niet opgezocht. De banden de eerste 300km even inrijden natuurlijk. Ze staan nu nog op 3 bar dus die moet ik even verlagen. Wel super handig dat je de bandendruk meteen kan zien, dat vind ik echt wel een leuke en onverwachte optie. Ga ik veel gebruik van maken. Jammer alleen dat ze dit niet ook voor het oliepeil hebben gemaakt zoals bij de 1M. Je moet eerst stilstaan voor een meting van een minuut of twee. Kan je net zo goed peilstokje zelf even pakken.
Verder heb ik een tijdje nu in een 320d gereden met gewone stoelen en standaard onderstel en stap ik nu over op een versie met sportstoelen en M onderstel en dat voel je wel. Zeker in de bochten. Dat is echt een stap vooruit en komende van de M135i ook wel noodzakelijk. Voor mij is meer comfort dan het M onderstel absoluut niet nodig. De M divisie weet precies hoe ze een uitgebalanceerd onderstel moeten maken, dat was bij de vorige niet anders. Daarom dus ook geen adaptieve opties genomen. Comfort genoeg en toch een strakke wegligging. In de basis top en niets meer aan doen. Hoe minder keus hoe beter denk ik vaak bij dergelijke zaken. Ten opzichte van de M135i merk ik dat ie wat zachter is maar dat ligt vooral aan de banden. Er zitten Conti's op en die zijn natuurlijk veel zachter dan de harde Michelin Pilot Supersport. Ook de bandendruk speelt hier nog een rol natuurlijk.
Ook de zitpositie is heerlijk comfortabel. Omdat je niet meer hoeft te koppelen kan je de afstand tot de pedalen en het stuur anders instellen. Ook gebruik ik nu het verlengstukje van de stoel en kantel ik de stoel wat meer. Dat zou ik niet kunnen doen als ik moest koppelen. De algehele zitpositie is daarmee wat meer op comfort gericht. De hele auto heb ik natuurlijk ook als zodanig opgesteld. Het is een comfy daily zonder dat ik hoef in te boeten op het gebied van rijgedrag. Top dus !
Wat betreft het sturen is het ook weer een verademing. Ik heb bewust geen variabele sport steering genomen en snelheidsafhankelijke bekrachtiging. Hoe minder foefjes hoe beter. Voor mij nooit nodig geweest om met één vinger te kunnen inparkeren. Ik zal nooit meer vergeten toen de 1 serie uitkwam en ik met Dennis Cav in de 120d had gereden. Dat stuurgevoel was snaarstrak en out of this world. Met de komst van het elektronische sturen was dat feest in één keer afgelopen. Toen ik de proefrit maakte met de M135i met DF in de Duinen viel het ook meteen tegen: waar was dat strakke mechanische sturen gebleven ? Na verloop van tijd wen je eraan natuurlijk, maar diep van binnen weet je gewoon dat het beter kan. Op de M135i was het helaas standaard aanwezig. Maar op de door mij samengestelde versie gelukkig niet. Was wel een gokje maar dat durfde ik prima aan. Ben heel erg tevreden dat het stuurgevoel nu altijd en overal hetzelfde is en redelijk zwaar aanvoelt. Daarmee loopt het ook meer in de pas met het dikke M-stuur vind ik. Je mag daarbij toch verwachten dat zo'n dik stuur ook lekker zwaar aanvoelt. Het nog komende bochtenwerk en de juiste bandendruk zullen moeten uitwijzen hoe tevreden ik er echt over ben. Maar voorlopig zeer content op dit punt dus goede keus gemaakt !
Waar ik verder blij mee ben is het open dak. Dat was ook altijd iets wat ik wilde hebben maar budget technisch de laatste optie dus altijd iets wat ik had weggestreept. Het voelt dan toch een beetje als open rijden waar ik dan weer groot liefhebber van ben. Vanwege het zwarte interieur is een open dak ook prettig voor de lichtinval. Het interieur is immers nogal donker en het open dak zorgt (ook in gesloten toestand) voor meer lichtinval en komt daardoor meer tot zijn recht. Dus ook hier zeer content mee.
Waar ik verder van kan genieten is de keyless go optie. Op de M135i had ik het niet genomen omdat ik er de meerwaarde niet van inzag, maar daar had ik snel spijt van aangezien de auto wel zonder sleutel start. Dus je moet de sleutel in je hand nemen om hem vervolgens nergens kwijt te kunnen. Je denkt wat een overdreven gedoe maar in de praktijk werkt dat gewoon niet goed. En nu is het dan perfect. Ook het dakje kan je mooi sluiten met een druk op de deurgreep. Heerlijk.
