F80 M3
- Erik
- Auto: BMW ///M
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Mijn WW is 450km enkele reis.
Dan wil je wielbasis.
Een 3 serie had vast gekund.
Alhoewel een 5 stukken relaxder rijdt op die lange halen.
Zit vanaf begin 2016 weer in Sassnitz.
Dan is het weer laagvliegen 751km.
Een A8 moet dat uitstekend kunnen.
Dan wil je wielbasis.
Een 3 serie had vast gekund.
Alhoewel een 5 stukken relaxder rijdt op die lange halen.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Zou dit ook eens overwegen danErik schreef:...

Scheelt je aanzienlijk in je reistijd ...
-
Lijkt me duidelijk...niet helemaal... maar da's wat anders dan "helemaal niet"PeterB schreef:Bijna, maar toch niet helemaal

- Joopieboy
Nou word ik toch wel benieuwd wat jij voor een werk doet als je zover van huis uit werkt en die afstanden (dagelijks?) moet rijden?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Offshore
- Downforce Hans
Hij is wat enthousiast maar het was 326........ 340 zal misschien nu mogelijk zijn al geloof ik daar niet in.......Luco schreef:340 in zijn natte droom.Petrolhead Tom schreef:Wat hangt er eigenlijk onder die corvette? Dat ging ook wel aardig hard van 340 naar 100 per uur.Downforce Hans schreef:Ik vraag me af of er niet op de verschillende fora het buitenland niet dezelfde klachten te lezen zijn.
Er zullen veel meer mensen zijn die van hoge snelheden hard afremmen en die zouden dan toch de zelfde klachten moeten hebben.........
Ik reed met stoptech idd.......
- dvh
Wanneer krijgt dat ding van jou een eigen topic Hans!? Ben wel benieuwd 

- Downforce Hans
Ik hou er niet van om r mee te koop te lopen..........kom wel een keer een bakkie bij je doen. 

-
Lus je ook kaas, Hans? 

- Riceaux
Drinken jouw klanten ook water Erik?ErikS schreef:Lus je ook kaas, Hans?

- Erik
Zo hij staat voor de deur.
Bleken nog een aantal opties op te zitten waar ik geen weet van had zoals standkachel, tv kijken tijdens het rijden, night vision, solar dakpaneel etc. Mooi man.
Dit is wel souverein zoeven. Je wordt niet gejaagd, iets wat ik in de M5 altijd had. Jagen jagen jagen. Dit eerste ritje, voor wat het waard is, haalde wel mijn zen-ik naar boven.
En als je op het gas gaat staan gaat ie er redelijk vandoor.
Voor een diesel dan he.

Bleken nog een aantal opties op te zitten waar ik geen weet van had zoals standkachel, tv kijken tijdens het rijden, night vision, solar dakpaneel etc. Mooi man.
Dit is wel souverein zoeven. Je wordt niet gejaagd, iets wat ik in de M5 altijd had. Jagen jagen jagen. Dit eerste ritje, voor wat het waard is, haalde wel mijn zen-ik naar boven.
En als je op het gas gaat staan gaat ie er redelijk vandoor.
Voor een diesel dan he.

-
FF langs JD.... gaat ie ook 300...
-
Leuk voor in de kroeg 
Belangrijker is het continu kunnen doorrijden op hoge snelheid zonder dat je na 300 km bij de pomp staat.
Daar ligt z'n "kracht" .

Belangrijker is het continu kunnen doorrijden op hoge snelheid zonder dat je na 300 km bij de pomp staat.
Daar ligt z'n "kracht" .
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Idd. Precies dat irriteert me wel bij snelle benzines en bij mijn huidige auto. Om de 300 km sta je te tanken. Een enkeltje Zwitserland (850 km) kost je ff 150 liter brandstof als je flink gasgeeft.
- Knot
Of gewoon een auto met grote tankinhoud nemen, E38 728i naar Italie ging prima met 85 liter
- Macboy
Das ook geen snelle benzine. Probeer het eens met de 750iL 

- Erik
Met de M5 haalde ik zelden 500km.
Ik denk dat dat met de V8tdi wat makkelijker gaat, maar de tank is dan ook 10 liter groter.
Daarbij, ik vind pas dat je het kunt en mag vergelijken als de gemiddelde snelheid, of de netto rijtijd, hetzelfde is.
Ik ge er maar vanuit dat bij 180kmh gemiddeld, de V8tdi marginaal verder komt dan de M5 op een tank. Sterker nog, die V8tdi gaat die 180kmh gemiddeld helemaal niet halen.

