Op vrijdag 31 juli organiseert Driving Fun voor de 6e keer een circuitdag op het Bilster Berg Drive Resort.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.
Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 - Inschrijven
09:00 - 10:00 - Pacecar laps
10:00 - 17:00 - Open pitlane trackday
Prijs
Deelname kost €699 per auto.
Een auto delen met meerdere rijders is mogelijk; tweede rijders betalen €10 extra.
Passagiers betalen eveneens €10 per persoon.
Tevens is het mogelijk om deel te nemen aan de pacecar laps en daarna om en om nog een uur mee te rijden en een uur te pauzeren. Deelname hieraan kost slechts €499 per auto.
Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.
Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €40, is de rest van het kalenderjaar geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Bilster Berg maximaal 120dB (dynamisch) geproduceerd worden; dit komt overeen met +/- 98dB op andere circuits en hier wordt streng op gecontroleerd.
DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.
Circuit
Op 27 september 2011 werd begonnen met de bouw van het Bilster Berg Drive Resort. Na een klein jaar was het complex gereed, maar vanwege problemen met enkean le milieuvergunningen, kunnen er pas vanaf 2013 circuitdagen georganiseerd worden.
Het circuit is ontworpen door Hermann Tilke met medewerking van Walter Röhrl en is 4,2km lang. Het kenmerkt zich door blinde bochten en extreme stijgings- en dalingspercentages tot en met 23% en wordt nu al de kleine Nordschleife genoemd.
Rondje Bilster Berg
We gaan een rondje mee in een Radical SR3 SL, omdat je juist in zo'n lichte auto een perfecte indruk van het circuit krijgt:
Belangrijk op Bilster Berg
* Dit jaar wordt, in tegenstelling tot vorig jaar, de circuitdag op het Bilster Berg Drive Resort eveneens volgens het open pitlane principe verreden. Dat betekent echter ook dat we een stuk minder inschrijvingen kunnen accepteren, dus wacht niet te lang met inschrijven want vol is in dit geval helaas ook echt vol!
* Vanwege de vele hoogteverschillen en verkantingen is Bilster Berg een buitengewoon uitputtend circuit. Hou hier rekening mee en las voldoende pauzes in, want een klein foutje kan hier genadeloos afgestraft worden.
* Achteropkomend verkeer is om dezelfde reden ook niet altijd zichtbaar in je binnenspiegels, dus gebruik deze regelmatig en probeer de baan dan zo ver mogelijk achter je te overzien en de snelheidsverschillen met achterop komend verkeer zo vroeg mogelijk in te schatten.
* Goede algemene informatie over Bilster Berg vind je op: http://www.bilster-berg-info.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i - hele dag
2. Manfred Bluemle (GT3 Fahrertraining) - Porsche 996 GT3 - hele dag
3. Klaus Eichler - BMW E46 M3 - hele dag d
4. Rennstall Events - Formula 3000 replica - hele dag d
5. Britt GTT - Subaru Impreza GTT - hele dag
6. Cornis Filius - Maserati Barchetta - hele dag
7. Menno van de Grijspaarde - BMW E46 M3 - hele dag - GP
8. Tom Hendrikx - Nissan 350Z - hele dag - GP
9. Martijn van Rheenen - BMW E46 M3 - hele dag - GP
10. Jeffrey Berkouwer - BMW E36 M3 - hele dag - GP
11. ProfZB - BMW E36 M3 - hele dag
12. Jan Wels - Seat Leon FR - hele dag
13. Erminio - Seat Leon FR - hele dag
14. Wim Blom - Mazda MaX5 - hele dag
15. Thomas Platow - Renault Clio RS - hele dag
16. Gerd Rijper - Mercedes 190 EVO - hele dag - GP
17. Ronald van Veen - Lotus Elise - hele dag - GP
18. Martijn Rosenstok - Lotus Exige - hele dag - GP
19. Kevin Kosman - Ferrari 458 - hele dag - GP
20. Jürgen Schaumann - Alfa Romeo 4C - halve dag
21. Edwin Dijkshoorn - Lotus Elise 111R - halve dag
22.
23.
24.
25.