Verder is zoals gezegd de navigatie unit er op veel punten enorm op vooruit gegaan. Ook bij POI heb je nu een paar pre geselecteerde categorieën wat het zoeken makkelijker maakt. De boordcomputer vind ik dan wat minder omdat het nu wat show-lijntjes heeft en minder strak is. Tenzij je de boordcomputer links instelt. Maar ik heb het altijd rechts want links heb ik graag de navigatie. Pluspunt is dat het nu visueel beter zichtbaar is hoeveel km je nog hebt tot je einddoel ten opzichte van je actieradius. Ook verrassend was voor mij dat ik nu via bluetooth muziek van mijn telefoon kan streamen via iTunes en dat de plaatjes worden weergegeven op het scherm. Zo kan ik mijn muziek beter scheiden (op USB heb ik de rest).
Wat ik verder prettig vind is de stuur verwarming. Je verzint het niet maar dat heb ik gevoeld in de auto van mijn broer en is echt heerlijk als het wat kouder is. Stoelverwarming ook natuurlijk, helemaal met leer. Dat gebruik ik buiten de winter om ook nog best wel regelmatig.
Wat betreft de audio ben ik ook een enorme sprong voorwaarts gegaan. Dat Harman Kardon vond ik eerst niet overtuigen maar achter de schermen heeft BMW eraan gesleuteld en dat merk je wel. De bas is nu zeer diep aanwezig zoals het moet. Ook als je de fader naar A zet voel je nog steeds de bas heel aanwezig. Bij de Hifi versie was dit toch echt veel en veel minder. En daar mis je de tweeters die je nu wel hebt. Bij het oude HK miste ik juist die bas. Het was of het een of het ander en nu is het echt het beste van beide werelden. Ben daar echt positief door verrast. Altijd doen !
Het enige dat ik eigenlijk mis is de dodehoek waarschuwing (geen optie op de 1) en het ontbreken van een elektrische kofferklep. Zou ik echt een onzin optie gevonden hebben ware het niet dat 2 weken in de touring mij het tegendeel hebben bewezen. En last but not least: het starten van het dieseltje is toch wat anders dan het starten van zijn 6-cilinder broertje.
Kortom een comfortabele, snelle en zuinige daily met een paar heerlijke opties ! Je weet ook gewoon dat je een goede keuze hebt gemaakt als je elke keer dat je de auto parkeert je nek even omdraait om hem nog even te bekijken.
Maar buiten dat mis ik de M135i echt totaal niet. De 120dA is een meer dan geweldige keuze gebleken en ik ga hier onwijs van genieten de komende 24 maanden. Elke keer dat ik thuis zit denk ik: ik heb zin om weer even een stukje naar de Tamoil te gaan rijden en heerlijk te gaan zitten janken in die lederen stoeltjes
Voor degene die geen zin heeft om alles te lezen: wat een geweldige keus heb ik gemaakt ! De motor in combinatie met de automaat in de koets van de 1 serie is gewoon een absolute winnaar en echt iets voor mij. Geen haar op mijn lichaam die ook maar één seconde twijfelt of ik er goed aan heb gedaan. Dat heeft vooral te maken met de full package en hoe ik de auto gebruik: comfortabel als daily en toch snel en zuinig en een strak onderstel.
Even terug naar het begin (voor diegene die wel zin heeft om alles te gaan lezen). De auto zou maandag al klaar staan maar door omstandigheden was het niet gelukt om hem ook maandag op te halen. Ik voelde me die dag ook niet heel goed en keek daardoor ook niet echt uit naar de auto. Wat voor mij natuurlijk iets heel vreemds is, maar het had zo moeten zijn denk ik. Dinsdag prima geslapen en goed wakker geworden en nergens meer last van en daardoor dus ook weer veel zin in het ophalen. Het zou maandag ook gehaast zijn omdat Maarten zelf niet veel tijd had. Dinsdag had hij echter alle tijd om het omruilen goed te regelen. Grote complimenten weer voor de service van BMW Dusseldorp Hoogeveen. Heb niet voor niets de auto daar weer besteld (ze hebben ook de M135i overgenomen en mijn nieuwe kenteken is idd een leuke verwijzing Tom).