Ik denk dat dat met de V8tdi wat makkelijker gaat, maar de tank is dan ook 10 liter groter.
Daarbij, ik vind pas dat je het kunt en mag vergelijken als de gemiddelde snelheid, of de netto rijtijd, hetzelfde is.
Ik ge er maar vanuit dat bij 180kmh gemiddeld, de V8tdi marginaal verder komt dan de M5 op een tank. Sterker nog, die V8tdi gaat die 180kmh gemiddeld helemaal niet halen.

- Joopieboy
180 gemiddeld? Fuck...
Hoeveel banden sleet jij per maand wel niet op dan?
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Geen idee hoe die route van jou eruit ziet, maar met de M5 zullen de pieken wat hoger liggen maar met zo'n A8 kun je toch ook tijdenlang 200 of zelfs 250 cruisen?Erik schreef:Met de M5 haalde ik zelden 500km.
Ik vraag me af of het heel veel gaat schelen op je gemiddelde snelheid/rijtijd, zeker als je ook nog eens minder hoeft te tanken.
Time will tell, ik gok dat je dat binnenkort wel eens uit probeert

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Heb je foto's van de A8? Ben benieuwd.
- Luco
Met alle respect, maar deze gemiddelde snelheden zelfs in duitsland dan ben je naar mijn mening levensmoe.Joopieboy schreef:180 gemiddeld? Fuck...
Ook gezien het feit met de schijven en blokken kan dit haast niet anders dan een keer fout gaan, want anticiperen op het overige verkeer is er als ik het zo lees niet bij.
- Erik
Hoi Luco, dank dat je nog even komt benadrukken dat je geen enkele ervaring hebt met de wegen waar ik rijd, hoe ik rijd, hoe laat ik rijd, en wat het rijden in een F10 M5 betekent
Iemand die levensmoe is rijd dit onder de 4 uur. 3 uur 50 ofzo. Makkelijk. Dat doe ik dus niet. Het leuke is wel dat het op 1 geheugenkaartje van de dashcam past zonder dat hij gaat overschrijven
Beperkende factoren zijn "overstekend wild", overige weggebruikers (daarom altijd snachts rijden), klapbanden. Heb zelf 1x een ree te pakken gehad (alleen spiegel eraf) en een vos (halve vos op/onder de auto). En daar doe je helemaal niets aan. Als je 160 rijdt kun je NIET uitwijken voor een vos die ader platgereden wild zit op te vreten op de snelweg. No chance. Laat staan met 260kmh. Voordeel is dat ie dan ontploft zonder echt schade aan te richten (onder de auto door het subframe gegrepen)
Maar goed, mijn rit met 181kmh gemiddeld.
Sassnitz-Schoorl vertrek 0:58u, sleutel in voordeur om 05:20u.
Normalere gemiddelden waren tussen de 140 en 150kmh.
Sterker nog dat haal ik elke zondag avond wel als ik naar Hamburg rijd (daar "woon" ik door de weeks).
Het verschil tussen 150kmh gemiddeld en 180+kmh gemiddeld is trouwens wel groot.
150kmh gemiddeld haal je met continue 230 rijden wel.
Bij 180+kmh kun je daar wel 50kmh bij optellen.
300kmh kwam vaak voor, te vaak inderdaad, en mijn vleesch is te zwak om daar nee tegen te zeggen.
Is 1 van de vele redenen om de ///M weg te doen geweest.
Stond op nummer 10 van de 10 --> te hoog widow maker gehalte.
Heb dat hard rijden eigenlijk nooit heel gaaf gevonden.
Dit is veel leuker op afgesloten industrieterreintjes:
Ronde rotonde:
Druppelvormige rotonde, lastiger want je moet met je snelheid kloten, terwijl je kont bijna de lantaarnpalen ommaait ;
Soms ook wel wat last van mede weggebruikers zoals een vrouw die voor je auto probeert te springen midden in de nacht........na aanvankelijk doorgereden te zijn toch maar even die mevrouw weer opgezicht met de politie aan de lijn. Mooie actie
Heb de meest fantastische meets and greets gehad op de snelweg waarbij je al je eigen principes overboord zet, hoonigannen dus
en inderdaad als je dat vaker gaat doen wordt je slachtoffer van je eigen statistieken. Niet doen dus !!! Die zilveren audi ging mee doen (irritant), is een 4,2tdi, zie je gelijk hoe de ///M ervandoor gaat op hoge snelheid
Beperkend was hier het wegdek, te zien aan die Gallardo die echt enorm stuitert. De ///M doet dat ietsje beter denk ik, maar comfortabel was dit allang niet meer
Maar goed, prachtige tijd gehad met de ///M, los van de voorremmen absoluut een brute machine.
Dit ga ik echter komende winter absoluut niet missen:
Dat kan die A8 V8 tdi stukken beter

