Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 12 aug 2015, 14:53

Tja:)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 aug 2015, 15:15

Robin, niemand vindt het leuk om belasting te betalen wetend dat een behoorlijk gedeelte ervan totaal over de balk gesmeten wordt. Niemand. Zelfs Bram niet :tooth:

Nou is belasting betalen voor niks nogal overdreven. In veel opzichten wonen we in een paradijs. Zo fijn dat jij niet weg gaat. Zo fijn zelfs dat er hordes mensen met gevaar voor eigen leven de oversteek wagen en alles en iedereen achterlaten om ook eens te kijken hoe het is om te leven in een land waar mensen met hun parkiet naar de fysio gaan.

Is dat goed voor ons land nee. Moeten we er wat aan doen, ja. Kan ik het hun kwalijk nemen? Nee, absoluut niet.

Ik heb helaas ook niet de wijsheid in pacht en zou ook niet weten wat te doen met het vluchtelingen/moslim probleem. Maar er ongenuanceerd en lomp over blijven zeiken is ook nogal zinloos en vaak neigend naar enge stemmingmakerij.

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2015, 15:30

Mee eens hoor Tom.

Vraagje, hoe ist nou met je Henkie, je parkiet?

:tooth:

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2015, 15:34

5 jaar ofzo geleden wilden m'n vrouw en ik over 10 jaar(nu 5) in Spanje 'wonen'. Dat wordt 'm niet, veel te mooi hier en meer buitenlanders hier dan in 't buitenland lol:)

Ben meer 'n fan van De Dijk en Van Dik Hout, maar deze van Blöf is geweldig, qua beleving liedje tekst:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 aug 2015, 16:47

Ik was van plan om over 2 jaar met pensioen te gaan. M'n baas in London zei 3 jaar geleden : nog 5 jaar.

Nu zei hij, no way, geen pensioen nog. Toen ik hem aan de 5 jaar herinnerde zei hij: it get's rolled, it's still 5 years so stop fantasizing and concentrate on something different. :shithappens:

Dus Robin, stop fantasizing and concentrate on something different! :tong:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 aug 2015, 17:48

Robin schreef:Waarom nu weer selectief verontwaardigd Bram? Rene en Smiley hebben prima punten. Je kunt/mág niet iedereen toelaten, want daar komt(nu al) heibel van.
Dat zeg ik toch ook niet? Natuurlijk snap ik dat we niet de grenzen vol open kunnen zetten, dat is voor zover ik weet ook helemaal niet het geval en inderdaad niet wenselijk. Daar val ik ten aanzien van de post van René ook niet over.

Verder, wat Tom op de vorige pagina zegt. Het (vluchtelingenstroom) is een enorm probleem, ik weet ook niet wat de oplossing is, maar ze allemaal maar laten barsten terwijl ze bijna verdronken zijn vind ik in ieder geval niet de juiste oplossing. En dan ben ik inderdaad bereid om van dat waardeloze leraren salaris van me daar wat belasting voor te betalen. Houd ik net genoeg over om de hypotheek van te betalen en de Skoda op de weg te houden, prima toch.

En nee, ik ben ook geen linkse hond :tooth:
Laatst gewijzigd door Bram op 12 aug 2015, 21:36, 3 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2015, 17:52

ok

Bram

Bericht door Bram » 12 aug 2015, 17:54

Robin schreef:Mee eens hoor Tom.

Vraagje, hoe ist nou met je Henkie, je parkiet?

:tooth:
Daarvan is de nek net wat te hard gekraakt, dus Tom heeft nu alleen nog Ingrid over.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 aug 2015, 18:09

:kikker:

Andre

Bericht door Andre » 12 aug 2015, 18:12

Nou als ik belasting betaal dan heb ik liever dat ze meer aandacht aan onze ouderen geven. De ouderen die ons de welvaart gegeven hebben, waarvan wij nu genieten.

Mensen zeker de politiek sluiten hun ogen. Pappen en Nat houden is het credo. Als dit zo doorgaat gaan wij gewoon als europa naar de kloten. Armoede en Rellen zoals in de schilderwijk is nog maar het begin. Nu zegt het merendeel ach zo n vaart zal het niet lopen.

Daar gaan we weer

http://www.rtvnh.nl/nieuws/168765/versl ... erdam-west" onclick="window.open(this.href);return false;

Over 10 a 15 jaar hoop ik voor mijn kids dat ik niet gelijk gekregen heb.

Het aantal mensen groeit en groeit op onze aarde er komen nog miljarden bij. Onze bronnen van metalen olien etenswaren raken nog sneller uitgeput. En dan moeten wij als europa al die asielzoekers ook nog onderhouden, want snel werk vinden en belasting betalen en aan onze economie meewerken is eerder een droom dan werkelijkheid.

Maar ik zal het wel verkeerd zien. Lets Hope So!!!