Onderweg eerst nog even 2 nieuwe sarcasmemeters gekocht want de oude functioneerde kennelijk niet helemaal meer goed. Daarna snel door naar de dealer. Dan kom je daar aanrijden en zoek je buiten al rijdend of je iets roods ziet staan. Een nekken draaier was ik altijd al geweest maar zag hem niet staan. De auto zat echter ingepakt onder een kleed in de showroom. Prachtig kleed van zijde met contrasterend stiksel in het rood. Speciaal ingevlogen door BMW individual voor deze unieke auto. Het kleed er maar op gelaten, stond hem best goed dat had ik bij de vorige lelijke 1 serie ook moeten doen...
Vervolgens even wat formaliteiten regelen en gezellig kletsen en aan de koffie en dan is het tijd om naar de auto te gaan. Het eerste moment dat het kleed er dan af gaat is toch heel speciaal. De prachtig glimmende en glanzende lak valt als een mooie dame op je netvlies. Een pareltje ! De foto's hoe die binnen stond heb ik hier op de vorige pagina al gepost.
Hoewel het niet mijn eerste BMW meer was voelde het alsnog heel speciaal. Bij elke nieuwe auto heb ik een gevoel van trots van binnen. Je moet het allemaal toch maar even doen. Het is me niet aan komen waaien en niemand heeft me financieel geholpen met mijn zakelijke praktijk. Dat je dan dit soort auto's kunt veroorloven blijft gewoon een luxe en stille waardering is dan op zijn plaats. Ik val dan ook altijd even stil en geniet dan intens van dat moment.
Als ik dat gevoel dan naast het gevoel van de M135i moet leggen dan ben ik gewoon absoluut niet minder blij. Ze kunnen op gummen roepen wat ze willen maar ik spreek uit mijn hart als ik zeg dat dit voor mij weer een geweldig moment is geweest. En absoluut niet minder dan de M135i. Kortom: het was weer tijd om een pomp op te zoeken. Snel de navigatie ingesteld en mijn god wat een scherpe resolutie ! BMW heeft hier (stilzwijgend ?) goed werk verricht met updates, of ik was gewend aan 10 dagen business navigatie. Wie het weet mag het zeggen.
Automaat in D en gaan met die bak. Mijn god wat voelt dit alweer heerlijk. Ben altijd een groot liefhebber van diesel geweest. Veel koppel bij weinig toeren. En altijd ook liefhebber van het geluid van een diesel binnen het toerenbereik 1500-3500. Zolang je geen excessieve toeren maakt klinkt het heel zwaar en beschaafd. Hij haalt het natuurlijk nooit bij die prachtige 6-cilinder roffel, als petrolhead zou dit een stap terug moeten zijn, maar voor een diesel-liefhebber zou dit prima verkoopbaar moeten zijn. Groot voordeel is wel meteen dat het geluid in de auto veel stiller is. De diesel hoor je amper als je een vast toerental aanhoudt. Het motorgeluid is subliem weggefilterd dus op de snelweg (maar ook daarbuiten) is hij muisstil op vaste snelheden. Zo kende ik de 1 serie natuurlijk niet. En leuke en aangename verrassing.
Maar goed deze auto is natuurlijk ook bewust als daily op comfort gericht en als zodanig samengesteld, in tegenstelling tot de vorige keer. Daar wilde ik een echte BMW rijden met 6-cilinder handbak. Puurder werd het niet als daily. Nu was het tijd voor de volgende stap en vanuit mijn beperkte perspectief dus ook gewoon een stap vooruit en zeker niet een stap achteruit ! Ben echt zeer maar dan ook zeer content hoe ik de auto heb uitgerust. Veel luxe aan boord en veel comfort.
[ INTERIEURFAPMODUS ]
Dan wat betreft de kleurencombinatie. Daar heb ik toch echt wel heel goed over nagedacht en ik zal toelichten waarom ik deze uitvoering heb gekozen. Ook in reactie op de posts van GTRene, Luco, Riceaux en Walter:
De leren bekleding is een droom die uitkomt. Als kind al groot liefhebber geweest van lederen bekleding. In de boekjes vroeger altijd bladeren naar de pagina's met fotos van leren bekleding. Mijn pa had vroeger een nieuwe Ford Sierra en in de folder had je dan een foto van de Ghia met leer. Man man wat was dat een droom. Ook de Scorpio folder heeft er goed op in gehakt. Om het maar helemaal niet te hebben over de BMW en Mercedes folders destijds. Toen ik vervolgens mijn eerste leaseauto kreeg lukte het net niet, hoewel het wel een optie was op de 206. Bij de Leon was het ook net niet gelukt en bij de Golf GTI en GTD wilde ik juist de ruitjesbekleding. En bij de M135i natuurlijk het alcantara met blauw stiksel. Kortom: het kwam er nooit van. En nu dan eindelijk (zwart) lederen bekleding.
