Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
MParallel
Auto: BMW

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door MParallel » 08 jul 2015, 09:48

D20VT schreef:Weet je hoe het scm systeem werkt (serieus)

Jij gaat dus nu zeggen: ik ga iemand zoeken die het systeem voor me afmeld. Dit komt op hetzelfde neer als een auto apk afmelden zonder dat de auto is nagekeken ( daarom zeg ik succes met zoeken)
Voor elk nieuw afgemeld certificaat kan een dealer/inbouwpunt een steekproef krijgen, controleur op de stoep die het hele systeem nakijkt en of de inbouwvoorschriften worden nageleefd. (..)
Nee die controle ken ik niet. APK steekproef uiteraard wel, SCM steekproef niet. Dat verandert natuurlijk e.e.a.

Maar staat los van dat me 328i 2x goedgekeurd is, 1x door BMW dealer, 1x door lokaal bedrijf.

Niall

Bericht door Niall » 14 aug 2015, 15:36

Van de week moest pa zijn F10 LCI naar de garage voor zijn eerste beurt, hierbij werd meteen vermeld dat het certificaat voor het alarm welke vorige jaar afgeven was, ongeldig was en de alarm gecontroleerd moest worden volgens de nieuwe eisen voordat een nieuwe certificaat afgegeven kon worden, gelukkig geen probleem maar ik vraag me af als de dealer dit bv vergeten was en de auto gestolen was hoe de verzekering dit zou zien, waarschijnlijk dat jezelf ervoor moet zorgen dat deze geldig was, indien niet pech gehad bij diefstal.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 14 aug 2015, 15:54

Als je certificaat hebt ontvangen ben je klaar. Verzekering ziet alleen of die afgegeven is of niet. Als de auto gestolen is is de auto weg. Dan valt er niet meer achteraf te controleren wat er voor systeem in zat.

En al zou dat wel gebeuren, certificaat is afgegeven dus zou je daarmee zelf gedekt moeten zijn. Het is immers de deskundigheid van SCM keuringstation en niet jij als burger.

Maar interessanter, hoe is die dan door de nieuwe eisen gekomen? Want die vraagt nu om dubbele autorisatie.

D20VT

Bericht door D20VT » 14 aug 2015, 16:29

Verzekeraar kan meer zien dan alleen of deze is afgegeven, bij scm is ook bekend welk type, welk serienummer en welk certificaatnummer er afgegeven is door welk inbouwsstation/scm erkend punt en wanneer.
Officieel moet na 3 jaar het alarm ook jaarlijks gekeurd worden, ook deze keuringsdata en bijbehorende keuringsstations zijn bekend.
Mocht een verzekeraar moeilijk doen kunnen ze er vaak onderuit mochten ze het echt willen als de geldigheid van het certificaat verlopen is dus niet meer jaarlijks gekeurd. Daarmee kun je immers de officiële werking aantonen

Niall, de auto van je pa was toch via een andere route (uk) Nederland binnen gekomen, het zou dan idd kunnen dat de specificaties van het fabrieksalarm dan anders zijn. Vraag me idd ook af hoe ze dit hebben aangepast zonder eigen autorisatie ( of heeft hij nu een extra kastje aan de sleutelbos)

Plaats reactie