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 12 aug 2015, 18:26

Bram schreef:Het (vluchtelingenstroom) is een enorm probleem, ik weet ook niet wat de oplossing is, maar ze allemaal maar laten barsten terwijl ze bijna verdronken zijn vind ik wat in ieder geval niet de juiste oplossing.
En zolang we daarmee doorgaan, wordt de instroom alleen maar groter.
Er is goed geld te verdienen.
Zowel voor de mensensmokkelaars als de zieligheidsindustrie die zijn geluk momenteel niet op kan.

Bram

Bericht door Bram » 12 aug 2015, 18:35

Wat versta jij precies onder de zieligheidsindustrie?

Tom

Bericht door Tom » 12 aug 2015, 20:01

Volgens mij hebben wij nu bergen asielzoekers hier die een paar jaar terug ooit gevlucht zijn, maar waar het thuisland inmiddels veilig genoeg is voor terugkeer. Relatief gezien, want zo'n thuisland zal nog steeds arm zijn en geen pretje om te wonen. Die mensen blijven hier door de boel te vertragen en omdat het bij wet vrijwel onmogelijk is om iemand (daadwerkelijk) uit te zetten.

Probleem vind ik dat mensen die vandaag asiel aanvragen te horen krijgen dat er geen plek is. Terwijl die nieuwe aanvragen misschien een veel grotere behoefte hebben aan opvang en veiligheid. Dat vind ik een hele grote zwakte van ons huidige systeem. Dat vind ik ook onmenselijker dan iemand op het vliegtuig zetten naar z'n thuisland (wat in de basis ook onmenselijk is, laat dat duidelijk zijn!). Feit is ook dat je niet de hele derde wereld hierheen kan halen.

Ik vind dat men in de EU per land een vaste hoeveelheid plekken moet creëren voor asielzoekers. Volgens een bepaalde formule, hoe groot je land is, wat is het BNP, etc.
Dan kom je uit op bijv. 10.000 plekken (ik roep maar wat) in Nederland. Altijd van tijdelijke aard, geen extra rechten om uitzet te voorkomen. Desnoods geef je de grond waarop asielzoekerscentra staan een speciale status zoals een ambassade, dus met eigen wetten. Soort zwevende EU-burgers met asielstatus.

Vervolgens zetten ze wat mensenrechtenorganisaties bij elkaar (Unicef etc.) en die mogen bepalen hoe we die plekken verdelen. Overheden hebben daar niets over te zeggen, die faciliteren alleen maar.
Dus stel er breekt morgen een heftige oorlog uit, we halen 50.000 man naar EU en die verdelen we naar rato... dus bijv. 1500 man naar Nederland.
Maar al die opvangplekken zitten uiteraard (permanent) vol. Dus dan kijk je wie erin zitten en weer terug kunnen.

- Europa moet bepalen hoeveel plekken er zijn en kan die formule aanpassen (bij goede economische omstandigheden ruimer, inkrimpen in tijden van crisis).
- Een land hoeft niets te doen, behalve die plekken regelen.
- Mensenrechtenorganisatie bepaalt wie erin en eruit gaan en kunnen verder doen waar ze goed in zijn.
- Asielzoeker met hoogste nood voor opvang gaan in dit systeem voor... wat mij betreft het meest menselijke.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 aug 2015, 20:56

Er is wel degelijk een oplossing, zij het op de lange termijn, alleen dat is een politiek niet wenselijke oplossing; stabiliteit in de Midden-Oosten regio.

Die stabiliteit hebben we eigenlijk wel gehad, niet voor iedereen even wenselijk, maar was veruit beter dan de huidige situatie.

-Libië met Ghadaffi
-Egypte met Mubarak
-Syrië met Bashar al-Assad
-Irak met Hoessein

Het was voor Westerse begrippen niet best, maar voor die landen zelf "redelijk" stabiel, in die zin dat je voor hun begrippen kon leven, werken, met name niet vluchten (uiteraard gold dat niet voor iedereen)

Toen kwam de Arabische Lente, waarvan ik persoonlijk denk dat die door de VS geïnduceerd is, juist om instabiliteit te veroorzaken, om de de eigen invloedssferen te vergroten, om meer druk op de Russen te zetten, om de eigen wapen industrie te spekken maar ook als proeftuin voor nieuw wapentuig.

De lente is intussen een dikke winter aan het worden en de restgevolgen zijn volstrekt niet te overzien, het menselijk leed is of-scale, de EU als politiek orgaan vleugellam en volstrekt incompetent, de VS pulls the strings, we have the shit.

De enige oplossing is politieke stabiliteit ter plekke, ook al is het een verlicht despoot daarzo aan de macht, rust in de tent is voorwaardelijk om verdere mondiale maatschappelijke ontwrichting, chaos en anarchie te voorkomen.