Maar waarom dan zwart ? De kleur die ik altijd saai heb genoemd ? Dat is dus allereerst niet waar. De kleur van het interieur is namelijk sterk afhankelijk van de kleur van het exterieur en andersom. Contrast is altijd het toverwoord. Natuurlijk niet alleen van contrasterend stiksel maar ook buitenkant vs binnenkant. Een zwarte lak met zwart interieur is saai. Een witte lak met zwart interieur natuurlijk niet. Maar bij een witte lak heb je meer mogelijkheden dan alleen zwart. Ook blauw, bruin en rood passen prachtig bij een witte lak. Wit buiten en zwart binnen is dan ook wat saai. Bij een rode lak heb je die mogelijkheden gewoon niet. Grijs en wit is niet leverbaar. Lichtbeige wel maar dan met zwarte interieurdelem. Was het gewoon net niet want dan combineer je drie kleuren (rood zwart en beige) en dat vind ik niks.
Voor mij is een zwart interieur dan eigenlijk de enige juiste overgebleven optie bij een rode lak. Een lichtbruine kleur zou nog kunnen (denk aan Ferrari: rood met bruin) maar dat is bij BMW niet leverbaar. Sterker nog er is helemaal geen bruin leverbaar, enkel bij de coupe en cabrio. Dan ben je dus aangewezen op aftermarket bekleding, maar de door mij gewenste uitvoering met alle opties vereiste 'helaas' ook lederen bekleding af-fabriek. Dan moest ik dus dubbel betalen voor leder; zowel af fabriek als aftermarket en dat ging me te ver. Bovendien was zwart een prima optie voor mij bij een rode lak. Zou bruin leder wel leverbaar zijn geweest dan had ik een champagne exterieur kleur gewild. Nu dat geen optie was en ik dus was aangewezen op zwart was de keuze voor rode lak al snel en vanzelf gemaakt.
Nou was een rode auto ook altijd een kleur die ik had willen hebben. Ook de M135i had ik graag in het rood willen hebben. Rood is echter niet leverbaar in combinatie met het M-pakket. Voor mij zou het M-pakket met rood een geweldige optie zijn geweest. Alle buitendelen dan hooglans zwart. Zwarte grille, zwarte bumperdelen, eventueel zwarte velgen en zwarte spiegels, zwart dak en shadow line. Dat is gewoon een bewezen sportieve combinatie in de autowereld. Maar omdat M pakket niet leverbaar was zei ik tegen mezelf: dan wil ik een andere kant op. Sowieso wilde ik meer de comfy daily kant op en een andere richting inslaan.
Nu is er buiten het M pakket ook de Sportline uitvoering. Maar dat vond ik dan een net-niet uitvoering. Ook het rode stiksel van die uitvoering zou binnen niet terugkomen. Het sportstuur met stiksel verdwijnt immers met het kiezen van het M-stuur en het rode stiksel op de stoffen stoelen verdwijnt bij het kiezen van leder af fabriek. Om rood stiksel toe te voegen moet je dan dubbel bukken en op de Balkan houden ze niet zo van bukken had ik al uitgelegd. Daarnaast zie ik de Sportline uitvoering als een wannabe M-pakket. Maar goed puur uit protest voor mezelf zou ik het al niet doen.