Maar goed, mijn rit met 181kmh gemiddeld.
Sassnitz-Schoorl vertrek 0:58u, sleutel in voordeur om 05:20u.

Normalere gemiddelden waren tussen de 140 en 150kmh.
Sterker nog dat haal ik elke zondag avond wel als ik naar Hamburg rijd (daar "woon" ik door de weeks).
Het verschil tussen 150kmh gemiddeld en 180+kmh gemiddeld is trouwens wel groot.
150kmh gemiddeld haal je met continue 230 rijden wel.
Bij 180+kmh kun je daar wel 50kmh bij optellen.
300kmh kwam vaak voor, te vaak inderdaad, en mijn vleesch is te zwak om daar nee tegen te zeggen.
Is 1 van de vele redenen om de ///M weg te doen geweest.
Stond op nummer 10 van de 10 --> te hoog widow maker gehalte.
Heb dat hard rijden eigenlijk nooit heel gaaf gevonden.
Dit is veel leuker op afgesloten industrieterreintjes:
Ronde rotonde:
Druppelvormige rotonde, lastiger want je moet met je snelheid kloten, terwijl je kont bijna de lantaarnpalen ommaait ;
Soms ook wel wat last van mede weggebruikers zoals een vrouw die voor je auto probeert te springen midden in de nacht........na aanvankelijk doorgereden te zijn toch maar even die mevrouw weer opgezicht met de politie aan de lijn. Mooie actie

Heb de meest fantastische meets and greets gehad op de snelweg waarbij je al je eigen principes overboord zet, hoonigannen dus

Maar goed, prachtige tijd gehad met de ///M, los van de voorremmen absoluut een brute machine.
Dit ga ik echter komende winter absoluut niet missen:
Dat kan die A8 V8 tdi stukken beter

- Luco
Ik baseer het op je eigen posts Erik, dat omatje met 100 naar links komt waardoor je moet remmen en daardoor de remmen /schijven krom en verrot gaan.
Dat kan 1 keer gebeuren, maar je zegt zelf dat het elke keer gebeurd.
Daar maak ik uit op dat je dus te hard rijdt terwijl het eigenlijk niet kan, want als je goed anticipeert op de omstandigheden zou dit niet mogen gebeuren.
Overstekend wild evt daargelaten, maar als je weet dat daar vaker een ree ofzo oversteekt vind ik het nog onverantwoord om dan zulke snelheden te rijden.
maar goed het is jouw auto en jouw leven.
Dat kan 1 keer gebeuren, maar je zegt zelf dat het elke keer gebeurd.
Daar maak ik uit op dat je dus te hard rijdt terwijl het eigenlijk niet kan, want als je goed anticipeert op de omstandigheden zou dit niet mogen gebeuren.
Overstekend wild evt daargelaten, maar als je weet dat daar vaker een ree ofzo oversteekt vind ik het nog onverantwoord om dan zulke snelheden te rijden.
maar goed het is jouw auto en jouw leven.
- Erik
Niet zo mutsen Luco.
Met die snor van jouw vind ik het al onverantwoord als jij op je fiets brood gaat halen
Er werd om een foto gevraagd.
Hier gebroederlijk naast de Forester XT van Moeders de Vrouw.
Het is een totaal normale A8 V8tdi die er allemaal hetzelfde uitzien.
Vanbinnen en van buiten.

Met die snor van jouw vind ik het al onverantwoord als jij op je fiets brood gaat halen

Er werd om een foto gevraagd.
Hier gebroederlijk naast de Forester XT van Moeders de Vrouw.
Het is een totaal normale A8 V8tdi die er allemaal hetzelfde uitzien.
Vanbinnen en van buiten.

- Bijlagen
-
- 11879062_10205070023332397_6458716635729994160_o (1).jpg (419.28 KiB) 2454 keer bekeken