De Westerse fout is dat wij uit Westers perspectief denken en handelen, voor anderen in de wereld onze heilige normen en waarden willen opleggen, eerst goedschiks, lukt het niet dan kwaadschiks, kijk wat we er van gemaakt hebben.......Het Midden-Oosten, leeft 500 jaar terug in de tijd voor westerse begrippen, dat kan je niet geforceerd veranderen, dus geef ze daar een sterke leider en rust.

allen

Bericht door allen » 12 aug 2015, 21:09

Zal wel aan mij liggen, maar baal dat ik niet acht keer zoveel moet betalen. Verdien helaas (nog?) niet zoveel als ik zou willen. :coffee:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 12 aug 2015, 23:26

Bram schreef:Wat versta jij precies onder de zieligheidsindustrie?
Het is een wat brede term, maar in dit geval uitzendbureau startpeople die het personeel aan de azc's levert, de asieladvocatuur die de boel zo vertraagd dat de azc's bijna half vol zitten met mensen die allang weg hadden moeten zijn, stichting vluchtelingenwerk die 700 man vast personeel te vreten geeft en een directeur van 135k per jaar heeft en ga zo maar door.

Persoonlijk vindt ik de discussie over de aanzuigende werking van het huidige beleid interessanter. (wat breder gaat dan alleen Nederland)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 aug 2015, 09:25

Verhaal van Romo klopt volledig. Wij hebben geprobeerd om onze vorm van het land bestieren te exporteren en dat werkt dus niet. Nu zitten we op de blaren. En Rob, kan het lijstje nog wel wat langer maken hoor. Tito, Ataturk, en mischien ook wel Pinochet.

Robin

Bericht door Robin » 13 aug 2015, 09:29

Rechtse Pinochet is in 't zadel geholpen door de US wordt gezegd omdat de socio/communistische Allende toendertijd 'not done' was in de koude Oorlog. Heb er vorige week 'n bijster interessant artikel over gelezen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 aug 2015, 09:43

Ja, verschil is wel dat Chili niet heel erg verdeeld is door strijd tussen stammen dus ze plukken nu nog steeds de vruchten van het ietwat lomp doorgevoerde maar correcte economische model.

RVV

Bericht door RVV » 13 aug 2015, 11:14

Toch vraag ik me iets af... Hoe groot is het probleem afgezet tegen de totale EU bevolking?

10000 vluchtelingen bij Calais klinkt bizar qua aantallen.. Maar op de paar honderd miljoen EU bewoners??!

Robin

Bericht door Robin » 13 aug 2015, 11:16

RVV schreef:Toch vraag ik me iets af... Hoe groot is het probleem afgezet tegen de totale EU bevolking?

10000 vluchtelingen bij Calais klinkt bizar qua aantallen.. Maar op de paar honderd miljoen EU bewoners??!
Omdat ze hut mutje dáár nou net zitten te wijsneuzen . Één mug 's nachts in je slaapkamer heb je ook last van:)

GTRene

Bericht door GTRene » 13 aug 2015, 11:22

RVV schreef:Toch vraag ik me iets af... Hoe groot is het probleem afgezet tegen de totale EU bevolking?

komt de familie hereniging (vaak grote gezinnen) nog bij, bovendien bij die er al zijn en dan nog wat er elk jaar nog bij zal komen als het zo blijft gaan qua aanzuiging zeg maar.
Als bv de cultuur van vele van die mensen, ook nog eens wil overheersen, kan dat het 'normale' leven e.d. in een meer 'westers' land behoorlijk verstoren op den duur.

JP

Bericht door JP » 13 aug 2015, 11:27

Alleen al in Kos en omgeving zijn alleen al in de maand juli 55000 illegalen aan komen drijven, dat is meer dan in heel 2014. Al zouden er daar nu nog 7000 van in Kos verblijven. In Calais zaten altijd een paar honderd illegalen, en dat aantal is dr laatste maand ook naar die 10000 geschoten........en die willen niet in Frankrijk asiel aanvragen......nee......Engeland is het beloofde land ! (Why?)

De sitting ducks zijn in Calais ook de transporteurs. Illegalen springen op de weg om een file te creeren, springen dan en masse in op en onder de vrachtwagens en mochten ze bij de GB check (is nog voor de tunnel) een ongewenste passagier vinden, gaat de chauffeur de cel in en krijgt net als de transportfirma ff een boete van meer dan 1000 pond pèr illegaal.........

RVV

Bericht door RVV » 13 aug 2015, 11:31

Die boetes zijn ook onterecht natuurlijk.

Robin

Bericht door Robin » 13 aug 2015, 11:39

Kanslozen in NL/EU hebben al teveel macht en krijgen het zo nog meer. En in de kiem smoren zijn we al te laat mee. Wie betaalt bepaalt, dat zeg ik nogmaals.

Plaats reactie