Laatste weloverwogen reden was het feit dat de mensen die de rode lak kiezen altijd voor de Sportline uitvoering gaan. Alle huidige te koop staande rode (en die van de afgelopen maanden) waren allemaal Sportline. En ik wilde toch iets exclusiever dan dat. Een beetje geinspireerd door Audi met hun Misano rood moest ik denken aan de combinatie bij Audi van rood met chroom/zilver. De Urban uitvoering heeft die chromen en zilveren opties. Voorkant en nieren en achterkant. En ook bleek toen dat de 120d LCI dubbele chromen uitlaten zou krijgen. Toen was de keuze voor chroom natuurlijk snel gemaakt. Weg van het sportieve en dan richting het chique en exclusieve. Dat laatste bleek wel, want er was zover kon worden nagegaan nog geen Urban in het rood verkocht in Nederland en Duitsland. Exclusiviteit dus gewaarborgd en dat gegeven sprak mij wel aan. Restte mij niets anders dan het chromeline pakket te bestellen en klaar was mijn configuratie. Overigens is chrome line op de 4-deurs uitvoering altijd alleen de onderrand. De bovenrand is alleen chroom bij de coupe en 2-deurs uitvoering (in reactie op ErikMartijn). Geen zwarte nieren dus want dat past niet in dit plaatje. Godspeed: de spiegels en onderbumper zijn standaard al hoogglans zwart zo dus daar kon ik niets aan veranderen.
[ / INTERIEURFAPMODUS ]
En zo is het dus een hele mooie chique verschijning geworden en geen sportieve verschijning met felrode kleur en chromen details die ook terugkomen in het interieur waarbij het zwarte interieur prachtig contrasteert met de rode buitenkant. En de 18" styling 385 velgen (helemaal juist Joost) staan hier prachtig bij vind ik.
Het nieuwe M stuur ligt wederom geweldig in de hand en ziet er prachtig uit (hoewel ik het stuur oorspronkelijk spuuglelijk vond toen het uitkwam). Maar het voelt als iets nieuws in je hand. Ook omdat ik natuurlijk een tijd in een 320d had gereden met gewoon stuur was dit een enorme stap vooruit. Vooral vanwege de dikte. Jammer dat BMW de volumeknoppen nog steeds met 2 knopjes heeft ipv die handige draaischijf waar je muziek mee selecteert. Daar staat tegenover dat de + en - op de flippers (en op de pook) natuurlijk wel weer goed staan.
Het dashboard is zo goed als onveranderd, met een mooie pianolak als enige verschil bij de radio en airco unit. Om die reden had ik ook zwart pianolak als inleg besteld. Dat is ook het enige waar ik niet helemaal over te spreken ben. Voordat de auto geleverd was wilde ik het al omzetten, maar dan zou de auto onnodig vertraagd worden. Ik kijk het dus nog even aan en wissel het dan misschien alsnog voor alu feinschliff inleg.
Over de automaat niets dan lof. Diesel en automaat was en blijft een gouden combinatie. In mijn optiek vanwege de beperkte bandbreedte van het toerental. Een diesel moet je tussen 1500-3500 toeren houden. Daarboven heeft het geen zin. De bak kan dan ook weinig verkeerd doen en doet precies wat je zelf ook zou doen. Je kunt dit heel handig met voetbewegingen op het gaspedaal aansturen. Gas beetje intrappen voor versnelling terug en snel loslaten om weer op te schakelen. Doe je dat niet en hou je de voet naar de bodem dan gaat hij snel richting 4000/5000 toeren en dat moet je niet willen. Je kunt dit natuurlijk door gebruik van de flippers aan het stuur ook makkelijk handmatig corrigeren. Het voegt cijfermatig in elk geval amper iets toe om boven de 3500 toeren te komen en het klinkt voor geen meter natuurlijk. Bij de benzine auto's is dit een heel ander verhaal. Daar loopt het toerenbereik tot aan 6000/7000 toeren en dan kan een automaat veel meer verkeerd doen. Daarom bij de M135i natuurlijk ook de handbak genomen. Maar wat een prachtige symbiose deze motor en de 8-versnellingsbak. Echt een geweldig ding. Zijdezacht schakelt hij, je merkt het amper. Voor het dagelijks gebruik in mijn situatie echt een prachtig huwelijk. Ben daar zeer maar dan ook zéér content mee.
Wat betreft het vermogen kan ik zeggen dat 400nm gewoon veel is. Maar 50nm minder dan de vorige. In zijn geheel is het natuurlijk een grote stap terug, zeker cijfermatig. Maar gevoelsmatig en zeker bij solide gebruik merk je niet dat je iets tekort komt. Integendeel, de auto voelt heel erg snel in het middenbereik. Een ander bereik zoek ik ook bewust niet op omdat dit niet het ideale gebied is van deze motor. Tot 160 voelt hij snel zat, maar ook niet veel meer dan dat. Zeer comfortabel veel snelheid maken is waar hij goed in is. Erg goed zelfs. Man wat ga ik genieten van deze auto de komende 24 maanden. En daarbij is hij nog eens erg zuinig. Heb nog niet getankt dus denk dat ik na 700km ga tanken dus rond 1:16 schat ik op dit moment. Dat is 70% zuiniger dan de vorige en zal na verloop van tijd ongetwijfeld alleen maar meer worden. Vooral de lange ritten op de snelweg maken dit mogelijk (nu veel stadsverkeer en inrijden op divers toerental).
Wat betreft het onderstel en de banden kan ik nog niet heel veel zeggen. De 4-cilinder zal wat lichter moeten aanvoelen, maar grensgebieden heb ik nog niet opgezocht. De banden de eerste 300km even inrijden natuurlijk. Ze staan nu nog op 3 bar dus die moet ik even verlagen. Wel super handig dat je de bandendruk meteen kan zien, dat vind ik echt wel een leuke en onverwachte optie. Ga ik veel gebruik van maken. Jammer alleen dat ze dit niet ook voor het oliepeil hebben gemaakt zoals bij de 1M. Je moet eerst stilstaan voor een meting van een minuut of twee. Kan je net zo goed peilstokje zelf even pakken.
Verder heb ik een tijdje nu in een 320d gereden met gewone stoelen en standaard onderstel en stap ik nu over op een versie met sportstoelen en M onderstel en dat voel je wel. Zeker in de bochten. Dat is echt een stap vooruit en komende van de M135i ook wel noodzakelijk. Voor mij is meer comfort dan het M onderstel absoluut niet nodig. De M divisie weet precies hoe ze een uitgebalanceerd onderstel moeten maken, dat was bij de vorige niet anders. Daarom dus ook geen adaptieve opties genomen. Comfort genoeg en toch een strakke wegligging. In de basis top en niets meer aan doen. Hoe minder keus hoe beter denk ik vaak bij dergelijke zaken. Ten opzichte van de M135i merk ik dat ie wat zachter is maar dat ligt vooral aan de banden. Er zitten Conti's op en die zijn natuurlijk veel zachter dan de harde Michelin Pilot Supersport. Ook de bandendruk speelt hier nog een rol natuurlijk.
Ook de zitpositie is heerlijk comfortabel. Omdat je niet meer hoeft te koppelen kan je de afstand tot de pedalen en het stuur anders instellen. Ook gebruik ik nu het verlengstukje van de stoel en kantel ik de stoel wat meer. Dat zou ik niet kunnen doen als ik moest koppelen. De algehele zitpositie is daarmee wat meer op comfort gericht. De hele auto heb ik natuurlijk ook als zodanig opgesteld. Het is een comfy daily zonder dat ik hoef in te boeten op het gebied van rijgedrag. Top dus !
Wat betreft het sturen is het ook weer een verademing. Ik heb bewust geen variabele sport steering genomen en snelheidsafhankelijke bekrachtiging. Hoe minder foefjes hoe beter. Voor mij nooit nodig geweest om met één vinger te kunnen inparkeren. Ik zal nooit meer vergeten toen de 1 serie uitkwam en ik met Dennis Cav in de 120d had gereden. Dat stuurgevoel was snaarstrak en out of this world. Met de komst van het elektronische sturen was dat feest in één keer afgelopen. Toen ik de proefrit maakte met de M135i met DF in de Duinen viel het ook meteen tegen: waar was dat strakke mechanische sturen gebleven ? Na verloop van tijd wen je eraan natuurlijk, maar diep van binnen weet je gewoon dat het beter kan. Op de M135i was het helaas standaard aanwezig. Maar op de door mij samengestelde versie gelukkig niet. Was wel een gokje maar dat durfde ik prima aan. Ben heel erg tevreden dat het stuurgevoel nu altijd en overal hetzelfde is en redelijk zwaar aanvoelt. Daarmee loopt het ook meer in de pas met het dikke M-stuur vind ik. Je mag daarbij toch verwachten dat zo'n dik stuur ook lekker zwaar aanvoelt. Het nog komende bochtenwerk en de juiste bandendruk zullen moeten uitwijzen hoe tevreden ik er echt over ben. Maar voorlopig zeer content op dit punt dus goede keus gemaakt !
Waar ik verder blij mee ben is het open dak. Dat was ook altijd iets wat ik wilde hebben maar budget technisch de laatste optie dus altijd iets wat ik had weggestreept. Het voelt dan toch een beetje als open rijden waar ik dan weer groot liefhebber van ben. Vanwege het zwarte interieur is een open dak ook prettig voor de lichtinval. Het interieur is immers nogal donker en het open dak zorgt (ook in gesloten toestand) voor meer lichtinval en komt daardoor meer tot zijn recht. Dus ook hier zeer content mee.
Waar ik verder van kan genieten is de keyless go optie. Op de M135i had ik het niet genomen omdat ik er de meerwaarde niet van inzag, maar daar had ik snel spijt van aangezien de auto wel zonder sleutel start. Dus je moet de sleutel in je hand nemen om hem vervolgens nergens kwijt te kunnen. Je denkt wat een overdreven gedoe maar in de praktijk werkt dat gewoon niet goed. En nu is het dan perfect. Ook het dakje kan je mooi sluiten met een druk op de deurgreep. Heerlijk.
Verder is zoals gezegd de navigatie unit er op veel punten enorm op vooruit gegaan. Ook bij POI heb je nu een paar pre geselecteerde categorieën wat het zoeken makkelijker maakt. De boordcomputer vind ik dan wat minder omdat het nu wat show-lijntjes heeft en minder strak is. Tenzij je de boordcomputer links instelt. Maar ik heb het altijd rechts want links heb ik graag de navigatie. Pluspunt is dat het nu visueel beter zichtbaar is hoeveel km je nog hebt tot je einddoel ten opzichte van je actieradius. Ook verrassend was voor mij dat ik nu via bluetooth muziek van mijn telefoon kan streamen via iTunes en dat de plaatjes worden weergegeven op het scherm. Zo kan ik mijn muziek beter scheiden (op USB heb ik de rest).
Wat ik verder prettig vind is de stuur verwarming. Je verzint het niet maar dat heb ik gevoeld in de auto van mijn broer en is echt heerlijk als het wat kouder is. Stoelverwarming ook natuurlijk, helemaal met leer. Dat gebruik ik buiten de winter om ook nog best wel regelmatig.
Wat betreft de audio ben ik ook een enorme sprong voorwaarts gegaan. Dat Harman Kardon vond ik eerst niet overtuigen maar achter de schermen heeft BMW eraan gesleuteld en dat merk je wel. De bas is nu zeer diep aanwezig zoals het moet. Ook als je de fader naar A zet voel je nog steeds de bas heel aanwezig. Bij de Hifi versie was dit toch echt veel en veel minder. En daar mis je de tweeters die je nu wel hebt. Bij het oude HK miste ik juist die bas. Het was of het een of het ander en nu is het echt het beste van beide werelden. Ben daar echt positief door verrast. Altijd doen !
Het enige dat ik eigenlijk mis is de dodehoek waarschuwing (geen optie op de 1) en het ontbreken van een elektrische kofferklep. Zou ik echt een onzin optie gevonden hebben ware het niet dat 2 weken in de touring mij het tegendeel hebben bewezen. En last but not least: het starten van het dieseltje is toch wat anders dan het starten van zijn 6-cilinder broertje.
Kortom een comfortabele, snelle en zuinige daily met een paar heerlijke opties ! Je weet ook gewoon dat je een goede keuze hebt gemaakt als je elke keer dat je de auto parkeert je nek even omdraait om hem nog even te bekijken.
Maar buiten dat mis ik de M135i echt totaal niet. De 120dA is een meer dan geweldige keuze gebleken en ik ga hier onwijs van genieten de komende 24 maanden. Elke keer dat ik thuis zit denk ik: ik heb zin om weer even een stukje naar de Tamoil te gaan rijden en heerlijk te gaan zitten janken in die lederen stoeltjes

Laatst gewijzigd door Macboy op 15 aug 2015, 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
- Luco
- Berichten: 29350
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: De nieuwe leasebak van Macboy (verslag pag 7)
Wat een heerlijk verhaal weer



- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe leasebak van Macboy (verslag pag 7)
Mooi verhaal !
Dubbel leesplezier
Dubbel leesplezier

- sitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: De nieuwe leasebak van Macboy (verslag pag 7)
Briljant verhaal. Mss had ik het gemist, maar heb je nu de standaardstoelen of de sportstoelen?
- Arthur
- Berichten: 43048
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe leasebak van Macboy (verslag pag 7)
Mooi verhaal Macboy, alleen erg jammer hoe je de Sportline afserveert
Leuk te lezen dat je auto's uit Hoogeveen komen. Ik heb ook goede ervaringen met Dusseldorp daar. Maarten heeft mij de 1e keer ook te woord gestaan maar de rest met Robert afgehandeld. Ik heb het id dat ze daar toch nog wel met de klanten begaan zijn. Heb pas een jaar een nieuwe BMW maar het aankooptraject alsook het resterende jaar was eigenlijke niets te veel. Altijd vriendelijk, altijd tijd. Ze geven je iig wel het goede gevoel. Door de azijnpissers zal dat vast anders uit te leggen zijn
Mooi dat je zo enthousiast bent en veel plezier de komende tijd


Leuk te lezen dat je auto's uit Hoogeveen komen. Ik heb ook goede ervaringen met Dusseldorp daar. Maarten heeft mij de 1e keer ook te woord gestaan maar de rest met Robert afgehandeld. Ik heb het id dat ze daar toch nog wel met de klanten begaan zijn. Heb pas een jaar een nieuwe BMW maar het aankooptraject alsook het resterende jaar was eigenlijke niets te veel. Altijd vriendelijk, altijd tijd. Ze geven je iig wel het goede gevoel. Door de azijnpissers zal dat vast anders uit te leggen zijn

Mooi dat je zo enthousiast bent en veel plezier de komende tijd

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe leasebak van Macboy (verslag pag 7)
das een uitvoerig verhaal
mooi verwoordt.

mooi verwoordt.
- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: De nieuwe leasebak van Macboy (verslag pag 7)
Kan iemand misschien een samenvatting maken
?

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe leasebak van Macboy (verslag pag 7)
hij voelt zich waarschijnlijk ongeveer zo met al die nwe dingen in zijn nwe auto>>Booooh schreef:Kan iemand misschien een samenvatting maken?
en om het te vieren>>

- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: De nieuwe leasebak van Macboy (verslag pag 7)
Dankjewel! Top
...

- Martijn_bmw
- Berichten: 28531
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: De nieuwe leasebak van Macboy (verslag pag 7)
Echt een mooi ding, gefeliciteerd er mee!!
Grappig ik heb hem afgelopen maandag zien staan
alleen nooit gerealiseerd dat het jou auto was haha
In het echt ook erg mooi, trok echt wel de aandacht zo in de showroom
Grappig ik heb hem afgelopen maandag zien staan

In het echt ook erg mooi, trok echt wel de aandacht zo in de showroom
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: De nieuwe leasebak van Macboy (verslag pag 7)
Plaatjes kijken op de vorige pagina. Als DF bezoeker word je geacht elke BMW folder uit je hoofd te kennen. Verschil in stoelen is je dus bekend.sitechris schreef:Briljant verhaal. Mss had ik het gemist, maar heb je nu de standaardstoelen of de sportstoelen?

Leuk verhaal Macboy! geniet ervan!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe leasebak van Macboy (verslag pag 7)
Sportstoelen inderdaad !
Helemaal niks mis met Sportline Arthur. Integendeel, liever zelfs Sportline dan het M-pakket qua uiterlijk op de LCI (M-pakket voor eerst minder mooi bij uitkomen). Zwart met rood op sportline kan dus echt prachtig zijn met alle hoogglans zwarte delen. Op zich had ik het kunnen doen maar had dus iets anders in mijn hoofd deze keer. Maar dat je op Sportline wel rood kan bestellen en op M-pakket niet blijf ik principieel onjuist vinden. Op de 2 kan het weer wel sinds dit jaar. BMW logica denk ik. En wilde deze keer dus niet de sportieve kant op vandaar.
Samenvatting staat overigens bovenaan maar geniaal Rene
Helemaal niks mis met Sportline Arthur. Integendeel, liever zelfs Sportline dan het M-pakket qua uiterlijk op de LCI (M-pakket voor eerst minder mooi bij uitkomen). Zwart met rood op sportline kan dus echt prachtig zijn met alle hoogglans zwarte delen. Op zich had ik het kunnen doen maar had dus iets anders in mijn hoofd deze keer. Maar dat je op Sportline wel rood kan bestellen en op M-pakket niet blijf ik principieel onjuist vinden. Op de 2 kan het weer wel sinds dit jaar. BMW logica denk ik. En wilde deze keer dus niet de sportieve kant op vandaar.
Samenvatting staat overigens bovenaan maar geniaal Rene

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: CRZ, Hsp, matthyssie, tomgtr, vester86 en 6 gasten